Dat weet ik, vandaar dat ik het dus ook vroegHayley84 schreef:gemalen botten is niet te vergelijken met een lamskop
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag hij deze botten op eten??
Moderator: moderatorteam
-
doggy
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Nou gelukkig maar. Geef altijd wat vlees of orgaan bij een vrij kale botmaaltijddoggy schreef:Gisteren heeft hij dus nog de blauwe Smuldier gekregen en dezelfde avond heeft hij nog gepoept en vanmorgen weer.Gollum schreef:
Ik zag dat je hem vanavond zalmkop wilde voeren, ik zou ipv daarvan vlees geven, anders word het echt te veel bot! Ik zou er erg voorzichtig mee zijn, als de ontlasting te hard word kan het erg pijn doen met poepen en zelfs verstoppen..
Het zag er normaal uit en hij had ook niet lang werk om het eruit te drukken![]()
De volgende keer zal ik er in elk geval goed om denken
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ien vraagt of hij het eten van botten gewend is en jij zegt ja. en dat is dus niet zo als hij gemalen botten krijgt, dat kun je niet met elkaar vergelijken.doggy schreef:Zo bedoel ik het nietHutsje schreef:als hij dus "zo vaak geen botten krijgt" is hij het dus niet gewend en moet je helemaal goed oppassen wat je geeft. een lamskop is dan niet echt aan te bevelendoggy schreef:Zo vaak krijgt Beike geen botten..
![]()
Ik bedoel dat hij niet vaak van die grote botten krijgt![]()
Wel krijgt hij vers vlees met gemalen botten

-
doggy
Ik dacht dat dat min of meer hetzelfde was, omdat het allemaal botten zijn, alleen het ene gemalen en het andere niet.Hutsje schreef:ien vraagt of hij het eten van botten gewend is en jij zegt ja. en dat is dus niet zo als hij gemalen botten krijgt, dat kun je niet met elkaar vergelijken.doggy schreef:Zo bedoel ik het nietHutsje schreef:als hij dus "zo vaak geen botten krijgt" is hij het dus niet gewend en moet je helemaal goed oppassen wat je geeft. een lamskop is dan niet echt aan te bevelendoggy schreef:Zo vaak krijgt Beike geen botten..
![]()
Wel krijgt hij vers vlees met gemalen botten
Dan zit er dus wel verschil in.
Ik dacht dat dat niks uitmaakte.
Mmmm, mag hij dan vanavond wel een zalmkop hebben???
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
doggy
Oké.Hutsje schreef:nee, dat is echt iets heel anders.
ja, een zalmkop kan je wel zo'n beetje als compleet beschouwen, met een wat hoger bot percentage. morgen dan weer iets zonder of compleet.
Vanavond ze zalmkop ( ligt al te ontdooien), en morgen een penslap.
Dan is het eerst beter denk ik dat hij om en om krijgt, ( bot) of niet???
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Het verschil tussen gemalen botten en niet gemalen botten is dat de hond de niet gemalen botten moet kraken. Niet alle honden kraken goed, ik heb Gollum bijvoorbeeld moeten leren kraken. Als je hond vaker niet gemalen botten eet weet je zo ongeveer wat te hard is en wat hij makkelijker wegkrijgt. Ook is het handig op te letten of er nog wat vlees aan de niet gemalen botten zit. Als er geen vlees aan zit kan de ontlasting van je hond voor problemen zorgen. De ene hond kan meer bot hebben als de ander, Gollum bijvoorbeeld moet niet zo'n hoog percentage bot hebben omdat ze anders echt moeilijk gaat poepen.doggy schreef:Oké.Hutsje schreef:nee, dat is echt iets heel anders.
ja, een zalmkop kan je wel zo'n beetje als compleet beschouwen, met een wat hoger bot percentage. morgen dan weer iets zonder of compleet.![]()
Vanavond ze zalmkop ( ligt al te ontdooien), en morgen een penslap.
Dan is het eerst beter denk ik dat hij om en om krijgt, ( bot) of niet???
Ik vind een lamskop nogal voor gevorderde hele botten eters. Gevorderd omdat de hond vaak zelf ook weet wat kan en wat niet kan. Als je een gulzigerd er tussen hebt kan hij/ zij tanden en kiezen breken, er kan een niet goed gekraakt stuk vast komen te zitten, etc.
Gollum eet volledig rauw, zij eet elke dag botten. Als er weinig vlees aan zit voer ik dat wat bij. Omdat Beike normaal kvv? eet hoeft hij niet elke dag botten te hebben. Je kan makkelijke vleesbotten zoals een kippepoot geven of als het bot wat kaal is een enkelvoudige versie smuldier erbij doen, of wat heel spiervlees of orgaan.
-
Mojuan
- Zeer actief
Heel gevaarlijk wat je hebt gedaan.
Een hond kan niet zomaar een lamskop verwerken!
Mijn honden zijn gevorderde rauw-eters, zij krijgen elke dag zelf samengestelde voeding.
Dus ook vrijwel elke dag vleesbotten erbij.
Ik ben dit heel langzaam op gaan bouwen, dat kan niet zomaar ineens van kvv naar een lamskop :N:
Je zou de ontlasting van mijn honden eens moeten zien de dag na het eten van zo'n hele kop.
Het is helemaal wit, en als het eruit komt valt het uit elkaar en ligt er een hoopje witte poeder op de grond ipv een drol.
Ze verteren het dus volledig, maar dat heeft hun lichaam moeten leren.
Dat gaat niet zomaar van de ene op de andere dag.
Eigenlijk vind ik een lamskop voor een kvv hond absoluut not done.
Dit zou je alleen moeten doen bij een NRV/BARF hond.
En dan wel een hond die dus al gewend is aan grotere dingen, zoals stukken lamsrib, halve kippen, konijnenkoppen enz.
Een hond kan niet zomaar een lamskop verwerken!
Mijn honden zijn gevorderde rauw-eters, zij krijgen elke dag zelf samengestelde voeding.
Dus ook vrijwel elke dag vleesbotten erbij.
Ik ben dit heel langzaam op gaan bouwen, dat kan niet zomaar ineens van kvv naar een lamskop :N:
Je zou de ontlasting van mijn honden eens moeten zien de dag na het eten van zo'n hele kop.
Het is helemaal wit, en als het eruit komt valt het uit elkaar en ligt er een hoopje witte poeder op de grond ipv een drol.
Ze verteren het dus volledig, maar dat heeft hun lichaam moeten leren.
Dat gaat niet zomaar van de ene op de andere dag.
Eigenlijk vind ik een lamskop voor een kvv hond absoluut not done.
Dit zou je alleen moeten doen bij een NRV/BARF hond.
En dan wel een hond die dus al gewend is aan grotere dingen, zoals stukken lamsrib, halve kippen, konijnenkoppen enz.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
zoals Jessica ook schrijft, er zit wel degelijk verschil in!!!!doggy schreef:Ik dacht dat dat min of meer hetzelfde was, omdat het allemaal botten zijn, alleen het ene gemalen en het andere niet.Hutsje schreef:ien vraagt of hij het eten van botten gewend is en jij zegt ja. en dat is dus niet zo als hij gemalen botten krijgt, dat kun je niet met elkaar vergelijken.doggy schreef:Zo bedoel ik het nietHutsje schreef: als hij dus "zo vaak geen botten krijgt" is hij het dus niet gewend en moet je helemaal goed oppassen wat je geeft. een lamskop is dan niet echt aan te bevelen.
![]()
Wel krijgt hij vers vlees met gemalen botten![]()
Dan zit er dus wel verschil in.
Ik dacht dat dat niks uitmaakte.
Mmmm, mag hij dan vanavond wel een zalmkop hebben???
van gemalen botten zit vaak de merg er in en wordt het meer een vleesmassa
maar een groot kaal bot zoals die kop zit al geen merg in dus is echt hardstikke kaal en knoeihard, zou dit niet zo zijn zou dat allang in kvv zitten en niet los verkocht worden! het is niet te malen
maar krijgt je hond hier wel een stuk van binnen dan kan dit problemen geven in de maag darm stelsel!!!
Zeker als je hond dit niet gewend is en er helemaal geen vlees aan te pas komt.
een zalmkop heefr wel veel vlees!!
ik zou ook die botten niet om en om geven..2x in de week is meer dan genoeg! voor een kvv hond

-
doggy
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- ingrid2112
- Zeer actief
-
Addy
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
doggy
Beike vond de zalmkop ook maar niks, maar ik heb hem toen ik stukjes geknipt en toen wou hij hem wel hebben.*Kane* schreef:de zalmkop gaat er hier echt niet in!!!!!
Ieuww wat vind meneer die smerig hahaha
net als de zalm mix van herby, nee moet ie niet!
Die vleesmixen vind ie wel weer redelijk lekker.
Vleesmix van zalm heb ik niet, maar hij eet dat zeker weten wel op.
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer: