Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grote honden en hun baasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Frenk schreef: Zouden al die mensen (regelmatig toch?) nou werkelijk geen enkele goede reden hebben om dat te vragen? Die sporen allemaal niet? Natuurlijk :ok:
Ik vind niet eens dat ze een 'goede reden' (want wat een goede reden is verschilt ook nog soms per persoon) hoeven te hebben. Als mensen vragen om je hond bij je te houden heb je dat maar te doen. Als Quint foutloos los kan volgen vind ik dat overigens ook prima, kan me wel voorstellen dat je anders wellicht soms aan de gang blijft met aan- en aflijnen.
Vera mag op helemaal niemand af, dus voordat mensen me uberhaupt zouden kunnen vragen haar bij me te houden heb ik haar al geroepen (en laten volgen). En een werk joh, pfff!
Laatst gewijzigd door Moos op 17 nov 2008 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Moos schreef: Loop je zelf ook weleens periode achter elkaar alleen met een klein hondje? :wink:
Dat maakt echt een wereld van verschil in de ervaringen hoor.
Ga een maandje of 2 alleen met Saar bij jou in de buurt lopen en je maakt hele andere dingen mee :wink:
Nee, dat niet, want die heb ik niet. Grote hondeneigenaren zijn niet heilig (en hun hond ook niet), maar ik zie het hier niet. Maar ik wil Saar wel een maandje of twee lenen hoor. :mrgreen: Ik durf de uitdaging wel aan. :mrgreen:

Vandaag weer, ik loop in het bos met Jaymz los. Het mag daar niet, maar Jaymz loopt hooguit 10 meter verder dan ik en hij gaat niet van de paadjes af. Zie ik ineens een andere loslopende hond (klein, ras onbekend voor mij) aanlopen. Dus ik lijn Jaymz snel aan en loop verder. Komt er nog zo'n loslopende kleine kuitenbijtende hond aan en die begint te grommen en te borstelen naar Jaymz. Eigenaar doet totaal geen moeite om zijn vervelende hond weg te houden bij die van mij.
Dus ik pissig een hoop kabaal maken en heel boos roepen naar die hond dat die weg moet gaan. Daar schrikt de hond wel van en baas ook. Dus baas doet nu een halfslachtige poging om zijn hond bij hem te roepen. Maar hond vertikt het om te luisteren en begint achter ons aan te lopen. Toen ben ik nog iets feller uitgevallen naar die hond en dat hielp.
Dit is een akkefietje van niks, maar wel iets dat ik dagelijks meemaak.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Wij krijgen geen klachten over zowel de grote als de kleine hond. Andersom hebben we geen problemen met baasjes van zowel grote als kleine honden.
Val ik nu erg uit de toon? :N:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:
Frenk schreef: Zouden al die mensen (regelmatig toch?) nou werkelijk geen enkele goede reden hebben om dat te vragen? Die sporen allemaal niet? Natuurlijk :ok:
Ik vind niet eens dat ze een 'goede reden' (want wat een goede reden is verschilt ook nog soms per persoon) hoeven te hebben. Als mensen vragen om je hond bij je te houden heb je dat maar te doen. Als Quint foutloos los kan volgen vind ik dat overigens ook prima, kan me wel voorstellen dat je anders wellicht soms aan de gang blijft met aan- en aflijnen.
Vera mag op helemaal niemand af, dus voordat mensen me uberhaupt zouden kunnen vragen haar bij me te houden heb ik haar al geroepen (en laten volgen). En een werk joh, pfff!
Een voor die mensen goede reden vind ik al goed genoeg, maar nog beter is je hond zoveel mogelijk bij je houden :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Muk schreef:Maar ik wil Saar wel een maandje of twee lenen hoor. :mrgreen: Ik durf de uitdaging wel aan. :mrgreen:
En Jaymz dan logeren bij Vera? :smile:
Dan pas je echt niet meer op je eigen bank :N:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Frenk schreef:
Muk schreef:Maar ik wil Saar wel een maandje of twee lenen hoor. :mrgreen: Ik durf de uitdaging wel aan. :mrgreen:
jawel.. Tis even proppen, maar ken net.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Jinx schreef:Wij krijgen geen klachten over zowel de grote als de kleine hond. Andersom hebben we geen problemen met baasjes van zowel grote als kleine honden.
Ja, niet meer doen! :mrgreen:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Frenk schreef:
Jip schreef:als er dan gevraagd wordt : is hij aaibaar........krijgen ze van mij als antwoord; hij lust geen kindjes hoor....... :denken:
Tssss.... Eindelijk kinderen die geleerd hebben om te vragen voor ze bovenop een hond duiken en jij gaat dat lekker teniet zitten doen :roll:
Nu is Quint 6 maanden en sommige vinden hem er dan al volwassen uitzien terwijl ik hem nog heel slungelig vind maar goed , nu wordt er dus regelmatig gevraagd of ik hem vast wil doen als hij los loopt in het bos....nou mooi niet..... :mrgreen:
hij springt tegen niemand op en doet niks bij kleine hondjes waarom moet hij dan vast....... :19: omdat hij er toevallig niet zo aaibaar uitziet....
Zouden al die mensen (regelmatig toch?) nou werkelijk geen enkele goede reden hebben om dat te vragen? Die sporen allemaal niet? Natuurlijk :ok:
Nou het ligt er aan, als jou hond, andere honden negeert. Dan vind ik dat jij je hond best gewoon los kan laten. Of in ieder geval bij je, maar gaat jou hond gezellig kennismaken met de andere hond, dat vind ik dus not done.
Afbeelding
Muk

Gaia schreef:
Frenk schreef:
Jaymz kan ook op schoot, heb je meer ruimte op de bank en dan past het helemaal comfortabel. :mrgreen:
Gaia
Zeer actief

Muk schreef:
Gaia schreef:
Frenk schreef:
Jaymz kan ook op schoot, heb je meer ruimte op de bank en dan past het helemaal comfortabel. :mrgreen:
Hier bedoel ik. Als er bij mij een Duitse Herder, grote Labrador en twee vrouwen op driezits bank passen. Dan lukt het ook wel bij jou met een Golden en een Newf. En anders moet je stapelen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Gaia op 17 nov 2008 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Of je koopt een loei van een bank :mrgreen: , past alles met gemak op en in.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Muk

Gaia schreef:
Muk schreef:
Gaia schreef:
Frenk schreef: En Jaymz dan logeren bij Vera? :smile:
Hier bedoel ik. Als er bij mij een Duitse Herder, grote Labrador en twee vrouwen op 1 bank passen. Dan lukt het ook wel bij jou met een Golden en een Newf. En anders moet je stapelen. :mrgreen:
Inderdaad, beetje creativiteit en dit soort problemen zijn zo opgelost. :ok: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Gaia schreef:
Frenk schreef:
Jip schreef:als er dan gevraagd wordt : is hij aaibaar........krijgen ze van mij als antwoord; hij lust geen kindjes hoor....... :denken:
Tssss.... Eindelijk kinderen die geleerd hebben om te vragen voor ze bovenop een hond duiken en jij gaat dat lekker teniet zitten doen :roll:
Nu is Quint 6 maanden en sommige vinden hem er dan al volwassen uitzien terwijl ik hem nog heel slungelig vind maar goed , nu wordt er dus regelmatig gevraagd of ik hem vast wil doen als hij los loopt in het bos....nou mooi niet..... :mrgreen:
hij springt tegen niemand op en doet niks bij kleine hondjes waarom moet hij dan vast....... :19: omdat hij er toevallig niet zo aaibaar uitziet....
Zouden al die mensen (regelmatig toch?) nou werkelijk geen enkele goede reden hebben om dat te vragen? Die sporen allemaal niet? Natuurlijk :ok:
Nou het ligt er aan, als jou hond, andere honden negeert. Dan vind ik dat jij je hond best gewoon los kan laten. Of in ieder geval bij je, maar gaat jou hond gezellig kennismaken met de andere hond, dat vind ik dus not done.
Ik vind dat als mensen vragen om je hond bij je te houden, ook al zou hij anders gewoon langs ze lopen, of hun hond negeren, je dat gewoon hoort te doen.
Al vragen ze het omdat het de derde maandag van de maand is, je hebt gewoon je hond even bij je te roepen als mensen dat willen.
Daarnaast vind ik ook gewoon dat dit iets is wat je in moet calculeren als je een grotere hond aanschaft, en dan zeker van een ras waarvan je ook weet dat veel mensen dat 'eng' vinden.
Ik merk nu met Vera zelfs voor het eerste dat mensen soms bang van haar zijn, gewoon omdat ze groter is dan een dwergpoedel. Dat kan, en dat mag, en als ik dat zie hou ik Vera net nog even duidelijker bij me.
Een Duitse Herder, en zeker een wolfsgrauwe, vinden mensen nog sneller eng, en daar heb je maar rekening mee te houden. Vind ik :mrgreen:
Ook omdat Nederland al een steeds minder hondvriendelijk land wordt, en door lekker je hond niet bij je te houden als mensen dat vragen werkt je daar heel fijn dubbel zo hard aan mee :roll:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Gaia schreef:
Frenk schreef:
Jip schreef:Nu is Quint 6 maanden en sommige vinden hem er dan al volwassen uitzien terwijl ik hem nog heel slungelig vind maar goed , nu wordt er dus regelmatig gevraagd of ik hem vast wil doen als hij los loopt in het bos....nou mooi niet..... :mrgreen:
Bij je houden of aanlijnen is mij om het even... Het gaat mij om het tegemoet komen aan de vraag van een ander om je hond bij je te houden. :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Muk schreef:
Moos schreef: Loop je zelf ook weleens periode achter elkaar alleen met een klein hondje? :wink:
Dat maakt echt een wereld van verschil in de ervaringen hoor.
Ga een maandje of 2 alleen met Saar bij jou in de buurt lopen en je maakt hele andere dingen mee :wink:
Nee, dat niet, want die heb ik niet. Grote hondeneigenaren zijn niet heilig (en hun hond ook niet), maar ik zie het hier niet. Maar ik wil Saar wel een maandje of twee lenen hoor. :mrgreen: Ik durf de uitdaging wel aan. :mrgreen:

Vandaag weer, ik loop in het bos met Jaymz los. Het mag daar niet, maar Jaymz loopt hooguit 10 meter verder dan ik en hij gaat niet van de paadjes af. Zie ik ineens een andere loslopende hond (klein, ras onbekend voor mij) aanlopen. Dus ik lijn Jaymz snel aan en loop verder. Komt er nog zo'n loslopende kleine kuitenbijtende hond aan en die begint te grommen en te borstelen naar Jaymz. Eigenaar doet totaal geen moeite om zijn vervelende hond weg te houden bij die van mij.
Dus ik pissig een hoop kabaal maken en heel boos roepen naar die hond dat die weg moet gaan. Daar schrikt de hond wel van en baas ook. Dus baas doet nu een halfslachtige poging om zijn hond bij hem te roepen. Maar hond vertikt het om te luisteren en begint achter ons aan te lopen. Toen ben ik nog iets feller uitgevallen naar die hond en dat hielp.
Dit is een akkefietje van niks, maar wel iets dat ik dagelijks meemaak.
Het is heel anders als je een grote hond hebt. Veel lompe honden zullen zich wel een beetje inhouden bij een grote hond ten op zichtte van een kleintje. Bovendien is het voor een grote hond ook minder angstaanjagend als er een grotere hond aangedendert komt dan dat dat voor een klein hondje is.
Met Job had ik ook nooit problemen met grote honden (ook met kleintjes niet overigens maar Job ging ook altijd liggen :roll: ), met Jip en Benno wel (grote dan).

Ik kom overigens niet zo vaak kleine rot hondjes tegen maar ik denk dat hij bij veel kleine hondjes ook angst is. Benno gedraagt zich bij kleine hondjes altijd erg netjes, bij grote niet altijd (maar ik lijn hem meestal aan bij grote honden of roep hem bij me).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gaia
Zeer actief

Moos schreef:
Gaia schreef: Nou het ligt er aan, als jou hond, andere honden negeert. Dan vind ik dat jij je hond best gewoon los kan laten. Of in ieder geval bij je, maar gaat jou hond gezellig kennismaken met de andere hond, dat vind ik dus not done.
Ik vind dat als mensen vragen om je hond bij je te houden, ook al zou hij anders gewoon langs ze lopen, of hun hond negeren, je dat gewoon hoort te doen.
Al vragen ze het omdat het de derde maandag van de maand is, je hebt gewoon je hond even bij je te roepen als mensen dat willen.
Daarnaast vind ik ook gewoon dat dit iets is wat je in moet calculeren als je een grotere hond aanschaft, en dan zeker van een ras waarvan je ook weet dat veel mensen dat 'eng' vinden.
Ik merk nu met Vera zelfs voor het eerste dat mensen soms bang van haar zijn, gewoon omdat ze groter is dan een dwergpoedel. Dat kan, en dat mag, en als ik dat zie hou ik Vera net nog even duidelijker bij me.
Een Duitse Herder, en zeker een wolfsgrauwe, vinden mensen nog sneller eng, en daar heb je maar rekening mee te houden. Vind ik :mrgreen:
Ook omdat Nederland al een steeds minder hondvriendelijk land wordt, en door lekker je hond niet bij je te houden als mensen dat vragen werkt je daar heel fijn dubbel zo hard aan mee :roll:
Tsja, dan kan ik haar hier dus maar beter vast houden en dat verrek ik. Niemand heeft last van die hond en ja natuurlijk gebeurd er wel eens iets. Daar leer je van en je zorgt ervoor dat het je nooit meer gebeurd. Alleen vind ik het dus belachelijk om mijn Duitse Herder bij me te houden als ze andere honden negeert (nou doet Gaia dat niet, maar ik heb wel een hond gehad die dat deed). Als ze het doen omdat het de derde maandag van de maand is of omdat dat prachtig mooie zadeldek bijt vloekt met haar kleurogen :mrgreen: zoeken ze dat maar lekker uit. Ik ben echt heel sociaal hoor en zal altijd rekening houden met andere mensen, maar er zijn grenzen. Overigens zal ik de negerende hond wel altijd bij mij in de buurt houden zodat de hond(en) van de tegenpartij niet over z'n thee water hoeft te gaan, maar aanlijnen? Neuh, vind ik gewoon echt niet nodig, krijg je alleen maar agressie van bij mijn hond.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Overigens heb ik wel eens gezien hoe een veels te lompe Labrador in z'n ballen gebeten werd door een wit normaal gesproken zo lief hondje. Labrador snapte plots hoe dat hondje ook al weer voorzichtig bedoelde. :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Gaia schreef:
Tsja, dan kan ik haar hier dus maar beter vast houden en dat verrek ik. Niemand heeft last van die hond en ja natuurlijk gebeurd er wel eens iets. Daar leer je van en je zorgt ervoor dat het je nooit meer gebeurd. Alleen vind ik het dus belachelijk om mijn Duitse Herder bij me te houden als ze andere honden negeert (nou doet Gaia dat niet, maar ik heb wel een hond gehad die dat deed). Als ze het doen omdat het de derde maandag van de maand is of omdat dat prachtig mooie zadeldek bijt vloekt met haar kleurogen :mrgreen: zoeken ze dat maar lekker uit. Ik ben echt heel sociaal hoor en zal altijd rekening houden met andere mensen, maar er zijn grenzen. Overigens zal ik de negerende hond wel altijd bij mij in de buurt houden zodat de hond(en) van de tegenpartij niet over z'n thee water hoeft te gaan, maar aanlijnen? Neuh, vind ik gewoon echt niet nodig, krijg je alleen maar agressie van bij mijn hond.
Het lijkt mij niet dat als je op een beetje redelijke tijd in losloopgebied loopt je 30 keer de vraag krijgt je hond bij je te houden. Die paar keer dat je dat wel krijgt heb je dat maar te doen, ook met een Pekinees of dwergpoedel overigens.
Aanlijnen hoeft van mij ook niet heb ik al meerdere keren gezegd :mrgreen:, maar even bij je roepen wel. Zoals ik al zei doe ik dat met Vera standaard bij elke passant, en daarbij ook nog eens bij kleine hondjes. Worden we allebei echt niet slechter van, en zoveel werk is het ook nog eens niet.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Frenk schreef:
Gaia schreef:
Frenk schreef:
Jip schreef:Nu is Quint 6 maanden en sommige vinden hem er dan al volwassen uitzien terwijl ik hem nog heel slungelig vind maar goed , nu wordt er dus regelmatig gevraagd of ik hem vast wil doen als hij los loopt in het bos....nou mooi niet..... :mrgreen:
Bij je houden of aanlijnen is mij om het even... Het gaat mij om het tegemoet komen aan de vraag van een ander om je hond bij je te houden. :wink:
Ja dat bedoel ik dus te zeggen. :mrgreen: Tegemoet komen door bij je te houden. Het is maandag sorry voor de onduidelijkheid :N:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Moos schreef:
Gaia schreef:
Het lijkt mij niet dat als je op een beetje redelijke tijd in losloopgebied loopt je 30 keer de vraag krijgt je hond bij je te houden. Die paar keer dat je dat wel krijgt heb je dat maar te doen, ook met een Pekinees of dwergpoedel overigens.
Aanlijnen hoeft van mij ook niet heb ik al meerdere keren gezegd :mrgreen:, maar even bij je roepen wel. Zoals ik al zei doe ik dat met Vera standaard bij elke passant, en daarbij ook nog eens bij kleine hondjes. Worden we allebei echt niet slechter van, en zoveel werk is het ook nog eens niet.
Ja, ik beloof, morgen zal ik echt gaan lezen. Oké? :N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Gaia schreef:
Moos schreef:
Gaia schreef:
Ja, ik beloof, morgen zal ik echt gaan lezen. Oké? :N:
Hahahaha, volgens mij zijn wij het gewoon eens? :mrgreen:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Frenk schreef:Ik kom soms baasjes met grote honden tegen die overdreven angstig reageren als hun groterd en mijn kleintje kennismaken. Soms snauwt zo'n groterd Frenk (volkomen terecht) weg en krijgt dan op z'n kop van zijn baas: "durf je wel tegen zo'n kleintje" :19: Terwijl dat kleintje met z'n bijdehante neus gewoon iets te vrijpostig bezig was :N:
Of als er gespeeld wordt en er is oprecht niets aan de hand (de groterd heeft duidelijk in de gaten dat hij met een kleiner exemplaartje aan de gang is), dan blijven ze maar nerveus roepen: "zachtjes, zachtjes". :N:
Als ik dan zeg dat er volgens mij niet zoveel aan de hand is, dan komt heel vaak een opmerking in de trant van: "hij is zo ruw/maakt zo'n herrie/etc" En de groterd in kwestie heeft of gelijk of is hartstikke lief :19:
Als ik met Haakon wandel (onze Oudduitse herder van bijna 5 maanden en 20 kilo inmiddels) en we komen mensen tegen met kleine hondjes, laat ik Haakon daar gewoon bij snuffelen. Maar Haakon is soms nogal lomp en speels. Bij onze kater van 3 kilo heeft ie ook weleens zowat erbovenop gezeten. Toen kwam er wel behoorlijk geluid uit Roy (de kater) en haalde behoorlijk uit, dus die vond het niet echt een geslaagde actie. Ik let daarom wel extra op met hondjes die stukken kleiner zijn dan Haakon, want Haakon kan echt behoorlijk onbezonnen zijn.
Soms is hij naar mijn idee echt veel te lomp en ook lang niet iedere hond is daarvan gediend, dus wanneer ik vind dat hij te lomp is, laat ik dat wel even merken.
Ik weet het niet hoor, maar als je als mens iets op je lichaam krijgt wat 2 of 3 keer het dubbele van jezelf weegt, is dat niet echt fijn te noemen.......
Bij ons aan de overkant woont echter een Franse buldog. Niet groot van stuk, maar die speelt ook ontzettend lomp en hun vinden elkaar gewoon helemaal het einde. Dan laat ik m ook gewoon zijn gang gaan en dat gaat er af en toe op joh. Dat wil je niet weten..... :mrgreen:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Jinx schreef: Andersom hebben we geen problemen met baasjes van zowel grote als kleine honden.
Ik heb, zo nu dan, 'problemen' met baasjes en/of hun grote of kleine honden. :mrgreen:

Debiele eigenaren tref je bij groot/midden en klein aan. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

En ik zeg 'nee dat vindt hij niet leuk'. Heel verstandig dus, dan mensen het eerst vragen :ok:
Het ligt een beetje aan het gebied vind ik. Ik kan me voorstellen dat als je 's middags in de Soesterduinen loopt met je vriendelijke herder, dat het dan raar is als mensen vragen om de hond vast te doen terwijl hun eigen hond ook losloopt. Nou loop ik heel veel in drukke losloopgebieden en ik heb dat nog nooit zien gebeuren. Zou ik jou in de wijk tegenkomen, dan zou ik het ook vragen. Ik wil geen gedoe aan de lijn. Heeft niks met groot of klein te maken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb nu alleen groot, maar ook een 5 kilo hondje gehad.
En beiden mochten evenveel... of evenweinig.
Niet op andere honden afrennen, bij me blijven als er een andere hond langs kwam/komt.

Mijn ervaring is wel dat mensen sneller opzij gaan als je met een paar groters aankomt.
Kan me het ook soms wel voorstellen eigenlijk...

Ook trouwens wel eens meegemaakt dat op het strand een vrouw bléél volhouden dat het wel zou gaan met haar kleine hondje.
Dus goed... dan maar kijken hé.
Maar ik zag Spike z'n bek om het ruggetje van dat kleintje gaan... en het was niet eens rot bedoeld volgens mij, gewoon voor de lol.
Gelukkig reageert hij héél goed op 'los', dus geen probleem.
Vrouwtje van die hond had niet eens wat in de gaten volgens mij :denken:

Het is gewoon áltijd oppassen met groot en klein vind ik. Voor je het weet heeft zo'n kleintje blessures.
Al moet ik zeggen dat als Spike met Birdy speelde, wat sporadisch voorkwam, hij wel heel voorzichtig deed. Dat spel bestond dan uit trekken aan een handdoek. Maar dan ging hij altijd liggen.
Moos
Zeer actief

Daisy@ schreef: Maar ik zag Spike z'n bek om het ruggetje van dat kleintje gaan... en het was niet eens rot bedoeld volgens mij, gewoon voor de lol.
Gelukkig reageert hij héél goed op 'los', dus geen probleem.
Vrouwtje van die hond had niet eens wat in de gaten volgens mij :denken: .
Zo daagt Vera Saar vaak uit :N: :mrgreen: Door in haar rug te happen, heeel zachtjes, dat wel :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Moos schreef:
Aimee schreef:
Frenk schreef:
Aimee schreef:Een gewaagde uitspraak, maar ik denk dat de meeste bazen van grotere honden, zich bewuster zijn van het gedrag van hun hond, en de daarbij behorende gevolgen, en daardoor in de meeste gevallen correcter reageren in sommige situaties.
:smile: :smile: :smile: :smile:
Dit vind ik nou flauwekul :ok:
Ik kom zeker net zoveel ongeïnteresseerde, onwetende en onvermogende bazen van grote honden tegen als van kleine hondjes. :19:

Wat ik ook zie is dat er veel mensen met onopgevoede groterds lopen, omdat hun hond "het toch wel wint", dus die mag ongecontroleerd overal maar op afstuiven en eens lekker "honds" te keer gaan. Bij de onopgevoede kleintjes lopen veel angstbijtertjes en verwende monsters die niet lijken te weten dat ze maar drie turven hoog zijn.

Oh en als baasje van een "gezelschapshondje met veel haar" word je door de bazen van grotere rassen en/of jachtrassen eigenlijk pas echt vriendelijk bejegend als jouw hond tot achter zijn pluizige oren in de modder zit :F: Dan is het opeens "een hond". :smile:

Dan vindt jij dat flauwekul, i couldn't care less zou ik zeggen. :wink: Het is toch wel grappig dat verantwoordelijke baasjes met kleine hondjes gelijk op hun achterste benen gaan staan als ik zoiets zeg.
Hahahahahahaha, de pot verwijt de ketel :mrgreen:
Weet je wat pas toevallig is? Dat je hier over kleine hondjes tot in den treure mag klagen, maar zodra er wat over grote honden gezegd wordt er meteen met een stelling gekomen moet worden dat grotere hondenbazen verantwoordelijker zijn :mrgreen:

Ik blijf erbij, het is gewoon 50/50.
Nou dan verschillen wij daarin van mening, ik zou zeggen breng een enquête uit :cheer: :roll:
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Nou dan verschillen wij daarin van mening, ik zou zeggen breng een enquête uit :cheer: :roll:
Nee hoor, ik mis namelijk die behoefte om aan te tonen dat een van de twee partijen zoveel verantwoordelijker zou zijn.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Moos schreef:
Aimee schreef:
Nee hoor, ik mis namelijk die behoefte om aan te tonen dat een van de twee partijen zoveel verantwoordelijker zou zijn.
Dan kan je toch bewijzen dat het 50/50 is :ok: :ok: :ok: :ok:
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Moos schreef:
Aimee schreef:
Dan kan je toch bewijzen dat het 50/50 is :ok: :ok: :ok: :ok:
Ook die enorme behoefte mis ik :mrgreen:. ik geloof gewoon graag dat dat zo is. Is voor beide partijen prettiger.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”