Nu was het wel een andere DA en was er een assistent en een stagiare. Ze wilden met z'n 2-en Raya optillen, dat liet ze niet toe, hard piepen en staart tussen d'r poten. Ik heb het gewoon zelf gedaan want zo zwaar is ze niet (16.7). De assistent kon haar afleiden met Frolic brokjes, dat vond ze heerlijk want die krijgt ze hier niet, veel te zout haha. De prik heeft ze niet gevoeld maar toen moest de neusdruppel. De DA heeft voor de zekerheid een bekmuilkorfje omgedaan en ik hield haar bij haar kop en nek vast en iemand hield haar kont tegen maar het was een hels karwei.
Raya heeft typisch het karakter van een Appenzeller (haar moeder) Ook de DA vertelde dat elke Appenzeller dit gedrag vertoonde bij haar... Ik wist wel dat zij niet veel van vreemden moet hebben, wel altijd nieuwschierig maar ze moeten niet aan d'r komen totdat zij ze vetrouwd.
Zijn er hier nog mensen met een Appenzeller Sennenhond of misschien een hond die ook zulk gedrag vertoond? Raya is een heerlijk beest en zelf zit ik er niet zo heel erg mee, t'is alleen wel vervelend op dit soort momenten. De DA heeft nog voorgesteld om af en toe gewoon binnen te wandelen en haar op de tafel te zetten, zodat ze went. Hier sta ik ook wel open voor, mits ik niet hoeft te betalen