Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

narcose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

MarijeEnBoomer
Actief

narcose

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

Boomer krijgt morgen de bear test om dr gehoor te checken. Ze krijgt hiervoor een roesje. Nu begin ik me daar toch zorgen om te maken. Is er iets wat ik haar vandaag en/of morgen kan geven zodat ze zich fijner voelt na de narcose? Of is het gewoon afwachten hoe ze reageerd op narcose? Vond eerst het idee van de uitslag krijgen en of er dus pups kunnen komen spannend en nu is toch het roesje wat ik spannend vind :eek:
Ze mag na vanavond 6 uur niet meer eten. Moet ik haar avondmaaltijd dan groter maken als normaal of gewoon hetzelfde als altijd doen?
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Bovendien, ze mag na 6 uur niet meer eten, zodat haar darmen in principe leeg zijn bij de narcose. Als die darmen vol eten zitten, hebben ze veel meer last van de narcose dan op een lege maag/buik. Dus ik zou voor de zekerheid zelfs een beetje minder geven. Kan nooit kwaad.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik zou haar normale hoeveelheid eten geven, zeker niet meer.
Verder is het afwachten hoe ze zich voelt.
Maddox had toen hij eenmaal wakker was ook nergens last van na de narcose.
Ik heb wel de dagen erna niet te veel of te lang gewandeld.
Van mezelf weet ik dat het toch een aanslag was op mijn conditie.

Succes!
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik geef bij dit soort dingen altijd drainagecompositum van de Groene Os; het helpt de afval- en gifstoffen zo snel mogelijk uit het lichaam te werken want dat is vaak wat naderhand nog wat klachten kan veroorzaken.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Timo is bij zijn operatie ( poot amputatie)ruim drie uur onder zeil geweest en hij kwam heel makkelijk weer bij. Wilde ook vrij snel weer drinken. Hij had de vorige avond nog gewoon gegeten. Eerst zou hij om 9.30 geopereerd worden,maar dat werd uitgesteld naar 14.30. Al die tijd heeft hij geen eten gehad. Ik denk dat dat er mede toe heeft bijgedragen dat hij niet misselijk/ziek is geweest na de narcose.
MarijeEnBoomer
Actief

bedankt voor de antwoorden. Het is m'n eerste eigen hond en dan maak je je toch meer zorgen. M'n gevoel zei al dat ik gewoon normaal eten moest geven maar ik dacht check het toch even. Ik ben woensdag bij een dsz in de buurt waar ze de groene os spullen verkopen dus dan kan ik kijken voor het drainagecompositum. Of heeft dat al geen zin meer als ik dat pas een dag later ga geven?!
Afbeelding
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

MarijeEnBoomer schreef:bedankt voor de antwoorden. Het is m'n eerste eigen hond en dan maak je je toch meer zorgen. M'n gevoel zei al dat ik gewoon normaal eten moest geven maar ik dacht check het toch even. Ik ben woensdag bij een dsz in de buurt waar ze de groene os spullen verkopen dus dan kan ik kijken voor het drainagecompositum. Of heeft dat al geen zin meer als ik dat pas een dag later ga geven?!

Voor de duidelijkheid : jou hond gaat niet onder narcose maar onder sedatie, dat is een flink verschil hoor.
vanavond mag je je hond nog normaal voeren, daarna en tot na de sedatie zeker niet. Niet omdat de darmen leeg moeten zijn maar omdat een hond onwel kan worden van de sedatie kan ie gaan braken terwijl ie bewusteloos is met als gevolg verstikkingsgevaar of eten in de longen wat tot ernstige ontstekingen kan leiden.
Een sedatie is dus heel wat anders dan een echte narcose. Met een sedatie kan je bv. een hond niet opereren, dan gilt ie het dus echt wel uit.
Dan zou je dus een narcose nodig hebben.

overigens je hond wel continue water tot zijn beschikking laten hebben, zowel voor als na de sedatie.
MarijeEnBoomer
Actief

Dacht dat sedatie ander woord voor narcose was :N:
Ze krijgt straks nog lekker wat lam en daar moet ze het dan mee doen.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Moeten ze voor een gehoor-onderzoek onder narcose??? :denken:

Of bekijken ze het bij een Bear test inwendig??
MarijeEnBoomer
Actief

doggy schreef:Moeten ze voor een gehoor-onderzoek onder narcose??? :denken:

Of bekijken ze het bij een Bear test inwendig??
onder sedatie heb ik net geleerd :mrgreen:
dit zodat ze de test niet kunnen beinvloeden door te bewegen met de kauwspieren en te schudden met het hoofd. Er word eerst in het oor gekeken en daarna word er met elektroden gemeten.
Afbeelding
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

MarijeEnBoomer schreef:Dacht dat sedatie ander woord voor narcose was :N:
Ze krijgt straks nog lekker wat lam en daar moet ze het dan mee doen.
narcose is te algemeen, ook al mag je sedatie een lichte narcose noemen.
maar omdat een narcose voor een ooronderzoek absoluut verschilt met een narcose voor een operatie is het beter om dat even goed te onderscheiden van elkaar.
Narcose is geen roesje meer, sedatie is dat wel, een roesje.

gewoon haar normale portie geven, en morgenvroeg tot de sedatie goed laten drinken, na de sedatie als ze thuis is kijken of ze een beetje wil drinken, als ze dat doet, dan mag je haar daarna een KLEIN portie eten geven. En veel laten rusten als ze thuis is.
MarijeEnBoomer
Actief

miko schreef:gewoon haar normale portie geven, en morgenvroeg tot de sedatie goed laten drinken, na de sedatie als ze thuis is kijken of ze een beetje wil drinken, als ze dat doet, dan mag je haar daarna een KLEIN portie eten geven. En veel laten rusten als ze thuis is.
Ze drinkt nooit zoveel maar zal proberen om dr te laten drinken morgenochtend. Meestal drinkt ze pas na het eten. Ik heb voor onderweg een drinkbak bij me en in huis heeft ze ook altijd water binnen bereik staan.
Ik zag bij een dierenwinkel waarvan ik niet wist dat ze groene os verkopen het drainage composium staan dus dat heb ik gekocht. Dat geef ik dan morgen als we thuis zijn en ze heeft weer wat gegeten. Baat het niet schaadt het niet denk ik.
Vriendlief rijd dus ik kan achterin zitten met Boomer. Vervelend dat het zo'n eind rijden is maar meestal slaapt ze heerlijk in de auto.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”