Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Belle heeft al een tijdje last van wratjes. Hier zijn we mee naar de DA geweest en toen heeft ze AB gekregen. Dit hielp iets. De DA gaf aan dat de kans groot was dat de wratjes daarna weer terug zouden komen.
Nu hebben we net met de Dog Spinny gespeeld, en helaas (ik dacht er even niet bij na) gingen daardoor haar wratjes bloeden. Ik heb er even een foto van gemaakt:
Het bloeden is nu gestopt. Moet ik er weer even mee langs de DA of kan ik er zelf wat mee?
Ik zou ook even naar de da gaan. Kunnen ze niet weggebrand worden?
Op die plek gaan ze volgens mij snel weer open....dan gaan ze niet gauw weg, lijkt me.
freskin schreef:Ik zou ook even naar de da gaan. Kunnen ze niet weggebrand worden?
Op die plek gaan ze volgens mij snel weer open....dan gaan ze niet gauw weg, lijkt me.
Het is een vervelende plek inderdaad en vannach vond ik wat stipjes bloed op het onderlaken van ons bed (ze slaapt in bed) dus 's nachts bloed het dus ook wat.
Het lijkt me ook wel een gevoelige plek voor haar. Zijn het wel echt wratjes? Ik hoop dat ze gauw zullen genezen. geef haar maar een voorzichtige knuffel!
iedere keer als ie slaapt op zijn kin en een beetje schuift zal het open gaan, nog eens goed naar laten kijken of het ook echt "slechts" wratjes zijn of wat anders.
Ik vind het ook erg op krentenbaard lijken. Fahim heeft dat een tijd geleden ook gehad. Elke dag even ontsmet met Betadine en het was zo over.
Ook zijn krentenbaard bloedde als hij ergens langs schuurde.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
malinois schreef:zijn het wel wratten en geen krentebaard?
volgens mij ook krentebaard hebben ze hier ook regelmatig bloed dan en soms zelfs dikke bulten met pus
dan doe ik er groene leem wondpasta van de groene os op dat werkt super
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent www.bleekerzonwering.nl
Ik vind het ook meer iets krentenbaard-achtigs. Sun had het na zijn operaties vaak en dat bloedde ook zo snel. Zag er precies hetzelfde uit. Maarrrrr...bultjes zijn bultjes, dus ik zou toch even langs de DA gaan
Ik zou er ook zeker even naar laten kijken. Onze hond had zoiets onder zijn neus en dat was een gezwelletje (goedaardig).
Dat hoeft natuurlijk nu bij jouw hondje niet zo te zijn (laten we het hopen!!!) Maar gewoon voor het zekere...
Krentebaard ken ik alleen bij mensen dus daar kan ik niks over zeggen...
Dazwa84 schreef:Dank voor de tibs! De DA is vanaf half 2 pas weer bereikbaar dus ik bel vanaf mijn werk weer even.
Ik lees vaker dat Betadine gebruikt wordt voor de ontsmetting. Kun je dat in de drogisterij kopen?
yep, ik gebruik vaak sterilon of alcohol... betadine is meteen zo'n zooitje
Maar Betadine prikt niet en Sterilon wel, toch???
bij open wondjes wel... maar dit is nu niet echt een grote open wond
Betadine is prima hoor, maar ik heb altijd alles ermee onder zitten... sterilon valt niet zo op