Ennath schreef:We hebben een geweldige tuin en bier onder de notenbomen

Moderator: moderatorteam
oeh! da's in de buurt van waar ik wil gaan wonen volgens mij! (hengstdijk, kloosterzande die buurt)[/quote]massam schreef: Het is een beetje ver fietsen vanuit Rilland naar Haarlem.![]()
Maar als jullie ooit naar het Zeeuwse strand willen......
En dan al bij afslag Antwerpen in de file terecht komen.
Eerste dorp links in Zeeland...
We hebben een geweldige tuin en bier onder de notenbomen
voor mij wel, heb ik ook nog nooit gehad en zal dus waarschijnlijk ook nooit krijgenFrenk schreef:Dus een bruiloft met een dresscode is wat jou betreft onacceptabel?Muk schreef:Mensen die andere mensen beoordelen op hun kleding wil ik ook niet in mijn kennissen en vriendenkring. Die mensen vind ik te oppervlakkig. Moeten ze zelf weten, maar ik beoordeel mensen niet op wat zij aan hebben. Alleen op hoe zij zijn.
Hemelsbreed wel maar Hengstdijk ligt in Zeeuws Vlaanderen, aan de overkant van het water dus.Ennath schreef:oeh! da's in de buurt van waar ik wil gaan wonen volgens mij! (hengstdijk, kloosterzande die buurt)massam schreef: Het is een beetje ver fietsen vanuit Rilland naar Haarlem.![]()
Nee, dit gaat zolangzamerhand in mijn beleving vooral over de merites waarop je je medemens be- of veroordeeld.Frenk schreef:Niet meer... En volgens Jaap hebben we het zelfs niet eens meer over kledingScooby schreef:Volgens mij hadden we het over een hondenshow?
maar ik wil dat niet voor 1 x... want dat zal het blijven aangezien ik bij verder niemand in die kleren loop.MonaToetje schreef:Je hoeft toch ook niet voor elke gelegenheid nieuwe kleren aan te schaffen.malinois schreef:naar een bruiloft of feestje heb ik hetzelfde aan als op zaterdagavond naar de kroegNanna schreef:Ik ga er niet van uit dat mensen voor een verjaardagsfeest een dresscode verlangen
Dat soort zaken is meestal voorbehouden aan de wat deftiger feesten (in kringen waar ik me niet beweeg) óf aan feesten met een officieel tintje. Een bruiloft, bijvoorbeeld.
Ik zou me heel vervelend voelen als mensen niet de moeite zouden willen nemen om zich feestelijk (en néé, geen gala) aan te kleden maar gewoon in een daagse klikoklofje komen met een kop van "ik ben die en die en je went er maar an".
Dan heb ik inderdaad liever dat je wegblijft. Niet vanwege de kleding maar vanwege de ongeinteresseerde houding.
Ik drink overigens ook uit mokken maar heb voor mijn oudersen schoonmoeder ook kopjes en schoteltjes in huis
Dat is in mijn ogen netjes... en that's it... ik ga daar idd. niet speciaal kleding voor aanschaffen om het eens en nooit weer aan te hebben.
Zo heeft mijn moeder een net broekpak dat ze elke keer met een andere bloes en giletje of vestje combineerd.
Het gaat er toch ook niet om dat mensen persè in gala moeten komen.
enne, een " net outfit " voor speciale gelegenheden hoeft niet duur te zijn.
Niet over de Westerschelde, je bent overvaren voordat je aan de overkant bent.massam schreef:Hemelsbreed wel maar Hengstdijk ligt in Zeeuws Vlaanderen, aan de overkant van het water dus.Ennath schreef:oeh! da's in de buurt van waar ik wil gaan wonen volgens mij! (hengstdijk, kloosterzande die buurt)massam schreef: Het is een beetje ver fietsen vanuit Rilland naar Haarlem.![]()
Dan moet je óf door de Lievekenshoek óf door de Westerschelde tunnel. Gauw een uur verder dus.
ah zo, dat is daar wat lastig jaik kan heul goed zwemmen
![]()
Frenk schreef:Niet meer... En volgens Jaap hebben we het zelfs niet eens meer over kledingScooby schreef:Volgens mij hadden we het over een hondenshow?
da's onhandig... toch maar tunnelen dan jaEnnath schreef:Niet over de Westerschelde, je bent overvaren voordat je aan de overkant bent.massam schreef:Hemelsbreed wel maar Hengstdijk ligt in Zeeuws Vlaanderen, aan de overkant van het water dus.Ennath schreef:oeh! da's in de buurt van waar ik wil gaan wonen volgens mij! (hengstdijk, kloosterzande die buurt)massam schreef: Het is een beetje ver fietsen vanuit Rilland naar Haarlem.![]()
Dan moet je óf door de Lievekenshoek óf door de Westerschelde tunnel. Gauw een uur verder dus.
ah zo, dat is daar wat lastig jaik kan heul goed zwemmen
![]()
Als je stelt dat je een kledingkeuze niet bij de situatie vindt passen, wordt er verder toch helemaal niemand be- of veroordeeld? Ik zie dat als een mening over een bepaalde situatie, maar niet als een mening over iemand als persoon.Jaap* schreef:Nee, dit gaat zolangzamerhand in mijn beleving vooral over de merites waarop je je medemens be- of veroordeeld.Frenk schreef:Niet meer... En volgens Jaap hebben we het zelfs niet eens meer over kledingScooby schreef:Volgens mij hadden we het over een hondenshow?
En dat heeft verrekte weinig met kleding te maken vind ik.
Maar jij be- en/of veroordeelt net zo hard mensen op jouw meritesJaap* schreef:Nee, dit gaat zolangzamerhand in mijn beleving vooral over de merites waarop je je medemens be- of veroordeeld.Frenk schreef:Niet meer... En volgens Jaap hebben we het zelfs niet eens meer over kledingScooby schreef:Volgens mij hadden we het over een hondenshow?
Ik hoor mensen zeggen dat je geen eerste prijs verdient als je er niet netjes uitziet, althans, dat het normaal is dat je dan als minder wordt beoordeeld, en dat je zowat de satan bent als je geen kek jurkje aanschaft als je naar een feestje gaat. Mijn mening daarentegen is dat ik in die zin helemaal niks verwacht van een ander. Ik denk dat mensen volwassen genoeg zijn om niet als Bassie verkleedt op een begravenis te verschijnen. En daarom wordt ik kriegel als mensen op basis van HUN standaard een ander aan willen praten wat ze moeten dragen.Scooby schreef:Als je stelt dat je een kledingkeuze niet bij de situatie vindt passen, wordt er verder toch helemaal niemand be- of veroordeeld? Ik zie dat als een mening over een bepaalde situatie, maar niet als een mening over iemand als persoon.Jaap* schreef:Nee, dit gaat zolangzamerhand in mijn beleving vooral over de merites waarop je je medemens be- of veroordeeld.Frenk schreef:Niet meer... En volgens Jaap hebben we het zelfs niet eens meer over kledingScooby schreef:Volgens mij hadden we het over een hondenshow?
Jaap* schreef:Brigitte schreef:Ik zit foto's van mezelf op show te bekijken en verhip hee, in 2005 had ik crocs aan in de erering :N:
Jáá', "desnoods deel je een overjas uit bij de ingang van de ring"*Linda* schreef:Ik had dit hele topic gemist![]()
Waarom niet gewoon een standaard outfit aan, net als bij de paardenkeuringen. Hop, iedereen in een witte outfit, en klaar. Ik vind het persoonlijk géén gezicht op hondenshows, dat bij elkaar geraapte zootje. De één in een "nette" rok (die ze normaal nooit aanhebben en de ongemakkelijkheid van afdruipt), de andere weer in een keurig ruitje, daarnaast weer een in een trainingspak en daarnaast weer een spijkerbroek. Desnoods deel je een overjas uit bij de ingang van de ring ofzo, als het maar een béétje uniform oogt allemaal. Ik vind het zoals het nu gaat, zó onproffesioneel overkomen
Geen idee, maar ik denk dat jij en ik daar hetzelfde idee over hebbenInge O schreef:waarom heb ik het gevoel dat dit het niet zal wordenEnnath schreef:Jáá', "desnoods deel je een overjas uit bij de ingang van de ring"*Linda* schreef:Ik had dit hele topic gemist![]()
Waarom niet gewoon een standaard outfit aan, net als bij de paardenkeuringen. Hop, iedereen in een witte outfit, en klaar. Ik vind het persoonlijk géén gezicht op hondenshows, dat bij elkaar geraapte zootje. De één in een "nette" rok (die ze normaal nooit aanhebben en de ongemakkelijkheid van afdruipt), de andere weer in een keurig ruitje, daarnaast weer een in een trainingspak en daarnaast weer een spijkerbroek. Desnoods deel je een overjas uit bij de ingang van de ring ofzo, als het maar een béétje uniform oogt allemaal. Ik vind het zoals het nu gaat, zó onproffesioneel overkomen
Al die boerenzonen die zomers een trekpaard showen op Vee en Paarden dagen, die lopen in een beige stofjas. En als ze er zelf niet één bij zich hebben dan krijgen ze hem bij binnenkomst van de ring van de organisatie. En als er een paard (of koe wat dat betreft, daar dragen ze het ook) een bende van een stofjas maakt, ....... dan reikt de ringmeester even een schone aan.
Iedereen gelijk, iedereen neutraal. En alle ogen gericht op Bles.?
O, in het keurverslag mag en kan er best iets over in komen te staan, hoor.mon doesie schreef: ik bedoel het mag niet mee spelen wat betreft het keurverslag.