Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel drinken, mager..upd 18-08-09 Positief!!!
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
Veel drinken, mager..upd 18-08-09 Positief!!!
Mijn schoonzus heeft een Vizsla van 6 jaar. Hij is altijd al erg mager geweest, hoeveel hij ook eet hij komt niet aan. Er is nooit een oorzaak voor gevonden.
Nu is hij de laatste weken weer 2 kilo afgevallen. Hij ziet er nu echt heel slecht uit. Hij drinkt sinds kort ook heel erg veel. Als zijn water op is wil hij graven in huis. Hij drinkt uit de vijver, uit het toilet, enz.
Nu heeft hij ook bultjes. Als je ze aanraakt valt het haar eruit.
Het drinken en het magere zou natuurlijk op een nier of leverafwijking kunnen duiden maar ook op suikerziekte.
Vanmiddag krijgen ze de uitslagen, maar ik ben benieuwd waar jullie aan denken.
Nu is hij de laatste weken weer 2 kilo afgevallen. Hij ziet er nu echt heel slecht uit. Hij drinkt sinds kort ook heel erg veel. Als zijn water op is wil hij graven in huis. Hij drinkt uit de vijver, uit het toilet, enz.
Nu heeft hij ook bultjes. Als je ze aanraakt valt het haar eruit.
Het drinken en het magere zou natuurlijk op een nier of leverafwijking kunnen duiden maar ook op suikerziekte.
Vanmiddag krijgen ze de uitslagen, maar ik ben benieuwd waar jullie aan denken.
Laatst gewijzigd door Youp op 18 aug 2009 11:02, 9 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Symptomen hebben wel iets weg van de ziekte van cushing vooral dat haarverlies overmatig drinken etc.
Is ze moe, hijgt ze veel, last van een dikke hangbuik?
Sterkte voor je schoonzusje en haar hond, hopelijk is het niet ernstig.
Op onderstaande link kun je meer lezen over Cushing.
http://www.dierenartsonline.nl/adviesbr ... shing.html
Is ze moe, hijgt ze veel, last van een dikke hangbuik?
Sterkte voor je schoonzusje en haar hond, hopelijk is het niet ernstig.
Op onderstaande link kun je meer lezen over Cushing.
http://www.dierenartsonline.nl/adviesbr ... shing.html

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
Er is niets specifieks uitgekomen. Zijn bloed is niet goed, maar wat het is weten ze niet.
Bloedbeeld geeft een ontsteking aan, dus er is meteen begonnen met ab.
Zijn milt is ook vergroot.
Ik heb mijn schoonzus gezegd dat ze cushing nog eens aan moet kaarten en dat ze niet te lang moet klooien bij een gewone da. Gelukkig heeft ze wel een fijne da die snel doorpakt.
Bloedbeeld geeft een ontsteking aan, dus er is meteen begonnen met ab.
Zijn milt is ook vergroot.
Ik heb mijn schoonzus gezegd dat ze cushing nog eens aan moet kaarten en dat ze niet te lang moet klooien bij een gewone da. Gelukkig heeft ze wel een fijne da die snel doorpakt.

- Youp
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
-
Rachel8
- geregistreerd lid
- Youp
- Zeer actief
Is jouw hond dan ook in het middelandse zee gebied geweest?Rachel8 schreef:Ik volg hier even mee, het lijkt heel erg op wat Gizmo heeft, enkel het gewichtsverlies niet.
Bij haar is Cushing, schildklier ed allemaal getest en negatief uit de test gekomen. We weten dus nog niet wat het is.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
Het is idd niet te genezen, maar meestal wel onder controle te houden.wendy71 schreef:Is Leishmania goed te behandelen?Is het al zeker dat ze dat heeft?
Ik weet niet zoveel van deze ziekte.
Het is nog niet zeker, maar veel syptmomen komen overeen.
Zijn nagels groeien ook erg hard, dat hoort ook bij LM. Verder de kale plekjes, bloedarmoede, mager ondacks voldoende voeding en de vergrote milt....

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Eerlijk gezegd dacht ik al direct aan LM nadat ik je eerste berichtje gelezen had.
Hopelijk heb je gauw zekerheid.
Hopelijk heb je gauw zekerheid.
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 12 nov 2008 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
De test voor LM was negatief maar is nog niet helemaal uitgesloten volgens de da.
Ze denkt nu toch richting een tumor aan de hypofyse (cushing dan toch?) of een tumor aan de testikels. Woensdag nemen ze een stukje huid weg en maken ze een echo.
Als er dan nog geen duidelijkheid is gaan ze naar wageningen. Ik had er denk ik allang gezeten.......
Ze denkt nu toch richting een tumor aan de hypofyse (cushing dan toch?) of een tumor aan de testikels. Woensdag nemen ze een stukje huid weg en maken ze een echo.
Als er dan nog geen duidelijkheid is gaan ze naar wageningen. Ik had er denk ik allang gezeten.......

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
Helaas is de oorzaak nog steeds niet gevonden. Het is definitief geen cushing. LM is nog niet helemaal uitgesloten maar op dit moment iig niet aktief.
Aankomende donderdag gaat ze naar wageningen met hem. Ik ga mee want mijn zwager zit in het buitenland. Dit soort dingen moet je niet alleen doen vind ik.
Ik ben heel benieuwd wat dr Mandigers ervan denkt. Hij is nog steeds super vrolijk. Hij is ook heel iets aangekomen. Hij drinkt nog steeds veel te veel en de kale plekken worden ook niet beter. Zijn milt is heel erg vergroot, hier wordt de echo ook niet duidelijker van.
Aankomende donderdag gaat ze naar wageningen met hem. Ik ga mee want mijn zwager zit in het buitenland. Dit soort dingen moet je niet alleen doen vind ik.
Ik ben heel benieuwd wat dr Mandigers ervan denkt. Hij is nog steeds super vrolijk. Hij is ook heel iets aangekomen. Hij drinkt nog steeds veel te veel en de kale plekken worden ook niet beter. Zijn milt is heel erg vergroot, hier wordt de echo ook niet duidelijker van.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
Om half 10 vanmorgen waren we in Wageningen. Omdat Doofy nogal veel en hard aan het blaffen was in de wachtkamer werd ons verzocht een stukje te gaan wandelen, het liep toch uit. En dat deed het zeker, 2 uur! We hebben dus 2 uur staan koukleumen.
Maargoed, eenmaal aan de beurt ging het gelukkig erg snel allemaal. Dr. Mandigers wilde toch nog een echo van de buik zien. Lever was goed, milt zeer groot en te donker van kleur. Hij weet eigenlijk niet zo goed waar hij nu verder moet zoeken. Vandaar dat hij eerst de buitenlandse ziektes 100% uit wil sluiten. Er zijn 2 biopten genomen van de milt en een beenmergpunctie. Dit laat hij onderzoeken op leishmania, erlichia, hartworm en lyme. Mocht het 1 van deze dingen zijn dan moet dat er nu gewoon uit komen.
Hij heeft geen idee welke kant dit op gaat en vond het verrassend dat hij nog zo vol energie was. Het is een grote puzzel die hoe dan ook opgelost moet worden.
Maargoed, eenmaal aan de beurt ging het gelukkig erg snel allemaal. Dr. Mandigers wilde toch nog een echo van de buik zien. Lever was goed, milt zeer groot en te donker van kleur. Hij weet eigenlijk niet zo goed waar hij nu verder moet zoeken. Vandaar dat hij eerst de buitenlandse ziektes 100% uit wil sluiten. Er zijn 2 biopten genomen van de milt en een beenmergpunctie. Dit laat hij onderzoeken op leishmania, erlichia, hartworm en lyme. Mocht het 1 van deze dingen zijn dan moet dat er nu gewoon uit komen.
Hij heeft geen idee welke kant dit op gaat en vond het verrassend dat hij nog zo vol energie was. Het is een grote puzzel die hoe dan ook opgelost moet worden.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tjeetje zeg...wat een onderzoeken en nog niet echt duidelijkheid.. hopleijk komt er nu snel een goede diagnose...
Leishmaniose kan idd soms moeilijk tevinden zijn door vals positieve uitslagen... ik ben wel heel benieuwd wat de ehrlichia doet.
Ik heb zelf een Lm hond en die heeft het al 4 jaar en tot op heden gaat dat helemaal super.
Wat er ook uit mag komen ik hoop dat het iets is wat goed te behandelen is!
Leishmaniose kan idd soms moeilijk tevinden zijn door vals positieve uitslagen... ik ben wel heel benieuwd wat de ehrlichia doet.
Ik heb zelf een Lm hond en die heeft het al 4 jaar en tot op heden gaat dat helemaal super.
Wat er ook uit mag komen ik hoop dat het iets is wat goed te behandelen is!
- Youp
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Uit de puncties is helemaal niets gekomen. Echt ontzettend vreemd.
Hij ziet er niet gezond uit, zijn dorst wijst op een zieke hond maar volgens de uitslagen is hij gewoon gezond.
Er kwam een ontsteking uit het bloedbeeld, daar heeft de ab goed voor gewerkt. Hij is ook iets dikker geworden. Hij blijft alleen veel te veel drinken en de kale plekken worden ook niets minder. Ook zijn milt is nog steeds te groot.
Er is haar nu aangeraden om naar een dermatoloog te gaan. Ze wil echter eerst eens naar een holistisch da. Dat zou ik zelf denk ik ook doen. Hij heeft geen levensbedreigende ziekte en is gewoon goed te pas.
Hij ziet er niet gezond uit, zijn dorst wijst op een zieke hond maar volgens de uitslagen is hij gewoon gezond.
Er kwam een ontsteking uit het bloedbeeld, daar heeft de ab goed voor gewerkt. Hij is ook iets dikker geworden. Hij blijft alleen veel te veel drinken en de kale plekken worden ook niets minder. Ook zijn milt is nog steeds te groot.
Er is haar nu aangeraden om naar een dermatoloog te gaan. Ze wil echter eerst eens naar een holistisch da. Dat zou ik zelf denk ik ook doen. Hij heeft geen levensbedreigende ziekte en is gewoon goed te pas.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Rachel8
- geregistreerd lid
Neen, helemaal niet maar het lijkt heel sterk op jouw verhaal uitgenomen het vermageren dan.Youp schreef:Is jouw hond dan ook in het middelandse zee gebied geweest?Rachel8 schreef:Ik volg hier even mee, het lijkt heel erg op wat Gizmo heeft, enkel het gewichtsverlies niet.
Bij haar is Cushing, schildklier ed allemaal getest en negatief uit de test gekomen. We weten dus nog niet wat het is.
Gizmo heeft ook heel veel van die bultjes en als het kortsje eraf komt komt er ook haar mee. Overal kale plekjes dus maar het jeukt niet.
Op haar zijflank heeft ze ook 1 hele grote kale plek die niet bijgroeit. Op andere plaatsen groeit haar haar wel bij.
Wij vinden ook maar niet wat het is en ik ga sinds kort naar een homeopaat met haar. In de eerste plaats voor andere problemen die ze heeft maar haar huid wordt ook nog onderzocht maar dat staat nu even op de 2de plaats omdat ze daar niet zo veel last van heeft.

- Youp
- Zeer actief
Even een update:
Het is maanden goed gegaan, maar nu is Doofy weer erg ziek. Hij eet niet, drinkt heel veel en is broodmager. Hij is nu echt heel erg zwak.
Uit het bloedonderzoek komen alleen verhoogde leverwaarden en te hoge ontstekingswaarden. Dus nu weer AB en er wordt na het weekend toch gestart met medicijnen tegen LM. Het kwam niet naar voren uit de beenmergpunctie, maar de da weet het ook niet meer. Zelfs dr Mandigers heeft geen idee waar hij het moet zoeken.
Als hij iets is opgeknapt gaat er iig een kies uit die al een paar keer ontstoken is geweest. Hij krijgt nu vloeibaar voedsel en kan eigenlijk amper op zijn poten staan. Ik hoop maar dat de AB snel aanslaat anders heb ik er een zwaar hoofd in.
Het is maanden goed gegaan, maar nu is Doofy weer erg ziek. Hij eet niet, drinkt heel veel en is broodmager. Hij is nu echt heel erg zwak.
Uit het bloedonderzoek komen alleen verhoogde leverwaarden en te hoge ontstekingswaarden. Dus nu weer AB en er wordt na het weekend toch gestart met medicijnen tegen LM. Het kwam niet naar voren uit de beenmergpunctie, maar de da weet het ook niet meer. Zelfs dr Mandigers heeft geen idee waar hij het moet zoeken.
Als hij iets is opgeknapt gaat er iig een kies uit die al een paar keer ontstoken is geweest. Hij krijgt nu vloeibaar voedsel en kan eigenlijk amper op zijn poten staan. Ik hoop maar dat de AB snel aanslaat anders heb ik er een zwaar hoofd in.