sirene schreef:
Het gros van de mensen heeft geen normale band met hun huisdier. Tenminste niet vanuit het dier bekeken. Of zijn verjaardagsfeestjes voor de hond normaal ? Aangeklede beesten, beesten die aan tafel mee-eten...
Zolang een dier er geen schade van ondervindt (lichamelijk of geestelijk) hoeven er wat mij betreft geen regels te komen voor dit soort zaken. Wel voor mishandeling. Maar daar vallen voor mij honden die 8u of langer achter elkaar in een bench zitten of volgepropt worden door hun bazen ook onder.
Dat laatste vind ik veel erger dan die mevr die zich laat beffen door haar JR.
Dat hondje denkt er niet over na hoor of dat normaal is.
ik vind honden aankleden ook niet normaal, verjaardagsfeestjes ook niet, in een bench zitten ze nooit (behalve de pup 's nachts).
voor de rest; voor de HOND is het mss normaal, ze likt ook aan haar eigen doos, ze likt zelfs aan haar zoon zijn *** . Daar kijk ik niet van op.
Voor de hond zal het denk ik ook niet veel uitmaken dat de pindakaas aan zijn bazinnetjes doos hangt.
maar voor de MENS is dat absoluut geen normaal gedrag. Wanneer je dit doet, is er iets fout in je bovenkamer. was het natuurlijk gedrag geweest, dan lagen we elke avond met onze hond in bed.
Maar dat is het niet, dus dienen daarvoor maatregelen genomen te worden, vooraleer gedragingen zoals deze gaan escaleren, tot gedragingen waarbij wél schade berokkent wordt.