precies!! Daarom is Boomer nu doodsbang voor turkse herders..Sylvia 1980 schreef:
Wel vind ik dat je met een hond die agressief reageerd op andere honden niet in een losloopgebied moet lopen, je kan zomaar een jonge hond tegenkomen die nog niet zo goed luisterd.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond aan de lijn in het bos
Moderator: moderatorteam
- MarijeEnBoomer
- Actief
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Geen enkele hond is 100% te vertrouwen, en mensen die weten hoe hun hond in elkaar steekt bij bepaalde honden nemen hun voorzorg.. de meesten volgens mij hier op het forum wel zo te lezen.. in mijn geval met onstuimige pubers lijn ik even aan.. zo krijgt hij de kans niet om zo'n dier "de les te lezen"MarijeEnBoomer schreef:precies!! Daarom is Boomer nu doodsbang voor turkse herders..Sylvia 1980 schreef:
Wel vind ik dat je met een hond die agressief reageerd op andere honden niet in een losloopgebied moet lopen, je kan zomaar een jonge hond tegenkomen die nog niet zo goed luisterd.
- MarijeEnBoomer
- Actief
Wel fijn om te lezen dat meer mensen dit soort ervaringen hebben. Boomer is geen onderdanige hond maar ook geen extreem dominante hond. Als ik haar op zo'n moment los zou laten ben ik er bijna zeker van dat ze zou vluchten. :N:
Ik vind het altijd prima als een hond komt snuffelen als ik Boomer aan de lijn heb in het bos. Soms als het een leuk speelvriendje is laat ik haar nog even los.
Ik kan me zo boos
maken als mensen onterecht commentaar op Boomers of mijn gedrag met Boomer hebben.
Tips en dingen sta ik altijd voor open maar gewoon dom gezwets daar kan ik me echt aan ergeren.
Ik vind het altijd prima als een hond komt snuffelen als ik Boomer aan de lijn heb in het bos. Soms als het een leuk speelvriendje is laat ik haar nog even los.
Ik kan me zo boos
Tips en dingen sta ik altijd voor open maar gewoon dom gezwets daar kan ik me echt aan ergeren.

- MarijeEnBoomer
- Actief
Het baasje van die turkse herder vertelde me later dat zijn hond het leuk vind om bange honden op te jagen. Dus toen Boomer als pup een angstkreetje sloeg toen ze 3 enorme honden op zich af zag komen rennen was dat een reden om de achtervolging in te zetten. Eerst was ze daardoor bang voor alle grote honden maar dat heb ik gelukkig weg kunnen krijgen tot ' alleen ' maar angst voor de turkse herder.blondie schreef:Geen enkele hond is 100% te vertrouwen, en mensen die weten hoe hun hond in elkaar steekt bij bepaalde honden nemen hun voorzorg.. de meesten volgens mij hier op het forum wel zo te lezen.. in mijn geval met onstuimige pubers lijn ik even aan.. zo krijgt hij de kans niet om zo'n dier "de les te lezen"MarijeEnBoomer schreef:precies!! Daarom is Boomer nu doodsbang voor turkse herders..Sylvia 1980 schreef:
Wel vind ik dat je met een hond die agressief reageerd op andere honden niet in een losloopgebied moet lopen, je kan zomaar een jonge hond tegenkomen die nog niet zo goed luisterd.het teefje is dol op alles wat jong is.. zij mag uiteraard gewoon kennis maken..dan laat ik de reu gewoon even naast me zitten

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik zou het niet doenMarijeEnBoomer schreef:Ik kan me zo boosmaken als mensen onterecht commentaar op Boomers of mijn gedrag met Boomer hebben.
Het merendeel van de hondenbaasjes die ik tegenkom hebben geen idee waar ze mee lopen. Geen flauw benul van hondentaal. Grijpen in als hun hond de mijne volkomen terecht corrigeert (omdat ze niet bereden wensen te worden door zo'n kleine geilneef :N:) of laten hun hond een andere hond, overduidelijk angstig, opjagen en staan er een beetje bij te lachen.
Ik zeg er wel wat van, maar boos maken probeer ik te voorkomen

-
Muk
Niet alleen in het bos, ook op andere niet losloopgebieden in de bebouwde kom bijvoorbeeld laat men hun loslopende honden zomaar op andere aangelijnde honden lopen. Maak ik hier dagelijks mee.
In het begin dacht ik, dan laat ik mijn hond ook los (als het op een veilige plek is), want mijn grote, zwarte hond schrikt wel af. Dus dat heb ik eens op een grasveld met grote sloot 20 meter verderop gedaan. Nou dat schrok dus helemaal niet af. De eigenaar liep gewoon door, hij riep zijn hond niet eens terug (en ik zie die grapjas dus bijna dagelijks met zijn loslopende hond). Spelen deden ze ook al niet echt samen, maar naar de prutsloot met veel kroos rende mijn hond dus wel. Hij heeft daar heerlijk in gezwommen en was heel erg smerig daarvan. En dat om 23.00 uur 's avonds. Ja, ik heb nog tot ruim na middernacht mijn hond staan wassen en drogen.
Dus loslaten doe ik nu ook niet meer. Ik brul nu gewoon alle honden weg. En dan krijg je natuurlijk weer boos commentaar van die mensen, want die snappen er natuurlijk geen fluit van. Kan mij niet schelen, mijn hond laat ik ook niet zomaar op andere al dan niet loslopende honden afstormen. Mijn hond heb ik niet altijd even goed onder appèl, maar dit is toch heel makkelijk te voorkomen.
In het begin dacht ik, dan laat ik mijn hond ook los (als het op een veilige plek is), want mijn grote, zwarte hond schrikt wel af. Dus dat heb ik eens op een grasveld met grote sloot 20 meter verderop gedaan. Nou dat schrok dus helemaal niet af. De eigenaar liep gewoon door, hij riep zijn hond niet eens terug (en ik zie die grapjas dus bijna dagelijks met zijn loslopende hond). Spelen deden ze ook al niet echt samen, maar naar de prutsloot met veel kroos rende mijn hond dus wel. Hij heeft daar heerlijk in gezwommen en was heel erg smerig daarvan. En dat om 23.00 uur 's avonds. Ja, ik heb nog tot ruim na middernacht mijn hond staan wassen en drogen.
Dus loslaten doe ik nu ook niet meer. Ik brul nu gewoon alle honden weg. En dan krijg je natuurlijk weer boos commentaar van die mensen, want die snappen er natuurlijk geen fluit van. Kan mij niet schelen, mijn hond laat ik ook niet zomaar op andere al dan niet loslopende honden afstormen. Mijn hond heb ik niet altijd even goed onder appèl, maar dit is toch heel makkelijk te voorkomen.
-
pepim
- Zeer actief
Dat hoef ik niet te doen, omdat mijn hond nogal makkelijk is, maar ik ben het wel met je eens. Een losloopgebied is overigens geen vrijbrief waar niet-aangelijnde honden op je eventueel aangelijnde hond af kunnen komen stormen, vind ik dan.bennie schreef:Ik jaag ze dus weg voordat ze bij elkaar in de buurt (lees in fysiek contact) kunnen komen. "KSST TERUG NAAR JE BAAS JIJ"Frenk schreef:[zip]
Ik ga er vanuit dat er wel loslopende honden bij mijn aangelijnde hond komen buurten. Zo gaat het namelijk in de praktijk![]()
[zip]
Ik let meestal op de uitstraling en de wisselwerking hond cq baasje, dat zegt vind ik vaak al heel veel.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Waar en ook weer niet. Ook honden die "aggressief" zijn hebben behoefte aan effe lekker los te gaan en dat mag alleen in een losloopgebied. Hier in de buurt is een heel lang goed overzichtelijk zandpad en dat is een HUP (Honden Uitlaat Plaats). Toen ik de (inmiddels overleden) macho van de buren wel eens uitliet, ging ik daar ook heen. Ik kom daar, als ik mijn fietsrondje met Luuk maak, dan ook regelmatig mensen tegen met honden die niet met andere honden overweg kunnen, maar wel een keer los willen. Geen probleem dan lijnen we de honden even aan en gaan ieder ons weegs.Frenk schreef:Ik ga er vanuit dat er wel loslopende honden bij mijn aangelijnde hond komen buurten. Zo gaat het namelijk in de praktijkbennie schreef:Ik laat geen enkele onbekende hond naderen als ik een van de honden heb aangelijnd, ik wil het risico niet lopen dat ik pas zie dat ze niet sociaal zijn als het al te laat is. Een losloopbos wil overigens niet zeggen dat je verplicht bent om je hond los te laten lopen, of dat aangelijnde honden geen toegang zouden hebben. Een losloopbos wil zeggen dat je honden ook los lopen, mits onder appel. Wat men verder onder appel verstaat is niet echt duidelijk, maar duidelijk is wel dat er genoeg informele gedragsregels zijn (zoals die van de hondenbescherming http://www.hondenbescherming.nl/hond-in ... honden.htm) waaronder dat je je hond nooit zonder toestemming op een aangelijnde hond af laat gaan (ook niet als beide honden zijn aangelijnd). Iets wat je op de hondenschool volgens mij in de eerste les krijgt aangeleerd, maar wellicht dat dat niet voor alle hondenscholen geldt?Frenk schreef:Ik kom ze ook tegen hoor, deze rare types.
Om te voorkomen dat hij er van tussen gaat als we de uitgang naderen, lijn ik Frenk op verschillende plekken aan. En als we een zeer lekker ruikende hond tegenkomen, die veel leuker is dan ik, dan gaat ook de lijn eraan.![]()
Het is een losloopbos, dus als er dan honden komen buurten, dan vind ik dat op zich prima, mist het gewoon sociale honden zijn. Als een hond niet met aangelijnde honden kan, dan moet je die bij de mijne uit de buurt houden. Hij is namelijk niet voor niets aangelijnd.![]()
En door de bank genomen vind ik dat ook helemaal niet erg. Van mij (puur mijn mening dus) hoeven mensen in een losloopgebied hun hond niet aan te lijnen of bij zich te houden omdat de mijne aangelijnd loopt. Het is immers primair een losloopgebied. Als ik dat niet wil, dan ga ik toch in een aanlijngebied lopen...
En ik vind daarnaast dat als ik met een aangelijnde hond in een losloopgebied loop, dat mensen ervan uit mogen gaan dat dat is omdat 'ie niet luistert en niet omdat 'ie anders alles aanvalt wat 'ie tegenkomt. Net zoals ik er vanuit zou moeten kunnen gaan dat mensen alleen maar hun hond los laten lopen als hij dat in sociaal opzicht ook aankan
Met een a-sociale of agressieve hond moet je gewoon helemaal niet in een losloopgebied gaan lopen. Aangelijnd of niet.
Helaas leert de realiteit ook dat dat helaas niet altijd zo werkt.
Ofwel omdat mensen niet weten waar ze mee lopen of omdat het ze niet interesseert
Of je hebt mensen die niet weten dat je je hond aangelijnd overal uit mag laten, zolang de hond maar in de struiken poept. Zo iemand woont hier in de buurt, loopt met zijn onopgevoede etterbakkie hier in het park, waar nauwelijks overzicht is
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- MarijeEnBoomer
- Actief
leerpuntje voor mijFrenk schreef:Ik zou het niet doenMarijeEnBoomer schreef:Ik kan me zo boosmaken als mensen onterecht commentaar op Boomers of mijn gedrag met Boomer hebben.
Tips en dingen sta ik altijd voor open maar gewoon dom gezwets daar kan ik me echt aan ergeren.Je er boos over maken bedoel ik... De wereld is vol van domme en vervelende mensen die menen iets tegen je te moeten zeggen over wat dan ook.
Het merendeel van de hondenbaasjes die ik tegenkom hebben geen idee waar ze mee lopen. Geen flauw benul van hondentaal. Grijpen in als hun hond de mijne volkomen terecht corrigeert (omdat ze niet bereden wensen te worden door zo'n kleine geilneef :N:) of laten hun hond een andere hond, overduidelijk angstig, opjagen en staan er een beetje bij te lachen.
Ik zeg er wel wat van, maar boos maken probeer ik te voorkomen
maar dta neemt niet weg dat ik elke dag geniet van de wandeling met Boomer en dat ik meestal het domme commentaar al kan wegwuiven maar soms ...

- Frenk
- Zeer actief
Tsja.. Ik vind dat als je een "agressieve" hond hebt, dat je dan niet op de drukke tijden in drukbezochte losloopgebieden moet gaan lopen. Om vervolgens boos te worden dat alle andere mensen hun hond niet altijd even goed onder appel hebben.Liesbeth schreef:Waar en ook weer niet. Ook honden die "aggressief" zijn hebben behoefte aan effe lekker los te gaan en dat mag alleen in een losloopgebied. Hier in de buurt is een heel lang goed overzichtelijk zandpad en dat is een HUP (Honden Uitlaat Plaats). Toen ik de (inmiddels overleden) macho van de buren wel eens uitliet, ging ik daar ook heen. Ik kom daar, als ik mijn fietsrondje met Luuk maak, dan ook regelmatig mensen tegen met honden die niet met andere honden overweg kunnen, maar wel een keer los willen. Geen probleem dan lijnen we de honden even aan en gaan ieder ons weegs.Frenk schreef:En ik vind daarnaast dat als ik met een aangelijnde hond in een losloopgebied loop, dat mensen ervan uit mogen gaan dat dat is omdat 'ie niet luistert en niet omdat 'ie anders alles aanvalt wat 'ie tegenkomt. Net zoals ik er vanuit zou moeten kunnen gaan dat mensen alleen maar hun hond los laten lopen als hij dat in sociaal opzicht ook aankan
Met een a-sociale of agressieve hond moet je gewoon helemaal niet in een losloopgebied gaan lopen. Aangelijnd of niet.
Dan zijn er altijd voldoende stokken om de spreekwoordelijke hond te slaan
Ik hou er dus ook rekening mee als ik 's ochtends of juist 's avonds laat loop, dat ik juist wel heel erg bewust ben dat dan ook de baasjes met honden die minder gediend zijn van sociale gezelligheid in het bos lopen.

- Keesjaap
- Actief
- Mijn ras(sen): Markiesjes
- Aantal honden: 5
- Locatie: Deventer. Baasje van Beauty, Sonja, Skila, Yazoo en Ayla.
Ook al mag het niet in "ons" bos ze lopen altijd los.
We lopen wel altijd op te letten wat er eventueel aankomt gezien het feit dat een roedel van 4 "woeste" zwarte honden wel indruk maakt.
We doen ook wel de honden eerder aan de lijn maar dat is meer voor het gemak als we terug zijn bij de auto.
Er zit er 1 tussen (Yazoo dus
) die liever niet naar huis gaat
Beauty (lab reu 11 jaar) doen we wel aan de lijn als er een grote reu aankomt, meneer wil dan nog wel eens onvriendelijk worden
We lopen wel altijd op te letten wat er eventueel aankomt gezien het feit dat een roedel van 4 "woeste" zwarte honden wel indruk maakt.
We doen ook wel de honden eerder aan de lijn maar dat is meer voor het gemak als we terug zijn bij de auto.
Er zit er 1 tussen (Yazoo dus
Beauty (lab reu 11 jaar) doen we wel aan de lijn als er een grote reu aankomt, meneer wil dan nog wel eens onvriendelijk worden

-
blondie
- Zeer actief
Dit vond/vind ik wel een gevalletje van nalatigheid van een baas die weet dat zijn hond achter angstige honden aanrent..een puppie die inene drie grote honden op zich af ziet komen :N:, ik heb met de nieuwe van mij ook zo'n donkerbruin vermoeden dat ze wil "jagen"als anderen het op een rennen zetten.. dus... aandacht en lijntje eraan.. staat nog niet genoeg appel op om haar in zo'n situatie terug te roepen nl..MarijeEnBoomer schreef:Het baasje van die turkse herder vertelde me later dat zijn hond het leuk vind om bange honden op te jagen. Dus toen Boomer als pup een angstkreetje sloeg toen ze 3 enorme honden op zich af zag komen rennen was dat een reden om de achtervolging in te zetten. Eerst was ze daardoor bang voor alle grote honden maar dat heb ik gelukkig weg kunnen krijgen tot ' alleen ' maar angst voor de turkse herder.blondie schreef:Geen enkele hond is 100% te vertrouwen, en mensen die weten hoe hun hond in elkaar steekt bij bepaalde honden nemen hun voorzorg.. de meesten volgens mij hier op het forum wel zo te lezen.. in mijn geval met onstuimige pubers lijn ik even aan.. zo krijgt hij de kans niet om zo'n dier "de les te lezen"MarijeEnBoomer schreef:precies!! Daarom is Boomer nu doodsbang voor turkse herders..Sylvia 1980 schreef:
Wel vind ik dat je met een hond die agressief reageerd op andere honden niet in een losloopgebied moet lopen, je kan zomaar een jonge hond tegenkomen die nog niet zo goed luisterd.het teefje is dol op alles wat jong is.. zij mag uiteraard gewoon kennis maken..dan laat ik de reu gewoon even naast me zitten
Ik hoop dat duidelijk is dat ik reageer op het feit dat sommige mensen vinden dat een hond die niet altijd gediend is van andere honden niet in een losloopgebied horen ondanks dat deze bazen van dit soort honden gewoon op tijd bepaalde situaties inschatten en hun keuze maken om geen overlast te veroorzaken
- Frenk
- Zeer actief
Nu ga je me toch even een stapje te snel...blondie schreef:Ik hoop dat duidelijk is dat ik reageer op het feit dat sommige mensen vinden dat een hond die niet altijd gediend is van andere honden niet in een losloopgebied horen ondanks dat deze bazen van dit soort honden gewoon op tijd bepaalde situaties inschatten en hun keuze maken om geen overlast te veroorzaken
Als dat zo was, dan waren er niet zoveel verhalen van honden die wel worden lastiggevallen of zelfs aangevallen door "agressieve" honden...
Ook tussen de baasjes van de zogenaamde "moeilijke" honden zitten ongeïnteresseerde appels.

-
blondie
- Zeer actief
en andersom ook Frenk, mensen die dus blijkbaar denken vrijheid blijheidFrenk schreef:Nu ga je me toch even een stapje te snel...blondie schreef:Ik hoop dat duidelijk is dat ik reageer op het feit dat sommige mensen vinden dat een hond die niet altijd gediend is van andere honden niet in een losloopgebied horen ondanks dat deze bazen van dit soort honden gewoon op tijd bepaalde situaties inschatten en hun keuze maken om geen overlast te veroorzaken
Als dat zo was, dan waren er niet zoveel verhalen van honden die wel worden lastiggevallen of zelfs aangevallen door "agressieve" honden...
Ook tussen de baasjes van de zogenaamde "moeilijke" honden zitten ongeïnteresseerde appels.
we moeten het allemaal met elkaar doen.. alle soorten en rassen en baasjes die snel benauwd zijn en anderen die denken laa maar waaien ze zoeken het zelf uit..
jij bent niet zo moeilijk als jouw opdringerige reutje gecorrigeerd zou worden door mijn dh reu.. maar jij is niet veel andere hondeneigenaren, dus houdt ik hem bij me.,. dat andere mensen dat niet doen.. is hun keus.. ik zou wel hopen dat die honden geen gaatjes maken.. anders vind ik het idd onverantwoord om ze los te laten in zo'n gebied ja..
het blijft een gebed zonder eind vrees ik..
Maar de verhalen van honden die lastig gevallen worden werkt tweeerzijdss he.. de honden die lekker los lopen en geen interesse hebben om te buurten bij andere honden maar wel met de baas erop uit willen en de honden die behoefte hebben om met andere honden te dollen...en op de honden aflopen die daar niet op zitten te wachten wie moet er dan wijken? Als iedereen gewoon zijn verantwoording neemt, even kijkt naar de baas en hoe hij reageert door bijvoorbeeld zijn hond bij zich te roepen scheelt dat al een hoop.. als je mijn hond in aanvang ziet staart hoog, nekharen wat borstelend.. dan ben je toch wel blij dat ik hem even bij me roep lijkt me.. niet dat hij als een bezetene je hond zou verscheuren, maar ik vind het zelf al niet fijn te zien die spanning, dus aan het lijntje die hap erlangs en verder spelen.. niemand boos niemand gefrustreerd en alles ok.. ik loop idd niet meer op mooie zondagen door het duin of over strand overigens.. veel te vermoeiend.. voor hem en mij..
Er lopen ook veel baasjes met honden die "makkelijk"zijn maar dat eigenlijk niet zijn in die gebieden.. laten die dan net mijn hond treffen, dan heb ik de zgn aggresssieve herder.. zo is het ook vaak..
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
of ze staan stom te kijken, doen niets en wensen je succesRosita Compagner schreef:Tip voor de volgende keer? Ruim vantevoren gaan roep dat jouw teef loops is. Moet je eens kijken hoe hard ze lopen om hun hond aan te lijnen.![]()
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
anica
- Actief
als ik in een losloop gebied loop en heb een hond aan de lijn tuurlijk lopen andere honden dan op de mijne af.bennie schreef:Ik erger me dood aan zulke mensen, ze mogen hun honden helemaal niet op jouw aangelijnde hond af laten lopen.
niets mis mee mist de hond niet gromd of wil vechten.
hallo!!! je loop in een losloopgebied!
zo als voor sommige wel bekend heeft max in een losloopgebied een muilkorf om, ik doe hem vaak aan de lijn als ik een andere hond tegen kom, omdat ik weet dat hij zich bij mij veel zekerder voelt en veel minder snel zal grommen.
als ik in het bos loop en kom een aangelijnde hond tegen tuurlijk doe ik mijn honden ff aan de lijn dat is gewoon fatsoen.
maar om nou tezeggen dat een andere hond niet op jou aan gelijnde hond mag aflopen? nee ben ik het niet mee eens.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt ook roepen dat je hond kennelhoest heeft....toen Fellow kennelhoest had en ik dat riep als ik mensen met honden aan zag komen wisten ze niet hoe snel ze hun hond bij zich moesten houdenRosita Compagner schreef:
Tip voor de volgende keer? Ruim vantevoren gaan roep dat jouw teef loops is. Moet je eens kijken hoe hard ze lopen om hun hond aan te lijnen.![]()
.
Ik vind ook dat er genoeg asociale honden eigenaren zijn, helaas.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Nogal een ambivalente reactie. Tuurlijk mag een hond niet op een aangelijnde hond aflopen, je geeft het zelf al aan, het is een sociale regel. Zeker als je hond een muilkorf omheeft, daar wordt ie erg onzeker van gezien hij zich niet kan verweren.anica schreef:als ik in een losloop gebied loop en heb een hond aan de lijn tuurlijk lopen andere honden dan op de mijne af.bennie schreef:Ik erger me dood aan zulke mensen, ze mogen hun honden helemaal niet op jouw aangelijnde hond af laten lopen.
niets mis mee mist de hond niet gromd of wil vechten.
hallo!!! je loop in een losloopgebied!
zo als voor sommige wel bekend heeft max in een losloopgebied een muilkorf om, ik doe hem vaak aan de lijn als ik een andere hond tegen kom, omdat ik weet dat hij zich bij mij veel zekerder voelt en veel minder snel zal grommen.
als ik in het bos loop en kom een aangelijnde hond tegen tuurlijk doe ik mijn honden ff aan de lijn dat is gewoon fatsoen.
maar om nou tezeggen dat een andere hond niet op jou aan gelijnde hond mag aflopen? nee ben ik het niet mee eens.
- Frenk
- Zeer actief
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Wat een nonsense, overal waar je anderen tegen komt heb je met anderen rekening te houden. Sociale gedragsregels. Doe je dat niet, dan ben je asociaal. Als je daar geen problemen mee hebt, swa.Frenk schreef:Natuurlijk wel, het is immers een losloopgebied. En als je dat niet wilt of je hond kan daar niet goed tegen, dan ga je toch naar een aanlijngebiedbennie schreef:Tuurlijk mag een hond niet op een aangelijnde hond aflopen
- *Silvia*
- Zeer actief
Ik loop meestal bij de Uithof of haagse bos of zuiderpark en anders kijkduin of scheveningen.MarijeEnBoomer schreef:Ik loop vaak in clingedeal. Als het weer het toelaat ook met regelmaat op het strand. Voor een korte wandeling pak ik weleens de scheveningse bosjes maar daar heb ik ook wat mindere ervaringen gehad met honden/eigenaren. Waar loop jij??*Silvia* schreef:Waar loop jij altijd Marije?
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
helemaal mee eens.bennie schreef: Wat een nonsense, overal waar je anderen tegen komt heb je met anderen rekening te houden. Sociale gedragsregels. Doe je dat niet, dan ben je asociaal. Als je daar geen problemen mee hebt, swa.
Onze eerste reu luisterde prima maar kon helaas niet met vreemde reuen met ballen opschieten. Dus zou ik mijn reu toen nooit los kunnen laten lopen? dacht het wel hij kwam meteen naast lopen en ging aan de lijn ik verwacht dat de eigenaar van de andere hond dan ook zo sociaal is om zijn hond bij zich te houden.
Oke ik ging niet op zaterdag of zondag naar een bomvol gebied met hem maar door de weeks als je maar paar mensen tegen komt zie ik het probleem niet.
Nu heb ik makkelijke teven eentje gaat niet eens naar andere toe heeft genoeg aan haar eigen speel maatje, de andere wil nog wel klieren bij bange honden dus als ik zie dat een hond onderdanig aankomt gaat ze effe aan de lijn. Zie ik in een bomvol losloop gebied een aangelijnde hond zal ik die van mij er nooit op af laten gaan welke rede dan ook dat de andere aan de riem zit.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- pammetje
- Zeer actief
eerst ff voor de duidelijkheid wij hebben hier geen losloopgebied
maar een gebied waar veel mensen hun hond los hebben lopen
ik lijn mijn honden altijd aan als ik een hond aan zie komen.
Ik heb ooit een wandeling gehad waar ik helemaal misselijk van werd
-ik heb mn honden aan de lijn komt er een vrouw achter mij het pad op en laat direct haar honden los, die op mij af komen stormen. grommend
Ik kon nog net voorkomen dat er iets gebeurde door mijn reu op te tillen
-ik loop verder met mn honden nog aangelijnd komen er 2 losse honden op ons afgestormt, ik roep dat ze haar honden terug moet roepen en kreeg direct de dooddoener : de mijne doen niks
nou de mijne wel, antwoord ik. De reactie was : o dan merken ze het vanzelf wel.
Ik zeg in hoeveel delen wil je ze terug dan
toen werden ze vlug
-ik kom de bocht om (nog steeds alle drie aangelijnd) is er een vrouw met haar hond aan het stokgooien
ik wacht zodat ze haar hond aan kan lijnen
maar ze roept dat ik gewoon door kan lopen want haar hond ziet toch alleen de stok. Ik loop door en ja hoor de hond komt op ons afgevlogen
direct ben ik er tussen gaan staan en heb die hond met een brul weggeschreeuwd
Nu werd ik het echt beu, maarja we waren er nog niet (ik loop nu op een pad waar ik nergens er af kan en omdraaien was ook geen optie want dan moest ik terug naar al die andere honden)
-toen stonden er 6 losse honden met hun baasje en ik vraag netjes om hun honden even bij te houden
krijg ik te horen dat als ik ze los laat dat er dan niks gebeurd en ik moet me niet aanstellen
nu werd ik wel boos en zei dat als er wel wat gebeurde de verantwoording bij hun lag.
ze lijnde met tegenzin aan (let wel dit is geen losloopgebied)
heerlijk zo'n wandeling met mensen die denken dat alle honden maar met elkaar moeten kunnen spelen
maar een gebied waar veel mensen hun hond los hebben lopen
ik lijn mijn honden altijd aan als ik een hond aan zie komen.
Ik heb ooit een wandeling gehad waar ik helemaal misselijk van werd
-ik heb mn honden aan de lijn komt er een vrouw achter mij het pad op en laat direct haar honden los, die op mij af komen stormen. grommend
Ik kon nog net voorkomen dat er iets gebeurde door mijn reu op te tillen
-ik loop verder met mn honden nog aangelijnd komen er 2 losse honden op ons afgestormt, ik roep dat ze haar honden terug moet roepen en kreeg direct de dooddoener : de mijne doen niks
nou de mijne wel, antwoord ik. De reactie was : o dan merken ze het vanzelf wel.
Ik zeg in hoeveel delen wil je ze terug dan
toen werden ze vlug
-ik kom de bocht om (nog steeds alle drie aangelijnd) is er een vrouw met haar hond aan het stokgooien
ik wacht zodat ze haar hond aan kan lijnen
maar ze roept dat ik gewoon door kan lopen want haar hond ziet toch alleen de stok. Ik loop door en ja hoor de hond komt op ons afgevlogen
direct ben ik er tussen gaan staan en heb die hond met een brul weggeschreeuwd
Nu werd ik het echt beu, maarja we waren er nog niet (ik loop nu op een pad waar ik nergens er af kan en omdraaien was ook geen optie want dan moest ik terug naar al die andere honden)
-toen stonden er 6 losse honden met hun baasje en ik vraag netjes om hun honden even bij te houden
krijg ik te horen dat als ik ze los laat dat er dan niks gebeurd en ik moet me niet aanstellen
nu werd ik wel boos en zei dat als er wel wat gebeurde de verantwoording bij hun lag.
ze lijnde met tegenzin aan (let wel dit is geen losloopgebied)
heerlijk zo'n wandeling met mensen die denken dat alle honden maar met elkaar moeten kunnen spelen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Jo
- Vaste gebruiker
Ik lees zo vaak hier dat je met een agressieve of angstige(of loopse) hond niet in een losloopgebied moet gaan lopen als je er niet van gediend bent dat andere honden naar de jouwe komen....maar wat nu als je hele woonplaats een losloopgebied is? Bij ons is er nergens een aanlijnplicht.
Wat ik dus meestal naar mijn hoofd krijg als ik vriendelijk vraag om een niet zo vriendelijke of erg opdringerige hond bij mijn zeer angstige hondje weg te halen, is een verontwaardigd; ze mogen hier los hoor
Wat ik dus meestal naar mijn hoofd krijg als ik vriendelijk vraag om een niet zo vriendelijke of erg opdringerige hond bij mijn zeer angstige hondje weg te halen, is een verontwaardigd; ze mogen hier los hoor
-
Muk
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Ja en in dat aanlijngebied loopt het merendeel van de honden dus losFrenk schreef:Natuurlijk wel, het is immers een losloopgebied. En als je dat niet wilt of je hond kan daar niet goed tegen, dan ga je toch naar een aanlijngebiedbennie schreef:Tuurlijk mag een hond niet op een aangelijnde hond aflopen
Ook iemand die de hond aan de riem heeft wil wel eens in een bos wandelen, lijkt me trouwens zijn/haar goed recht en de bazen van loslopende honden mogen best rekening houden met het feit dat het dier aan de riem zit, je weet tenslotte nooit waarom ie aangelijnd is.
Mijn flatcoat liep wel los in het bos maar was zeer baasgericht, speelde met de baas en had geen behoefte aan andere loslopende honden ..... ook dat is moeilijk aan het verstand te peuteren van sommige eigenaren want hun hond speelt zo graag met andere honden .....
Wij verwachten van de honden sociaal gedrag maar aan het sociale gedrag van vele hondenbazen mankeert ook nog wel het e.e.a.
Hou gewoon rekening met elkaar en elkaars honden ...... zo moeilijk is dat allemaal niet?? Je merkt snel genoeg hoe een andere hond of baas reageert en anticipeer daar dan op.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
helemaal mee eens, ik wordt niet goed van hondeneigenaren die spastisch hond optillend in losloopgebied lopen.Frenk schreef:Natuurlijk wel, het is immers een losloopgebied. En als je dat niet wilt of je hond kan daar niet goed tegen, dan ga je toch naar een aanlijngebiedbennie schreef:Tuurlijk mag een hond niet op een aangelijnde hond aflopen
wij wandele iedere dag met een groepje honden van alle maten en zo'n nieuwkomer die ze tegen komen wordt toch echt besnuffeld en gekeurd!
zo'n hond aan de lijn kan hierdoor van de rel raken maar voor ons is het geen doen om iedere keer de honden terug te roepen als een aangelijnde hond in losloopgebied loopt . Het is of hond loslaten of rechtsomkeren voor de ander! En hondeneigenaren die hun hond niet vertrouwen wat betref andere honden zijn al snel weg als ze ons zien!
buiten het losloopgebied is het voor ons een ander verhaal!
Maar dan houden wij ook rekening met fietsers,hardlopers enz..

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Waar woon je?Jo schreef:Ik lees zo vaak hier dat je met een agressieve of angstige(of loopse) hond niet in een losloopgebied moet gaan lopen als je er niet van gediend bent dat andere honden naar de jouwe komen....maar wat nu als je hele woonplaats een losloopgebied is? Bij ons is er nergens een aanlijnplicht.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Jo
- Vaste gebruiker
Eline* schreef:Waar woon je?Jo schreef:Ik lees zo vaak hier dat je met een agressieve of angstige(of loopse) hond niet in een losloopgebied moet gaan lopen als je er niet van gediend bent dat andere honden naar de jouwe komen....maar wat nu als je hele woonplaats een losloopgebied is? Bij ons is er nergens een aanlijnplicht.
Wat ik dus meestal naar mijn hoofd krijg als ik vriendelijk vraag om een niet zo vriendelijke of erg opdringerige hond bij mijn zeer angstige hondje weg te halen, is een verontwaardigd; ze mogen hier los hoorIk kom eraan!