Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

probleem

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

probleem

Ongelezen bericht door Morgaine »

Sindskort zit ik met een vervelend probleem. Ik heb straatangst ontwikkeld en kan hierdoor Dina niet echt meer goed de beweging geven die ze nodig heeft. Ben al blij als ik het even red naar het veldje verderop om haar te laten plassen en poepen. Ik heb verder ook niet echt iemand die haar voor mij kan uit laten. Mn vriend kan het savonds wel doen maarja dan is het donker en dan zit lekker rennen in het bos of veld er ook niet in en veel zin om een uitgebreide wandeling te doen heeft hij ook niet na een dag werken.
Ik voel me echt enorm schuldig, ik probeer op de vrijdag en in het weekend wat verder met dr te lopen dan is mn vriend nl thuis en samen durf ik wel wat verder maarja de rest van de week heeft ze vrij weinig.
T zal hopelijk over een tijd wel weer beter gaan maar voorlopig zal ik met kleine stapjes moeten proberen weer op te bouwen.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik zou een uitlaatservice inschakelen dan. En daarnaast zoveel als je kunt met haar lopen (dat is goed voor jezelf).
Afbeelding
Morgaine
Zeer actief

Ben al aan het kijken voor uitlaatservices maar ik zit ook zonder werk en 10 euro per dag word toch wel erg veel dan. (goedkoper kan ik ze nog niet vinden)
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Heb je toevallig ook een fijne tuin? Een fatsoenlijke tuin kan al fijn zijn om even lekker in te rennen.

Ik vind het heel rot voor jullie, hopelijk vind je heel snel een geschikte oplossing... waar komt de straatvrees vandaan, weet je dat toevallig? Echt een heel lastig probleem... sterkte!!
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Morgaine schreef:Ben al aan het kijken voor uitlaatservices maar ik zit ook zonder werk en 10 euro per dag word toch wel erg veel dan. (goedkoper kan ik ze nog niet vinden)
Waar woon je? Wie weet wil iemand op het forum helpen?
Oh, en sterkte uiteraard (mijn eerste berichtje was wel erg bot)
Afbeelding
Morgaine
Zeer actief

Nakisha schreef:Heb je toevallig ook een fijne tuin? Een fatsoenlijke tuin kan al fijn zijn om even lekker in te rennen.

Ik vind het heel rot voor jullie, hopelijk vind je heel snel een geschikte oplossing... waar komt de straatvrees vandaan, weet je dat toevallig? Echt een heel lastig probleem... sterkte!!
Nee, een fatsoenlijke tuin hebben we ook al niet :(, dat zou echt al enorm schelen als we dat wel hadden.
Ik heb eigenlijk al heel lang straatangst, zo vanaf mn 16e toen durfde ik ook nauwelijks de straat uit maar ik heb het uiteindelijk onder controlle gekregen met af en toe wel mindere periodes, het enige wat ik niet durfde was in mn eentje ver weg gaan maar dat gebeurde toch nooit. Ik kon wel gewoon mn dagelijkse dingen doen zoals de hond, booschappen, naar de stad. ZO erg als het nu is heb ik eigenlijk nog nooit gehad geloof ik.
Ik heb een aantal weken geleden een flink stressvolle week gehad en ik denk dat dat het weer getriggerd heeft.
Ik baal dr heel erg van, kan me bijna niet meer voorstellen dat ik eerst gewoon 2u liep in mn eentje.

Ik woon overigs in Cadier en keer, das een 'gat' vlakbij Maastricht. Volgens mij wonen er niet zoveel forumleden hier in de buurt maar ik kan er naast zitten.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Heb je hulp gezocht voor je *probleem*?
Dat zou ik wel doen als ik jou was, en zo snel mogelijk ook.
Hoe langer je ermee wacht des te moeilijker word het om wél weer over straat te gaan.
Je hond heeft er recht op goed uitgelaten te worden(komt misschien bot over, zo bedoel ik het echter niet). :wink:

Sterkte. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Oh ja, je kan ook een briefje neerhangen bij de supermarkt met de vraag of iemand je hond kan uitlaten, of je plaatst een advertentie op MP. :wink:
Afbeelding
Morgaine
Zeer actief

wendy71 schreef:Heb je hulp gezocht voor je *probleem*?
Hoe langer je ermee wacht des te moeilijker word het om wél weer over straat te gaan.
Je hond heeft er recht op goed uitgelaten te worden(komt misschien bot over, zo bedoel ik het echter niet). :wink:

Ja ik loop al bij een therapeut, ook voor andere 'issues' maar zoals ik al zei, dit speelt al 1 jaar en ik verwacht er eigenlijk ook niet echt meer vanaf te komen. Ik ben al blij als het weer beheersbaar is.
En ja ik weet dat mn hond er recht op heeft goed uitgelaten te worden, ik weet dat je het vast niet verkeerd bedoelt maar het werkt een beetje op mn schuldgevoel en dat is echt al groot genoeg.
Ik ben nu alweer een half uur bezig met de deur uit te komen maar ik stik gewoon van de angst. Mn hart klopt veel te hart, ik heb pijn in mn maag, kortademig enz. Hoop voor zowel mij als de hond dat dit snel weer onder controlle is.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Sorry dat je door mijn post een schuldgevoel krijgt dat was/is niet mijn bedoeling. :wink:
Je hebt een heel lastig probleem, sterkte met alles. :wink:
Ik hoop dat er vlug een oplossing komt. :ok:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Jammer dat je te ver weg woont.

Anders had ik het graag willen doen voor je.

Geen vrienden of kennissen die het willen doen???
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nee dat is helaas een heel eind weg, maar ik wil je wel heel veel succes wensen met het vinden van een oplossing en het overwinnen van je probleem :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heb je datzelfde probleem als je fietst? Anders zou met haar fietsen een goede optie kunnen zijn.
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Oeh dat is een pittig probleem.
Zoals anderen al zeiden lijkt me dat als eerst een goed idee om te proberen; uitlaat regelen via de super of mp idd en laat anderen het ook weten zodat misschien via via je iemand treft.
Mochten mensen niet echt reageren probeer het dan eens met een wederdienst....jij doet bijvoorbeeld voor hun strijken of wat je te bieden hebt en zij laten je hond uit.
Dit kan helpen zodat beide partijen ergens mee zijn geholpen.
Het lijkt me iig eerste prioriteit om uitlaat te regelen via iemand, zodat je de druk van het moeten weg kan halen en als je daar iig weer de rust in vind en je schuldgevoel los kan laten zal dat misschien en hopelijk ook een effect hebben op je straatvrees en zo niet dan wel over je algehele gemoedstoestand.
Succes en sterkte!
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Hoe gaat het als je samen met iemand naar buiten gaat, of maakt dat niet uit?
Als dat iets beter gaat, zou je iemand in de buurt met hond kunnen zoeken om samen de honden uit te laten, al was het alleen samen op het veldje spelen waar je nu ook naar toe gaat.
Al is het eerst maar 5 minuten, misschien kun het dan langzaam opbouwen?

Aanvulling: en als je wel een klein tuintje hebt, kun je misschien zoekspelletjes in je tuin doen. Dingen onder bloempotten verstoppen of zo, zodat ze in ieder geval geestelijk bezig is. Dat kan zelfs in huis!
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Morgaine schreef:

Ja ik loop al bij een therapeut, ook voor andere 'issues' maar zoals ik al zei, dit speelt al 1 jaar en ik verwacht er eigenlijk ook niet echt meer vanaf te komen. Ik ben al blij als het weer beheersbaar is.
En ja ik weet dat mn hond er recht op heeft goed uitgelaten te worden, ik weet dat je het vast niet verkeerd bedoelt maar het werkt een beetje op mn schuldgevoel en dat is echt al groot genoeg.
Ik ben nu alweer een half uur bezig met de deur uit te komen maar ik stik gewoon van de angst. Mn hart klopt veel te hart, ik heb pijn in mn maag, kortademig enz. Hoop voor zowel mij als de hond dat dit snel weer onder controlle is.
vooral je laatste stukje is voor mij erg herkenbaar, ik weet verder niet wat voor therapie je krijgt, gaat me ook niet aan hoor, maar ik heb erg veel baat gehad bij Cognitieve gedragstherapie, misschien is dit ook voor jou een oplossing? helaas kan ik je niet helpen met je hond, ik had het graag gedaan, maar woon helemaal in het noorden :wink: ik wil je toch heel veel sterkte wensen, want angsten zijn vreselijk
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Morgaine schreef:

Natuurlijk kom je er wel weer vanaf altijd proberen om positief te blijven, de vraag is alleen wanneer en hoe los je het in de tussentijd op voor je hond. Wat waardeloos dat je zo`n eind uit de buurt woont. Misschien kan je een buurvrouw/man vinden om samen mee te gaan. Als je met zijn tweeën wel durft tenminste anders is dat ook geen optie natuurlijk. Wat een k.t probleem eigenlijk en dat je je schuldig voelt naar je hond toe dat ( hoewel jij er ook niet echt iets aan kan doen ) snap ik best. Sterkte bij het vinden van een oplossing ook ik kan je helaas niet helpen want ook ik woon te ver weg.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Dat is inderdaad moeilijk dan! En in Cadier en Keer kan je juist zo mooi wandelen! Mijn opa en oma wonen daar, zelf wonen we in Eijsden :wink:
Het is dat ikzelf door de week niet daar ben, anders had ik wel willen helpen. In het weekend ben ik er wel regelmatig, dus mocht je dan een keertje hulp nodig hebben, moet je het maar laten weten :wink:
Sterkte ermee :ok:
Pientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Markiesje

Ongelezen bericht door Pientje »

Ik ben het zusje van Veertje, ik ben doordeweeks wel gewoon hier in Eijsden. Alleen vinden mijn ouders het niet echt een goed idee, aangezien ik veel meer aandacht aan mijn schoolwerk moet gaan besteden. Ik ken echter wel een aantal "hondgekke" mensen uit Cadier en Keer en omg. En ik zal het aan hun vragen. Ik zal ook voor je een bericht bij onze hondenvereniging in Maastricht ophangen misschien dat er daar nog iemand is. Ik hoop in ieder geval dat je zo snel mogelijk iemand vind :wink:
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat :ok: .
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat is inderdaad een lastig probleem.
Maar blijkbaar heb je er minder last van als er iemand meewandelt. Je zou (zoals Elmar al voorstelde) inderdaad met een andere hondenbezitter samen kunnen gaan wandelen. Of plaatst een oproepje om gewoon te wandelen. En dat jij dan daarbij je hond meeneemt. Wie weet hou je er nog leuke contacten en vriendschappen aan over ook.
Veel sterkte ermee. :ok:
Morgaine
Zeer actief

Pientje schreef:Ik ben het zusje van Veertje, ik ben doordeweeks wel gewoon hier in Eijsden. Alleen vinden mijn ouders het niet echt een goed idee, aangezien ik veel meer aandacht aan mijn schoolwerk moet gaan besteden. Ik ken echter wel een aantal "hondgekke" mensen uit Cadier en Keer en omg. En ik zal het aan hun vragen. Ik zal ook voor je een bericht bij onze hondenvereniging in Maastricht ophangen misschien dat er daar nog iemand is. Ik hoop in ieder geval dat je zo snel mogelijk iemand vind :wink:
Das heel aardig van je! Hoop dat er wat uit komt.

Trouwens allemaal erg bedankt voor jullie aardige reacties, doet me goed :)
Pientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Markiesje

Ongelezen bericht door Pientje »

Morgaine schreef:
Pientje schreef:Ik ben het zusje van Veertje, ik ben doordeweeks wel gewoon hier in Eijsden. Alleen vinden mijn ouders het niet echt een goed idee, aangezien ik veel meer aandacht aan mijn schoolwerk moet gaan besteden. Ik ken echter wel een aantal "hondgekke" mensen uit Cadier en Keer en omg. En ik zal het aan hun vragen. Ik zal ook voor je een bericht bij onze hondenvereniging in Maastricht ophangen misschien dat er daar nog iemand is. Ik hoop in ieder geval dat je zo snel mogelijk iemand vind :wink:
Das heel aardig van je! Hoop dat er wat uit komt.

Trouwens allemaal erg bedankt voor jullie aardige reacties, doet me goed :)
Ik heb waarschijnlijk iemand gevonden, ik zal je even een pb sturen! :wink:
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

je zou contact op kunnen nemen met de dierenbescherming.
ik weet niet of ze het bij jou in de buurt ook doen, maar in mijn woonplaats zijn er vrijwilligers van de dierenbescherming die honden uitlaten voor ernstig zieken of ouderen. misschien kom jij er ook wel voor in aanmerking, straatvrees is immers een (geestelijk) gezondheidsprobleem.
heel veel sterkte toegewenst.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Wat goed en fijn dat pientje zo snel helpt met zoeken!

Maar voel je je ook niet veilig als je met de hond de deur uit gaat??
Het heeft natuurlijk ook weer nadelen dat hij/zij jou onzekerheid heel erg aan zal voelen en misschien erin mee doet.

Met zo'n super mooie stoere hond heb je niks te vrezen toch?!

Hoop dat het snel beter gaat!

Ben een heel vrij iemand en kan er echt niet bij dat mensen zoiets hebben, niet verkeerd bedoelt hoor, maar ik heb totaal nergens angst voor. Ja heel stom voor spinnen :mrgreen: .
Maar ik kan je wel heel goed begrijpen hoor, je moet je echt niet schuldig gaan voelen want jij doet dit ook niet expres :wink:

Heel erg veel succes!!
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

We wonen wel niet heel kort bij , maar mischien kunnen we jullie af en toe je een keer helpen , gaan vaak genoeg na maastricht.
Hebben zelf ervaring met uitlaatservice van 8.50 per keer en weet dat ze ook in maastricht actief zijn.

Heel veel sterkte met het overwinnen van je probleem
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”