Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup loopt mank, UPDATE 4,5jr later, heupfoto pag.8

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Fijn dat de heupen goed zijn :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Net weer op laatste controle voor de operatie geweest bij de orthopeed.
na wat rek en strek oefeningen voelde hij dat Joey ook wel weer last van zn linkerschouder :boos:
a.s. maandagochtend stond de operatie al gepland, deze gaat alsnog gewoon door, alleen wilde hij dan voor de operatie bekijken of hij nou meer last heeft van zn linkerschouder of zn rechterelleboog, zn linkerelleboog moet sowieso behandeld worden, daar heeft hij het meest last. 3 gewrichten tegelijk opereren vond hij te zwaar.
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

He, wat een vervelend nieuws. Hoop dat de operatie maandag goed gaat, ik duim ervoor.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Whitefang87 schreef:Net weer op laatste controle voor de operatie geweest bij de orthopeed.
na wat rek en strek oefeningen voelde hij dat Joey ook wel weer last van zn linkerschouder :boos:
a.s. maandagochtend stond de operatie al gepland, deze gaat alsnog gewoon door, alleen wilde hij dan voor de operatie bekijken of hij nou meer last heeft van zn linkerschouder of zn rechterelleboog, zn linkerelleboog moet sowieso behandeld worden, daar heeft hij het meest last. 3 gewrichten tegelijk opereren vond hij te zwaar.
Zou die schouder niet vanzelf weer over kunnen gaan als de elleboog straks goed staat? :19: En doet hij de twee ellebogen tegelijkertijd of om beurten?
Wel spannend hoor zo'n operatie. De duimen draaien hier :ok:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

maandag worden er sowieso 2 dingen behandeld.
óf de linkerelleboog en linkerschouder óf de linkerelleboog en rechterelleboog.
Ik zit er over te denken om te gaan kijken tijdens de operatie, maar of het verstandig is :denken:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

over een uurtje is het zo ver...
ik vind het erg spannend allemaal, ben wel zenuwachtig.
ben blij dat Joey niks weet en dat hij altijd met plezier bij de orthopeed naar binnen gaat.

als iedereen wil duimen voor Joey.... :ok: :ok:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

De duimen draaien hier :ok: :ok: :ok:
Succes!
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

hier ook heel hard duimen draaien, heel veel sterkte ermee en een dikke :knuffel: voor jullie alle 2
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

dank jullie wel :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik duim ook even mee :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik duim ook mee hoor :ok: :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Heel veel sterkte en succes :ok:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Zo Joey is alweer even thuis.
vanochtend was de bedoeling dat er gekeken werd of nou de rechterelleboog of linkerschouder gedaan moet worden.
helaas was dit niet helemaal duidelijk doorgekomen, want de assistente wilde al allebei de ellebogen scheren e.d. maar ik had dus met Kris afgesproken dat hij nog zou kijken. Hij stond dik in de file, dus 5 kwartier later was hij er eindelijk.
na weer wat gerek en gestrek lijkt hem het toch het beste de 2 ellebogen te doen, aangezien de ellebogen snel kunnen verslechteren.
De operatie zelf is voorspoedig verlopen, heb nog een tijd meegekeken van achter het raam. de sneden zitten gelukkig aan de binnenkant van zn ellebogen, dus niemand die het ziet. We waren er dus ook weer bij voordat hij weer naar wakker mocht worden.
Ook hebben we de stukjes kraakbeen gezien die eruit zijn gehaald, het waren allemaal hele kleine verbrijzelde stukjes, volgens Kris juist goed dat het zo weinig was, de prognose is dus erg goed.
Voorlopig moet hij eerst nog op de clavubactin en de metacam.
Hij mag al meteen weer buiten plassen en poepen, hij hoeft geen benchrust of iets dergelijks. We hebben wel een deel in ons zithoek afgesloten met de banken zodat hij daar moet blijven, maar meneer heeft nu al andere ideeen. Het valt me echt op hoe ontzettend wakker en druk die al weer is :eek:
ik had verwacht dat ie ontzettend suf zou zijn en erg veel pijn zou hebben, natuurlijk staat hij nu wel stijf van de pijnstillers, en vanaf morgen mag hij dan zijn metacam en clavubactin.
Ik ben wel erg blij dat hij gewoon buiten mag plassen.
10 tot 14 dagen alleen plassen en poepen buiten en vanaf dan mogen de wandelingen al opgebouwd worden met een paar minuten.
eind november weer een afspraak voor controle. hij krijgt wel 2 maanden lijnrust, na die 2 maanden moet het weer goed gaan en dan word er gekeken of hij weer normaal mag bewegen. pas over 4 maanden zouden we zien of hij nog mank zal blijven lopen of dat het helemaal over is. sommige honden blijven blijkbaar toch wel mank lopen.

Ik ben erg benieuwd hoe het verder zal verlopen. Oja ze hadden ook nog een foto gemaakt van zn schouder, maar dat zag er opzich wel goed uit. Hij hoopt dat het vanzelf over gaat dus de schouder blijft voorlopig onder controle. Ik hoop echt dat dat niet nodig is, anders is hij net klaar met revalideren en dan moet de volgende operatie alweer :boos:

Ik verwacht dat hij zodra deze pijnstillers (die waren in de gewrichten zelf ingespoten :19: ) uitgewerkt zijn, dat hij behoorlijk veel pijn zal krijgen. Misschien maar beter, want meneer doet nu al te druk naar mijn plezier :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Wat fijn dat het zo voorspoedig gegaan is en je zult zien, die revalidatie is eigenlijk ook zo weer voorbij hoor :ok:

Nog een tip, hoewel ik niet weet wat jullie op de vloer hebben liggen, wij hebben oud tapijt over inze houten vloer neergelegd in verband met het risico op uitglijden en dergelijke.

Sterkte met je kleine man :ok:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Sterkte en beterschap.
Joera
Zeer actief

Frenk schreef:Wat fijn dat het zo voorspoedig gegaan is en je zult zien, die revalidatie is eigenlijk ook zo weer voorbij hoor :ok:

Nog een tip, hoewel ik niet weet wat jullie op de vloer hebben liggen, wij hebben oud tapijt over inze houten vloer neergelegd in verband met het risico op uitglijden en dergelijke.

Sterkte met je kleine man :ok:
we hebben inderdaad laminaat.
maar ik heb dus de zithoek afgezet, daar ligt een groot kleed op de grond. in principe wil ik dat hij daar in blijft. verder is hij gelukkig altijd erg rustig thuis dus hij rent eigenlijk niet in huis, dus de kans op uitglijden is dan al een heel stuk minder. hij heeft genoeg te knabbelen, dus hij vind het wel best op zn kleed gezellig in het middelpunt van de belangstelling :mrgreen: hij heeft net ook gewoon gegeten, hij is gelukkig helemaal niet misselijk :ok:
hij blijft netjes van zn pleisters af, dus hij hoeft gelukkig geen tshirt of kap aan :ok:
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Fijn dat de operatie goed is gegaan :ok: Veel sterkte met de revalidatie.
Frenk
Zeer actief

Whitefang87 schreef:we hebben inderdaad laminaat.
maar ik heb dus de zithoek afgezet, daar ligt een groot kleed op de grond. in principe wil ik dat hij daar in blijft. verder is hij gelukkig altijd erg rustig thuis dus hij rent eigenlijk niet in huis, dus de kans op uitglijden is dan al een heel stuk minder. hij heeft genoeg te knabbelen, dus hij vind het wel best op zn kleed gezellig in het middelpunt van de belangstelling :mrgreen: hij heeft net ook gewoon gegeten, hij is gelukkig helemaal niet misselijk :ok:
hij blijft netjes van zn pleisters af, dus hij hoeft gelukkig geen tshirt of kap aan :ok:
Ik weet niet of je de foto's toentertijd gezien hebt, maar wij hebben Frenk op een gegeven moment aangelijnd huis gehouden. Op een aantal oude kleden waar hij op kon komen en de rest van het huis dus even niet. :N:
Dat zorgde er hier wel voor dat hij niet op/van de bank ging springen of door het huis rennen. En ik kon ook rustig even naar boven ofzo, zonder me daar zorgen over te maken. En dan inderdaad met kluifjes, een kong en zo'n hondenpuzzel bezighouden :wink:
Ik denk persoonlijk, maar dat kan ik moeilijk echt hardmaken natuurlijk, dat die voorzichtigheid en rust tijdens de eerste 2/3 weken hier wel bijgedragen heeft aan het mooie herstel.

Voor de wonden kan ik je de groene leem zalf van de Groene Os onwijs aanbevelen. Hier hielp dat als de beste tegen de jeuk en hier zie je echt niets meer van de wondjes. :ok:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

de pleisters moesten er in ieder geval 10 dagen opblijven en de hechtingen zitten ook aan de binnenkant van de huid gelukkig. hij heeft nog geen moment naar de pleisters omgekeken gelukkig.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

De eerste berichten zijn goed :ok:
Ik hoop dat hij snel zal genezen.
Het zal voor jou een grote opluchting zijn dat dit achter de rug is :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Joera
Zeer actief

Ja absoluut, en het valt me nu nog heel erg mee. maar dat kan ook zijn omdat de pijnstillers hun werk heel goed doen. Joey is er echt heel goed onder, net of hij niet eens geopereerd is. nu nog 8 lange weken, op den duur zal het hem (en mij) wel ontzettend vervelen, maar ik hoop dat hij daarna weer een onbezorgde vervelende puber kan zijn :mrgreen:
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Nou hopelijk blijft het zo positief door gaan, ik zal blijven duimen voor jullie, geef hem maar een hele dikke knuffel van ons :wink: :ok:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

ja dankjewel :ok:
(wat een ontzettende leuke pup heb je trouwens :ok: )
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Whitefang87 schreef:ja dankjewel :ok:
(wat een ontzettende leuke pup heb je trouwens :ok: )

Thnx, Nadal is ook net een toverbal met zijn kleurveranderingen, de ene week is hij weer lichter dan weer donkerder alleen zijn masker verkleurt niet mee, dit zal zo door blijven gaan totdat hij een anderhalf tot 2jaar oud is, verder is hij een heerlijke leergierige pup, maarre ik ga helemaal off topic :wink:

ik vindt die van jou trouwens ook een scheetje hoor :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Wat fijn dat het allemaal zo goed verlopen is :ok: . Veel sterkte de komende weken. Zal niet meevallen om zo'n jonge dwaas rustig te houden :N: . Ik blijf duimen dat het zo gunstig blijft gaan allemaal :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Joera
Zeer actief

de orthopeed had ons gister gewaarschuwd voor vandaag, dat het waarschijnlijk zijn pijnlijkste en moeilijkste dag zou worden.
Nou ik kan niks dan blij zijn, het gaat zo super goed met hem.
wel heeft hij vannacht zijn pleister eraf gerukt, dus net nieuwe pleister gehaald en vanaf nu een tshirt aan :mrgreen:
vond hij ook niet leuk, maar heb hem daarna een lekkere kluif gegeven, dus meneertje is het al vergeten.
zijn medicijnen geven is ook een makkie, gooi alles door de smuldier, nou reken maar dat het in 10 seconde allemaal op is, dus dat is ook mooi.

al met al valt het allemaal reuze mee, hij doet het dus supergoed, lijkt geen pijn te hebben (of hij houd zich groot) en lopen lukt hem ook prima.

kheb wat fotos in de fotohoek gezet:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 30#3127830
Afbeelding
Joera
Zeer actief

ja, ik had echt op het ergst gerekend, een piepende jankende hond met heel veel pijn die heel suf zou zijn de eerste dagen.
als je van het ergste uitgaat, valt het altijd mee :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Wat gunstig :ok:
Voor jou alweer een opluchting denk ik :wink:
Afbeelding
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

ben heel benieuwd hoe het verder gaat de komende weken hou je ons op de hoogte?

Hoelang moet je pijnstilling geven?
Heel veel sterkte voor de komende weken het is niet niks zo`n revalidatie
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Het gaat erg goed met hem, de pleisters mogen er a.s. woensdag vanaf, 27 oktober is de eerste controle weer, dan mogen ook de hechtingen eruit. De pijnstillers moet hij in principe 8 weken lang, maar vanaf vandaag moet het al om de dag en zo steeds meer af bouwen totdat hij nog maar halve dosering 2 x weeks krijgt.
Daarna zouden we aankijken of hij voorlopig nog op de metacam moet blijven tijdens zijn herstel of dat hij helemaal mag stoppen.

vandaag was een vriendin met haar hond op visite, zodat hij toch een beetje sociaal contact heeft, hij flipte helemaal, want hij heeft al vanaf zijn operatie geen contact gehad met andere honden. maar uiteindelijk hebben ze lekker bij elkaar gelegen.
Het word wel steeds lastiger hem rustig te houden, zeker als hij zn vriendjes buiten ziet, en dan te bedenken dat het nog 8 weken moet, dat is wel heel erg lang. Maar dat moet maar even, het is voor het goede doel :mrgreen: hopelijk mag hij over 8 weken weer langzaamaan los in het bos en een beetje spelen met zn vriendjes.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”