flatcoat schreef:Frenk schreef:S@ndr@ schreef:Ja het leven is een Hel

stil maar hoor

God, wat kun jij toch ongelofelijk kinderachtig doen zeg...
de punt van dit verhaal is dat je geen rekening wenst te houden met anderen, die hun hond om wat voor reden dan ook aangelijnd hebben op enig moment in een losloop gebied
ik vind je behoorlijk kort door de bocht

en ik hoop eigenlijk dat je ooit de zin ervan gaat inzien om het wel te doen, al zou het alleen maar uit coelance naar je medewandelaars zijn
Volgens mij heb je Christo's verhaal helemaal niet gelezen. Ik hoop eigenlijk dat je er ooit de zin van in gaat zien om dat wel te doen. Al zou het alleen maar uit coulance naar je mede-forummers zijn.

Eerlijk gezegd haalde ik dezelfde kern uit het verhaal ...... echt zo van "ik doe allerlei moeite om ...... en dan voel ik mij niet verplicht om rekening met een ander te houden, want die zoekt maar een aanlijnbos op" .... en die gedachte vind ook ik kort door de bocht.
Rekening houden met elkaar .......... leuk voor de honden, leuk voor de bazen.
Het was flatcoat's door mij in bold gezette zinssnede waar ik op reageerde - die redenatie ging mij even te ver

. De
overgrote meerderheid hondenliefhebbers proppen meerdere keren per week hun honden met evenveel liefde in hun auto en maken een vergelijkbare reis naar een losloopgebied met de
bedoeling om hun lieve, prima sociale hond daar veilig los te laten. Als er dan op de vijftig van dit soort hondenliefhebbers er ééntje tussen gaat lopen met een aangelijnde hond die niet met andere honden kan, puur en alleen 'omdat jij ook wel eens je hond in een bos uit wilt laten', dus voor
jouw ontspanning, want je (aangelijnde) hond zal dat worst zijn, en dan van de andere vijftig hondenliefhebbers verwacht dat die maar even rekening met jou en je hond houden, dan schiet dat mij even het verkeerde keelgat in

. Dan heb je imo een beetje teveel noten op je zang.
Loop je daar voor jouw hond, omdat dat voor jou de beste manier is om jouw hond een goed leven te bieden, dan is dat net even iets anders. En wat dat betreft is het ook net wat je perspectief is... jij moet misschien door een stuk losloopgebied lopen om bij een aanlijngebied te komen, en dan snap ik wel dat dat best iedere keer problemen oplevert. Al zou ik zelf dan toch wat verder rijden

. Maar hier zijn er aanlijnstukken te over (ook in het bos

) en hoeft niemand elkaar in de weg te lopen.
Overigens kwam ik van de week een aangelijnde Newfoundlander tegen bij de hondenvijver. Achtien maanden oud met bananenplantages in z'n oren

. Bij de vijver mocht hij even los en ging meteen zijn grenzen verkennen bij de eerste de beste volwassen hond

. Nadat hij Christo een keer teveel als luchtbed had gebruikt en hij niet eens zijn balletje uit het water kon halen

was zelfs die het zat en werd er over en weer heftig gesnauwd. Christo deftig, Aidan op z'n Tokkies, en de Newfie op z'n tieners

. Hierop lijnden ze hem aan en sjouwden weer verder met hem. Zonder één klacht of kwaad woord van mijn kant. Waarom zou ik, het is een moeilijke leeftijd die ik x3 achter de rug heb. Je moet ze de kost geven hier op dit forum die bij zo'n gelegenheid dan gaan lopen afgeven op de Newfie eigenaren :N: .
Dat zijn trouwens ook de enige aangelijnde honden die ik tegenkom: van die stuiterballen met bananen in de oren. En Beagles

.