Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grote honden en hun baasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Aimee schreef:
Lezen is ook een mogelijkheid, ik schrijf toch ik denk, ik zeg niet dat het zomaar een feit is, jij scheept het af als zomaar klinkklare onzin, daar ben ik het niet mee eens, want denk dat er sowieso wel een kern van waarheid in zit, getallen etc weet ik niet, net zoals jij.
En ik denk dus dat die kern van waarheid er niet in zit. Jij zegt dat het wel zo is (met je 'kern van waarheid'), ik zeg van niet. Best simpel eigenlijk hoor :mrgreen:
Ik heb alleen wel meerdere keren gehoort, en ook als je topics van het forum doorleest etc, dat het wel zo is dat hondenbazen met grotere honden zich makkelijk irriteren aan bazen waarvan er gewoon heel erg makkelijk word gedacht over het vervelende gedrag van hun kleine hondjes. Net zoals ik het vervelend vind dat mensen met super sociale honden hun super sociale honden ook overal opaf laten gaan, dat gebeurd alleen denk ik minder, maar net zoals hierboven gezegd, daar heb ik geen cijfers van, en die zijn verder ook niet te maken.
Eh ja? En die topics over mensen de hun grote hond kleintjes laten pletten of aanvallen heb je even gemist? :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Moos schreef:In plaats van gewoon tot de conclusie te komen dat je overal rare bazen tussen hebt zitten, en overal verantwoordelijke bazen.
Ik denk dat dit inderdaad de juiste conclusie is :wink:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik denk dat grote honden bij sommige kleine hondjes machogedrag oproepen. Een kleine hond heeft gerust wel door dat hij fysiek minder groot of sterk is, en dan kun je het maar beter op je stoerheid gooien.

Grote honden hebben omgekeerd vaak ook dondersgoed door dat een klein hondje vooral heel klein is. Daar wals je zonder ommezien wat gelukzaliger overheen dan over een same-sizer. Een hele grote hond domineren is ook, lijkt mij heel natuurlijk, risicovoller dan een heel klein hondje.

En er zullen gerust veel bazen zijn die vinden dat ze een klein hondje hebben dat geen kwaad kan en dat ze dus maar zoet lachend laten begaan. Er zijn ook heel veel grotehondenbazen die vinden dat hun grote hond echt 'honds' is en je als kleine hondenbaas de hondse communicatie, grootteverschil of niet, maar moet accepteren.

En zo, beste mensen, zo is de circel rond.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

laatst quireste en cartouche aan het uitlaten, klein rondje om. quireste kan en mag er los lopen maar cartouche neemt dan de kuierlatten en die kan er dus niet los.

komt er een dwergpinchertje aan die duikt al grommend en blaffend en bijtend boven op cartouche. gelukkig ziet cartouche er nog het lollige van in, ik op dat moment niet meer, en hupt wat in het rond. in plaats van dat de baas wat doet mag ik het doen. ik geef een brul en het hondje gaat gelukkig weg.

maar wat voel je je dan vervelend zeg! want tja wat krijg je dan voor antwoord: dat doet ie anders nooit.

tja wat moet je daar nou mee?
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik heb veel last van grote honden en hun bazen. Hoe vaak ik al niet gehoord heb "dat doet hij anders nooit"....
Loddie wordt altijd gepakt door die groters. Loddie is mijn alpha teef en dat toont ze en die groters zullen haar dan wel ff op haar plek zetten. Het liefst grijpen ze haar dan ook nog in haar rug. Als er nu een grote hond aankomt, zorg ik dat Loddie bij mij is en dat ze onder mijn bescherming veilig door kan lopen.

Alleen de grote honden bazen die door weer en wind lopen met hun honden en er veel mee bezig zijn, hebben sociale honden waar ik Loddie rustig bij kan laten lopen.

O en dan wordt er ook nog vaak geroepen je moet ze gewoon laten gaan, dan gebeurt er niks. Nee voor hun hond gebeurt er niks nee, maar voor mijn hond wel.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Aimee schreef:Een gewaagde uitspraak, maar ik denk dat de meeste bazen van grotere honden, zich bewuster zijn van het gedrag van hun hond, en de daarbij behorende gevolgen, en daardoor in de meeste gevallen correcter reageren in sommige situaties.
:smile: :smile: :smile: :smile:
Dit vind ik nou flauwekul :ok:
Ik kom zeker net zoveel ongeïnteresseerde, onwetende en onvermogende bazen van grote honden tegen als van kleine hondjes. :19:

Wat ik ook zie is dat er veel mensen met onopgevoede groterds lopen, omdat hun hond "het toch wel wint", dus die mag ongecontroleerd overal maar op afstuiven en eens lekker "honds" te keer gaan. Bij de onopgevoede kleintjes lopen veel angstbijtertjes en verwende monsters die niet lijken te weten dat ze maar drie turven hoog zijn.

Oh en als baasje van een "gezelschapshondje met veel haar" word je door de bazen van grotere rassen en/of jachtrassen eigenlijk pas echt vriendelijk bejegend als jouw hond tot achter zijn pluizige oren in de modder zit :F: Dan is het opeens "een hond". :smile:
Afbeelding
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Ik heb hier ook een "grote" hond (voor een dalmaat is ze wat kleiner).

En die van mij vind andere honden eigenlijk helemaal niet interessant.
Word af en toe wat gesnuffelt, maar daarna gaat ze eigenlijk gewoon weer haar eigen gang.

De meeste grote honden hier, die niet goed met andere honden kunnen opschieten, worden altijd netjes bij de baas gehouden of zitten aan de lijn.

Waar ik me wel aan kan ergeren, zijn de baasjes van de "kleine" hondjes, die hun hondjes gewoon luidt blaffend op mijn hond laten afrennen....

Sammy is dan echt bang (krimpt echt in elkaar en komt in mijn benen lopen), maar het enige wat dan gezegd word; "ze doen niets, ze hebben alleen een grote mond".

Maar ja, leg dat maar eens aan sammy uit.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat het eraan ligt met welk type grote hond je te maken heb.

Mijn ervaring is dat de goldens/labjes geacht worden sociale honden te zijn en met elke hond samen te kunnen dus die mogen overal naar toe rennen. Dat vind ik irritant (ook van andere grote rassen waar dezelfde verwachting bij de doorsnee hondenbezitter ligt).
Waar ik altijd om moet glimlachen is als mensen roepen, laat maar gaan, die zijn partij voor elkaar :N: . Ik zeg poeslief van dat is alleen maaruiterlijk vertoon, u zou niet willen dat er 1 boos werd of dat ik ze los zou maken, als er weer 1 grommend en blaffend op ons afkomt.
Laatst met een herder. Kan geen kwaad hoor, is meer herrie dan dat er wat gebeurd :denken: Ik denk dan bij mezelf, yep right en leid de honden af en hoop dat het baasje op kort termijn wat slimmer word. Baasjes van kleine honden die dit doen leg ik ook uit dat mocht het fout gaan dat er een veel groter risico voor die hond aan vast zit als er wat gebeurd als er 1 op ons af komt stormen, meestal word de bal terug gekaatst van dan moet u hier niet lopen :smile: (aanlijngebied).
Ik probeer me maar niet zo snel meer te irriteren zowel aan groot of klein niet
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

laura23 schreef: komt er een dwergpinchertje aan die duikt al grommend en blaffend en bijtend boven op cartouche.

gewoon eraf trappen ofzo, ik heb het echt helemaal gehad met die kleine EN grote lomperikken, het heeft mijn draadhaar zo'n 3 weken geleden bijna zijn oog gekost, een goede centimeter onder zijn oog een perforatie en een paar millimeter erboven een zware bloeduitstorting en die kleine boomer een zoveelste grote kras in zijn nek erbij. (ze waren aangelijnd in een niet-losloopveldje, duiken er een schotse collie en een bearded collie bovenop die wel losliepen).
het klinkt heel aso dat weet ik, maar ik trap ze tegenwoordig echt minimaal vol tegen de kop, en die shit russels pak ik bij de nek en pleur ik tegen een boom of de struiken in. Ik heb het laatst eens geteld, mijn boomertje is in totaal door 8 van die mislukte shit russels gepakt en die doet dus echt NIETS terug, dus dat doe ik nu, 1 ervan heb ik in de pikstruiken gegooid een ander over een hek in de paardewei, ik ontloop ze, ik spreek de eigenaren ervan op aan of ze hem bij zich willen houden etc, allemaal vriendelijk, totdat ze er weer bovenop duiken, dan daalt mijn tolerantieniveau tot 0 in 0.1 seconde.
chrico
Zeer actief

miko schreef:
laura23 schreef: komt er een dwergpinchertje aan die duikt al grommend en blaffend en bijtend boven op cartouche.

gewoon eraf trappen ofzo, ik heb het echt helemaal gehad met die kleine EN grote lomperikken, het heeft mijn draadhaar zo'n 3 weken geleden bijna zijn oog gekost, een goede centimeter onder zijn oog een perforatie en een paar millimeter erboven een zware bloeduitstorting en die kleine boomer een zoveelste grote kras in zijn nek erbij. (ze waren aangelijnd in een niet-losloopveldje, duiken er een schotse collie en een bearded collie bovenop die wel losliepen).
het klinkt heel aso dat weet ik, maar ik trap ze tegenwoordig echt minimaal vol tegen de kop, en die shit russels pak ik bij de nek en pleur ik tegen een boom of de struiken in. Ik heb het laatst eens geteld, mijn boomertje is in totaal door 8 van die mislukte shit russels gepakt en die doet dus echt NIETS terug, dus dat doe ik nu, 1 ervan heb ik in de pikstruiken gegooid een ander over een hek in de paardewei, ik ontloop ze, ik spreek de eigenaren ervan op aan of ze hem bij zich willen houden etc, allemaal vriendelijk, totdat ze er weer bovenop duiken, dan daalt mijn tolerantieniveau tot 0 in 0.1 seconde.
Haha je gaat het niet redden daar zijn er teveel van. Krijg je dan niet te horen van tja dat is het ras :denken: dat is hier nogal de dooddoener met de hussels. Als ik dan zeg van ja hallo, als ik daar vanuit ga met mijn ras dan zijn er straks alleen nog maar japanners van dit type over :smile: . Dan kijken de mensen je aan van huh :denken:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

het is inderdaad een verloren strijd.... :boos:
krijg inderdaad nogal eens te horen "sja hij is wel pittig" dan zeg ik "ja mijn voet ook als het moet dus hou maar bij je dat ding".
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

hercujess schreef:
alm@ schreef:
hercujess schreef:Ik heb zelf notabene twee kleintjes, maar ik walg er gewoon bijna van als mensen zo panisch doen als ik met Beer ergens loop. Afgelopen zomer een incident gehad waarin het geen kleine hondjes betrof, maar kinderen. Beer was naar het veldje achter onze garagebox gerend. Jip er achteraan en ineens hoorde ik me toch een gegil. Ik dacht op z'n minst dat Jip er een in zijn hakken had gebeten. Toen ik daar ook arriveerde stond er een grote kerel uit zijn plaat te gaan tegen Beer (net 7 maand) met een lichaamshouding alsof hij hem een doodschop wou geven. Wat die takkehond daar deed, vloek, scheld, etc. Zijn dochtertje was zich blijkbaar doodgeschrokken van Beer. En die arme Beer stond er dom bij te kijken alsof hij zich afvroeg waar al die bombarie toch voor was.

Ik heb toen wel gezegd dat hij blijkbaar niks van honden wist, want dat deze pup (je had z'n gezicht moeten zien) bij wijze van spreken nog bang was voor een vlieg. En dat hij zich dus niet zo aan moest stellen. Ik heb mijn twee kerels meegenomen, maar kookte van binnen. Vooral toen ik voelde dat hij blijkbaar een emmer water over Beer had heengegooid, want hij was zeiknat. :boos:
Toch kan ik het mij voorstellen dat je als vader boos wordt als je kind zo schrikt zeker als je geen honden gewend bent. Ik neem aan dat paps ook niet kan ruiken dat Beer een pup is en niks doet :19:
Natuurlijk snap ik dat het kind schrikt en dat paps daar op reageert, maar die man bleef gewoon tien minuten doortieren.
En waar was jij dan, waren je honden onbeheerd ?
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

alm@ schreef:
Moos schreef:In plaats van gewoon tot de conclusie te komen dat je overal rare bazen tussen hebt zitten, en overal verantwoordelijke bazen.
mee eens :ok:
Ik kom heel verantwoordelijke bazen met grote en kleine honden tegen en complete nitwits die totaal niets begrijpen van hondengedrag.
Over het algemeen ontloop ik de hele zooi, is beter voor mijn bloeddruk :mrgreen:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Addy schreef:
alm@ schreef:
mee eens :ok:
Ik kom heel verantwoordelijke bazen met grote en kleine honden tegen en complete nitwits die totaal niets begrijpen van hondengedrag.
Eens :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

chrico schreef:meestal word de bal terug gekaatst van dan moet u hier niet lopen :smile: (aanlijngebied).
Oh god ja! Dat vind ik ook altijd zo'n enorm woedendmakende :boos: :mrgreen:
En je hebt 'm twee kanten op ook. Ik krijg 'm te horen als ik in aanlijngebied loop met mensen met een hond die niet altijd even makkelijk is. Als je dan vriendelijk vraagt of mensen hun (uiteraard loslopende) hond bij zich willen houden krijg je inderdaad zeer regelmatig de opmerking dat je daar dan niet moet lopen als jouw hond niet met andere honden kan. Echt heel erg pissig kunnen mensen je dat dan toeroepen; in aanlijngebied!
Ennn, ik krijg hem ook weleens als mensen hun grote grommende honden op de mijne af laten denderen die aangelijnd in de wijk lopen. Als ik daar dan wat van zeg krijg ik de opmerkingen dat ik geen honden aan had moeten schaffen als ik daar niet tegen kan. Of iets in die trant.

Wat zijn sommige mensen eigenlijk rare types he? :smile:
Afbeelding
Carnivora
Actief

Ongelezen bericht door Carnivora »

M
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Carnivora schreef:Waar ik me af en toe wel eens aan irriteer zijn bazen met honden die sociaal zijn. Mijn hond heeft een gedragsprobleem. Ik laat hem dus ook bijna nooit los en hou hem contstant in de gaten. Maar bijvoorbeeld als ik op het strand loop met hem aangelijnd lopen er een heleboel honden los maar waar het mij omgaat is dat veel bazen met een "lieve" hond totaal niet opletten waar hun hond uithangt. Waar het dan op neer komt is dat die hond mijn etterbakkie wel interresant vind in mij dan een kwartier achterna loopt.

Ik denk dat omdat die mensen een hond hebben die geen ruzie maakt ze hem niet constant in de gaten houden en gewoon lopen te wandelen en beppen op het strand.
Ehm, maar op een druk losloopstrand gaan lopen met een hond die aangelijn is vanwege problemen met andere honden vind ik ook op zijn zachts gezegd niet handig hoor :wink:

Ik heb honden die geen problemen maken en heel sociaal zijn, maar hou die wel degelijk goed in de smiezen. Alleen op een strand rent en dolt het allemaal door elkaar heen, en dan is het verdraaid onhandig als daar een aangelijnde hond tussenloopt waar ik mijn honden bij uit de buurt moet houden. Ik doe het wel hoor, maar je ontneemt op die manier op de zeldzame plekken waar ze legaal los mogen mijn honden dan ook wel de kans om eens lekker rond te rennen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Carnivora schreef:Waar ik me af en toe wel eens aan irriteer zijn bazen met honden die sociaal zijn. Mijn hond heeft een gedragsprobleem. Ik laat hem dus ook bijna nooit los en hou hem contstant in de gaten. Maar bijvoorbeeld als ik op het strand loop met hem aangelijnd lopen er een heleboel honden los maar waar het mij omgaat is dat veel bazen met een "lieve" hond totaal niet opletten waar hun hond uithangt. Waar het dan op neer komt is dat die hond mijn etterbakkie wel interresant vind in mij dan een kwartier achterna loopt.

Ik denk dat omdat die mensen een hond hebben die geen ruzie maakt ze hem niet constant in de gaten houden en gewoon lopen te wandelen en beppen op het strand.
Ehm, maar op een druk losloopstrand gaan lopen met een hond die aangelijn is vanwege problemen met andere honden vind ik ook op zijn zachts gezegd niet handig hoor :wink:

Ik heb honden die geen problemen maken en heel sociaal zijn, maar hou die wel degelijk goed in de smiezen. Alleen op een strand rent en dolt het allemaal door elkaar heen, en dan is het verdraaid onhandig als daar een aangelijnde hond tussenloopt waar ik mijn honden bij uit de buurt moet houden. Ik doe het wel hoor, maar je ontneemt op die manier op de zeldzame plekken waar ze legaal los mogen mijn honden dan ook wel de kans om eens lekker rond te rennen.
En in alle vrijheid met vreemde honden om te gaan. :ok:
Dat vind ik ook heel wat waard, namelijk. En dan heb ik het niet over 'samen spelen', maar gewoon puur contact maken en communiceren met allerlei andere honden. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:

En in alle vrijheid met vreemde honden om te gaan. :ok:
Dat vind ik ook heel wat waard, namelijk. En dan heb ik het niet over 'samen spelen', maar gewoon puur contact maken en communiceren met allerlei andere honden. :wink:
Dat ook, maar dat ligt ook een beetje aan de hond hoe belangrijk ze dat vinden :wink: Saar communiceert het liefste alleen met Vera en bekende vriendjes. Die zie je op het strand ook alleen maar met Vera rennen en spelen en doen en zelden tot nooit op andere honden afstappen.
Vera wel :mrgreen: , maar omdat ze Saar heeft hecht ze daar ook niet heel erg veel waarde aan.
Toen ik 1 hond had vond ik dat overigens wel ontzettend belangrijk :ok: :wink:
Afbeelding
Carnivora
Actief

M
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief

Carnivora schreef:Ja maar dan zou ik nooit met mijn hond naar het strand kunnen
Tuurlijk wel. 's Ochtends heeeeeel vroeg bijvoorbeeld. Of 's nachts. Of op een gedeelte wat aanlijngebied is, als dat er is. Dat vergroot jouw kansen om ongestoord te kunnen lopen en verkleint het risico op een aanvaring.
Ik vind zoals wat jij ook zegt te doen dat als je een lieve en sociale hond heb dat je ook die een beetje in de gaten moet houden en als je ziet dat hij een kwartier achter mensen met een hond aan de lijn aan blijft lopen dat je best je hond terug kunt roepen.
Helemaal met je eens. Een goed opgevoede hondenbaas(!) zal dat ook niet zomaar laten gebeuren.
Maar dat mensen asociaal of dom zijn, of dat hun hond opeens een hele bananenplantage in z'n oren ontwikkelt, blijft een risico wat bestaat en groter wordt als je op de drukke tijden naar een plek als het strand gaat :19:
En helaas ben jij degene die zich daarop aan moet passen. :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Carnivora schreef:Ja maar dan zou ik nooit met mijn hond naar het strand kunnen er zijn nou eenmaal hondjes die niet los kunnen a ik ben veel te bang dat hij wegloopt en b ik ben bang dat hij gaat knokken met een grote hond en dan heb ik een dode hond.
Er zijn stranden waar ze aangelijnd moeten, en sowieso als je bijvoorbeeld rond etenstijd gaat of vroeg in de ochtend (doe ik ook vaak) kom je amper andere honden tegen. Jij hebt het over een heleboel loslopende honden, en ik snap dus echt niet zo goed wat jij daar dan op dat tijdstip tussen doet met je aangelijnde hond-onvriendelijke hond.
Of is het geen probleem als andere honden komen buurten verder, maar alleen als ze 15 minuten achter je aanlopen (wat ook vervelend is als jouw hond sociaal is en los :mrgreen: ), want dan vind ik het al een ander verhaal :wink:

Er zijn ook honden die 3 uur rijden van het strand wonen, die komen er ook nooit :19: :wink:
Afbeelding
Carnivora
Actief

M
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
chrico
Zeer actief

Hee ehm ehm, is dit niet waar we normaal over vallen :mrgreen: dat een losloopgebied geen plek is om je hond out of order te laten gaan en je ook in een losloopgebied je hond in de gaten moet houden? Dat een hond die niet luisterd niet los moet ook al is het loslopgebied enz enz.

Als ik op het strand ben heb ik mijn honden aangelijnd als er meerdere lopen. Dat geeft geen vrijbrief dat een andere hond ons mag blijven lastigvallen omdat het baasje in geen velden of wegen te bekennen is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Je hebt inderdaad mensen die dan meteen gaan van oh jee voorzichtig hoor dit en dat.

Ik heb een mechelaar van 8 maanden. Die wil nog veel spelen. Met echt kleine hondjes/pups hou ik het wel extra in de gaten dat hij niet te lomp word zeg maar.

We hebben wel een tijd Diego niet laten spelen met kleine hondjes en/of pups. Dit omdat hij te veel successen ging halen en we wilden voorkomen dat hij te dominant zou gaan worden. Dus een tijd met grote volwassen honden laten spelen die hem ook op zijn plek zouden zetten in dien nodig. En dat heeft goed geholpen. Nu mag hij ook weer met kleine hondjes of pups spelen.

En tja Diego kan wel eens wat geluidjes maken als hij helemaal op gaat in het spelen. Maar dat betekend neit dat hij het andere hondje wat aan doet. Hij doet het ook als hij met een duitse herder teef van 2 jaar speelt (spelen vaak samen zijn 2 beste vriendjes)
Moos
Zeer actief

Carnivora schreef: Nou ik woon ook niet op een steenworp afstand dus ik kom er ongeveer 1 keer per jaar was ook maar een voorbeeld. Ik wilde meer illustreren dat er zoveel baasjes zijn met sociale honden en die hoeven hun hond niet in de gaten te houden omdat die niet vecht maar dat betekend niet dat andere honden daar altijd op zitten te wachten. En op zich kunnen andere honen best wel ff buurten maar als ze gaan eh stalken dan flipt mijn hond wel want dan denk hij dat ze wat van hem moeten.
Maar is het dan voor je hond ook niet prettiger om daar dan dus niet te gaan lopen? Op drukke losloopplekken krijg je stalkende honden achter je aan, kan bijna niet anders. Is, ook als je hond wel sociaal is en ook losloopt, niet leuk, maar dat maakt niet dat het minder gebeurt...
Als je hondje daarvan flipt lijkt het me voor hen helemaal geen toegevoegde waarde hebben om aangelijnd op dat soort plekken te lopen? :wink:
En wat ik af en best vervelend vind is dat sommige baasjes van grote honden denken dat ik bang ben van de grote hond omdat hij groot is en dan roepen "hij doet niks hoor" dan roep ik terug "die van mij wel" en dan zie je ze denken wat gaat dat hondje van 5,5 kilo doen dan.
Ja dat is heel vervelend inderdaad. Begin dit jaar is mijn reutje van 6 kilo overleden, en die kon weleens snauwen. Als ik dan vroeg of mensen hun enorm irritante reu bij zich konden roepen omdat de mijne wel wat deed konden ze ook alleen maar lachen :19:
Afbeelding
Carnivora
Actief

M
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

chrico schreef:Hee ehm ehm, is dit niet waar we normaal over vallen :mrgreen: dat een losloopgebied geen plek is om je hond out of order te laten gaan en je ook in een losloopgebied je hond in de gaten moet houden? Dat een hond die niet luisterd niet los moet ook al is het loslopgebied enz enz.

Als ik op het strand ben heb ik mijn honden aangelijnd als er meerdere lopen. Dat geeft geen vrijbrief dat een andere hond ons mag blijven lastigvallen omdat het baasje in geen velden of wegen te bekennen is.
Maar feit blijft dat het wel gebeurt :wink: We hebben het hier heel vaak over hoe we vinden dat het moet, maar zo gaat het dus vaak niet, weten we allemaal ook wel :mrgreen:
Net zoals ik dus vroeger met bange Saar niet op drukke tijden naar bijvoorbeeld het strand kon, vind ik dat ook bijzonder onhandig om te doen met een hond die aangelijnd is omdat hij heel moeilijk met andere honden kan.
Andermans hond had Saar ook met rust moeten laten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren op drukke losloopplekken, en dus ging ik daar niet heen met Saar toen ze bang was.
Afbeelding
Carnivora
Actief

M
Laatst gewijzigd door Carnivora op 13 dec 2020 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hier zijn de mensen met de grotere honden inderdaad iets meer bewust van de fatsoensregels onder hondeneigenaren. De mensen met de terriers zijn hier het meest onopgevoed (en hun kleine verwende terrier ook).

Kortom, in het dorp waar ik woon zijn mensen met een terrier het meest irritant. Want de kleine hummel trekt een lipje op, komt happend naar andere, grotere honden rennen, gromt en snauwt en ja dat is zoooo schattig. Kijk die kleine dappere kerel eens stoer doen. :roll:

Wat dat betreft vind ik het dan wel weer eens jammer dat mijn hond bang is voor die kleine k*tterriers (hij is daar vroeger een paar keer door gebeten), want een angstaanjagendere hond zou die kleine swiffers en hussells misschien wat meer afschrikken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”