Bij de eerste drie vergooi je dat wat je ooit heb aan willen leren door ze te laten gaan. Ik ging ook met mijn puppen naar het strand maar dan naast me, in de peuterfase, ook gewoon naast me met iets meer ruimte maar wel binnen bereik en de pubers, die gaan aan de lijn als ze niet luisteren en onder appel weg schieten met bananen in hun oren. De laatste zou ik heel veel mee gaan trainen als ik die ooit nog los wilde gooien en daar zou ik het totaal mee verknallen om op een zondag op het strand te gaan wandelen waarbij alles belangrijker is dan de baas (dat is namelijk zo als je hond niet luisterd)Frenk schreef:Ik bedoelde daarmee ook puppen en puppenpeuters en pubers en honden die gewoon soms wel eens niet luisterenchrico schreef:Ehm volgens mij staat er mits er plaats is voor een jonge hond die het luisteren nog aan het leren zijn. Dat is de fase voor het loslopen waarbij de hond wel eens een keer niet luisterd![]()
Ik sta ook wel eens wortel te schieten maar ik heb ze dan al gepoogd bij te brengen dat ik niet van wortels houDe fase dat ze alle kanten op wilden vliegen als ze wat zagen liepen ze aan de lange lijn. Niet zozeer voor anderen maar om hunzelf te beschermen.
Overigens heeft Frenk (nog) geen fase gehad "waarbij hij alle kanten op wilde vliegen als hij wat zag" en dus vandaar mijn keuzes als het gaat om hoe ik hem opvoed
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grote honden en hun baasjes
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Muk
Dat is ook zo, de mensen met grote honden laten inderdaad niet hun hond op mijn hond afstormen. Maar aan de andere kant ook niet op kleine honden. Dus het is niet dat die mensen zich anders gedragen bij kleinere honden. Andersom geldt dat helaas ook. Kleine hondenbazen laten hun hun kleine hond ook op zowel groot als klein afstormen.Zoek stok! schreef:Maar dat is het nou juist: op jouw hond laten ze hun hond niet afrennenMuk schreef:Is ook zo, maar dan zou ik ook slechte baasjes hier kennen die zo met hun grote honden omgaan (want die lopen er ook nog rond hier). En die ken ik hier niet. En ik zie hier ook herders, labjes, goldens, doggen enz. En dan valt het wel erg op.Een van die rottige herderbazen kwam ik tegen toen ik met Bram en Caja aan de lijn een rondje liep door de wijk. Tot mijn grote verrassing lijnde ze haar hond aan. Caja ziet er toch niet echt afschrikwekkend uit, maar twee honden vindt ze blijkbaar genoeg reden om haar hond wel bij zich te houden. Ze zal dat waarschijnlijk ook doen bij grote honden. En die mensen denken dan dus 'kijk hoe keurig'. Maar ik weet wel beter
Gelukkig zijn er ook kleine hondenbazen die dat niet doen, maar ik kan er weinig aan doen dat ik hier alleen bij kleine hondenbazen dit soort onverantwoord gedrag zie.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Jeetje AddyAddy schreef:Ik wil niet lullig doen Frenk maar het was toch jouw jonge hond die de straat overvloogFrenk schreef:Ben ik het niet mee eens. Ik vind het absoluut mijn verantwoordelijkheid om als ik merk dat Frenk niet luistert, hem aan te lijnen tot hij weer wel luistert. En dat doe ik dus ook.
Maar als pupje heeft hij al loslopend en spelend en onderzoekend toch een heleboel waardevolle lessen geleerd. En ik zou dat meteen weer zo doen met een volgende pup.![]()
Op dat moment had iemand zich wel dood kunnen rijden, was jouw hond er niet meer geweest en noem maar op![]()
Welke verantwoordelijkheid heb jij het dan over ?
Dat is een keer heel naar misgegaan en ja, ik ben me er terdege van bewust hoeveel erger het allemaal had kunnen aflopen. Waarom denk je dat het nu niet meer gebeurd?
Wat denk je nu zelf? Dat ik op zo'n moment sta te juichen en hem de volgende keer weer in die positie breng?
Ik weet niet wat je probleem zo zeer is met mij, maar volgens mij zeg ik geen gekke dingen...
En ik heb al heel zeker nooit beweerd dat ik geen fouten maak

- Frenk
- Zeer actief
Ja, daar heb je gelijk in. Als dat zo zou zijn, dan zou ik het ook zo aanpakkenchrico schreef:Bij de eerste drie vergooi je dat wat je ooit heb aan willen leren door ze te laten gaan. Ik ging ook met mijn puppen naar het strand maar dan naast me, in de peuterfase, ook gewoon naast me met iets meer ruimte maar wel binnen bereik en de pubers, die gaan aan de lijn als ze niet luisteren en onder appel weg schieten met bananen in hun oren. De laatste zou ik heel veel mee gaan trainen als ik die ooit nog los wilde gooien en daar zou ik het totaal mee verknallen om op een zondag op het strand te gaan wandelen waarbij alles belangrijker is dan de baas (dat is namelijk zo als je hond niet luisterd)

- Frenk
- Zeer actief
Je kan niet verder van de waarheid zitten. Ik vraag me af wat jij eigenlijk allemaal waar precies uithaaltchrico schreef:Gezien het antwoord, zat ik er niet ver naastMoos schreef:Het lijkt mij heeeel stug dat er bedoelt wordt "als de pup zonder te luisteren alle kanten opvliegt en de baas wortel staat te schieten".chrico schreef: Ehm volgens mij staat er mits er plaats is voor een jonge hond die het luisteren nog aan het leren zijn. Dat is de fase voor het loslopen waarbij de hond wel eens een keer niet luisterd![]()
Ik sta ook wel eens wortel te schieten maar ik heb ze dan al gepoogd bij te brengen dat ik niet van wortels houDe fase dat ze alle kanten op wilden vliegen als ze wat zagen liepen ze aan de lange lijn. Niet zozeer voor anderen maar om hunzelf te beschermen.
En volgens mij weet jij dat ook welDat waren leerzame lessen :N:

- Moos
- Zeer actief
Loop je zelf ook weleens periode achter elkaar alleen met een klein hondje?Muk schreef:Dat is ook zo, de mensen met grote honden laten inderdaad niet hun hond op mijn hond afstormen. Maar aan de andere kant ook niet op kleine honden. Dus het is niet dat die mensen zich anders gedragen bij kleinere honden. Andersom geldt dat helaas ook. Kleine hondenbazen laten hun hun kleine hond ook op zowel groot als klein afstormen.Zoek stok! schreef:Maar dat is het nou juist: op jouw hond laten ze hun hond niet afrennenMuk schreef:Is ook zo, maar dan zou ik ook slechte baasjes hier kennen die zo met hun grote honden omgaan (want die lopen er ook nog rond hier). En die ken ik hier niet. En ik zie hier ook herders, labjes, goldens, doggen enz. En dan valt het wel erg op.Een van die rottige herderbazen kwam ik tegen toen ik met Bram en Caja aan de lijn een rondje liep door de wijk. Tot mijn grote verrassing lijnde ze haar hond aan. Caja ziet er toch niet echt afschrikwekkend uit, maar twee honden vindt ze blijkbaar genoeg reden om haar hond wel bij zich te houden. Ze zal dat waarschijnlijk ook doen bij grote honden. En die mensen denken dan dus 'kijk hoe keurig'. Maar ik weet wel beter
Gelukkig zijn er ook kleine hondenbazen die dat niet doen, maar ik kan er weinig aan doen dat ik hier alleen bij kleine hondenbazen dit soort onverantwoord gedrag zie.
Dat maakt echt een wereld van verschil in de ervaringen hoor.
Ga een maandje of 2 alleen met Saar bij jou in de buurt lopen en je maakt hele andere dingen mee

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat hij daarna werd aangelijnd en onder handen genomen?Addy schreef:Ik wil niet lullig doen Frenk maar het was toch jouw jonge hond die de straat overvloogFrenk schreef:Ben ik het niet mee eens. Ik vind het absoluut mijn verantwoordelijkheid om als ik merk dat Frenk niet luistert, hem aan te lijnen tot hij weer wel luistert. En dat doe ik dus ook.
Maar als pupje heeft hij al loslopend en spelend en onderzoekend toch een heleboel waardevolle lessen geleerd. En ik zou dat meteen weer zo doen met een volgende pup.![]()
Op dat moment had iemand zich wel dood kunnen rijden, was jouw hond er niet meer geweest en noem maar op![]()
Welke verantwoordelijkheid heb jij het dan over ?
Ik dacht tenminste dat dat verteld was
Mijn pup is ook wel eens hinderlijk geweest tijdens het loslopen.
Dan spoed ik mij herwaards en vis de onruststookster uit de kluwen en neem haar mee. Ook al is het een losloopgebied en loopt het andere baasje met aangelijnde honden.
Daarbij lever ik ook nog een snel excuus.
Snel want bij onrust ziet een ander baasje je liever gaan (met pup) dan komen
Ik sta dan niet eens te zeuren over een losloopgebied
-
Addy
Beste Frenk,Frenk schreef:Ik weet niet wat je probleem zo zeer is met mij, maar volgens mij zeg ik geen gekke dingen...
En ik heb al heel zeker nooit beweerd dat ik geen fouten maak
Mijn probleem met jou, alhoewel een probleem heb je pas als je dat zelf zo ervaart is dat je jezelf met grote regelmaat tegenspreekt.
Volgens mij hadden we net een topic achter de rug dat ging over het feit dat jouw jonge hond zijn pik voortdurend achterna holde zodra hij ook maar dacht iets te ruiken.
Vervolgens schrijf je onderstaande en dat combineer ik dan weer niet met andere uitspraken van je
Frenk schreef: Overigens heeft Frenk (nog) geen fase gehad "waarbij hij alle kanten op wilde vliegen als hij wat zag" en dus vandaar mijn keuzes als het gaat om hoe ik hem opvoed
- ranetje
- Zeer actief
Mijn Teckels liepen vaak aan een lange lijn (wildrijke gebiedenMoos schreef:Loop je zelf ook weleens periode achter elkaar alleen met een klein hondje?Muk schreef:Dat is ook zo, de mensen met grote honden laten inderdaad niet hun hond op mijn hond afstormen. Maar aan de andere kant ook niet op kleine honden. Dus het is niet dat die mensen zich anders gedragen bij kleinere honden. Andersom geldt dat helaas ook. Kleine hondenbazen laten hun hun kleine hond ook op zowel groot als klein afstormen.Zoek stok! schreef:Maar dat is het nou juist: op jouw hond laten ze hun hond niet afrennenMuk schreef:Is ook zo, maar dan zou ik ook slechte baasjes hier kennen die zo met hun grote honden omgaan (want die lopen er ook nog rond hier). En die ken ik hier niet. En ik zie hier ook herders, labjes, goldens, doggen enz. En dan valt het wel erg op.Een van die rottige herderbazen kwam ik tegen toen ik met Bram en Caja aan de lijn een rondje liep door de wijk. Tot mijn grote verrassing lijnde ze haar hond aan. Caja ziet er toch niet echt afschrikwekkend uit, maar twee honden vindt ze blijkbaar genoeg reden om haar hond wel bij zich te houden. Ze zal dat waarschijnlijk ook doen bij grote honden. En die mensen denken dan dus 'kijk hoe keurig'. Maar ik weet wel beter
Gelukkig zijn er ook kleine hondenbazen die dat niet doen, maar ik kan er weinig aan doen dat ik hier alleen bij kleine hondenbazen dit soort onverantwoord gedrag zie.![]()
Ga een maandje of 2 alleen met Saar bij jou in de buurt lopen en je maakt hele andere dingen mee
En dat platwalsen gebeurde niet door Jack Husseltjes
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Heb dat eens gedaan met de zeer niet opgevoedde hondjes van m'n tante onder het mom van ze zijn klein dus doen ze niets. Valse etters waren het, maar ja goed. Ik durfde ze niet eens los te laten omdat ik bang was dat ze tussen de voegen van de muren zouden verdwijnen, maar ik voelde me wel zo'n standaard vrouwelijk persoon met twee valse maltezer kruisingen die bijna omvielen van het uitvallen.Moos schreef: Loop je zelf ook weleens periode achter elkaar alleen met een klein hondje?![]()
Is niet wat je bedoeld he?

-
Addy
Iedere pup is wel eens hinderlijk geweest, veel hinderlijker zijn de baasjes die staan te kleppen en niets doen om ook maar iets te voorkomenranetje schreef:Dat hij daarna werd aangelijnd en onder handen genomen?![]()
Ik dacht tenminste dat dat verteld was![]()
Mijn pup is ook wel eens hinderlijk geweest tijdens het loslopen.
Dan spoed ik mij herwaards en vis de onruststookster uit de kluwen en neem haar mee. Ook al is het een losloopgebied en loopt het andere baasje met aangelijnde honden.
Daarbij lever ik ook nog een snel excuus.
Snel want bij onrust ziet een ander baasje je liever gaan (met pup) dan komen
Ik sta dan niet eens te zeuren over een losloopgebied
Verder kwam deze reaktie richting Frenk omdat ze zich bij voortduring tegenspreekt
- Moos
- Zeer actief
Nou, ook dan krijg je hele andere ervaringenGaia schreef:Heb dat eens gedaan met de zeer niet opgevoedde hondjes van m'n tante onder het mom van ze zijn klein dus doen ze niets. Valse etters waren het, maar ja goed. Ik durfde ze niet eens los te laten omdat ik bang was dat ze tussen de voegen van de muren zouden verdwijnen, maar ik voelde me wel zo'n standaard vrouwelijk persoon met twee valse maltezer kruisingen die bijna omvielen van het uitvallen.Moos schreef: Loop je zelf ook weleens periode achter elkaar alleen met een klein hondje?![]()
Is niet wat je bedoeld he?
Maar in dit geval bedoel ik meer een sociaal klein hondje ja

- Gaia
- Zeer actief
Labradors?ranetje schreef: Mijn Teckels liepen vaak aan een lange lijn (wildrijke gebieden). En hoe vaak die zijn platgewalst weet ik niet meer, maar het kwam zeer geregeld voor.
En dat platwalsen gebeurde niet door Jack Husseltjes
In iedergeval zie ik hier bij de grote hondenbazen dat ze niet worden gehinderd door enige kennis.

-
chrico
- Zeer actief
Dat was naar aanleiding van het antwoord op Addy, jij zei dat je het leerzame lessen vond voor Frenk. Ik zou mijn hart vasthouden zulke momenten ook al heb ik grote honden.Frenk schreef:Je kan niet verder van de waarheid zitten. Ik vraag me af wat jij eigenlijk allemaal waar precies uithaaltchrico schreef:Gezien het antwoord, zat ik er niet ver naastMoos schreef:Het lijkt mij heeeel stug dat er bedoelt wordt "als de pup zonder te luisteren alle kanten opvliegt en de baas wortel staat te schieten".chrico schreef: Ehm volgens mij staat er mits er plaats is voor een jonge hond die het luisteren nog aan het leren zijn. Dat is de fase voor het loslopen waarbij de hond wel eens een keer niet luisterd![]()
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Gaia
- Zeer actief
Ja, nou weet je wat het is? Daar kan ik gewoon niets zinnigs over zeggen. Ik heb namelijk nog nooit een sociaal klein hondje bij mijn honden gehad op een Franse bulldog na. Die had trouwens wat seksuele frustraties dus lang duurde het ook niet.Moos schreef:Nou, ook dan krijg je hele andere ervaringenGaia schreef:Heb dat eens gedaan met de zeer niet opgevoedde hondjes van m'n tante onder het mom van ze zijn klein dus doen ze niets. Valse etters waren het, maar ja goed. Ik durfde ze niet eens los te laten omdat ik bang was dat ze tussen de voegen van de muren zouden verdwijnen, maar ik voelde me wel zo'n standaard vrouwelijk persoon met twee valse maltezer kruisingen die bijna omvielen van het uitvallen.Moos schreef: Loop je zelf ook weleens periode achter elkaar alleen met een klein hondje?![]()
Is niet wat je bedoeld he?![]()
Maar in dit geval bedoel ik meer een sociaal klein hondje ja
Ze zijn of bang (en begrijpelijk, bedoel in totaal 68 kilo wat op je afkomt rennen in de vorm van twee honden) of ze worden opgetild. Gaia vindt die bange hondjes maar wat leuk om op te jagen en ze heeft daar dus meerdere malen succes mee gehad. Iedere keer gewoon een ongeluk met honden die net de hoek om komen zeilen, maar toch. Ze komt dus gewoon niet meer bij kleine honden.
Een keer liepen twee franse bulldogs op haar af waardoor ze er vandoor ging en achter nagezeten werd door 2 Franse Bulldogs. Was ook een grappig gezicht, tsja dan laat ik haar wel gaan. Als ze vlucht, rent ze als een idioot rondjes om me heen.

-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hahaha ik heb niet eens zo'n heel grote hond. Maar baasjes zoals jij kom ik echt zelden tegen. Eerder het tegenovergestelde dit is dan ook de reden dat mijn hond vrijwel altijd aan de riem gaat als er een kleintje aankomt. Ik heb teveel gezeik gehad in een te korte tijd en hou het liever zo onder controle. Overigens als de hond ik kwestie losloopt is het een ander verhaal maar aan de riem kennismaken met (kleine) honden dat gebeurt hier gewoon niet.Frenk schreef:Ik kom soms baasjes met grote honden tegen die overdreven angstig reageren als hun groterd en mijn kleintje kennismaken. Soms snauwt zo'n groterd Frenk (volkomen terecht) weg en krijgt dan op z'n kop van zijn baas: "durf je wel tegen zo'n kleintje"Terwijl dat kleintje met z'n bijdehante neus gewoon iets te vrijpostig bezig was :N:
Of als er gespeeld wordt en er is oprecht niets aan de hand (de groterd heeft duidelijk in de gaten dat hij met een kleiner exemplaartje aan de gang is), dan blijven ze maar nerveus roepen: "zachtjes, zachtjes". :N:
Als ik dan zeg dat er volgens mij niet zoveel aan de hand is, dan komt heel vaak een opmerking in de trant van: "hij is zo ruw/maakt zo'n herrie/etc" En de groterd in kwestie heeft of gelijk of is hartstikke lief
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- Frenk
- Zeer actief
Ja Addy, ik ervaar het als een probleem. Het probleem is echter niet dat ik mezelf tegenspreek, maar jij dat zo leestAddy schreef:Beste Frenk,
Mijn probleem met jou, alhoewel een probleem heb je pas als je dat zelf zo ervaart is dat je jezelf met grote regelmaat tegenspreekt.
Volgens mij hadden we net een topic achter de rug dat ging over het feit dat jouw jonge hond zijn pik voortdurend achterna holde zodra hij ook maar dacht iets te ruiken.
Vervolgens schrijf je onderstaande en dat combineer ik dan weer niet met andere uitspraken van je
Frenk schreef: Overigens heeft Frenk (nog) geen fase gehad "waarbij hij alle kanten op wilde vliegen als hij wat zag" en dus vandaar mijn keuzes als het gaat om hoe ik hem opvoed
Het hele punt is juist (en dat heb ik uitentreure uitgelegd) dat hij helemaal niet "voortdurend zijn pik achterna holt", maar dat het een hele enkele keer voorkomt dat hij zo onder invloed raakt van een gecastreerd reutje of een loopse teef dat hij voor mij onbereikbaar wordt.
Verder luistert hij prima (op wat uittesten na, maar hij luistert voor zijn leeftijd echt meer dan goed verder).
Tot het moment van de straat over rennen was hem aan de riem meenemen voor een paar honderd meter voldoende om dergelijke verleidingen te boven te komen en dan kon hij na een tijdje rustig weer los.
Maar toen kwam het moment dat ik dat deed en hij in een rechte streep achter het spoor van die gecastreerde reu in kwestie aanvloog en daarbij ook de autoweg overstak :N: :N: :N:
Nu laat ik hem dus niet meer los na een ontmoeting met een andere hond waar hij op dusdanige wijze van in de war raakt, maar maken we de wandeling aan de flexi af.
Daarnaast trainen we, zoals we al deden, gewoon door op gehoorzaamheid en appel.
Het gebeurt dus niet bij iedere hond. Hij holt zijn pik niet voortdurend achterna. Hij vliegt niet alle kanten op als hij iets ziet.
Het ligt simpelweg genuanceerder

- Frenk
- Zeer actief
Maar welke lessen doel je dan op, want die heb ik namelijk helemaal niet nader omschreven. Dus hoe kun je dan weten of je je hart zou vasthouden?chrico schreef:Dat was naar aanleiding van het antwoord op Addy, jij zei dat je het leerzame lessen vond voor Frenk. Ik zou mijn hart vasthouden zulke momenten ook al heb ik grote honden.Frenk schreef:Je kan niet verder van de waarheid zitten. Ik vraag me af wat jij eigenlijk allemaal waar precies uithaaltchrico schreef:Gezien het antwoord, zat ik er niet ver naastMoos schreef: Het lijkt mij heeeel stug dat er bedoelt wordt "als de pup zonder te luisteren alle kanten opvliegt en de baas wortel staat te schieten".

- ranetje
- Zeer actief
Vaak Labradors jaGaia schreef:Labradors?ranetje schreef: Mijn Teckels liepen vaak aan een lange lijn (wildrijke gebieden). En hoe vaak die zijn platgewalst weet ik niet meer, maar het kwam zeer geregeld voor.
En dat platwalsen gebeurde niet door Jack Husseltjes![]()
In iedergeval zie ik hier bij de grote hondenbazen dat ze niet worden gehinderd door enige kennis.
Bij de Labjes was het argument idd vaak "hij is wat lomp maar hij bedoelt het niet kwaad hoor!!!!!!!!!" :N:
Daar werden mijn hondjes niet minder plat van
Een van mijn Teckels werd het wel eens te veel en die snauwde zo'n hond dan weg en dan was Teckel een vals kreng................... moest ik maar eens wat aan doen
Daar wordt je wel eens moe van
Ita is af en toe ook nog wat lomp dus ik loer voortdurend rond of er een Husseltje of aanverwant maatje slachtoffer kan worden.
Tegenwoordig kan ik haar (meestal) terugroepen
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kan je zeggen dat op het moment dat jouw hond iets terug doet zij de gebeten hond zijn. En jij daar ruzie over krijgt want bij een grote hond is niet leuk meer en gevaarlijk. Mac heeft nogal last van terug snauwen (en ik vind dat in de meeste gevallen terecht) maar je wil niet weten wat je over je heen krijgt als je hond dat doet. (Tenminste bij ons in het park dan) Dan hebben we het hier over een Border Collie die is waarschijnlijk nog niet de helft van jouw newfyMuk schreef:
Uiteraard leren die hondjes daar niet van, maar misschien dat het de eigenaren ook afschrikt, van kijk een valse hond, daar moet ik mijn swiffer / hussell vandaan houden.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- Frenk
- Zeer actief
- Gaia
- Zeer actief
Tsja, heb dat wel eens gehad met Gaia die het niet echt normaal vond dat er een hond in d'r staart hing. Maar goed, toen had ik weer de valse herder. Zucht we doen het ook nooit goed.ranetje schreef:Vaak Labradors jaGaia schreef:Labradors?ranetje schreef: Mijn Teckels liepen vaak aan een lange lijn (wildrijke gebieden). En hoe vaak die zijn platgewalst weet ik niet meer, maar het kwam zeer geregeld voor.
En dat platwalsen gebeurde niet door Jack Husseltjes![]()
In iedergeval zie ik hier bij de grote hondenbazen dat ze niet worden gehinderd door enige kennis.maar ook wel andere rassen.
Bij de Labjes was het argument idd vaak "hij is wat lomp maar hij bedoelt het niet kwaad hoor!!!!!!!!!" :N:
Daar werden mijn hondjes niet minder plat van![]()
![]()
Een van mijn Teckels werd het wel eens te veel en die snauwde zo'n hond dan weg en dan was Teckel een vals kreng................... moest ik maar eens wat aan doen
Daar wordt je wel eens moe van![]()
Ita is af en toe ook nog wat lomp dus ik loer voortdurend rond of er een Husseltje of aanverwant maatje slachtoffer kan worden.
Tegenwoordig kan ik haar (meestal) terugroepen
Maar hoe lomp Juno ook is, hij is dus echt wel héél voorzichtig met andere honden. Tot op het enge af. Ze kunnen het dus wel. Of zou hij niet echt zijn? :N:

-
chrico
- Zeer actief
Vind je het heel erg als je zelf mag teruglezen ipv dat ik ga voorkauwen waar je opreageerde dus in welke context je een bebricht schrijft en het daardoor zo gelezen word? Is niet lullig bedoeld maar soms is het heel irritant dat jij je eigen geschreven teksten helemaal voorgekauwd wil hebben als blijkt dat je het anders bedoeld of je ttekst niet begrepen word. Dat kan je dan ook zeggen zoiets in de trand van, ik bedoelde bla bla blaFrenk schreef: Maar welke lessen doel je dan op, want die heb ik namelijk helemaal niet nader omschreven. Dus hoe kun je dan weten of je je hart zou vasthouden?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik heb kleine hondjes en dat zijn ook nog eens Jack Russell Terriers, die overigens allemaal heel sociaal zijn, op één na en dat is onze Bob en dan vooral hier in ons "eigen losloopgebied"voor de deur. Als pup is hij meerdere keren aangevallen door een flatcoat waarvan de eigenares al bellend door het park liep en even haar gesprek onder brak om te roepen dat het een rangorde probleem was en dat ik het moest laten gaan. Dit is drie keer gebeurd en toen had ik het gehad en heb de bellende personage de huid vol gescholden. Ik vind hou je aandacht bij je hond ipv te lopen bellen en zorg ervoor dat je hond pupjes met rust laat.
Iig sindsdien is het zo verpest dat Bob denkt nu ben ik groot en de eerste klap is een daalder waard. Het is constant opletten geblazen en aanlijnen als er een andere hond aan komt zetten en dan met name die lijken op de flatcoat. Reden om mijn puppen die na hem zijn geboren ver bij deze persoon vandaan te honden die overigens nu een nieuwe flat heeft en Bobby zwaar ontloopt.
Gelukkig is hij in het bos, op neutraal terrein dus, zo sociaal als het maar zijn kan.
Iig sindsdien is het zo verpest dat Bob denkt nu ben ik groot en de eerste klap is een daalder waard. Het is constant opletten geblazen en aanlijnen als er een andere hond aan komt zetten en dan met name die lijken op de flatcoat. Reden om mijn puppen die na hem zijn geboren ver bij deze persoon vandaan te honden die overigens nu een nieuwe flat heeft en Bobby zwaar ontloopt.
Gelukkig is hij in het bos, op neutraal terrein dus, zo sociaal als het maar zijn kan.
Laatst gewijzigd door Maryanne op 17 nov 2008 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
Als je het maar weetGaia schreef: Tsja, heb dat wel eens gehad met Gaia die het niet echt normaal vond dat er een hond in d'r staart hing. Maar goed, toen had ik weer de valse herder. Zucht we doen het ook nooit goed.![]()
Jawel hoorMaar hoe lomp Juno ook is, hij is dus echt wel héél voorzichtig met andere honden. Tot op het enge af. Ze kunnen het dus wel. Of zou hij niet echt zijn? :N:
De Labjes van mijn vriendin konden zich ook inhouden
En Juno was toch oorspronkelijk bedoeld als geleide hond of hulphond?
Die heeft misschien wel vanaf het begin geleerd om voorzichtig te zijn
- Gaia
- Zeer actief
Ja mevrouw!ranetje schreef:Als je het maar weetGaia schreef: Tsja, heb dat wel eens gehad met Gaia die het niet echt normaal vond dat er een hond in d'r staart hing. Maar goed, toen had ik weer de valse herder. Zucht we doen het ook nooit goed.![]()
![]()
Betwijfel het, hij weet ook tijdens het spelen zich met volle kracht op z'n buik tegen een rioolpijp aan te springen. Ook weet hij tijdens het apporteren met bal en al zo dwars door een hekwerk te rossen. Of althans te proberen. :N:Ranetje schreef:Jawel hoorgaia schreef:Maar hoe lomp Juno ook is, hij is dus echt wel héél voorzichtig met andere honden. Tot op het enge af. Ze kunnen het dus wel. Of zou hij niet echt zijn? :N:![]()
De Labjes van mijn vriendin konden zich ook inhouden
En Juno was toch oorspronkelijk bedoeld als geleide hond of hulphond?
Die heeft misschien wel vanaf het begin geleerd om voorzichtig te zijn
Het enige wat hij goed doet als geleide hond is dat als hij wat om gooit het aanpakt en komt brengen.

-
Remina
- Zeer actief
Wij hebben ook een vrij grote hond.
Ik merk wel dat sommige mensen niet langs haar durven.
Ik denk door het uiterlijk ofzo, want ze doet niets.
Ze is wel geen allemans vriend, en zal ook niet gauw naar vreemden lopen, maar ze loopt vaak los in het park en ze wandelt gewoon langs iedereen heen.
In het park waar we regelmatig heen gaan, mogen alle honden los.
Maar zodra we bij het speeltuintje komen gaat ze gewoon vast ( als we zien dat er kinderen zijn.)
Nu liepen we er van de zomer rond etenstijd en er waren geen kids, dus Quinta bleef gewoon los.
Het was warm dus mijn vriend had gewoon een haltershirt aan, maar hij heeft 2 tattoo´s.
Kwamen 2 vrouwen met van die stokken wandelt voorbij en toen hoorde ik ´ tja, dat is stoer hé, zo´n hond hier los te laten en dan ook nog eens bij een speeltuin´ dat zei de ene tegen de andere vrouw..
Ik dacht echt van´ waar slaat dat nou weer op! De honden mógen hier los, en er waren geen kinderen anders komt ze gewoon NIET los.
Paar meter verder, liep er een golden retriever, ook los...en daar was het gelijk ´ahh gut, wat lief!´
Toen ging Quinta naar die golden toe (bleken even oud) en toen was er ineens interesse toen bleek dat ´die hond toch niets doet´
Ze vroeg hoe oud ze was ik kon het niet laten om op een botte toon te zeggen ´9 mnd´ terwijl ik doorliep.
Ook mag Quinta van mij niet met kleine honden/kinderen spelen.
Kleine hondjes gaat gewoon niet, daar stampt ze overheen, en die kleintjes kunnen best snel gewond raken denk ik.
Ook woont hier in de buurt een reus van een dogo argentino.
Iemand zei me al toen quinta klein was, ´daar moet je bij weg lopen en niet bij in de buurt komen hoor, als ik met haar praat sta ik altijd 20 meter van haar af.
Nou goed...die hond blijkt gewoon harstikke lief te zijn en is harstikke gek met Quinta, zodra hij haar ziet gaat ie blaffen en wilt ie spelen.
Ik merk wel dat sommige mensen niet langs haar durven.
Ik denk door het uiterlijk ofzo, want ze doet niets.
Ze is wel geen allemans vriend, en zal ook niet gauw naar vreemden lopen, maar ze loopt vaak los in het park en ze wandelt gewoon langs iedereen heen.
In het park waar we regelmatig heen gaan, mogen alle honden los.
Maar zodra we bij het speeltuintje komen gaat ze gewoon vast ( als we zien dat er kinderen zijn.)
Nu liepen we er van de zomer rond etenstijd en er waren geen kids, dus Quinta bleef gewoon los.
Het was warm dus mijn vriend had gewoon een haltershirt aan, maar hij heeft 2 tattoo´s.
Kwamen 2 vrouwen met van die stokken wandelt voorbij en toen hoorde ik ´ tja, dat is stoer hé, zo´n hond hier los te laten en dan ook nog eens bij een speeltuin´ dat zei de ene tegen de andere vrouw..
Ik dacht echt van´ waar slaat dat nou weer op! De honden mógen hier los, en er waren geen kinderen anders komt ze gewoon NIET los.
Paar meter verder, liep er een golden retriever, ook los...en daar was het gelijk ´ahh gut, wat lief!´
Toen ging Quinta naar die golden toe (bleken even oud) en toen was er ineens interesse toen bleek dat ´die hond toch niets doet´
Ze vroeg hoe oud ze was ik kon het niet laten om op een botte toon te zeggen ´9 mnd´ terwijl ik doorliep.
Ook mag Quinta van mij niet met kleine honden/kinderen spelen.
Kleine hondjes gaat gewoon niet, daar stampt ze overheen, en die kleintjes kunnen best snel gewond raken denk ik.
Ook woont hier in de buurt een reus van een dogo argentino.
Iemand zei me al toen quinta klein was, ´daar moet je bij weg lopen en niet bij in de buurt komen hoor, als ik met haar praat sta ik altijd 20 meter van haar af.
Nou goed...die hond blijkt gewoon harstikke lief te zijn en is harstikke gek met Quinta, zodra hij haar ziet gaat ie blaffen en wilt ie spelen.

- Moos
- Zeer actief
Nee, een DH is een klein middenslagjeJip schreef:Quint is een Duitse Herder en nog een wolfsgrauwe ook.......niet echt groot dus....ik heb hem als pup overal mee naar toe gesleept.....ook naar het schoolplein.........zat hij lekker op zijn kontje rustig naar de kindjes te kijken........als er dan gevraagd wordt : is hij aaibaar........krijgen ze van mij als antwoord; hij lust geen kindjes hoor.......![]()
Nee tuurlijk niet, stel je voor zeg! Je zou mensen maar eens ter wille zijnNu is Quint 6 maanden en sommige vinden hem er dan al volwassen uitzien terwijl ik hem nog heel slungelig vind maar goed , nu wordt er dus regelmatig gevraagd of ik hem vast wil doen als hij los loopt in het bos....nou mooi niet.....![]()

- Frenk
- Zeer actief
Ik weet heel goed wat ik geschreven heb. Daarom vraag ik ook wat jij leest.chrico schreef:Vind je het heel erg als je zelf mag teruglezen ipv dat ik ga voorkauwen waar je opreageerde dus in welke context je een bebricht schrijft en het daardoor zo gelezen word? Is niet lullig bedoeld maar soms is het heel irritant dat jij je eigen geschreven teksten helemaal voorgekauwd wil hebben als blijkt dat je het anders bedoeld of je ttekst niet begrepen word. Dat kan je dan ook zeggen zoiets in de trand van, ik bedoelde bla bla blaFrenk schreef: Maar welke lessen doel je dan op, want die heb ik namelijk helemaal niet nader omschreven. Dus hoe kun je dan weten of je je hart zou vasthouden?
Maar als het teveel moeite voor je is om zelf even te kijken waar je je bijna hartverzakking op baseert....
Ik zie niet staan welke lessen nou tot die angst die jij zegt te zullen voelen zouden leidenMaar als pupje heeft hij al loslopend en spelend en onderzoekend toch een heleboel waardevolle lessen geleerd. En ik zou dat meteen weer zo doen met een volgende pup.

- Frenk
- Zeer actief
Tssss.... Eindelijk kinderen die geleerd hebben om te vragen voor ze bovenop een hond duiken en jij gaat dat lekker teniet zitten doenJip schreef:als er dan gevraagd wordt : is hij aaibaar........krijgen ze van mij als antwoord; hij lust geen kindjes hoor.......
Zouden al die mensen (regelmatig toch?) nou werkelijk geen enkele goede reden hebben om dat te vragen? Die sporen allemaal niet? NatuurlijkNu is Quint 6 maanden en sommige vinden hem er dan al volwassen uitzien terwijl ik hem nog heel slungelig vind maar goed , nu wordt er dus regelmatig gevraagd of ik hem vast wil doen als hij los loopt in het bos....nou mooi niet.....
hij springt tegen niemand op en doet niks bij kleine hondjes waarom moet hij dan vast.......omdat hij er toevallig niet zo aaibaar uitziet....