Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spikey diaree

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Spikey diaree

Ongelezen bericht door blacky »

Tja je hoort het veel de laatste tijd denk ik maar ook onze Spikey heeft nu al een paardagen diaree. Straks moet ik bij de DA zijn. Loop al twee nachten om de paar uur buiten. Laika (onze pup van 5.5 maand) heeft gelukkig nergens last van.

Op advies van de DA eet Spikey nu 7 x per dag kleine beetjes. Hij heeft wel eens vaker een dag diaree maar nog nooit zo lang. Vandaag is hij ook voor het eerst sloom en begon hij met spugen (alleen geel gal). Hoop dat het iets onschuldigs is.

Ook Laika gaat gelijk mee zij moet een rabiës enting hebben omdat ze straks samen mee gaan naar Oostenrijk.

Als er nog mensen zijn met tips. Dan hoor ik het graag.
Een dag vasten doe ik liever niet omdat hij wel aangeeft ontzettend veel honger te hebben.
Afbeelding
gevni havanezers
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Rossi heeft dit ook.
Al een week.
Kom net terug van de DA, ontwormingspilletje en diarreeremmers gekregen. Als het over 4 dagen niet over is moeten we terugkomen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Is zijn ontlasting getest op de aanwezigheid van bijvoorbeeld Giardia?

Als dat allemaal uitgesloten is, dan kan het ook een 'onschuldige' darmverstoring zijn.

Frenk had een paar weken geleden ook onrustige ontlasting. Ik ben psyllium husk en een probioticum gaan geven. Binnen no-time hier weer uitstekende drolletjes :mrgreen:
Afbeelding
blacky
Zeer actief

Liet hem net uit en hij had allemaal bloed aan zijn broek zitten. Kan ook nergens rust vinden. Komt ook door Laika hoor die niet goed snapt dat hij niet wil spelen.

Geef hem straks een beetje eten en dan kan hij even in zijn bench heeft hij even rust. Zal kijken wat de DA zegt. Wil ook even vragen naar een allergie test. Hij heeft rode plekken in zijn liesen die maar niet weg willen.
Afbeelding
gevni havanezers
Frenk
Zeer actief

blacky schreef:Liet hem net uit en hij had allemaal bloed aan zijn broek zitten.
Bloed poepen kan puur door de irritatie van de diarree komen, maar ik zou toch de ontlasting even laten controleren op een eventuele darmparasiet of iets dergelijks.
Kan ook nergens rust vinden. Komt ook door Laika hoor die niet goed snapt dat hij niet wil spelen. Geef hem straks een beetje eten en dan kan hij even in zijn bench heeft hij even rust.
Op dit moment kan hij waarschijnlijk niet goed aangeven dat 'ie niet in de markt is voor een spelletje en Laika zal het inderdaad niet snappen. Hem even rust geven is dan een goed idee denk ik.
Zal kijken wat de DA zegt. Wil ook even vragen naar een allergie test. Hij heeft rode plekken in zijn liesen die maar niet weg willen.
Komen die niet van likken? Frenk had ze ook toen hij veel aan zijn piemel ging zitten, namelijk :19:
Afbeelding
blacky
Zeer actief

net terug van de da heb psyllium husk van groene os gekregen dat door zijn eten moet. daar naast twee kuurtjes 1x finidiar en 1x primerid. Ook heeft hij een spuitje gehad om maag en darmen weer opgang te helpen staan nu op doorspoel modus zeg maar.

Ook Laika goed in de gaten houden was het advies want het kan best een virusje zijn waar Laika later last van krijgt.

Verder zag alles er goed uit hij had alleen wat verhoging 39.6. (wel een steenkoude neus overigens dus had zelf niet getempt weet ik ook weer dat dat niets uitmaakt.)
Afbeelding
gevni havanezers
Frenk
Zeer actief

blacky schreef:net terug van de da heb psyllium husk van groene os gekregen dat door zijn eten moet. daar naast twee kuurtjes 1x finidiar en 1x primerid. Ook heeft hij een spuitje gehad om maag en darmen weer opgang te helpen staan nu op doorspoel modus zeg maar.

Ook Laika goed in de gaten houden was het advies want het kan best een virusje zijn waar Laika later last van krijgt.

Verder zag alles er goed uit hij had alleen wat verhoging 39.6. (wel een steenkoude neus overigens dus had zelf niet getempt weet ik ook weer dat dat niets uitmaakt.)
Succes met de kuurtjes en ik hoop dat Laika er geen last van krijgt :ok:
Afbeelding
blacky
Zeer actief

spikey diaree gaat nog steeds niet goed.

Het blijft er maar uit spuiten. Het spuitje en tabletten van de DA hebben niet het gewenste effect gehad. :jank:

Vanmorgen dus weer naar de DA gegaan. Hij had nogsteeds koorts omdat er nog steeds bloed bij de ontlasting zit en hij aangeeft erge pijn te hebben. Heeft hij nu een pijnstiller/ontstekingsremmer gehad. En heeft hij nu een AB kuur gekregen aangevult met een pijnstiller ontstekings remmer. Daarnaast krijgt hij ook nog een pasta die de darmflora weer moet herstellen.

Hoop dat dit eindelijk helpt.
Afbeelding
gevni havanezers
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Arme Spikey, hebben ze al getest op giardia?
Want anders gaan deze medicijnen misschien ook niet helpen.
blacky
Zeer actief

Nee op Giaria is niet getest maar hij had dan ook net een uitgebreide wormkuur gehad.

Vannacht ging het eindelijk weer goed. En vanmorgen hoefde hij niet te poepen. kon ook eigenlijk niet want hij was leeg.

En vanmiddag wel en niet meer dun :cheer:
Wel is hij nog erg moe maar wil gelukkig al wel weer spelen met Laika al is het voor Laika nog wat te kort.

Denk dat vooral de spuit met pijnstiller het meest geholpen heeft. Hierdoor is hij de kramp denk ik kwijt geraakt die er steeds voor zorgde dat hij wilde gaan poepen.

Ik ben zo blij als ik dat vergelijk met gistermorgen.
Afbeelding
gevni havanezers
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Harstikke fijn joh!
Frenk
Zeer actief

blacky schreef:Nee op Giaria is niet getest maar hij had dan ook net een uitgebreide wormkuur gehad.
Blij dat het met Blacky weer goed gaat :ok:, maar voor de volledigheid wilde ik nog even aanvullen dat bij mijn weten een wormenkuur niet werkt tegen Giardia :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”