Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleding bij een show

Moderator: moderatorteam

Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

San heeft meestal een nette spijkerbroek aan met een blouse.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik vind ik weet niet of ze nog showt die vrouw van die Bobtails altijd zo leuk gekleed :wink:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Nanna schreef:Helemaal opgedirkt hoeft voor mij niet, maar wèl vind ik dat een handler er gewoon, uit respect naar de keurmeester en de hond, netjes uit moet zien.
Moet je zien wat er vooral bij duitse herders aan aso volk rondloopt in glimmende trainingspakken, afgetrapte gympen en petjes.
Ik vind het, sorry hoor, geen gezicht.
:ok: :ok: :ok: Volkomen mee eens.
Maggie
Maggie
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef: ik heb zelf ook nog even gezocht, uit nieuwsgierigheid - was dat die mevrouw met grijze broek en groene blouse?
Yesss, and we have an winner! :cheer:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef: Afbeelding
Die hond op tafel vind ik veel viezer :pffff:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nanna schreef:
Brigitte schreef:Ik vind ik weet niet of ze nog showt die vrouw van die Bobtails altijd zo leuk gekleed :wink:
Da's Cornelia van "vom Elbe-Urstromtal" ;-)
Die loopt vaak in dirndljurkjes ;-)
idd. :mrgreen: Ik kon geen foto van haar vinden in haar typische jurkjes.

Afbeelding
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:zoek de verschillen ;-)
Afbeelding
Ik schrik vooral van hoe deze hond neergezet wordt; allemachtig zeg, nog even en hij zit met zijn knie op de grond.
Maar dat terzijde :mrgreen:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Inge O schreef:
Tamara. schreef:
Inge O schreef: ik heb zelf ook nog even gezocht, uit nieuwsgierigheid - was dat die mevrouw met grijze broek en groene blouse?
Yesss, and we have an winner! :cheer:
dan vind ik het echt bijna schokkend dat deze outfit als not done bestempeld wordt :roll: :roll: :roll: .
jeezes mensen, waar zijn we mee bezig zeg :19: .
Die mevrouw stak met haar kleding inderdaad af tegen de rest van de handlers, maar voor mij was het ook schoon, netjes en vooral functioneel. Zoals Inge ook al zegt: het is toch een hondenshow, geen kledingshow? Of zouden de keurmeesters zo fout bezig zijn dat inderdaad de kleding van de handlers meetelt in de beoordeling van de honden? Zou niet moeten mogen toch?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Kaiou schreef:Of zouden de keurmeesters zo fout bezig zijn dat inderdaad de kleding van de handlers meetelt in de beoordeling van de honden? Zou niet moeten mogen toch?
Ze kijken ook naar het totaalplaatje inderdaad. Ik weet niet of dat niet zou moeten mogen? Bij turnen wordt toch ook gekeken hoe netjes een oefening wordt afgewerkt en afgerond en niet alleen of de oefening perfect gaat?
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Het gaat om de hónd ! Het moet niks uitmaken wat de persoon ernaast draagt.
Al loopt ie in een zwembroek, moet niks uitmaken.
Kaiou
Zeer actief

Scooby schreef:
Kaiou schreef:Of zouden de keurmeesters zo fout bezig zijn dat inderdaad de kleding van de handlers meetelt in de beoordeling van de honden? Zou niet moeten mogen toch?
Ze kijken ook naar het totaalplaatje inderdaad. Ik weet niet of dat niet zou moeten mogen? Bij turnen wordt toch ook gekeken hoe netjes een oefening wordt afgewerkt en afgerond en niet alleen of de oefening perfect gaat?
Bij turnen kijken ze toch ook niet hoe de trainer er uit ziet? Ze kijken hoe de turner zichzelf presenteert en de oefeningen doet.
Omdat een hond zichzelf niet kan showen zonder handler wil toch niet zeggen dat dan ook de handler meebeoordeeld moet worden?
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Er is een enorm grijs gebied tussen een oude gescheurde spijkerbroek, een trainingsbroek met zichtbare bilnaad en een gala jurk. :wink: Daar tussen zit zat wat je wel aan kan doen naar een show en wat er toch redelijk tot meer dan voldoende uitziet om presentabel te zijn.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

Bullenmama schreef:Het gaat om de hónd ! Het moet niks uitmaken wat de persoon ernaast draagt. Al loopt ie in een zwembroek, moet niks uitmaken.
Ja, dat bedoel ik :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Lies en co schreef:Gewoon een net adidas-setje dat ik evengoed aan trek om te werken.
Ik neem aan dat je gymles geeft? :F:
:wink:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

ladybird schreef:Er is een enorm grijs gebied tussen een oude gescheurde spijkerbroek, een trainingsbroek met zichtbare bilnaad en een gala jurk. :wink: Daar tussen zit zat wat je wel aan kan doen naar een show en wat er toch redelijk tot meer dan voldoende uitziet om presentabel te zijn.
Maar zoals ik het nu begrijp is het dan de ´kledingsmaak´ van de keurmeester die bepaalt wat voor punten je hond krijgt en dat vind ik vreemd. De hond zelf wordt toch niet beter of slechter door de kleding van de handler?
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

Inge O schreef:
Kaiou schreef:
Inge O schreef:
Tamara. schreef: Yesss, and we have an winner! :cheer:
dan vind ik het echt bijna schokkend dat deze outfit als not done bestempeld wordt :roll: :roll: :roll: .
jeezes mensen, waar zijn we mee bezig zeg :19: .
Die mevrouw stak met haar kleding inderdaad af tegen de rest van de handlers, maar voor mij was het ook schoon, netjes en vooral functioneel. Zoals Inge ook al zegt: het is toch een hondenshow, geen kledingshow? Of zouden de keurmeesters zo fout bezig zijn dat inderdaad de kleding van de handlers meetelt in de beoordeling van de honden? Zou niet moeten mogen toch?
als zij echt zó afstak tegen de rest zegt dat meer over de rest dan over haar (inclusief de mensen die vinden dat ze een stomme outfit heeft).
ik word hier echt boos om, echt heel erg boos, dus ik stop de discussie maar beter.
Ben het helemaal met je eens.....en niet boos worden......zonde van je zondagavond :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Kaiou schreef:
Bullenmama schreef:Het gaat om de hónd ! Het moet niks uitmaken wat de persoon ernaast draagt. Al loopt ie in een zwembroek, moet niks uitmaken.
@beiden
Flauwekul natuurlijk. De handling is een belangrijk onderdeel van de opdracht die je op zo'n show hebt om je hond zo goed mogelijk te presenteren.
Een bierbuik, een te korte broek of een bouwvakkersdecollete leiden daarvan af.

Persoonlijk vind ik dat dames in een nette broek (liever geen jeans) en een blouse en/of truitje/vestje en heren in een nette broek, overhemd en jasje of trui gekleed horen te gaan. Gewoon, omdat het zo hoort. Een beetje gevoel voor decorum mag je toch wel verwachten?
En dat een werkhondenkeuring er weer anders uitziet dan Crufts, dat lijkt me ook logisch :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Kaiou schreef:De hond zelf wordt toch niet beter of slechter door de kleding van de handler?
Het plaatje dat gepresenteerd wordt wel (als je je in uitersten kleed) :wink:
Afbeelding
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Bullenmama schreef:Spijkerbroek of andere nette broek en net shirt erop moet toch genoeg zijn ?
Waarom in pak met stropdas of in mantelpakje naast je hond lopen ?
Ik blijf het raar vinden dat de beoordeling van de honden daarbij een rol speelt.
Het gaat toch om de hond of ben ik nou gek.
Een keurmeester moet helemaal niet letten op de kleding.
Het zou toch van de gekke zijn als een minder goede hond een U zou krijgen omdat het vrouwtje zó leuk kleurt bij de hond, terwijl de betere hond een G krijgt, want tja, die mevrouw had niet zo'n leuke rok aan, kleurde niet bij de hond.
Wat heeft een showuitslag dan nog voor waarde qua fokken ?
Niks toch.
Ik denk niet dat de kwalificatie beinvloed zal worden. Een goede hond krijgt een U. Of je nu wel of niet mooi gekleedt bent. En al ben je nog zo leuk gekleedt, als je hond geen U hoort te krijgen krijg je een ZG.
Maar een eventuele plaatsing of net wel of niet het CAC kan het wel uitmaken. Misschien onbewust, maar het oogt dan misschien net beter.
Een keurmeester moet toch op een gegeven moment kiezen en als er 2 honden gelijk zijn heb je kans dat hij voor het totaal plaatje (hond maar ook het voorbrengen e.d.) gaat.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Kaiou schreef:
Scooby schreef:
Bij turnen kijken ze toch ook niet hoe de trainer er uit ziet? Ze kijken hoe de turner zichzelf presenteert en de oefeningen doet.
Omdat een hond zichzelf niet kan showen zonder handler wil toch niet zeggen dat dan ook de handler meebeoordeeld moet worden?
Tja, dat is nu eenmaal 'het spelletje' van het showen... Dat ik dit zo stel, wil niet zeggend dat ik het daarmee eens ben, hoor. Maar zo is het showen nu eenmaal ooit bedacht: een totaalplaatje wat zich moet presenteren in de ring en dat is handler + hond.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben het eens met de mensen die geschreven hebben dat er een heel stuk grijs zit tussen een slonzerige outfit en een driedelig kostuum.
Ik vind zelf dat een exposant er gewoon verzorgd hoort uit te zien, in kleding waarin die persoon zich prettig voelt en die de aandacht niet afleiden van hetgeen waar het om gaat, de hond dus.

Zelf show ik meestal in een spijkerbroek (wel een nette), gewoon schoon en verzorgd dus. Hier enkele voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik met Nozem op Crufts was heb ik wél een pakje gedragen in de ring, maar het was verre van een mantelpak :wink: :

Afbeelding

@ Nanna: beantwoord ik aan jouw stereotype beeld van een herder-handler zo? :wink:
Laatst gewijzigd door LongFields op 09 nov 2008 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaiou
Zeer actief

Frenk schreef:
Kaiou schreef:
@beiden Flauwekul natuurlijk. De handling is een belangrijk onderdeel van de opdracht die je op zo'n show hebt om je hond zo goed mogelijk te presenteren. Een bierbuik, een te korte broek of een bouwvakkersdecollete leiden daarvan af.
Waarom zou mijn mening flauwekul zijn :19: ?
Mijn mening is dat een bierbuik, een te korte broek of een bouwvakkersdecollete geen verschil zou mogen maken in de beoordeling van de hond. Een goede keurmeester zou zich daardoor niet mogen laten afleiden. Een goede keurmeester dient zelfs uitsluitend naar de hond te kijken en zichzelf nergens door mogen laten afleiden.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Kaiou schreef: Een goede keurmeester zou zich daardoor niet mogen laten afleiden. Een goede keurmeester dient zelfs uitsluitend naar de hond te kijken en zichzelf nergens door mogen laten afleiden.
Nee, een keurmeester beoordeelt naast de hond ook het totaalplaatje, het handlen en alles wat daarbij komt kijken. Zo gaat het nu eenmaal... :19:
Kaiou
Zeer actief

Scooby schreef:
Kaiou schreef: Een goede keurmeester zou zich daardoor niet mogen laten afleiden. Een goede keurmeester dient zelfs uitsluitend naar de hond te kijken en zichzelf nergens door mogen laten afleiden.
Nee, een keurmeester beoordeelt naast de hond ook het totaalplaatje, het handlen en alles wat daarbij komt kijken. Zo gaat het nu eenmaal... :19:
Dat het zo gaat, daar ben ik achter. Maar ik vind dat jammer.
En zou het zo moeten gaan :19: ? Dat een hele goede hond lager scoort omdat de handler toevallig een zoom uit de broek heeft hangen of er net een vlek op de rok heeft opgelopen?
Of dat een mindere hond betere punten krijgt omdat de handler er zo fantastisch uitzag?
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Scooby schreef:
Als iedereen nu in glimmend trainingspak loopt hebben ze allemaal evenveel kansen :mann: :mrgreen:

Nee, ik houd ook niet van glimmende trainingspakken of zichtbare bilnaden, maar heb niets tegen een schone spijkerbroek met net (T-)shirt.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Kaiou schreef:En zou het zo moeten gaan :19: ? Dat een hele goede hond lager scoort omdat de handler toevallig een zoom uit de broek heeft hangen of er net een vlek op de rok heeft opgelopen?
Of dat een mindere hond betere punten krijgt omdat de handler er zo fantastisch uitzag?
Nee, maar zo gaat het ook niet. De kwalificatie wordt er niet door beinvloed (tenzij de handler in joggingbroek ook van het handlen een zooitje maakt natuurlijk), maar de uiteindelijke plaatsing voor het CAC of in de groep kan er wel door beinvloed worden.
Frenk
Zeer actief

Kaiou schreef:Dat een hele goede hond lager scoort omdat de handler toevallig een zoom uit de broek heeft hangen of er net een vlek op de rok heeft opgelopen?
Zo is het natuurlijk niet. :wink:

Maar een decollete tot aan je navel, een hotpants of een ongekamd en ongewassen verschijning vind ik persoonlijk een belediging aan het adres van de keurmeester, het publiek en je mede-exposanten. Wat is er mis met jezelf een beetje verzorgen?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Kaiou schreef:
Frenk schreef:
Kaiou schreef:
@beiden Flauwekul natuurlijk. De handling is een belangrijk onderdeel van de opdracht die je op zo'n show hebt om je hond zo goed mogelijk te presenteren. Een bierbuik, een te korte broek of een bouwvakkersdecollete leiden daarvan af.
Waarom zou mijn mening flauwekul zijn :19: ?
Mijn mening is dat een bierbuik, een te korte broek of een bouwvakkersdecollete geen verschil zou mogen maken in de beoordeling van de hond. Een goede keurmeester zou zich daardoor niet mogen laten afleiden. Een goede keurmeester dient zelfs uitsluitend naar de hond te kijken en zichzelf nergens door mogen laten afleiden.
Omdat de handling en de handler een integraal onderdeel zijn van wat je ter beoordeling aan een keurmeester voorlegt.
Als je slecht handelt, dan scoor je toch ook minder punten?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

LongFields schreef:Zelf show ik meestal in een spijkerbroek (wel een nette), gewoon schoon en verzorgd dus. Hier enkele voorbeelden:

Toen ik met Nozem op Crufts was heb ik wél een pakje gedragen in de ring, maar het was verre van een mantelpak :wink:
Ik vind op buitenshows zo'n nette spijkerbroek met een leuk truitje prima kunnen. En die outfit op Crufts vind ik erg leuk staan :ok:
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Afgezien of het wel of niet kan, in slonzige kleding lopen, ik zou het zelf gewoon niet doen als ik de ring in moet. Als ik alleen kom kijken, ga ik lekker in mn joggingbroek. Lekker warm, en loopt heeeeeerlijk. Maar als ik de ring in moet, ai ai ai. Dan ga ik niet in mn joggingbroek, al zit die nog zo lekker. Er staan weet ik veel hoeveel mensen naar me te loeren buiten de ring, niet alleen de keurmeester. En ik vind het dan leuker om er redelijk uit te zien. Ik zou me niet durven vertonen in een joggingbroek in de ring.

In zwolle had ik een spijkerbroek aan. Op de clubmatch van de NCC ook een spijkerbroek, maar dan wel een zwarte. En mn zwarte jasje. Dit vind ik nog steeds de beste combi voor mij. :D

Maar goed, toen ik met Keeff eens de erering in ging heb ik mn zwarte jasje aangetrokken. Daarvoor had ik een roze t shirt en een nette broek. En voor ik de erering in ging heb ik snel mn jasje aangetrokken. :smile2:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”