Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zit er doorheen met nanna de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

roy schreef:
Jinx schreef:
Addy schreef:
Jinx schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook het beste is.
Tuurlijk is er kans dat ze met een aantal maanden wel opknapt, maar als jij en je partner en je andere hond het niet trekken dan is het niet fair om het te blijven proberen.
Het zou fijn zijn als mensen zich voor de aanschaf van een hond eerst eens verdiepten in het fenomeen hond :roll:
Dat snap ik hoor, maar zie hierboven.
Ik ben zelf ook geen hondenfluisteraar en heb ook enorme moeite gehad met Q. En dan was die nog mild qua gedrag, wat ik begrijp van Nanna heeft die echt een snertverleden en ik weet ook niet zeker of ik ermee om zou kunnen gaan.

Vind wel dat als je kiest voor een asielhond die leuk mee moet draaien in het gezin, je misschien beter niet had kunnen kiezen voor een 9 jarige werkmechel met een snertverleden....
Jullie verzinnen dat van werkmechel, Nanna is een kruising niet meer dan dat :19:
9 van de 10 XMH zijn honden uit KNPV lijnen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
crutz schreef:gekke optie mss hoor, maar hoe was ze in het asiel in de kennel? en hebben jullie thuis de mogelijkeheid/ruimte voor een kennel...?
omdat ze al zo opknapte van de ruime bench (en een kleinere eerst helemaal niet ging) heeft ze mss meer behoefte aan een eigen plekje, dan zit ze niet continue bij jullie en hoeft ze jou (krijg dat idee) niet zo te "beschermen" en de leuke dingen waarbij er bij haar geen stress gecreeerd word kan je wel met haar blijven doen....
Ik begrijp je, maar ik kan wel janken om het te zeggen maar ik wil geen kennelhond, wil gewoon een hond die meedraait in ons gezin, waar onze andere hond ook wat aan heeft, waar ik plezier aan beleef, waar de hond plezier aanheeft :jank: :jank:
Zeg niet dat een hond het in de kennel niet goed heb hoor, integendeel, maar ik wil dit niet, als ik verdorie dit toch wist dan hadden we haar ook niet zoveel stress hoeven geven.
Ze is negen jaar ruim en het enigste wat nu door mijn hoofd spookt is zal ze haar leventje gaan slijten is asiel :jank: :jank:
Zo oneerlijk
dat wat Crutz zegt dacht ik dus ook, al wel eerder in het andere topic... maar je wilt haar niet kwijt, maar dus ook niet proberen te geven wat ze misschien wel nodig heeft... een kennel en haar rust...
Misschien knapt ze er wel dusdanig van op dat je haar er steeds langer uit kunt halen...
Ik heb hier ook een hond lopen die liever in de kennel zit dan binnen. En deze heb ik vanaf pup maar doe ik echt geen plezier als ik hem binnen hou... dat heb ik 2 jaar gedaan met als gevolg steeds meer stress en bijkomende problemen.
Nu hij in de kennel zit een jaar of 3 is het een totaal andere hond... veel meer rust.
Jij wil haar liever niet terug doen naar het asiel dan is dit toch te proberen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:9 van de 10 XMH zijn honden uit KNPV lijnen :wink:
Crutz en Mayo zitten in de africhtingswereld dus je kan ze echt wel geloven als ze dit zeggen :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Addy, ik vind dat je nu te hard bent. De hond is niet angstig, argwanend of bv onopgevoed. De hond is niet in staat zich op redelijke termijn aan te passen en toont agressie. Als ik een keuze maakte en een hond die angsten had in huis nam gaf ik inderdaad na 3-4 weken nog niet op. Maar wat als je de keuze maakt een 9 jarige herder op te nemen en die toont duidelijk aan helemaal niet te aarden in wat jij te bieden hebt? Er is en was niets bekend over deze hond en dus geen geschiedenis. Zij wisten niets van dit gedrag af toen de hond kwam. In het asiel leefde de hond in een kennel en toonde ze dit gedrag niet.
Mijn idee is ook bouw een kennel en bouw het leven in huis zeer langzaam en behoedzaam op. Maar is dat haalbaar voor iedereen? Kun je aan iemand vragen om zelf, partner, katten en andere hond aan de kant te zetten om op hoop van zegen door te gaan met iets waarvan niemand kan zeggen of dat succes gaat hebben?

Toen ik Wuilus nam was ze een drama. Ze maakte alles maar dan ook alles kapot binnen, was niet zindelijk, kon niet alleen zijn. Bij loslaten liep ze meteen rechtdoor en weg, ze wilde niets uitvoeren wat je vroeg en ze deed alleen maar waar ze zelf zin in had. Maar ze was wel heeeeel erg lief, heel erg jong en heel duidelijk gewoon echt tekort gekomen. Project van 3 jaar geweest eer die hond leuk begon te worden. Maargoed, daar komen nog 11 leuke jaren na. Stel dat deze hond wel meteen op haar plaats zit bij een leuke reu in een bedrijf? Eigenaar vindt honden leuk, fietst er elke ochtend een uur mee en laat ze ook lekker hun gang gaan samen buiten overdag. 'S-nachts mee naar huis.

Hier rondom ons huis leven veel boerderij honden. Heel veel mechelaars die je vaak samen in de wei van hun eigenaar ziet rondscharrelen, liggen op de oprit in de zon en als de baas aan het werk is lopen ze gezellig mee met de traktor of de stal in om uit te mesten. Wie weet is dit wel een hond die dat al 9 jaar doet?
Of erger, een hond die al 9 jaar in een hok zat en er bijna niet uit kwam. Die trek je op het eind van haar leven niet even recht. Ik zou ook vrij radeloos worden met de agressie. Dat toont aan dat de stress groot is.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Addy schreef:
alm@ schreef:
Addy schreef:Ik heb alleen maar herplaatsers en ben vaak genoeg hopeloos geweest.
Je doet je uiterste best en wilt graag dat je snelle vooruitgang ziet.
Maar feit blijft dat de hond net een blauwe maandag bij je is en het heel lang kan duren voordat gedrag omgebogen is.
Dat kost letterlijk zweet en tranen.
Maar als je draagkracht dat niet trekt dan moet je goed gaan nadenken wat eerlijk is t.o.v. de hond maar ook t.o.v. jezelf en je gezin.
Persoonlijk vind ik het veel te kort, ik heb hier honden gehad waar ik pas na vijf maanden een positieve wending aan kon geven.
Maar dat moet je maar net op kunnen brengen Addy. Zoals ik het lees is het op het moment één stress toestand en daar schiet niemand iets mee op, sterker nog: het gaat misschien van kwaad naar erger.
Ik begin ook langzamerhand het vermoeden te krijgen dat Nanna een ex-kennelhond is die nauwelijks aan het leven binnen kan wennen (teveel prikkels).
Ik heb er ook een die bloed, zweet en tranen heeft gekost maar die was 14 maanden en geen 9 jaar :wink:
Ik ben het deels wel met je eens hoor Alma, de draagkracht is er niet en dan is het beter de stekker er maar uit te trekken.
Dan neemt niet weg dat ik ervan baal dat mensen honden nemen en niet de inzet hebben om door te zetten. Enkeltje richting Bartje Smits lijkt me verstandiger :roll:
Wat is drie weken ?
En leeftijd zegt niets, ik heb hier ook honden die op oudere leeftijd kwamen, het kost meer tijd.
Oudere honden kosten ook meer tijd helemaal met je eens. Maar het is zo te lezen bij Roy nu één stresstoestand in huis is (en tussen de regels door lees ik ook wel angst voor de hond) en dat doet niemand goed.
Ik heb overigens wél de indruk dat de inzet er is maar de benodigde goede begeleiding en kennis niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:(en tussen de regels door lees ik ook wel angst voor de hond) en dat doet niemand goed.
Ik heb overigens wél de indruk dat de inzet er is maar de benodigde goede begeleiding en kennis niet.
als dat het geval is heb je idd. een probleem...
Afbeelding
Addy

alm@ schreef:Oudere honden kosten ook meer tijd helemaal met je eens. Maar het is zo te lezen bij Roy nu één stresstoestand in huis is (en tussen de regels door lees ik ook wel angst voor de hond) en dat doet niemand goed.
Alma, je hebt helemaal gelijk :wink:
Het verstandigste is ook de hond nu terug te brengen voordat het escaleert.
Dat neemt niet weg dat je een herplaatser, geen enkele herplaatser binnen drie weken op de rit kan krijgen, daar gaan maanden overheen.
En dat moeten mensen zich eens gaan realiseren, je neemt het niet opgevoed en wel in huis, zonder verleden :roll:
Overigens weten de asiels dondersgoed wat voor een soort honden dit zijn en die laten na om die info te geven
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
MARC_S schreef: Ik zou ook vrij radeloos worden met de agressie. Dat toont aan dat de stress groot is.
Toch denk ik dat agressie makkelijker om te buigen is dan angst.
Persoonlijk heb ik vele malen liever te maken met een agressieve hond dan met eentje die doodsbang is.
Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Als je al begint met bang te zijn voor je eigen hond dan is dat een doodlopende weg. De kans dat de zaak escaleert is levensgroot aanwezig.
Ik denk dat een hond die angst heeft en dat met agressie combineert, want dat is denk ik het geval, moeilijker is zelf. Want door het tonen van altijd wel succesvolle agressie voelt de hond de eigenlijke angst niet meer goed. Dus het een overschaduwt het andere. Een zelfverzekerde hond die agressie toont als hem/haar iets niet zint heb ik ook liever dan een angstige hond. Maar als ik het zo in kan schatten is dit een onzekere hond die dat compenseert met tonen van agressie. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze niet bijt en dat dat wel een mooi handvat is. Ze toont agressie maar is niet werkelijk agressief zover ik lees :ok:
Afbeelding
Addy

MARC_S schreef: Ik denk dat een hond die angst heeft en dat met agressie combineert, want dat is denk ik het geval, moeilijker is zelf. Want door het tonen van altijd wel succesvolle agressie voelt de hond de eigenlijke angst niet meer goed.
Waarom denk je dat agressie altijd succesvol is ?
Volgens mij hangt dat af van de tegenpartij, de baas dus :wink:
Ik heb hier hele angstige honden in huis gehad die geen agressie vertoonden en dat was een veel zwaardere klus dan de honden die ik opgevangen heb die agressie vanuit onzekerheid vertoonden. De laatste categorie krijg je redelijk snel op de rit door je eigen uitstraling en vooral duidelijkheid te bieden.
De eerste categorie vind ik met stip de moeilijkste honden.
Addy

Inge O schreef:
Addy schreef:En leeftijd zegt niets, ik heb hier ook honden die op oudere leeftijd kwamen, het kost meer tijd.
je vergeet nog het allerbelangrijkste, addy : ervaring, en die is er in dit geval echt onvoldoende om dit soort complex gedrag op een veilig spoor te brengen. want was het nu nog maar alleen gedrag waar je wat last van had : blaffen, stukbijten, uitvallen naar andere honden - maar nee, het is mensgerichte agressie, waarschijnlijk met een angstmotivatie.

hoeveel mensen kunnen dit rechtbreien zonder ongelukken denk je? weinig, heel weinig.

ik had er al die hele drie weken geen goed gevoel over, vond het wel knap dat roy nog niet meteen opgaf maar ik zag echt de bui al hangen, nanna werd naar mijn gevoel een beetje te naïef positief ingeschat.
Je hebt helemaal gelijk Inge :ok:
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Nanna schreef:Wat ik niet begrijp is dat iemand kiest voor een moeilijke (herders)hond met een eng verleden als de bedoeling is dat er niet teveel energie in gestoken moet worden om de zaak weer recht te breien, en ik vrees dat de kennis/feeling hiervoor ook niet helemaal in huis is..

Je hebt je aan deze hond vertild. Dat kan.
Je kunt gerust een andere nemen maar ga dan voor een makkelijke, iets van een rustige Golden of zo. Een leuke familiehond.
Ik zou Nanna, hoe sneu ook, terugbrengen, het lijkt me niet de bedoeling dat de gezinssituatie onder het hebben van een hond moet lijden.
Nanna was niet moeilijk volgens asiel en over haar verleden is helemaal niks bekend, hier in huis is ze pas haar gedrag gaan laten zien, en nee dit is niet hoe ik een hond wil hebben.
Als we dit geweten hadden had ze daar ook gebleven, maar dat is hadden, ik laat me niet aanvallen, begrommen enz... door een hond, maar denken jullie maar wat jullie denken willen, wij wilde een gewone hond die we natuurlijk nog het een en ander kunnen leren maar niet een agressief exemplaar waar we allemaal onder lijden.
Maar goed jullie hier weten alles altijd zo mooi te vertellen, jullie zijn echte kenners...........
Ik ben er klaar mee mij zie je hier niet meer, gaan jullie maar lekker verder met iedereen maar wijsmaken dat een ander het altijd verkeerd doet
Addy

roy schreef:Ik ben er klaar mee mij zie je hier niet meer, gaan jullie maar lekker verder met iedereen maar wijsmaken dat een ander het altijd verkeerd doet
Breng jij haar nou maar rap terug naar het asiel, beter voor alle partijen :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
Nanna schreef:Wat ik niet begrijp is dat iemand kiest voor een moeilijke (herders)hond met een eng verleden als de bedoeling is dat er niet teveel energie in gestoken moet worden om de zaak weer recht te breien, en ik vrees dat de kennis/feeling hiervoor ook niet helemaal in huis is..

Je hebt je aan deze hond vertild. Dat kan.
Je kunt gerust een andere nemen maar ga dan voor een makkelijke, iets van een rustige Golden of zo. Een leuke familiehond.
Ik zou Nanna, hoe sneu ook, terugbrengen, het lijkt me niet de bedoeling dat de gezinssituatie onder het hebben van een hond moet lijden.
Nanna was niet moeilijk volgens asiel en over haar verleden is helemaal niks bekend, hier in huis is ze pas haar gedrag gaan laten zien, en nee dit is niet hoe ik een hond wil hebben.
Als we dit geweten hadden had ze daar ook gebleven, maar dat is hadden, ik laat me niet aanvallen, begrommen enz... door een hond, maar denken jullie maar wat jullie denken willen, wij wilde een gewone hond die we natuurlijk nog het een en ander kunnen leren maar niet een agressief exemplaar waar we allemaal onder lijden.
Maar goed jullie hier weten alles altijd zo mooi te vertellen, jullie zijn echte kenners...........
Ik ben er klaar mee mij zie je hier niet meer, gaan jullie maar lekker verder met iedereen maar wijsmaken dat een ander het altijd verkeerd doet
er is hier niemand die je aanvalt... er worden alleen mogelijke oplossingen (kennel etc.) aangedragen en verteld dat zo goed als alle kruising mechelaars nu eenmaal werkhonden zijn... dat jullie dit niet verteld is door het asiel vind ik overigens beetje zwak want dat behoren zij ook te weten... zal vast niet de eerste zijn die ze gekregen hebben nl.
Als je kijkt op bloedlijnen.nl zie je veel... heel veel XMH, en allemaal werkhonden.
Ik denk ook dat je je verkeken hebt op de hond, dat kan... en als je het niet meer klaar kunt spelen en bang bent voor de hond moet je haar terugbrengen.
Beter voor beide partijen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Addy schreef:
roy schreef:Ik ben er klaar mee mij zie je hier niet meer, gaan jullie maar lekker verder met iedereen maar wijsmaken dat een ander het altijd verkeerd doet
lekker die ironie :N:
er zijn maar weinig mensen die dit aan kunnen, en hier hadden ze niet op gerekend, en dit was niet bekent bij deze hond, kan me voorstellen dat ze dit niet aan kunnen en misschien zelfs wel onbewust bijdragen aan het gedrag.

daarom zeg ik ook atlijd later als ik groot wil ik misschien ooit wel een herplaatser :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

roy schreef: Ik ben er klaar mee mij zie je hier niet meer, gaan jullie maar lekker verder met iedereen maar wijsmaken dat een ander het altijd verkeerd doet
Dat was 1 iemand, en 'de rest' neemt het nog voor je op ook. Heb je die reacties ook gelezen?
(en alle reacties op je eerdere topics ook vergeten?).

Sterkte ermee, lijkt me heel moeilijk de situatie waarin jullie zitten, en een hond als Nanna zou ik ook niet mee om kunnen gaan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:en dit was niet bekent bij deze hond,
je kunt me veel wijsmaken maar echt niet dat zo'n hond in het asiel nooit iets heeft laten merken... dit gedrag komt niet van de een op de andere dag...
Dat dit gedrag misschien een heel stuk minder was in het asiel zal dan door de kennelhouding geweest zijn waarschijnlijk... haar eigen plekkie, niks en niemand om te beschermen alleen haar hokkie.
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Addy schreef:
alm@ schreef:Oudere honden kosten ook meer tijd helemaal met je eens. Maar het is zo te lezen bij Roy nu één stresstoestand in huis is (en tussen de regels door lees ik ook wel angst voor de hond) en dat doet niemand goed.
Alma, je hebt helemaal gelijk :wink:
Het verstandigste is ook de hond nu terug te brengen voordat het escaleert.
Dat neemt niet weg dat je een herplaatser, geen enkele herplaatser binnen drie weken op de rit kan krijgen, daar gaan maanden overheen.
En dat moeten mensen zich eens gaan realiseren, je neemt het niet opgevoed en wel in huis, zonder verleden :roll:
Overigens weten de asiels dondersgoed wat voor een soort honden dit zijn en die laten na om die info te geven
Niet allemaal over 1 kam scheren... Toen wij Myra uit het asiel haalden werden wij er meerdere malen op gewezen dat ze een (X?)Mechel is en dat ze in de 2 weken dat ze in het asiel zat een flinke gedragsverandering had laten zien. Van zéér angstig wegkruipgedrag naar minder angstig "aandachtsorgel".
Ze is nu bijna 3 jaar bij ons en pas sinds een maand of 7/8 durf ik te zeggen dat ze zichzelf is. Ze blijft haar streken houden,maar die zijn acceptabel. ( vuilnisbak zo nu en dan plunderen, soms in de keuken plassen/poepen, en nog een paar zaken). Ze is het meest opgeknapt doordat we Timo erbij hebben gehaald. Daardoor kan ze veel beter alleen zijn ( lees: op de bank liggen pitten ipv drentelen).
Ze zal nooit een super makkelijke hond worden/zijn, dat hoeft ze ook niet,maar ik denk dat als ze agressief naar mij of de kinderen zou zijn, dat ze hier nu niet meer in ons gezin zou zijn. Hoe erg ik dat ook zou vinden, ga ik niet het risico nemen dat ze iemand aanvalt. Dan zou ze op een andere plaats beter tot haar recht komen.

( gelukkig hebben wij niet voor die keus gestaan)
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Asiels en particulieren zijn helaas nooit altijd helemaal eerlijk over herplaatsers...Dat is het risico wat je loopt, je kan nooit iemand geloven op de blauwe ogen.
Afbeelding
Addy

S@ndr@ schreef:
Addy schreef:
lekker die ironie :N:
er zijn maar weinig mensen die dit aan kunnen, en hier hadden ze niet op gerekend, en dit was niet bekent bij deze hond, kan me voorstellen dat ze dit niet aan kunnen en misschien zelfs wel onbewust bijdragen aan het gedrag.

daarom zeg ik ook atlijd later als ik groot wil ik misschien ooit wel een herplaatser :19:
Ja ik kan me hier kwaad om maken omdat er wederom weer een hond de dupe is, dat lees ik de laatste tijd frequent op dit forum :roll:
Het asiel is de grootste dombo in deze want die weten donders goed om welke honden het gaat :roll:
Dat neemt echter niet weg dat mensen in het algemeen geen doorzettingsvermogen hebben als ze een hond aanschaffen.
Roy had ook advies kunnen vragen aan de mechelaarskenners hier zoals Mayo en Crutz en zeker weten zijn die de beroerdste niet om bij te springen :wink:
roy
Zeer actief

Het enigste wat wij wilde is een tweede hond, het lijkt nu verdorie net of ik alleen maar een bartsmit hondje houden kan, jezus he wordt hier echt boos om, en weer reageer ik om me te verdedigen.
Ik zeg toch als ik dit had geweten had Nanna hier nooit geweest en niet iedere hond uit het asiel is een probleemgeval.
We kunnen ons toch vergist hebben, ik maar ook het asiel misschien, ja dit is rot voor Nanna, als ik het terug kon draaien graag, had ons een hoop ellende bespaart
Addy

roy schreef:Het enigste wat wij wilde is een tweede hond, het lijkt nu verdorie net of ik alleen maar een bartsmit hondje houden kan, jezus he wordt hier echt boos om, en weer reageer ik om me te verdedigen.
Ik zeg toch als ik dit had geweten had Nanna hier nooit geweest en niet iedere hond uit het asiel is een probleemgeval.
We kunnen ons toch vergist hebben, ik maar ook het asiel misschien, ja dit is rot voor Nanna, als ik het terug kon draaien graag, had ons een hoop ellende bespaart
Al had je geen kruising mechelaar genomen, iedere herplaatser heeft een verleden en dat vereist wat meer dan drie weken om ze op de rit te krijgen :roll:
Dat je het niet aankan begrijp ik prima maar dat neemt niet weg dat er weer een hond de dupe is van niet zorgvuldig kijken voor aanschaf
malinois
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:Het enigste wat wij wilde is een tweede hond, het lijkt nu verdorie net of ik alleen maar een bartsmit hondje houden kan, jezus he wordt hier echt boos om, en weer reageer ik om me te verdedigen.
dat laatste klopt.. daar heb je nu niks aan... maar dat is nu eenmaal zo...
natuurlijk zijn niet alle asielhonden probleemhonden... er zijn ook genoeg mechelaars die totaal niet geschikt zijn voor de africhting bijv. omdat ze te zacht etc. zijn. Zo'n hondje zou waarschijnlijk prima zijn voor jullie.
Jullie hebben toen Roy gehaald wat, als ik me niet vergis, een gepensioneerde diensthond was?
Het verschil daarmee is dus dat deze volledig afgericht is geweest... en ook daarmee moet je geluk hebben natuurlijk.
Ik wil best eens mn ogen open houden als je een mechelaar zoekt die misschien geschikt voor jullie zou zijn. Maar goed... daar ben je zelf bij.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Klopt, het is denk ik toch het type hond waar je dan op valt, net zo goed als dat ik voor een molossers zou gaan, gaan jullie blijkbaar graag voor een herderachtige.

Ik vind het heel rot, en dat asiel dat :evil: grrrrrr die krijgen van mij een dikke onvoldoende.

blijft natuurlijk de vraag, wat gaan jullie nu doen, want dit is niet zomaar vervelend gedrag, dit heeft de potentie om echt knap uit de hand te lopen
roy
Zeer actief

malinois schreef:
natuurlijk zijn niet alle asielhonden probleemhonden... er zijn ook genoeg mechelaars die totaal niet geschikt zijn voor de africhting bijv. omdat ze te zacht etc. zijn. Zo'n hondje zou waarschijnlijk prima zijn voor jullie.
Jullie hebben toen Roy gehaald wat, als ik me niet vergis, een gepensioneerde diensthond was?
Het verschil daarmee is dus dat deze volledig afgericht is geweest... en ook daarmee moet je geluk hebben natuurlijk.
Ik wil best eens mn ogen open houden als je een mechelaar zoekt die misschien geschikt voor jullie zou zijn. Maar goed... daar ben je zelf bij.
Wij wilde niet perse een mechelaar, gewoon een hond die in ons gezin kan meedraaien, Roy was en is geschikt voor ons, hebben we een hoop mee moeten doen om hem nu te krijgen zoals hij is.
Nanna leek zo geschikt, maar ik vind het zo oneerlijk dat er nu maar geroepen wordt weer een hond de dupe.
Alsof we dit wilde he, ik heb er verdriet van heel erg, wilde Nanna alleen maar een goed leven geven, hoeer moet je gaan he, ik zit niet te wachten op een probleemgeval en echt hoor alles heeft de afgelopen vier weken, ze is hier namelijk bijna vier weken, of weet ik veel, om Nanna gedraaid.
Dan zijn we maar een gemiddelde hondebezitter, maar ga ons niet aanvallen op ons onkunde, respect voor een ieder die hier wel mee overweg kan, maar dit is niet mijn visie op een hond hebben.
Ik heb er veel voor over, maar dit is heel extreem
malinois
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
malinois schreef:
Wij wilde niet perse een mechelaar, gewoon een hond die in ons gezin kan meedraaien, Roy was en is geschikt voor ons, hebben we een hoop mee moeten doen om hem nu te krijgen zoals hij is.
Nanna leek zo geschikt, maar ik vind het zo oneerlijk dat er nu maar geroepen wordt weer een hond de dupe.
Alsof we dit wilde he, ik heb er verdriet van heel erg, wilde Nanna alleen maar een goed leven geven, hoeer moet je gaan he, ik zit niet te wachten op een probleemgeval en echt hoor alles heeft de afgelopen vier weken, ze is hier namelijk bijna vier weken, of weet ik veel, om Nanna gedraaid.
Dan zijn we maar een gemiddelde hondebezitter, maar ga ons niet aanvallen op ons onkunde, respect voor een ieder die hier wel mee overweg kan, maar dit is niet mijn visie op een hond hebben.
Ik heb er veel voor over, maar dit is heel extreem
Het kwam misschien wat rottig haar strot uit maar als je puur naar de hond kijkt is die ook de dupe, wat niet wil zeggen dat jullie niet je uiterste best hebben gedaan... dat hoor je niemand zeggen.
Jij hebt er veel moeite voor gedaan wat je bij sommige anderen niet kan zeggen die kiezen alleen puur voor hun eigen ego en dat is bij jullie niet het geval.
Als het niet gaat, gaat het niet en dan heeft niemand er iets aan om dit nog veel langer vol te houden. Dan moet je haar gewoon terugdoen...
Maar als ik het goed begrijp is kennelhouding absoluut geen optie? Ook al zou ze daarna misschien wel goed bij jullie kunnen?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

malinois schreef:
S@ndr@ schreef:en dit was niet bekent bij deze hond,
je kunt me veel wijsmaken maar echt niet dat zo'n hond in het asiel nooit iets heeft laten merken... dit gedrag komt niet van de een op de andere dag...
Dat dit gedrag misschien een heel stuk minder was in het asiel zal dan door de kennelhouding geweest zijn waarschijnlijk... haar eigen plekkie, niks en niemand om te beschermen alleen haar hokkie.
In het asiel misschien wel maar bij TS niet
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Sommige mensen zijn zooooooo geweldig goed met herplaatsers, dat ze een huis vol honden hebben die ze aan de straatstenen niet meer kwijtkunnen.

En dat geeft dan advies aan gemotiveerde mensen die een moeilijk hond uit een asiel een tweede kans willen geven.

Er zijn gewoon honden bij die zoals in het geval van Roy en Nanna niet matchen en dan heb ik nog het idee dat er veel aan gedaan is. Tot aan een gedragstherapeut aan toe. Soms, heel soms klikt het gewoon niet en kan de situatie ter plaatse de hond niet aan en vice versa.
Laten we het erop houden dat dit niet een "match made in heaven" is.

Petje af Roy en Yvonne, dat jullie het geprobeerd hebben, maar met een kind in huis zou ik ook geen hond willen die zelfs vanuit een bench tegen de baas gromt.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik heb hier ook al drie weken geen goed gevoel bij - omdat het gros van wat jij over Nanna te vertellen had, alleen maar negatief was. We hebben dit probleem met Nanna, we hebben dat probleem met Nanna. Het is alsof je het potentieel van de hond die je in huis gehaald hebt niet ziet. En als je dat niet ziet, waar moet je dan de motivatie vandaan halen om door te zetten?

Zelf heb ik er ook ooit helemaal doorheen gezeten met mijn eigen hond. Maar zijn goede kanten ben ik altijd blijven zien, en ik ben altijd in hem blijven geloven. En nu heb ik er een prachthond aan.
roy
Zeer actief

Mir@n schreef:Sommige mensen zijn zooooooo geweldig goed met herplaatsers, dat ze een huis vol honden hebben die ze aan de straatstenen niet meer kwijtkunnen.

En dat geeft dan advies aan gemotiveerde mensen die een moeilijk hond uit een asiel een tweede kans willen geven.

Er zijn gewoon honden bij die zoals in het geval van Roy en Nanna niet matchen en dan heb ik nog het idee dat er veel aan gedaan is. Tot aan een gedragstherapeut aan toe. Soms, heel soms klikt het gewoon niet en kan de situatie ter plaatse de hond niet aan en vice versa.
Laten we het erop houden dat dit niet een "match made in heaven" is.

Petje af Roy en Yvonne, dat jullie het geprobeerd hebben, maar met een kind in huis zou ik ook geen hond willen die zelfs vanuit een bench tegen de baas gromt.
We hebben gelukkig geen kinderen....
Roy is onze andere herplaatser
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

sorry verkeerd gelezen.....;)
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”