Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schokkend voorval
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Schokkend voorval
Vandaag kwam ik het volgende schokkende geval tegen in m'n buurtje. Een loslopende hond (niet de mijne) poepte in een tuintje van iemand en die vond dat dit beantwoord moest worden door het diertje te schoppen. Des duivels was ik en heb 'm dat laten weten ook. Dat dit (nog) gebeurt.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Schoppen is natuurlijk nergens voor nodig, de hond kan er niks aan doen en ik zou daar ook zéker wat van gezegd hebben.
Overigens zou ik er ook niet blij mee zijn dat een loslopende hond (wat dus niet mag) in mijn tuin zou scheiten. Dit geldt ook voor de meeste kattenbezitters die menen dat ieders tuin een kattenbak is.
Overigens zou ik er ook niet blij mee zijn dat een loslopende hond (wat dus niet mag) in mijn tuin zou scheiten. Dit geldt ook voor de meeste kattenbezitters die menen dat ieders tuin een kattenbak is.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Dat dit nog gebeurt? Hoe bedoel je dat?
Dat het vroeger vaker gebeurde dan nu?
Ik denk het niet hoor..
De tolerantie grens van mensen naar andere mensen en dieren toe is de laatste jaren echt naar een nulpunt gezakt als het om bepaalde zaken gaat en ik ben de eerste die zijn hand in eigen boezem steekt hoor want ik erger me dagelijks kapot aan van alles en nog wat...
Daarnaast zie ik pak en beet de laatste 20 jaar bepaalde excessen aangaande dierenleed die je voorheen toch echt MINDER zag...
mensen die hun honden kapot trappen in de tuin, die ze over het balkon heengooien aan de riem en ze zo ophangen, die honden uit laten mergelen en halfdood over de schutting gooien, die hun honden inzetten op gevechten, die hun hond doodslaan met een hamer omdat ie haart, die hun hond zowat aan gort steken met een brief opener, die hun hond opensnijden in een busje omdat ze denken dat ie bezeten is en ga zo maar door...
Bovenstaand maakt het schoppen van een hondje dat in je tuin poept trouwens niet minder wanstaltig hoor en als ik hier een buurtbewoner een hondje zie schoppen om wat voor reden dan ook ga ik ook in de meest ordinaire viswijf-modus die je je maar bedenken kunt hoor...
Enig idee van wie het hondje was en of ie wat had?
Ik denk het niet hoor..
De tolerantie grens van mensen naar andere mensen en dieren toe is de laatste jaren echt naar een nulpunt gezakt als het om bepaalde zaken gaat en ik ben de eerste die zijn hand in eigen boezem steekt hoor want ik erger me dagelijks kapot aan van alles en nog wat...
Daarnaast zie ik pak en beet de laatste 20 jaar bepaalde excessen aangaande dierenleed die je voorheen toch echt MINDER zag...
mensen die hun honden kapot trappen in de tuin, die ze over het balkon heengooien aan de riem en ze zo ophangen, die honden uit laten mergelen en halfdood over de schutting gooien, die hun honden inzetten op gevechten, die hun hond doodslaan met een hamer omdat ie haart, die hun hond zowat aan gort steken met een brief opener, die hun hond opensnijden in een busje omdat ze denken dat ie bezeten is en ga zo maar door...
Bovenstaand maakt het schoppen van een hondje dat in je tuin poept trouwens niet minder wanstaltig hoor en als ik hier een buurtbewoner een hondje zie schoppen om wat voor reden dan ook ga ik ook in de meest ordinaire viswijf-modus die je je maar bedenken kunt hoor...
-
- Actief
Ben ik helemaal met je eens. Dat je roept of dreigt naar de hond (of kat) vindt ik prima. Maar schoppen vindt ik zo laag. Ik zorg ervoor dat mensen geen last hebben van de onlasting van mijn honden. Ik vindt het zelf ook erg onprettig als ik weer eens in de #### sta, met name zonder dat ik er erg in heb, waarna de vloer in huis soms onder de #### zit. Getver. Katten zijn ook zo'n verhaal. Zij hebben een ander karakter waarbij ze overal "los" rondlopen en overal hun behoeftes maar doen waardoor andere mensen er veel (over)last van hebben. Doe je je tuintje weer eens, zit je met je handen in de katten####.alm@ schreef:Schoppen is natuurlijk nergens voor nodig, de hond kan er niks aan doen en ik zou daar ook zéker wat van gezegd hebben.

-
- Actief
De uitspraak "Dat dit (nog) gebeurt." was meer a matter of speech. Maar je hebt gelijk. Zowel vroeger als nu gebeurd dit, alleen gebeuren nu veel meer dingen extremer inderdaad. Vaak openbaar en niemand zegt er iets van omdat je zo een knal voor je bakkus krijgt. Ik ben zelf een type die direct reageert alleen heb ik dit wat aangepast omdat ik zelf soms de "gebeten hond" wordt of dat ik evt klappen krijg. Je wordt voorzichtiger, terwijl meer en meer mensen doen waar ze maar zin in hebben zonder iets aan te trekken wat andere mensen er van vinden? Ik heb vaak erg veel moeite mee.mercedes2803 schreef:Dat dit nog gebeurt? Hoe bedoel je dat?
Ik denk het niet hoor..
V.b Laatst stond ik bij de Aldi in de rij waarbij in de rij achter mij 2 dames stonden die duits tegen elkaar praten. Vlak voor hun stond een man die begon me toch te schreeuwen tegen deze dames in de trant van "ik versta jullie niet, praat gewoon of rot op naar je eigen land". Ik kook dan van binnen maar moet me inhouden. Andere mensen, ook de mannen in de rij houden zich stil en zeggen niets ?????
Bij mij schieten verschillende vragen door me heen op dat moment: van wie is dit land precies, is aldi zelf niet duits dus wat doe je hier dan? en als je de dames niet verstaat is het misschien handig om een opleiding te gaan volgen....etc etc.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
- Actief
De meeste Duitsers hebben op school geen Nederlands gehad en het is voor hun moeilijker te spreken dan dat wij evt Duits spreken. Ik heb daar niet zoveel problemen mee. Maar ik denk dat je bedoeld dat de meeste Duitsers het ook niet willen proberen omdat ze zich daar te "groot" voor voelen. Alhoewel sommige Nederlanders dat soms ook hebben?Dingo schreef:Kan me dan wel ergeren aan het feit dat Veel Duitsers het vertikken om in het Nederlands wat te vragen ( de weg bv) als ik in Duitsland kom, blijf ik toch ook geen Nederlands praten?
Mijn verontwaardiging ligt 'm in dat 2 duitse dames gewoon met elkaar in het duits aan het praten waren terwijl ze in de rij stonden te wachten. Dit vond de persoon voor hen niet prettig blijkbaar (?) en begon me toch een potje associaal te schreeuwen. In het buitenland praat je toch ook gewoon tegen elkaar in het nederlands als we in de rij voor de kassa staan te wachten?