Na snuffelen volgen veelal ontwijken, een snaai of spel. Hoe wil je dit vervolg voorkomen als je hond 10 meter verderop aan een aangelijnde hond staat te snuffelen?Frenk schreef:Ik denk dat veel mensen het eerste niet beseffen (en bij heel veel honden valt dat reuze mee hoor) en reden twee is een beetje flauwekul. Snuffen is iets anders dan spelen. En spelen aan de riem is allereerst onhandig en dan pas gevaarlijkbennie schreef:Een aangelijnde hond heeft veelal de neiging om de cirkel met als radius de lijn van hond naar baas te verdedigen. Het lijkt er op dat niet veel mensen dit weten? Een aangelijnde hond is niet gelijkwaardig aan een loslopende hond, alleen dat is al genoeg reden om een ontmoeting te voorkomen, zelfs als de honden elkaar kennen sta ik mijn honden niet toe naar een aangelijnde hond te gaan. Want daar komt reden nummer twee om de hoek kijken, die elke hond kan overkomen. Dat is namelijk dat ze gaan spelen en zich aan de riem verwonden.
Het lijkt er op dat sommige mensen beide zaken niet beseffen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond aan de lijn in het bos
Moderator: moderatorteam
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
- Moos
- Zeer actief
Terugroepen na de eerste snuffel? Doe ik met Vera sowieso zeer regelmatig omdat na de eerste snuffel nog weleens het bespringen van de baas volgt. Werkt primabennie schreef:Na snuffelen volgen veelal ontwijken, een snaai of spel. Hoe wil je dit vervolg voorkomen als je hond 10 meter verderop aan een aangelijnde hond staat te snuffelen?Frenk schreef:Ik denk dat veel mensen het eerste niet beseffen (en bij heel veel honden valt dat reuze mee hoor) en reden twee is een beetje flauwekul. Snuffen is iets anders dan spelen. En spelen aan de riem is allereerst onhandig en dan pas gevaarlijkbennie schreef:Een aangelijnde hond heeft veelal de neiging om de cirkel met als radius de lijn van hond naar baas te verdedigen. Het lijkt er op dat niet veel mensen dit weten? Een aangelijnde hond is niet gelijkwaardig aan een loslopende hond, alleen dat is al genoeg reden om een ontmoeting te voorkomen, zelfs als de honden elkaar kennen sta ik mijn honden niet toe naar een aangelijnde hond te gaan. Want daar komt reden nummer twee om de hoek kijken, die elke hond kan overkomen. Dat is namelijk dat ze gaan spelen en zich aan de riem verwonden.
Als het een vriendje betreft is het toch sowieso al iets anders? Dan weet je toch hoe ze gaan reageren, en regelt de baas van het vriendje de boel ook wel even totdat jij er bent.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja ik heb ook minder "last"als ik de mijne heb aangelijnt..Frenk schreef:Ik denk dat veel mensen het eerste niet beseffen (en bij heel veel honden valt dat reuze mee hoor) en reden twee is een beetje flauwekul. Snuffen is iets anders dan spelen. En spelen aan de riem is allereerst onhandig en dan pas gevaarlijkbennie schreef:Een aangelijnde hond heeft veelal de neiging om de cirkel met als radius de lijn van hond naar baas te verdedigen. Het lijkt er op dat niet veel mensen dit weten? Een aangelijnde hond is niet gelijkwaardig aan een loslopende hond, alleen dat is al genoeg reden om een ontmoeting te voorkomen, zelfs als de honden elkaar kennen sta ik mijn honden niet toe naar een aangelijnde hond te gaan. Want daar komt reden nummer twee om de hoek kijken, die elke hond kan overkomen. Dat is namelijk dat ze gaan spelen en zich aan de riem verwonden.
maar de andere dooddoener is "spelen"mijne speelt niet met vreemde honden.. daar heeft hij geen interesse in.. hij begint nu pas met Bluf uit te dagen voor een spelletje ravotten.. dus het is echt een hond die alleen een dolletje maakt met honden die hij echt kent.. en anderen worden zeer nauwkeurig getoetst als hij de kans krijgt.. en dan staat hij niet te kwispelen van he goh leuk een vreemdeling
Nogmaals als mensen moeite doen als ze zien dat ik hun hond in de gaten hou en als ik zie dat de hond aanstalten maakt om te komen buurten dan lijn ik Finn aan..(en speel verder) had het net ook nog op het grote veld.. akita.. nou dan pas ik hoor.. de vrouw deed moeite maar de hond had bananen.. ik loop dus rustig met Finn aangelijnt en bluf ook naast me ze gefocussed op een balletje weg rugtoekeren naar die hond.. intentie voor die hond om dan te komen word dan ook minder en zij kon haar hond aanlijnen en verder doorlopen en als de hond had gekomen had ik in ieder geval mijn ventje aan de lijn zodat ik daar in ieder geval meer grip op heb.. ik wil gewoon geen dominantie gevechtjes, en daar is hij sterk toe geneigd dat ik weet dat andere honden komen buurten.. tsja ok.. maar dat spelen met onbekende honden.. ik blijf het nog steeds raar vinden omdat hij dat niet doet.. en ik merk dat de teef ook genoeg heeft aan mij en Finn.. zal wellicht iets herderachtigs zijn denk?
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Hondenbond in oprichting ..............christo schreef:Verbeter de wereld, begin bij uzelveflatcoat schreef:Dus ........... moet er aan de mentaliteit van "ons" hondeneigenaren gewerkt worden en dat kan alleen als iedereen bereid is om zich hiervoor in te zetten en dat wordt/is - vrees ik - net zoiets als water naar de zee dragen omdat het meerendeel van de eigenaren het een rotzorg zal zijn.
We beroepen "ons" maar al te graag op onze "rechten" maar vergeten gemakshalve even dat "we" ook plichten hebben.
En nogmaals, iedereen kan een inschattingsfout maken maar als de intentie er maar is ........... dan zijn we al een heel stuk de goede kant op.![]()
.
- flatcoat
- Zeer actief
Klopt, maar als je alles maar gelaten accepteerd veranderd er toch nooit iets?? De grootste ergernis vind ik dat alles omgedraaid wordt ...... mijn TT is gelukkig nooit gegrepen, maar mijn flatcoat wel en de reactie van de baas was "ja, moet ze maar niet zo onderdanig doen ...... " Ik kon de man wel wurgen op dat moment, mijn hond was de klos omdat hij zijn hond niet onder controle hadMoos schreef:Maar ja, dat is een illusie natuurlijk. De algemene omgang tussen hondenbazen is ook maar een weerspiegeling van de maatschappij, en daarin lopen nou eenmaal zat mensen rond die geen of weinig rekening houden met anderen...flatcoat schreef:Dus ........... moet er aan de mentaliteit van "ons" hondeneigenaren gewerkt worden en dat kan alleen als iedereen bereid is om zich hiervoor in te zetten en dat wordt/is - vrees ik - net zoiets als water naar de zee dragen omdat het meerendeel van de eigenaren het een rotzorg zal zijn.Frenk schreef:Helemaal mee eensMoos schreef: Dat vind ik nou weer het andere uitersteMensen kunnen toch ook niet ruiken waarom jouw hond aangelijnd is? De dagelijkse hondenomgang is toch echt anders dan wat hier op het forum als acceptabel gezien wordt. Mensen bedenken helemaal niet dat die hond aangelijnd is omdat hij niet vriendelijk is met vreemde honden; die denken hoogstens "zal wel een weglopertje zijn", of ze denken er helemaal niets van.
Ik vind dat je als je met een aangelijnde hond-agressieve hond in losloopgebied loopt je dan zelf ook wel even mensen kan waarschuwen als ze hun loslopende hond willen laten naderen. Niet dat dat altijd zal werken, maar ik vind dat wel zo eerlijk.Vooral dat vetgedrukte
We beroepen "ons" maar al te graag op onze "rechten" maar vergeten gemakshalve even dat "we" ook plichten hebben.
En nogmaals, iedereen kan een inschattingsfout maken maar als de intentie er maar is ........... dan zijn we al een heel stuk de goede kant op.
Mijn TT vindt alles en iedereen leuk maar ik let verdraaid goed op welke honden er wel of niet van gediend zouden kunnen zijn en als ik zie dat een baas alle mogelijk moeite doet om door te lopen met zijn bijna opgehangen hond zal ik echt niet richting die hond lopen maar mijn hond dwingen om door te lopen. Waarom zou ik het voor die persoon nog moeilijker maken dan het al is?? Ook dat is een stukje rekening houden met .....
Maar ik vrees ook dat het een utopie is.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Is het niet ook de leeftijd? Frenk is een stuk minder spelerig dan een maand of drie geledenblondie schreef:maar dat spelen met onbekende honden.. ik blijf het nog steeds raar vinden omdat hij dat niet doet.. en ik merk dat de teef ook genoeg heeft aan mij en Finn.. zal wellicht iets herderachtigs zijn denk?

-
Fin
- Zeer actief
flatcoat schreef:Hondenbond in oprichting ..............christo schreef:Verbeter de wereld, begin bij uzelveflatcoat schreef:Dus ........... moet er aan de mentaliteit van "ons" hondeneigenaren gewerkt worden en dat kan alleen als iedereen bereid is om zich hiervoor in te zetten en dat wordt/is - vrees ik - net zoiets als water naar de zee dragen omdat het meerendeel van de eigenaren het een rotzorg zal zijn.
En nogmaals, iedereen kan een inschattingsfout maken maar als de intentie er maar is ........... dan zijn we al een heel stuk de goede kant op.![]()
.
- Frenk
- Zeer actief
Denk je nu werkelijk dat "wij" dat niet doen???flatcoat schreef:maar ik let verdraaid goed op welke honden er wel of niet van gediend zouden kunnen zijn en als ik zie dat een baas alle mogelijk moeite doet om door te lopen met zijn bijna opgehangen hond zal ik echt niet richting die hond lopen maar mijn hond dwingen om door te lopen. Waarom zou ik het voor die persoon nog moeilijker maken dan het al is?? Ook dat is een stukje rekening houden met .....

- flatcoat
- Zeer actief
Tuuuuurlijk niet, hier zitten allemaal hondeneigenaren die de hond onder appèl hebben en die rekening houden met .......Frenk schreef:Denk je nu werkelijk dat "wij" dat niet doen???flatcoat schreef:maar ik let verdraaid goed op welke honden er wel of niet van gediend zouden kunnen zijn en als ik zie dat een baas alle mogelijk moeite doet om door te lopen met zijn bijna opgehangen hond zal ik echt niet richting die hond lopen maar mijn hond dwingen om door te lopen. Waarom zou ik het voor die persoon nog moeilijker maken dan het al is?? Ook dat is een stukje rekening houden met .....
-
Fin
- Zeer actief
Die man was een :sst: en ik word ook niet blij als ik er zo één tegenkom. Aan de andere kant denk ik dan, hondentaal is hondentaal. Durga had laatst een beetje teveel praats richting een Boerboel teefje. Die gaf een grauw en een snauw en drukte haar tegen de grond. Daar bleef het bij. Heeft ze niets van overgehouden en ik maak daar ook geen punt van.flatcoat schreef:De grootste ergernis vind ik dat alles omgedraaid wordt ...... mijn TT is gelukkig nooit gegrepen, maar mijn flatcoat wel en de reactie van de baas was "ja, moet ze maar niet zo onderdanig doen ...... " Ik kon de man wel wurgen op dat moment, mijn hond was de klos omdat hij zijn hond niet onder controle had![]()
Andere keren kom ik mensen tegen wiens hond in eerste instantie nerveus reageert op Christo, omdat het een zwarte hond is en hun hond pas gegrepen is door een zwarte hond. Dan staan ze ook verbaasd als hun hond binnen de korste keren kalmeert en lekker gaat spelen.
Ik denk dat honden heel wat meer van elkaar kunnen hebben dan wij als baasjes denken.
- Frenk
- Zeer actief
Nou, als je wilt denken dat jij zo'n positieve uitzondering bent en dat ik (bijvoorbeeld) een onwetende en ongeintersseerde hondenbaas ben, dan mag je verder met jezelf in gesprekflatcoat schreef:Tuuuuurlijk niet, hier zitten allemaal hondeneigenaren die de hond onder appèl hebben en die rekening houden met .......Frenk schreef:Denk je nu werkelijk dat "wij" dat niet doen???flatcoat schreef:maar ik let verdraaid goed op welke honden er wel of niet van gediend zouden kunnen zijn en als ik zie dat een baas alle mogelijk moeite doet om door te lopen met zijn bijna opgehangen hond zal ik echt niet richting die hond lopen maar mijn hond dwingen om door te lopen. Waarom zou ik het voor die persoon nog moeilijker maken dan het al is?? Ook dat is een stukje rekening houden met .....
Maar ik vrees ook dat het een utopie is.Dit gaat over al die andere hondenbezitters

- Moos
- Zeer actief
En ik denk dat dat juist te vaak gedacht wordt.christo schreef: Ik denk dat honden heel wat meer van elkaar kunnen hebben dan wij als baasjes denken.
Saar is als jonge hond heel veel opgejaagd door Herders (Duitsers, Mechelaars, Witte), en is daar na de tigste keer opjagen dus bang voor geworden.
Heel veel van die opjaaghonden hadden bazen die vonden dat ze dat zelf wel even konden regelen. Heeeel fijn, daardoor zit ik dus nu nog met een hond die bang reageert op elke Herder
Nu is Vera, die nergens bang voor is, en elke hond in eerste instantie gezellig vindt, de afgelopen maanden 3 keer door verschillende Herders belaagd (grommend op haar duiken na loeihard aan komen rennen van afstand, en eisen dat ze blijft liggen). Ook allemaal bazen die vinden dat ze dat onderling wel even regelen, en dat ze best wat kunnen hebben, maar ik voel de bui al hangen dat ik straks met hond nummer twee zit die ook bang is voor Herders. En ik kan me daar onbeschrijflijk kwaad om maken, zelden word ik om iets zo pissig
En dit geval ook omdat dit soort knurften van bazen het verpesten voor de rest. Voor al die, in dit geval, Herderbazen die wel gewoon een sociale hond hebben, of die wel gewoon zelf op hun hond letten. Want uiteraard komen we die ook zeer regelmatig tegen, maar toen Vera 2 keer in 2 weken tijd zo belaagd was was ze al niet zo vrij meer naar de Herders die wel gewoon haar vriendelijk benaderden. Die negatieve ervaringen, als ze maar vaak genoeg of snel genoeg achter elkaar voorkomen, blijven wel meer hangen. Zeker ook omdat je onmogelijk direct daarna een blik vriendelijke types open kan trekken.
Overigens was het volgens 1 baas Vera's eigen schuld. Ze stond te afwachtend te kijken, en dan dook haar hond er extra hard op. En baas 2 zei toen Vera met de staart tussen de poten op haar rug onder haar grommende hond lag "ach kijk, dat doet de jouwe wel netjes", i.p.v even haar hond bij zich te roepen of van mijn hond af te halen.
Laatst gewijzigd door Moos op 11 nov 2008 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Je was me net voorMoos schreef:En ik denk dat dat juist te vaak gedacht wordt.christo schreef: Ik denk dat honden heel wat meer van elkaar kunnen hebben dan wij als baasjes denken.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
blondie
- Zeer actief
Ik bedoelde met mijn "raar"vinden dat ik een hond heb die niet speelt met andere honden.. ik vind het dus "raar"dat anderen het vaak nodig vinden om alle honden contact met elkaar te laten hebben.. "hij wil alleen maar spelen hoor!"krijg ik vaak te horen..Frenk schreef:Is het niet ook de leeftijd? Frenk is een stuk minder spelerig dan een maand of drie geledenblondie schreef:maar dat spelen met onbekende honden.. ik blijf het nog steeds raar vinden omdat hij dat niet doet.. en ik merk dat de teef ook genoeg heeft aan mij en Finn.. zal wellicht iets herderachtigs zijn denk?
-
Fin
- Zeer actief
Wat jij beschrijft vind ik echt heel erg. Mijn dobers zijn mijn eerste honden, een maatje te groot voor dit soort bullebakken, misschien dat ik het daarom al jaren niet meegemaakt. Ik had het wel een paar keer met Christo toen hij nog maar een pup was, dat hij het mikpunt was. En dan moest je me niet horenMoos schreef:En ik denk dat dat juist te vaak gedacht wordt.christo schreef: Ik denk dat honden heel wat meer van elkaar kunnen hebben dan wij als baasjes denken.
Saar is als jonge hond heel veel opgejaagd door Herders (Duitsers, Mechelaars, Witte), en is daar na de tigste keer opjagen dus bang voor geworden.
Heel veel van die opjaaghonden hadden bazen die vonden dat ze dat zelf wel even konden regelen. Heeeel fijn, daardoor zit ik dus nu nog met een hond die bang reageert op elke Herder![]()
Nu is Vera, die nergens bang voor is, en elke hond in eerste instantie gezellig vindt, de afgelopen maanden 3 keer door verschillende Herders belaagd (grommend op haar duiken na loeihard aan komen rennen van afstand, en eisen dat ze blijft liggen). Ook allemaal bazen die vinden dat ze dat onderling wel even regelen, en dat ze best wat kunnen hebben, maar ik voel de bui al hangen dat ik straks met hond nummer twee zit die ook bang is voor Herders. En ik kan me daar onbeschrijflijk kwaad om maken, zelden word ik om iets zo pissig![]()
En dit geval ook omdat dit soort knurften van bazen het verpesten voor de rest. Voor al die, in dit geval, Herderbazen die wel gewoon een sociale hond hebben, of die wel gewoon zelf op hun hond letten. Want uiteraard komen we die ook zeer regelmatig tegen, maar toen Vera 2 keer in 2 weken tijd zo belaagd was was ze al niet zo vrij meer naar de Herders die wel gewoon haar vriendelijk benaderden. Die negatieve ervaringen, als ze maar vaak genoeg of snel genoeg achter elkaar voorkomen, blijven wel meer hangen. Zeker ook omdat je onmogelijk direct daarna een blik vriendelijke types open kan trekken.
Overigens was het volgens 1 baas Vera's eigen schuld. Ze stond te afwachtend te kijken, en dan dook haar hond er extra hard op. En baas 2 zei toen Vera met de staart tussen de poten op haar rug onder haar grommende hond lag "ach kijk, dat doet de jouwe wel netjes", i.p.v even haar hond bij zich te roepen of van mijn hond af te halen.
De enige keer dat ik ooit echt hard opgetreden ben tegen Durga was toen ze in een onbewaakt ogenblik een pup zodanig afbekte dat ik woest werd en tot haar ontsteltenis nog een uur erna woest bleef. Sindsdien is één blik in haar richting voldoende. Ook Aidan zou zich best wel eens willen laten gelden naar een jonge hond toe. Maar hij weet beter
Waar ik meer op doel is als je met een groep vreemde honden met z'n allen bezig bent bij de hondenvijver hier. Het is dan druk en krap en dan willen de 'kleuters' elkaar nog wel eens met de zandbakschepjes op de kop meppen
- Moos
- Zeer actief
Een beetje grauwen of snauwen word ik ook niet warm of koud van inderdaad hoorchristo schreef:
Waar ik meer op doel is als je met een groep vreemde honden met z'n allen bezig bent bij de hondenvijver hier. Het is dan druk en krap en dan willen de 'kleuters' elkaar nog wel eens met de zandbakschepjes op de kop meppen![]()
.

-
blondie
- Zeer actief
Ook hier toch eens met Bennie deels.. het gaat er bij mijn hond niet om dat hij aan de lijn mij inene overdreven gaat beschermen.. dat is dan dus niet aan de ordebennie schreef:Na snuffelen volgen veelal ontwijken, een snaai of spel. Hoe wil je dit vervolg voorkomen als je hond 10 meter verderop aan een aangelijnde hond staat te snuffelen?Frenk schreef:Ik denk dat veel mensen het eerste niet beseffen (en bij heel veel honden valt dat reuze mee hoor) en reden twee is een beetje flauwekul. Snuffen is iets anders dan spelen. En spelen aan de riem is allereerst onhandig en dan pas gevaarlijkbennie schreef:Een aangelijnde hond heeft veelal de neiging om de cirkel met als radius de lijn van hond naar baas te verdedigen. Het lijkt er op dat niet veel mensen dit weten? Een aangelijnde hond is niet gelijkwaardig aan een loslopende hond, alleen dat is al genoeg reden om een ontmoeting te voorkomen, zelfs als de honden elkaar kennen sta ik mijn honden niet toe naar een aangelijnde hond te gaan. Want daar komt reden nummer twee om de hoek kijken, die elke hond kan overkomen. Dat is namelijk dat ze gaan spelen en zich aan de riem verwonden.
Maar aan de lijn ontmoeten van een ook bekende hond die overdreven enthousiast is bij het zien van mij en Finn.. dat ging bij ons ook niet goed.. we moesten ze echt uit elkaar trekken.. (rottie en herder..) lopen we gewoon samen op en op strand los dan gaat het veelal prima..
aan de lijn kennismaken met bekenden doe ik niet en met onbekenden kan de vlam ook snel in de pan slaan..
Mensen moeten misschien ook eens leren vertrouwen op het oordeel van de eigenaren over wat wel en niet kan
- Frenk
- Zeer actief
Moos schreef:Terugroepen na de eerste snuffel? Doe ik met Vera sowieso zeer regelmatig omdat na de eerste snuffel nog weleens het bespringen van de baas volgt. Werkt primabennie schreef:Na snuffelen volgen veelal ontwijken, een snaai of spel. Hoe wil je dit vervolg voorkomen als je hond 10 meter verderop aan een aangelijnde hond staat te snuffelen?Frenk schreef:Ik denk dat veel mensen het eerste niet beseffen (en bij heel veel honden valt dat reuze mee hoor) en reden twee is een beetje flauwekul. Snuffen is iets anders dan spelen. En spelen aan de riem is allereerst onhandig en dan pas gevaarlijkbennie schreef:Een aangelijnde hond heeft veelal de neiging om de cirkel met als radius de lijn van hond naar baas te verdedigen. Het lijkt er op dat niet veel mensen dit weten? Een aangelijnde hond is niet gelijkwaardig aan een loslopende hond, alleen dat is al genoeg reden om een ontmoeting te voorkomen, zelfs als de honden elkaar kennen sta ik mijn honden niet toe naar een aangelijnde hond te gaan. Want daar komt reden nummer twee om de hoek kijken, die elke hond kan overkomen. Dat is namelijk dat ze gaan spelen en zich aan de riem verwonden.
Het lijkt er op dat sommige mensen beide zaken niet beseffen.![]()
Als het een vriendje betreft is het toch sowieso al iets anders? Dan weet je toch hoe ze gaan reageren, en regelt de baas van het vriendje de boel ook wel even totdat jij er bent.

- flatcoat
- Zeer actief
Frenk schreef:Nou, als je wilt denken dat jij zo'n positieve uitzondering bent en dat ik (bijvoorbeeld) een onwetende en ongeintersseerde hondenbaas ben, dan mag je verder met jezelf in gesprekflatcoat schreef:Tuuuuurlijk niet, hier zitten allemaal hondeneigenaren die de hond onder appèl hebben en die rekening houden met .......Frenk schreef:Denk je nu werkelijk dat "wij" dat niet doen???flatcoat schreef:maar ik let verdraaid goed op welke honden er wel of niet van gediend zouden kunnen zijn en als ik zie dat een baas alle mogelijk moeite doet om door te lopen met zijn bijna opgehangen hond zal ik echt niet richting die hond lopen maar mijn hond dwingen om door te lopen. Waarom zou ik het voor die persoon nog moeilijker maken dan het al is?? Ook dat is een stukje rekening houden met .....
Maar ik vrees ook dat het een utopie is.Dit gaat over al die andere hondenbezitters
-
blondie
- Zeer actief
hahah ik heb net heerlijk gelopen...
hondjes los, lekker langs de rijn.. zie ik op de terugweg een man lopen., die loopt daar niet alleen dacht ik al dus gewoon zekere voor onzekere mijn honden even aangelijnd.. de man liep idd met reutje kruiing lab los, maar we passeerden elkaar en de hond nam geen aanstalten om te komen buurten en meer dan houding aannemen was het niet..
Even later honden inmiddels weer los.. zie ik een meneer staan wachten onder een lantaarn paal.. dus mijn reu weer even bij me geroepen en aangelijnt en de teef vervolgens ook.. nog even turen, en ik zie meneer met een flinke (kruising?) dh reu staan.. maar hij liep ook niet verder.. en ik moest toch echt rechtdoor
hondjes de berm in en een af commando..
Meneer loopt u maar door hoor zei ik nog vrolijk..
tsja nou eh gaat u maar mevrouw.. ik hou hem anders niet
ik dacht nog eh.. wat moet ik hier nu weeer mee..
Geloof het of niet meneer wikkelde de riem twee keer om de lantaarnpaal en zette zich wat schrap..ik liep toen maar voorbij en de hond viel idd behoorlijk uit.. wat bij Finn uiteraard ook reactie uitlokt en bij het teefje omdat Finn reageert .. maar goed... een woord van mij was ok en zonder verder terug gegrauw liepen we er voorbij..
dit is dan wellicht gevalletje ken je hond en handel ernaar.. al had ik liever gehad dat meneer mij gepasseerd was terwijl ik mijn honden in af positie had maar goed
Het kan dus gewoon wel als men rekening houdt met elkaar en elkaars honden
oh ja kleine edit nog... toen ik mijn eigen straat inliep was ik blij dat de jongen die met whippet en losse beaceron waarvan de beauceron menigmaal in het passeren van mijn hek over het hek wilde komen om Finn even wat te doen...
toch snel genoeg zag dat ik aan kwam lopen en hij de hond aan de ketting kon grijpen.. die vervolgens grauwend blaffend en grommend in de ketting hing.. ben toch maar weer even overgestoken ...
Voor degenen die zeggen en blijven zeggen dat honden onderling prima het zelf kunnen uitzoeken.....
Ik ben dan toch blij dat ten eerste ik een hond heb die gewoon op mijn roep naar me toekomt om aangelijnt te worden.. en ten tweede zie ik hier in de buurt teveel honden die dus blijkbaar niet normaal reageren op andere honden...moge duidelijk zijn dat mede daardoor mijn hond ook niet echt vol vertrouwen langs een andere hond loopt..
hondjes los, lekker langs de rijn.. zie ik op de terugweg een man lopen., die loopt daar niet alleen dacht ik al dus gewoon zekere voor onzekere mijn honden even aangelijnd.. de man liep idd met reutje kruiing lab los, maar we passeerden elkaar en de hond nam geen aanstalten om te komen buurten en meer dan houding aannemen was het niet..
Even later honden inmiddels weer los.. zie ik een meneer staan wachten onder een lantaarn paal.. dus mijn reu weer even bij me geroepen en aangelijnt en de teef vervolgens ook.. nog even turen, en ik zie meneer met een flinke (kruising?) dh reu staan.. maar hij liep ook niet verder.. en ik moest toch echt rechtdoor
Meneer loopt u maar door hoor zei ik nog vrolijk..
tsja nou eh gaat u maar mevrouw.. ik hou hem anders niet
ik dacht nog eh.. wat moet ik hier nu weeer mee..
Geloof het of niet meneer wikkelde de riem twee keer om de lantaarnpaal en zette zich wat schrap..ik liep toen maar voorbij en de hond viel idd behoorlijk uit.. wat bij Finn uiteraard ook reactie uitlokt en bij het teefje omdat Finn reageert .. maar goed... een woord van mij was ok en zonder verder terug gegrauw liepen we er voorbij..
dit is dan wellicht gevalletje ken je hond en handel ernaar.. al had ik liever gehad dat meneer mij gepasseerd was terwijl ik mijn honden in af positie had maar goed
Het kan dus gewoon wel als men rekening houdt met elkaar en elkaars honden
oh ja kleine edit nog... toen ik mijn eigen straat inliep was ik blij dat de jongen die met whippet en losse beaceron waarvan de beauceron menigmaal in het passeren van mijn hek over het hek wilde komen om Finn even wat te doen...
Voor degenen die zeggen en blijven zeggen dat honden onderling prima het zelf kunnen uitzoeken.....
Ik ben dan toch blij dat ten eerste ik een hond heb die gewoon op mijn roep naar me toekomt om aangelijnt te worden.. en ten tweede zie ik hier in de buurt teveel honden die dus blijkbaar niet normaal reageren op andere honden...moge duidelijk zijn dat mede daardoor mijn hond ook niet echt vol vertrouwen langs een andere hond loopt..
Laatst gewijzigd door blondie op 11 nov 2008 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
-
blondie
- Zeer actief
haha oh maar als er voor die meneer geen lantaarnpaal had geweest had ik die van mij ook gewoon onder controle gehad hoorJaap* schreef:Én er een lantaarnpaal in de buurt isblondie schreef:Het kan dus gewoon wel als men rekening houdt met elkaar en elkaars honden![]()
Meestal is het dan toch meer bravoure blaffen en grauwen van zo'n hond aan de lijn... echt aanvallen zag ik deze ook niet doen... hoop blabla..
en op blabla wil ik niet dat mijn honden reageren.. van zich af bijten mogen ze als ze echt aangevallen worden.. maar anders meelopen en geen gezeur.. minuut later krijgen ze weer vrij en beloning op goed gedrag.. oh ja en moest Finn natuurlijk eerst zijn plas kwijt bij de eerste de beste boom
- bennie
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- bennie
- Zeer actief
Heel eenvoudig. We zijn in het bos, jij kent mij niet en ik storm op je af om je te besnuffelenFrenk schreef:Snap ik nietbennie schreef:Je moet als man eens kijken hoe leuk een vrouw je vindt als je je zo gedraagt.Voor degenen die zeggen en blijven zeggen dat honden onderling prima het zelf kunnen uitzoeken.....
- Moos
- Zeer actief
Nee, maar ik vind het ook heel erg niet leuk als je rustig op me af komt lopen en me gaat besnuffelenbennie schreef:Heel eenvoudig. We zijn in het bos, jij kent mij niet en ik storm op je af om je te besnuffelenFrenk schreef:Snap ik nietbennie schreef:Je moet als man eens kijken hoe leuk een vrouw je vindt als je je zo gedraagt.Voor degenen die zeggen en blijven zeggen dat honden onderling prima het zelf kunnen uitzoeken...... Het is natuurlijk niet zo zwart wit, maar er zijn genoeg honden die dit net zo min leuk vinden.
Saar is vrij angstig geweest, maar een hond die wild kwispelend, houding laag, op haar af kwam gerend vond ze nooit eng. Wel een hond die fixerend aan kwam gezoeft.
Dus nee, ik denk inderdaad dat je dat niet zo zwart/wit kan stellen

- Frenk
- Zeer actief
De communicatie tussen honden en die tussen mensen op deze wijze vergelijken is als appels en perenbennie schreef:Heel eenvoudig. We zijn in het bos, jij kent mij niet en ik storm op je af om je te besnuffelenFrenk schreef:Snap ik nietbennie schreef:Je moet als man eens kijken hoe leuk een vrouw je vindt als je je zo gedraagt.Voor degenen die zeggen en blijven zeggen dat honden onderling prima het zelf kunnen uitzoeken...... Het is natuurlijk niet zo zwart wit, maar er zijn genoeg honden die dit net zo min leuk vinden.

- bennie
- Zeer actief
"Het is natuurlijk niet zo zwart wit, maar er zijn genoeg honden die dit net zo min leuk vinden."Frenk schreef:De communicatie tussen honden en die tussen mensen op deze wijze vergelijken is als appels en perenbennie schreef:Heel eenvoudig. We zijn in het bos, jij kent mij niet en ik storm op je af om je te besnuffelenFrenk schreef:Snap ik nietbennie schreef: Je moet als man eens kijken hoe leuk een vrouw je vindt als je je zo gedraagt.. Het is natuurlijk niet zo zwart wit, maar er zijn genoeg honden die dit net zo min leuk vinden.
- Frenk
- Zeer actief
Blijft een vergelijking tussen appels en peren.bennie schreef:"Het is natuurlijk niet zo zwart wit, maar er zijn genoeg honden die dit net zo min leuk vinden."Frenk schreef:De communicatie tussen honden en die tussen mensen op deze wijze vergelijken is als appels en perenbennie schreef:Heel eenvoudig. We zijn in het bos, jij kent mij niet en ik storm op je af om je te besnuffelenFrenk schreef: Snap ik niet. Het is natuurlijk niet zo zwart wit, maar er zijn genoeg honden die dit net zo min leuk vinden.
Ik vind je hele redenatie volstrekte flauwekul