Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleding bij een show

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Inge O schreef: maar wees iig gerust : het zal mij worst wezen wat mensen denken over mijn kledij in wat voor omstandigheden ook.
:ok:

:wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

MonaToetje schreef:
Ennath schreef:
MonaToetje schreef:
Muk schreef: Zij steekt wat af tegen alle nette pakken om haar heen, maar een slons is wat overdreven. Al zou ik in haar geval persoonlijk wel iets netters aantrekken, maar dat is persoonlijk.
.
Ik denk dat als die vrouw een zwarte (spijker )broek en andere schoenenhad aangetrokken het totaalplaatje heel anders was geweest.
Ik vind ook dat ze Het oogt allemaal wat rommelig. ik vind ook ze voor een show als Crufts netter gekleed had kunnen komen. :wink:
Ik vind die broek leuk bij haar haar kleuren en ik zie werkelijk niet wat er mis is met die schoenen.

En Inge ik vind je er prima uitzien in je spijkerbroek met trui. Ik heb vele leraren gehad die er zo uitzagen, enne ...... niks mis mee :ok:
Dat ben ik du niet met je eens. ik vind die broek en die schoenen meer iets voor een wandeling in de bushbush maar niet voor een show als Crufts, sorry. :19: En de kleur van die broek ..tja die vind ik dus niet mooi bij haar en haar hond kleuren. Maar dat is mijn mening. :wink:
De kleding die jij aan had op de door jou geplaatste foto's, met name de 2e vind ik er niet uit zien. Maar dat is mijn mening.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

yamie schreef: waar ik me aan stoor is het " ja zo gaat het nu eenmaal" " zo hoort ut"
Ja, ik ook.
Als mensen ervoor kiezen om gedachtenloos als een schaap achter de meute aan te hobbelen moeten ze dat zelf weten.
En die mensen mogen van mij best iets vinden van mensen die ervoor kiezen om dat niet te doen. Maar je moet mij niet gaan vertellen dat die mensen dan "minder" zijn, of dat ze het "niet verdienen" om iets te winnen omdat ze het verrekken om in een keurslijf te lopen of omdat ze iets niet doen "zoals het hoort".
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Chione schreef:
MonaToetje schreef:
Ennath schreef:
MonaToetje schreef: Ik denk dat als die vrouw een zwarte (spijker )broek en andere schoenenhad aangetrokken het totaalplaatje heel anders was geweest.
Ik vind ook dat ze Het oogt allemaal wat rommelig. ik vind ook ze voor een show als Crufts netter gekleed had kunnen komen. :wink:
Ik vind die broek leuk bij haar haar kleuren en ik zie werkelijk niet wat er mis is met die schoenen.

En Inge ik vind je er prima uitzien in je spijkerbroek met trui. Ik heb vele leraren gehad die er zo uitzagen, enne ...... niks mis mee :ok:
Dat ben ik du niet met je eens. ik vind die broek en die schoenen meer iets voor een wandeling in de bushbush maar niet voor een show als Crufts, sorry. :19: En de kleur van die broek ..tja die vind ik dus niet mooi bij haar en haar hond kleuren. Maar dat is mijn mening. :wink:
De kleding die jij aan had op de door jou geplaatste foto's, met name de 2e vind ik er niet uit zien. Maar dat is mijn mening.
Dat mag jij vinden hoor.
:ok:
Wel erg frappant en toevallig dat je daar 5 pagina`s later mee komt. :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

MonaToetje schreef:
Bullenmama schreef:Kleding mag niet uitmaken bij het beoordelen van de hond, maar dat doet het dus wel.
Oplossing :idea: Elke handler een standaard uniform aan, op te halen bij de garderobe. Klaar.
Dat is ook weer wat overdreven , maar dan niet achteraf gaan janken al je hond bij de groeps of BIS keuring als laatste geeindigd is. :ok:
Want bij de BIS draait het dus degelijk om het " totaalplaatje "
Het draait om het totaalplaatje maar IK vind dit totaalplaatje om te gruwen:
Afbeelding
En dit totaalplaatje zeer acceptabel:
Afbeelding

En dit totaalplaatje vind ik gewoon zeer doordacht en heel erg mooi:
Afbeelding

Als ik dus keurmeester had moeten zijn en mijn keuze had moeten maken uit deze verder geheel gelijkwaardige honden (stel dus....ik weet dat het niet zo is) Dan werd Longfields één op deze prachtige combinatie, Mw. Bloedhond twee op sportiviteit en uitstraling en die laatste drie omdat dat de positie was die overbleef.

Wat vooral aangeeft dat ik er anders tegen aan kijk dan anderen op deze site. Het maakt niet dat één van deze honden beter of slechter is, en ook niet dat het terecht is dat één van deze honden hoger of lager geplaatst werd.

Ik neem aan dat Mw Bloed geen BIS is geworden omdat een andere hond die positie meer verdiende.
Ook al zat daar een gruwelijk geklede ambtenaar aan vast. :19:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
yamie schreef: waar ik me aan stoor is het " ja zo gaat het nu eenmaal" " zo hoort ut"
Ja, ik ook.
Als mensen ervoor kiezen om gedachtenloos als een schaap achter de meute aan te hobbelen moeten ze dat zelf weten.
En die mensen mogen van mij best iets vinden van mensen die ervoor kiezen om dat niet te doen. Maar je moet mij niet gaan vertellen dat die mensen dan "minder" zijn, of dat ze het "niet verdienen" om iets te winnen omdat ze het verrekken om in een keurslijf te lopen of omdat ze iets niet doen "zoals het hoort".
Jaap, ik vind de raskeuring toch net iets anders dan de BIS keuring.
Bij de raskeuring neemt de KM zich er de tijd voor om elke hond te bekijken , terwijl het bij de BIS toch meestal in de " voorring " een keertje op en neer rennen , en dan hup een rondje in de erering is.
Ook sta je dan met veel meer honden in de ring dan met een raskeuring, zo`n keurmeester moet dan gewoon sneller een keuze maken. En dan zijn het meestal ( bij ons in de rasgroep 9 is dat meestal wel het geval ) de hondjes met het meeste fohn en kamwerk + handler in nette pakken geplaatst worden.
(met dank aan Desi)
Ennath
Zeer actief

MonaToetje schreef: Als je voor een galabal bent uitgenodigd ga je toch ook niet in een discooutfit? :19: :mrgreen:
Als ik voor een Galabal wordt uitgenodigd zeg ik de uitnodiging vriendelijk en zeer beleefd af.
Ik verhip het om ze opgedirkt in de rondte te huppelen, dat doen ze maar zonder mij. :pffff:
Ennath
Zeer actief

Nanna schreef:
Ennath schreef:donkergrijs kostuum wordt geassocieerd met "dure jongen die je iets komt aansmeren" en onze outfit met "deskundige die het probleem nou echt komt oplossen". En dat tweede is precies wat we doen. :mrgreen:
Psies.
Met je kleding straal je dus wat uit. Je kunt hoog of laag springen en je kunt 100 keer vinden dat dat niet zo is, maar zo werkt het gewoon wèl.
Het ligt er natuurlijk maar net aan wát je wilt uitstralen.
:mrgreen:
En ik neem een professor voor de klas in maatpak net zo serieus als de professor die links authentiekerig in een Holzhackerbub-bloes en een baard van een week loopt, ik vind alleen de tweede er niet uitzien :wink:
Punt is een beetje dat er alom gedacht wordt dat je alleen maar serieus genomen kan worden in donkergrijs pak.
En dat blijkt niet zo te zijn.

En zo zou het me niet verwonderen dat er honden BIS worden "ondanks" de gruwelijk nette kleding van de handler en niet "dankzij."
En dit omdat echt niet alle keurmeesters dezelfde smaak zullen hebben, en hetzelfde totaalplaatje even mooi zullen vinden.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
MonaToetje schreef:
Bullenmama schreef:Kleding mag niet uitmaken bij het beoordelen van de hond, maar dat doet het dus wel.
Oplossing :idea: Elke handler een standaard uniform aan, op te halen bij de garderobe. Klaar.
Dat is ook weer wat overdreven , maar dan niet achteraf gaan janken al je hond bij de groeps of BIS keuring als laatste geeindigd is. :ok:
Want bij de BIS draait het dus degelijk om het " totaalplaatje "
Het draait om het totaalplaatje maar IK vind dit totaalplaatje om te gruwen :
Afbeelding
En dit totaalplaatje zeer acceptabel:
Afbeelding

En dit totaalplaatje vind ik gewoon zeer doordacht en heel erg mooi:
Afbeelding

Als ik dus keurmeester had moeten zijn en mijn keuze had moeten maken uit deze verder geheel gelijkwaardige honden (stel dus....ik weet dat het niet zo is) Dan werd Longfields één op deze prachtige combinatie, Mw. Bloedhond twee op sportiviteit en uitstraling en die laatste drie omdat dat de positie was die overbleef.

Wat vooral aangeeft dat ik er anders tegen aan kijk dan anderen op deze site. Het maakt niet dat één van deze honden beter of slechter is, en ook niet dat het terecht is dat één van deze honden hoger of lager geplaatst werd.

Ik neem aan dat Mw Bloed geen BIS is geworden omdat een andere hond die positie meer verdiende.
Ook al zat daar een gruwelijk geklede ambtenaar aan vast. :19:

Dat mag jij vinden hoor. Ik vind dat mijn kledingkeuze bij het ras past , die niet voor niets " the American Gentleman " wordt genoemd. :pffff:
(met dank aan Desi)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ennath schreef:En zo zou het me niet verwonderen dat er honden BIS worden "ondanks" de gruwelijk nette kleding van de handler en niet "dankzij."
En dit omdat echt niet alle keurmeesters dezelfde smaak zullen hebben, en hetzelfde totaalplaatje even mooi zullen vinden.
er worden ook honden BIS vanwege vriendjespolitiek, dat heeft niets met kleding te maken, en daar gaat het hier ook niet om, waarom honden precies BIS worden, want daar komt heel wat meer bij kijken en regelmatig helaas ook vriendjespolitiek.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
MonaToetje schreef: Pfff, waar gaat dit over. :roll:

Je plaatst zelf een foto van jezelf en vraagt of je daarin naar de show mag.
Heb niemand tegen jou zien zeggen dat je er niet uitziet of dat het " vies of niet netjes is "
Vervolgens reageer je gepikeerd omdat sommigen vinden dat die dame met die bloedhond zich VOOR EEN SHOW ALS CRUFTS netter had kunnen kleden ...Nee dat mag niet :roll: Nee , maar daarna zeg je wel dat je bij sommige showoutfits ( het deftige ) even hard moet griezelen als die anderen bij een handler in trainingspak. :19:
je begrijpt blijbaar niks van mijn reacties in dit topic, ofwel heb je ze niet goed gelezen, ofwel begrijp je het gewoon niet - nog een keer helemaal uitleggen wat ik bedoel heeft dus weinig zin.
lees de reactie van noor (yamie) hierboven eens, misschien snap je het dan wel.

maar wees iig gerust : het zal mij worst wezen wat mensen denken over mijn kledij in wat voor omstandigheden ook.
Inge, ik begrijp het heel goed .
Voor jou valt een trui + spijkerbroek wel onder " netjes "voor sommigen dus niet . Net zoals jij griezelt van een handler in 3 delig kostuum. Dat mag toch?
zolang niemand zegt dat je niet in die kledij mag showen, snap ik niet waarom je je er zo druk over maakt en je zo aangevallen voelt.
Mij zul je ook niet snel in een trui + spijkerbroek zien showen , maar als JIJ je daar wel prettig in voelt moet je dat vooral doen. :wink:
(met dank aan Desi)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hoewel iedereen zelf moet weten wat die aantrekt (smaken verschillen nu eenmaal) vind ik wel dat je moet oppassen met je kledingkeuze. Het moet niet zo zijn dat je kleding de aandacht wegleidt van de hond. Bij MonaToetje vind ik de laatste outfit persoonlijk teveel afleiden van de hond. Ik vind het daarom niet passen. De mevrouw met de bloedhond valt ook extra op vanwege haar niet aangepaste kledingkeuze op Crufts. Als iedereen er uitziet alsof die naar een begrafenis gaat, dan val je automatisch uit de toon als je wat anders aan hebt getrokken én leidt als gevolg daarvan je kledingkeuze ook af van de hond. Ongeacht of de kleding nu schoon is enz. Het valt letterlijk uit de toon.
De kleding van Longfields past perfect bij haar hond, neutraal en het leidt niet af. Sterker nog, het voegt toe waardoor het totaalplaatje sterker wordt. :ok: Maar óok met een spijkerbroek of wat dan ook kun je bereiken dat je kleding wat toevoegt aan het totaalplaatje.

En joggingkleding / trainingspakken vind ik ook bij een werkhondenshow persoonlijk niet mooi, maar goed dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Muk schreef:De mevrouw met de bloedhond valt ook extra op vanwege haar niet aangepaste kledingkeuze op Crufts. Als iedereen er uitziet alsof die naar een begrafenis gaat, dan val je automatisch uit de toon als je wat anders aan hebt getrokken én leidt als gevolg daarvan je kledingkeuze ook af van de hond. Ongeacht of de kleding nu schoon is enz. Het valt letterlijk uit de toon.
Het feit dat hier nu al bijna tien pagina's aan deze mevrouw besteed worden, geeft al aan dat ze in elk geval opviel door haar kledingkeuze. :wink:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

MonaToetje schreef:
Dat mag jij vinden hoor. Ik vind dat mijn kledingkeuze bij het ras past , die niet voor niets " the American Gentleman " wordt genoemd. :pffff:
Ow god, :jank: :jank: Grifjes worden oude dameshondjes genoemd, moet ik nu in een bloemetjesjurk de ring in? :jank:
Laatst gewijzigd door ladybird op 11 nov 2008 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Scooby schreef:
Muk schreef:De mevrouw met de bloedhond valt ook extra op vanwege haar niet aangepaste kledingkeuze op Crufts. Als iedereen er uitziet alsof die naar een begrafenis gaat, dan val je automatisch uit de toon als je wat anders aan hebt getrokken én leidt als gevolg daarvan je kledingkeuze ook af van de hond. Ongeacht of de kleding nu schoon is enz. Het valt letterlijk uit de toon.
Het feit dat hier nu al bijna tien pagina's aan deze mevrouw besteed worden, geeft al aan dat ze in elk geval opviel door haar kledingkeuze. :wink:
Ja en wat wil je daarmee zeggen? :19:
Ik verklaar alleen waarom ik de kledingkeuzes van bepaalde mensen hier en ook die mevrouw wel of niet kan waarderen. En ja, die mevrouw heb ik ook als voorbeeld genomen om mijn verhaal wat extra toe te lichten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

ladybird schreef:
MonaToetje schreef:
Ow god, :jank: :jank: Grifjes worden oude dameshondjes genoemd, moet ik nu in een bloemetjesjurk de ring in? :jank:
Ik zou dan maar uit de buurt blijven bij de jachthonden, voor je het weet kan je de hagel uit je bil peuteren :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:
MonaToetje schreef:
Ja :lol1:
(met dank aan Desi)
Ennath
Zeer actief

Inge O schreef:
MonaToetje schreef:
Inge O schreef:
MonaToetje schreef: Pfff, waar gaat dit over. :roll:

Je plaatst zelf een foto van jezelf en vraagt of je daarin naar de show mag.
Heb niemand tegen jou zien zeggen dat je er niet uitziet of dat het " vies of niet netjes is "
Vervolgens reageer je gepikeerd omdat sommigen vinden dat die dame met die bloedhond zich VOOR EEN SHOW ALS CRUFTS netter had kunnen kleden ...Nee dat mag niet :roll: Nee , maar daarna zeg je wel dat je bij sommige showoutfits ( het deftige ) even hard moet griezelen als die anderen bij een handler in trainingspak. :19:
je begrijpt blijbaar niks van mijn reacties in dit topic, ofwel heb je ze niet goed gelezen, ofwel begrijp je het gewoon niet - nog een keer helemaal uitleggen wat ik bedoel heeft dus weinig zin.
lees de reactie van noor (yamie) hierboven eens, misschien snap je het dan wel.

maar wees iig gerust : het zal mij worst wezen wat mensen denken over mijn kledij in wat voor omstandigheden ook.
Inge, ik begrijp het heel goed .
Voor jou valt een trui + spijkerbroek wel onder " netjes "voor sommigen dus niet . Net zoals jij griezelt van een handler in 3 delig kostuum. Dat mag toch?
zolang niemand zegt dat je niet in die kledij mag showen, snap ik niet waarom je je er zo druk over maakt en je zo aangevallen voelt.
Mij zul je ook niet snel in een trui + spijkerbroek zien showen , maar als JIJ je daar wel prettig in voelt moet je dat vooral doen. :wink:
ik voel me helemaal niet aangevallen want ik vrees dat ik wat dat betreft geen sikkepit meer zal veranderen - dan had ik me echt al vaak in mijn leven aangevallen moeten voelen.

ik voel me wel plaatsvervangend aangevallen als het zelfs zo ver gaat dat de kleding van de bloedhondmevrouw wordt bekritiseerd. maar dat heeft te maken met het feit dat ik me heel erg stoor aan het feit dat de algemene teneur hier is dat je zus of zo zou moeten gekleed gaan om serieus genomen te worden op een show. van iets moeten 'omdat het nu eenmaal zo is', daar rijzen bij mij de haren van ten berge - zeg ik nog even voor de duidelijkheid voor moest dat hier iemand ontgaan zijn :mrgreen: .
En wat mij stoort is dat Mw Bloedhond verweten wordt er voor "schobbedebonk" bij te lopen in plaats van dat gezegd wordt "persoonlijk zou ik gekozen hebben voor andere kleding".
En dat er gesuggereerd wordt dat deze hond niet BIS is geworden OMDAT Mw Bloedhond geen andere kleding droeg.
Zelf hou ik het erop dat een andere hond BIS is geworden omdat die hond nou eenmaal "beter" was. :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Scooby schreef:
yamie schreef:och advies word er ook wel over gegeven hoor, via een RV, via een KC, ringtraning, maar wat een ieder daar mee doet? lekker zelf weten, betaal al genoeg om daar mijn rondjes te lopen, hutje mutje op elkaar te zitten, mijn hond tussen de drollen uit te moeten laten, 3 euro betalen voor een kopje sloffie.... ik hups mijn rondjes, daarin waarin ik me prettig voel... en dat heeft niks te maken met vieze , kapotte, stinkende kleding.
En als je je daarin lekker voelt op een show, moet je dat ook gewoon doen! Er is niemand die je vertelt wat je wel of niet aan mag/moet trekken. Maar dan moet je achteraf niet verbaasd of teleurgesteld zijn als een gelijkwaardige hond als die van jou met een handler die het wel uitmaakt wat hij/zij aan heeft in de ring boven je eindigt. Dat kan je dan nog zo oneerlijk vinden, maar zo werkt het gewoon op een show.
en dat zou niet moeten vind ik... het gaat om de hond. Het is toch een HONDENshow? Geen combinatieshow.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

OK als ik de basenjis show ga ik voortaan wel in pantervel de ring in, en bij de podencos + galgo met een flamenco rok
zoiets :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
MonaToetje schreef: Als je voor een galabal bent uitgenodigd ga je toch ook niet in een discooutfit? :19: :mrgreen:
Als ik voor een Galabal wordt uitgenodigd zeg ik de uitnodiging vriendelijk en zeer beleefd af.
Ik verhip het om ze opgedirkt in de rondte te huppelen, dat doen ze maar zonder mij. :pffff:
haha... ik ook... ik kom gewoon in mijn kleding wat ik fijn en mooi vind (en dat is geen galakleding, sterker nog dat heb ik niet eens!) en als dat niet mag... dan kom ik niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ennath
Zeer actief

Podenji schreef:
Ennath schreef:En zo zou het me niet verwonderen dat er honden BIS worden "ondanks" de gruwelijk nette kleding van de handler en niet "dankzij."
er worden ook honden BIS vanwege vriendjespolitiek, dat heeft niets met kleding te maken, en daar gaat het hier ook niet om, waarom honden precies BIS worden, want daar komt heel wat meer bij kijken en regelmatig helaas ook vriendjespolitiek.
Er worden honden BIS vanwege allerlei redenen en één daarvan is dat de betreffende hond gewoon de BIS was.
Maar daar gaat het hier niet om, het gaat hier uitsluitend om het wel of niet behalen van het BIS gerelateerd aan de kleding die je draagt.
En dan wordt er gesteld dat je alleen maar BIS kan worden in bepaalde "nette" kleding. En er wordt gesuggereerd dat een bepaalde combinatie niet BIS werd door de kleding van de handler; en dus niet om één van al die andere redenen waarom een hond het BIS-schap gegund wordt.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Muk schreef: Maar óok met een spijkerbroek of wat dan ook kun je bereiken dat je kleding wat toevoegt aan het totaalplaatje.
Bedankt voor het compliment. :wink:
De broek die ik aan had op de foto (en die je bijna niet ziet door de zwarte achtergrond die de fotografe op die show bij zich had), was gewoon een zwarte spijkerbroek hoor. :wink:

Ik blijf er bij dat de handler iets aan moet trekken dat allereerst niet afleidt van datgene waar het over gaat of in ieder geval zou moeten gaan (de hond dus, voor alle duidelijkheid :wink: ), maar daarnaast iets waarmee hij of zij zich in de ring prettig voelt. Dat is voor de 1 een gemakkelijk zittende broek en trui of bloes, voor de ander een pak. Moet ieder gewoon voor zich weten vind ik.
Ik vind het zelf leuk om er in ieder geval verzorgd bij te lopen en doordat ik iets aantrek waarin ik me prettig voel (wat dus op een Clubmatch gerust een spijkerbroek kan zijn, op een grotere show misschien een broek met een colbertje en op Crufts een net pakje) en waarmee ik de gelukkigheid uitstraal die ik wil laten zien samen met mijn hond in de ring.
Als je mij in een mantelpak zou stoppen lukt me dat niet, in een glimmend trainingspak ook niet. :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:het gaat hier uitsluitend om het wel of niet behalen van het BIS gerelateerd aan de kleding die je draagt.
En dan wordt er gesteld dat je alleen maar BIS kan worden in bepaalde "nette" kleding. En er wordt gesuggereerd dat een bepaalde combinatie niet BIS werd door de kleding van de handler; en dus niet om één van al die andere redenen waarom een hond het BIS-schap gegund wordt.
volgens wordt het in dit topic allemaal veel te veel uit zn verband getrokken :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik blijf er bij dat de handler iets aan moet trekken dat allereerst niet afleidt van datgene waar het over gaat of in ieder geval zou moeten gaan (de hond dus, voor alle duidelijkheid :wink: ),
als ik dan kijk naar bovengenoemde foto van Monatoetje... dat zou mij persoonlijk toch enorm afleiden van de hond ondanks dat het 'zou passen bij 'the American Gentleman'...
Dat doet jouw kleding idd. niet... ik vind dat ook hartstikke leuk staan :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

malinois schreef: als ik dan kijk naar bovengenoemde foto van Monatoetje... dat zou mij persoonlijk toch enorm afleiden van de hond ondanks dat het 'zou passen bij 'the American Gentleman'...
Ik zou zelf ook niet zo'n druk en duidelijk patroon kiezen als de blauw-witte bloemetjes van Monatoetje, bij een bonte hond zou ik effen kleding kiezen.
Overigens, mijn jasje is ook gedessineerd, alleen zie je dat bijna niet omdat het allemaal tinten van dezelfde kleur zijn. :wink:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

malinois schreef:
Ennath schreef:
haha... ik ook... ik kom gewoon in mijn kleding wat ik fijn en mooi vind (en dat is geen galakleding, sterker nog dat heb ik niet eens!) en als dat niet mag... dan kom ik niet...
Tja en ik vind dat onfatsoenlijk naar de mensen die je uitnodigen.
Als ik een feest heb, dan vraag ik altijd naar de dresscode :19:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Podenji schreef:OK als ik de basenjis show ga ik voortaan wel in pantervel de ring in, en bij de podencos + galgo met een flamenco rok
zoiets :mrgreen:

OF je roze tutu :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
malinois schreef: als ik dan kijk naar bovengenoemde foto van Monatoetje... dat zou mij persoonlijk toch enorm afleiden van de hond ondanks dat het 'zou passen bij 'the American Gentleman'...
Ik zou zelf ook niet zo'n druk en duidelijk patroon kiezen als de blauw-witte bloemetjes van Monatoetje, bij een bonte hond zou ik effen kleding kiezen.
Overigens, mijn jasje is ook gedessineerd, alleen zie je dat bijna niet omdat het allemaal tinten van dezelfde kleur zijn. :wink:
ik vind dat wel passen ergens bij de vacht van je hond :wink: :ok: Het is zeker niet opvallend en leidt niet af van de hond... zou me niet eens opgevallen zijn als je het niet gezegd zou hebben :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:
Ennath schreef:
Tja en ik vind dat onfatsoenlijk naar de mensen die je uitnodigen.
Als ik een feest heb, dan vraag ik altijd naar de dresscode :19:
ik niet, maar ik ga ook niet naar feestjes waar een dresscode is... :wink:
Ik ga me niet anders voordoen dan dat ik ben, heel simpel... en ik zal dus nooit galakleding dragen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”