Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen ondervacht meer...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Geen ondervacht meer...

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

...tenminste dat idee heb ik bij Osa.

Ze is zo ontzettend aan het verharen, waardoor haar hele ondervacht wel foetsie lijkt. Nou zat ze de laatste tijd sowieso al niet meer zo ruim in haar ondervacht, maar nu lijkt het wel verdwenen. Nou is het ook zo omdat haar vacht ook alweer een paar jaartjes ouder is, ze heel moeilijk weer droog word als het regenachtig weer is, tegen de tijd dat ze dan weer uitgaat is ze net een beetje droog. Heb ook het idee dat ze dan wat moeilijk loopt omdat haar spieren koud blijven omdat ze zo lang nat is. Ze ligt hier thuis wel voor de verwarming, maar echt veel helpt dat niet.

Nou kreeg ik laatst van iemand de tip om haar dan (weer) te scheren, zodat ze niet zo lang nat blijft. En veel kouder zal het niet zijn omdat ze nu ook geen ondervacht heeft.

Maar wat vinden jullie daarvan? Is dat reeël of zou een hond 't echt koud krijgen anders buiten?
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Wat betreft het scheren: ik weet niet of dat de groei van de ondervacht zal stimuleren. Maar ik denk wel dat het het kouder maakt. Nu liggen de haren nog als dakpannetjes over elkaar.

als ze uit gewesst is, wordt ze dan met een handdoek drooggewreven/ Dat lijkt me zeker iets te helpen.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik zou haar in ieder geval niet scheren......De vacht van een Golden Reteriever wordt er volgens mij niet beter op met scheren (doffe vacht, huidproblemen)
Ik zou haar een dek om doen. Dat houdt de regen tegen en houdt haar ook warm. Volgens mij wordt er een aangeboden op "rommemarkt" hier op het forum , of ik heb het ergens anders gezien. Maar op de meeste online-hondenshops zijn ze wel te koop. Daar doe je haar wel het meeste plezier mee, denk ik. :wink:

Hier even kijken (naar beneden scrollen). Zoiets zou wel wat zijn denk ik:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=150958

Succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou ook kiezen voor een dekje met regenachtig weer. Hoef je alleen nog maar hoofdje en pootjes droog te maken :ok:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Ze wordt altijd zeer grondig drooggewreven, maar bij haar buik, kin en dijen blijft het altijd heel lang nat.

Ik dacht ook in eerste instantie dat het alleen maar kou oplevert, maar in principe is Osa als ze buiten is wel continu in beweging, dan valt de kou misschien nog mee?

gr Aimée
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik zou echt niet scheren en al zeker niet nu het winter wordt. Je haalt net het beetje extra bescherming wat ze nog heeft er mee weg.
Een dekje is zo gek nog niet! :ok:
Of afdrogen met een pet towel.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

http://www.domenica-dogstyling.nl/index ... Itemid=181

en kijk bij fotogalerij bij shande, hoe een labrador eruit zag
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Het is een beetje met elkaar in tegenspraak he? Je denkt dat ze geen onderwol meer heeft maar ze blijft wel lang nat. Zonder ondervacht is ze zo droog toch?

Ik denk dat je, hoe vervelend je dat ook lijkt te vinden, eens een professional aan die vacht moet laten werken. Op mij geeft de vacht niet de indruk van ondervachtloos te zijn maar dat zijn natuurlijk alleen maar foto's.

Verstikte, dode en een grote hoeveelheid onderwol, dát geeft lang-nat-blijf-problemen.
Brindlecardi
Zeer actief

Haar ondervacht bij haar kin en buik is nog oké, maar de ondervacht op haar rug en nek is zo goed als verdwenen. Normaal heeft ze op haar 'kont' heel dik haar, en nu is er eigenlijke niks van over. Het zijn ook alleen donkere haren, terwijl ze voor de rest wel gewoon witte haren eronder heeft.

Maar ik ben het met je eens dat het dubbel klinkt.
We borstelen haar een aantal keer per week, en dan haal je echt ontzettend veel haar er iedere keer weer vanaf. En je ziet het hondje steeds kleiner worden :smile:
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Onze honden hebben van zichzelf geen ondervacht en krijgen altijd met regenachtig weer lekker een dekje op. Gewoon een degelijke paardendeken model, geen kleertje dus.
Ze vinden het heerlijk en als je thuis komt hoef je alleen nog hun pootjes en hoofdje droog te maken. Echt ideaal.
En die dekjes zijn zo duur nog niet hoor, wij hebben ze al vanaf € 17.95. Waterdicht en wel!!
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Brindlecardi
Zeer actief

We hebben weer eens wat schapenvet gekocht ( vaste ) ( ze heeft tijd geleden ook op visolie en vloeibare schapenvet gestaan ) Ik ben benieuwd of het helpt om de vacht een beetje goed de rui door te laten komen. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”