Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winner - honden mee?

Moderator: moderatorteam

neoni
Vaste gebruiker

Winner - honden mee?

Ongelezen bericht door neoni »

Ik lees nog wel eens dat honden van bezoekers niet toegestaan zijn, hoe is dat op de Winner? Ik kan het op de site niet vinden.

Ik wil er wel even heen om te shoppen en vooral ook om mijn hond aan het show-gebeuren te laten wennen.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

vorig jaar mocht Danne gewoon mee naar binnen
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb daar laatst een mail over gestuurd naar de winner omdat het voor mij ook onduidelijk was. Bezoekershonden mogen wel mee maar dat kost wel geld. €6 Geloof ik. En je moet de entingspapieren meenemen omdat ze dat wel kunnen controleren.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En, vergis je daar niet in, je moet dan ook blijven tot rond 15.00 uur en je mag de show, ook met een bezoekende / niet ingeschreven hond niet verlaten.

Hoe streng ze daarop zijn weet ik niet, maar formeel mag je dus niet eerder weg. Best iets om rekening mee te houden!

Suzanne
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Suzanne123 schreef:En, vergis je daar niet in, je moet dan ook blijven tot rond 15.00 uur en je mag de show, ook met een bezoekende / niet ingeschreven hond niet verlaten.

Hoe streng ze daarop zijn weet ik niet, maar formeel mag je dus niet eerder weg. Best iets om rekening mee te houden!

Suzanne
Waarom is dat? :denken:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Carma schreef:
Suzanne123 schreef:En, vergis je daar niet in, je moet dan ook blijven tot rond 15.00 uur en je mag de show, ook met een bezoekende / niet ingeschreven hond niet verlaten.

Suzanne
omdat het een regel is, dat ingeschreven honden niet voor een bepaalde tijd ( 14.00 / 15.00 uur) mogen vertrekken, anders kan het zijn, dat mensen die om 10 uur aan de beurt zijn, om kwart over tien weer buiten staat en heb je als bezoeker s' middags nog maar weinig te zien.
en het word wat lastig , als bezoekers honden dan wel eruit mogen, want dan moet er gecontroleerd worden of het een bezoekershond is, of een ingeschreven hond en dat is natuurlijk wat onmogelijk ;)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Honden moeten tot een bepaalde tijd aanwezig zijn om het toegestroomde publiek ook de kans te geven de honden/het ras te bekijken. Dit geldt voor ingeschreven honden (en dat weten de meeste wel) maar ook voor bezoekende honden of voor honden die meekomen met het publiek. Dat dat dus ook geldt voor "Vuilisbakkies" op dat moment is dan eh.. een foutje in het systeem ;-) maar het GELDT wel!

Bij elke show waar honden van bezoekers welkom zijn moeten dus ook die honden blijven tot de in de brochure aangegeven tijd.

Maar, ik weet oprecht niet hoe groot de controle is op "bzoekende honden". Op ingeschreven honden is die controle er beslist (naar verluidt; ik heb nog nooit geprobeerd eerder weg te gaan als ik een hond bij me had ;-)

Neem ook het entingenboekje van de bezoekende hond zijn; ook DIE moet correct geent zijn!

Suzanne
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

yamie schreef:
Carma schreef:

Suzanne
omdat het een regel is, dat ingeschreven honden niet voor een bepaalde tijd ( 14.00 / 15.00 uur) mogen vertrekken, anders kan het zijn, dat mensen die om 10 uur aan de beurt zijn, om kwart over tien weer buiten staat en heb je als bezoeker s' middags nog maar weinig te zien.
en het word wat lastig , als bezoekers honden dan wel eruit mogen, want dan moet er gecontroleerd worden of het een bezoekershond is, of een ingeschreven hond en dat is natuurlijk wat onmogelijk ;)
Oh natuurlijk, dat is inderdaad wel logisch :wink:
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Honden mogen mee, moet je wel betalen. En je mag wel eerder weg met je bezoekershond dacht ik? Je krijgt een apart kaartje voor je hond, en als je eerder weg wil moet je die kunnen laten zien. Ben je het kaartje kwijt, moet je tot 3 uur blijven.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
neoni
Vaste gebruiker

Nou... in ieder geval mag ze mee, dat is wel leuk. Ik neem nog wel even contact op met de organisatie of je inderdaad een kaartje krijgt waarmee je eerder weg mag of dat je moet blijven. Dan weet ik ook hoeveel brood en koffie er mee moet :D
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder

Ongelezen bericht door fresan »

Vorig jaar mocht je idd met een bezoekende hond eerder weg. Had je idd een ander kleur entree kaartje.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

O da's wel een verbetering dan, als je met je bezoekende hond eerder weg mag. Ik weet nog van een paar jaar geleden, toen ik met mijn hondje dat ik niet showde aanwezig was op de Winner.

We werden bij de ingang tegengehouden, het was nog lang geen drie uur maar we moesten blijven. Terwijl dat nergens was aangegeven. Nu had ik helemaal geen zin meer om te blijven dus ik ben gewoon weggegaan, heel boze bewakers achterlatend. Heel naar was dat. Maar die oplossing van een bezoekerskaartje is wel goed gevonden :ok:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Maar vergis ik me nou of kan ik, theoretisch uiteraard, gewoon mijn man met ingeschreven hond door de bezoekersingang laten gaan, zelf door de reguliere ingang naar binnen, catalogusje oppikken en als we klaar zijn voor tijd weer weg?

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe ze dit soort constructies gaan proberen te voorkomen dan.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Verleden jaar was het ieder geval nog zo dat je moest blijven tot 3 uur bij de winner, er was toen ook een klein relletje bij de ingang van de hallen erover toen iemand eerder weg wilde gaan, mocht uiteindelijk wel maar niet van harte ..
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Nanna schreef:
MirandaH schreef:Maar vergis ik me nou of kan ik, theoretisch uiteraard, gewoon mijn man met ingeschreven hond door de bezoekersingang laten gaan, zelf door de reguliere ingang naar binnen, catalogusje oppikken en als we klaar zijn voor tijd weer weg?

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe ze dit soort constructies gaan proberen te voorkomen dan.
Of iemand steeds naar buiten en weer naar binnen laten gaan mét het kaartje van de bezoekershond. Zodat op dat ene kaartje tientallen ingeschreven honden eerder het pand kunnen verlaten. :mrgreen:
Hm, misschien kan ik daar wel een handeltje mee opzetten ;-)
Neuh, volgens mij doen ze dan iets met het kaartje hoor. Scheuren ze wat vanaf ofzo?
xx Marr en Keeff
Afbeelding
neoni
Vaste gebruiker

Goede dag

Bezoekershonden kunnen ook mee naar binnen, er wordt wel een entree voor ze gevraagd van 6,00 euro.
Zij ontvangen bij de entree een kaartje, alleen met dit kaartje kunnen de niet-ingeschreven honden eerder de show verlaten.
Belangrijk is om je entingspapieren bij je te hebben, aangezien er steeksproefsgewijs wordt gecontroleerd.

Met vriendelijke groet
Anneke Markus

secretariaat Cynophilia / Winner
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ben bang dat mn hond helemaal gek wordt van de chihuhua teefjes ;);)
gaanjullie beide dagen??
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Chicoahua schreef:gaanjullie beide dagen??
Ik wel :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Ik zie overigens totaal de toegevoegde waarde niet van het meeslepen van een bezoekershond. Veel stress voor het beest, veel honden op elkaar dus een hoge infectiedruk en piesen en poepen moet ie op een vieze uitlaatplaats :19:
Iedereen trapt hem op de poten/staart als jij rustig standjes kijkt en je moet steeds uitkijken met andere honden.

Gewoon lekker thuislaten en genieten van je dagje uit ;-)
Misschien om hem er aan te laten wennen? Hij moet het toch een keer mee maken (tenzij je toch nooit mee doet aan shows, maar dat wil ik dan weer wel) en op de Winner kan hij er aan wennen zonder dat hij de ring in hoeft, dus ik verwacht verder niets van hem :wink: Anders had ik hem denk ik ook niet meegenomen..
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Maeve schreef:
Nanna schreef:Ik zie overigens totaal de toegevoegde waarde niet van het meeslepen van een bezoekershond. Veel stress voor het beest, veel honden op elkaar dus een hoge infectiedruk en piesen en poepen moet ie op een vieze uitlaatplaats :19:
Iedereen trapt hem op de poten/staart als jij rustig standjes kijkt en je moet steeds uitkijken met andere honden.

Gewoon lekker thuislaten en genieten van je dagje uit ;-)
Misschien om hem er aan te laten wennen? Hij moet het toch een keer mee maken (tenzij je toch nooit mee doet aan shows, maar dat wil ik dan weer wel) en op de Winner kan hij er aan wennen zonder dat hij de ring in hoeft, dus ik verwacht verder niets van hem :wink: Anders had ik hem denk ik ook niet meegenomen..
Wij hadden naar Rotterdam de BC pup van mijn vriendin mee omdat die een tijdje wat moeite heeft gehad met drukke ruimtes. Maar behalve vermoeiend (maar wat wil je ook) vond ze het vooral leuk al die aandacht van iedereen die haar schattig vond! Ging prima ook! :ok:
Maar aan de andere kant, wat hier gezegd wordt over vieze uitlaatplekken en "hoog besmettingsgevaar" dat is natuurlijk waar.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Show”