Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe was jullie dag in het park???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Hoe was jullie dag in het park???

Ongelezen bericht door doggy »

Zo straks had ik Beike en het oppashondje uitgelaten in het park.
Het was er best gezellig :mrgreen:

Als eerst zagen we een man lopen met een Leonberger en daar heeft Beike even mee gespeeld en toen kwam er een X Rottweiler / Herder aan en daar had Beike ook even meegespeeld.

Even verderop kwamen we een Bordercollie tegen en dat was ook spelen geblazen :mrgreen: , vooral lekker rennen :D

Het oppashondje speelt niet echt, die wil liever doorlopen.

We konden nog net even in het zonnetje lopen want daarna werd het bewolkt.

Al met al hadden ze dus lekker gespeeld ( het oppashondje niet, die ging zijn eigen weg) en lekker gerend.
De baasjes onderling even lekker met elkaar gekletst en zo zijn we ieder richting huis gegaan.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Haha, wij waren net in het park met Sam en we zijn niemand tegen gekomen. Niet zo gek, want het park was opgebroken en het was een en al modder :mrgreen: Alleen wisten we dat niet voordat we erheen gingen :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wij waren vanochtend om 7 uur in het (nog donkere) bos, en verassing verassing, we zijn alleen Vera's Golden vriend tegengekomen die we vaker rond die tijd zien.
Verder niemand :mrgreen:
Beide dames hebben wel lekker gedold met deze leuke heer. Dat wil zeggen, Vera speelde met hem, en Saar sprong er blaffend omheen of Vera wel heeeeeel snel met haar wilde komen spelen :boos:
Het heeft nog nooit gewerkt, maar Saar blijft stug volhouden :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik kom nooit in een park :wink: Mijn honden hebben vanmorgen lekker op een veld gescheurd. Ik ben (gelukkig) niemand tegengekomen :ok:
Afbeelding
doggy

Moos schreef: Beide dames hebben wel lekker gedold met deze leuke heer. Dat wil zeggen, Vera speelde met hem, en Saar sprong er blaffend omheen of Vera wel heeeeeel snel met haar wilde komen spelen :boos:
Het heeft nog nooit gewerkt, maar Saar blijft stug volhouden :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Vandaag alleen honden in de verte in het park gezien, geen speelkameraad van Fellow tegen gekomen :19:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wij kwamen een loslopende loopse teef tegen.
Macho helemaal blij natuurlijk, maar helaas voor hem liepen we door :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Brindlecardi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben alleen maar blij als ik niemand tegenkom :cheer:
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Ik woon aan een bosrand dus kunnen wij altijd lekker het bos in. Vandaag niemand gezien, dat is wel vaker door de week. Ik zie altijd dezelfde mensen met hun hond en loop soms een eind samen. Dit is goed voor Beer omdat hij nogal bang is. 's Zondags is het altijd drukker en dat is de minst leuke wandeldag voor ons. Vandaag heeft Beer uitgebreid in de poep gerold. Ik had geluk, het was paardenpoep :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Behalve de bekende mensen en honden kwamen we een paar leuke pups tegen vandaag, en ik was Jack kwijt. :roll: Dus ik sta tegen een vreemde mevrouw met een schattige goldenpup te kletsen en laat ook even vallen dat ik normaal gesproken twee honden heb maar dat er eentje pleitos is. "Wat voor hond?" vraagt ze. Ik wijs op Lilo en zeg "Zoiets, maar groter, en met grotere oren, die niet werken." Mevrouw wijst achter me en vraagt "Zoiets?"

Staat het etter vrolijk achter me te kwispelen. Onvoorstelbaar dat een hond met twee scheve poten zo snel en onhoorbaar vanuit het niets weer op kan duiken. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Wij hebben hier geen parken maar polders. En daar kom ik nooit iemad tegen, wat ik heel fijn vind.
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

ik lees hier vaak dat mensen blij zijn als ze geen andere mensen tegen komen...is dat dat je liever lekker alleen loopt te struinen of dat je liever geen andere honden tegen komt omdat je geen muiterij wil......je is gewoon algemeen hé....niet persooonlijk.
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Vandaag dan geen park maar de berendonck.
Ineens waren we omsingeld door heel veel leonbergers.
Ik denk een wandeling van een forum of vereniging ofzo.
Mijn grote stoere vent was ineens niet veel meer :mrgreen:
Gelukkig waren het allemaal lieve goedzakken en Macho heeft even leuk meegspeeld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik denk dat het meer met muiterij heeft te maken :wink:
Daar ben ik ook wel bang voor hoor, daarom ben ik blij als ik bepaalde honden niet tegenkom en lekker stressvrij kan wandelen :wink:

En vandaag was gelukkig zo'n heerlijk stressvrije wandeldag met alleen maar leuke hondjes :cheer:
Gol kwam haar dogo argentino vriendinnetje tegen die helemaal kierewiet is, ze doen altijd beukspelletjes samen :piew:
Heel leuk gezicht altijd, Lomp en Lomper :mrgreen:

Verder nog 2 labradorreuen waar ze helemaal gek mee is en waarmee geklierd moest worden en een rot tekkeltje die vandaag wel lief was :mrgreen:
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

ik vroeg het gewoon vriendelijk

Ongelezen bericht door tibetaantje »

vanmorgen kwam ik een jongen die ik ken tegen met zijn amerikaanse buldog los.
ik weet dat hij ''probleem honden'' heeft en 1 van zijn honden is ie kwijt door bijtincident.
ik zag hem aan de overkant met 1 hond los.....ik stond met een buuv met ook kleine hondjes net als ik dus ik schreeuw naar de overkant.....''blijft hij wel daar''
gewoon op een vriendelijke manier hoor, ik zweer het.
schreeuwt hij terug...''áls jij je nou met je eigen honden bemoeid, bemoei ik me met de mijne''
toen kreeg ik toch weer zo,n raar gevoel van....je maakt het er zelluf van dat mensen met een scheef oog naar je kijken met zo,n antwoord.
je ken toch gewoon zeggen...''niks aan de hand hoor, deze blijft gewoon bij me''
zijn wij gerust en heb je geen scheven gezichten.
nu zijn het toevallig ik en me buuv...heb je een verkeerde die boos word word de politie gebeld.....hij mag niet los...en mensen kijken niet verder dan hun neus lang is dus als ze weten dat hij al een hond heeft moeten laten gaan dan heb je natuurlijk al een naam.
maar aan de andere kant kan ik ook wel heel goed zijn gevoel begrijpen...als hij zijn hond kwijt is door toedoen van een derde dat hij denkt.....''ja wat moeten jullie nou weer...hij doet toch niks''
nou dit wou ik alleen ff kwijt.
groetjes
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

tibetaantje schreef:ik lees hier vaak dat mensen blij zijn als ze geen andere mensen tegen komen...is dat dat je liever lekker alleen loopt te struinen of dat je liever geen andere honden tegen komt omdat je geen muiterij wil......je is gewoon algemeen hé....niet persooonlijk.
Ik spreek voor mijzelf als ik zeg dat ik met mijn beide honden liever alleen ben. Mijn reu kan niet altijd met andere grote reuen en ze hebben genoeg aan elkaar om zich lekker te vermaken. Ik kan dan zelf ook lekker met de honden bezig zijn. Loop ik met ze apart dan maakt het mij niet zoveel uit wie ik tegenkom. Soms vind ik een praatje wel gezellig, ligt aan de persoon :wink:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

tibetaantje schreef:ik lees hier vaak dat mensen blij zijn als ze geen andere mensen tegen komen...is dat dat je liever lekker alleen loopt te struinen of dat je liever geen andere honden tegen komt omdat je geen muiterij wil......je is gewoon algemeen hé....niet persooonlijk.
Ik loop minstens twee maal per dag met de honden in losloopgebieden en vind het heerlijk om alleen te slenteren, trainen en te doen. Dat doe ik meestal 's ochtends vroeg, zodat ik bijna niemand tegen kom die ik ken.
Inderdaad om muiterij van vreemde opdringerige reuen te voorkomen, maar ook om niet verplicht overal te staan beppen.
Maar ik vind het ook errrrug gezellig om met vriendinnen er op uit te trekken, zoals vanmidddag. Dagindeling wat de hondjes betreft van vandaag, 's ochtends lekker getraind laat in de middag met vriendinnen en bijbehorende viervoeters op stap. Zonnetje erbij, wat wil een mens nog meer. :cheer:
Brindlecardi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik wil geen ruzie tussen honden, ik schat ook het gehalte van 'sociale baasjes' niet zo extreem hoog in in de regio, niet dat ik een asociale buurt heb, helemaal niet eigenlijk, maar ze snappen het duidelijk niet, in ieder geval niet als je rondloopt met een 'asociale' lab. Ik vind het dus heerlijk ontspannen als ik niemand tegenkom. Met Osa maakt het me trouwens geen moer uit wat of wie ik tegenkom, Osa namelijk ook niet :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Met Moos vond ik het vervelend als we veel grote macho reuen tegenkwamen. Naarmate Moos vaker te grazen was genomen werd ik steeds angstiger daarvoor.
Met Saar en Vera vind ik honden tegenkomen wel leuk over het algemeen. Grote honden richten zich meteen op Vera, en Vera is ook veel meer op honden gericht dan Saar, dus kleine Saar blijft lekker in de luwte nu. Vera vindt vreemde honden vaak erg gezellig dus dat vind ik voor haar dan leuk als ze even lekker kan rennen en dollen.
Alhoewel ik moet zeggen dat ze weinig echt speelt met vreemde honden (tenzij we echt op gaan lopen), het is meestal wat hopsen en blij doen en als ik dan doorloop komt ze direct mee, hoef ik ook niet te roepen ofzo.

Ik kom alleen liever geen mensen zonder hond tegen :mrgreen: . Die wil Vera namelijk ook gaan begroeten, en dan moet ik haar steeds bij me roepen. Dat doet ze prima hoor, luistert heel goed dan (komt zelfs bij joggers uit zichzelf al naast me lopen), maar ik vind het zelf niet zo lekker wandelen als ik steeds Vera bij me moet houden i.p.v dat ze als een dolle lekker kan rennen en doen wat ze wil.
Vera's idee van loslopen is namelijk rennen, rennen, en nog meer rennen, en dan in een gebied van zo'n 100 meter om mij heen.
Afbeelding
doggy

Op de meeste zondagen als het mooi weer is, is het meestal wel een beetje druk met wandelaars en fietsers / trimmers e.d. in het park.

Vanmorgen rond 11 uur liep ik met Beike in het park en ik had hem eerst los.
Ik zag in de verte 2 mensen met een kinderwagen aankomen en ik zag dat ze naar Beike keken.
Beike doet verder niks, ook niet tegen die kinderwagen, maar ik wist wat ze met haar blik bedoelde.
Daarop lijnde ik Beike aan en zijn we verder gelopen.
Toen ze ons gepasseerd hadden, deed ik Beike weer los en heeft hij met een wit hondje ( X Westy) gespeeld.

Omdat er een trimmer aan kwam, deed ik Beike even vast ( niet dat Beike trimmers iets doet, maar trimmers stellen het vaak erg op prijs als je je hond even aanlijnt als ze passeren).

Toen de trimmer verder op was, had ik Beike weer los gedaan en heeft hij heerlijk gespeeld, met zijn grote vriendin de BernerSennen.
Even later kwamen we ook zijn vriendinnetje de CockerSpaniel tegen.
Daar heeft hij ook even mee gespeeld.

Verderop zag ik zijn vriendje ( X Staby / BorderCollie) lopen en daar hebben we de hele terugweg mee opgelopen en de honden hadeen lekker gespeeld en ge-rent.

Op de terugweg kwamen we ook nog het oudje van het park tegen.
Dat is een X Stabij / Wetterhoun.
Dat was meer even snuffelen en verder spelen met zijn vriendje, waar we nog steeds mee opliepen.

Onderweg kwamen we ook nog een JackRussel en een Labrador tegen, maar zij waren aangelijnd, waarop ik Beike ook aanlijnde.
Gewoon voor het fatsoen.

Even later liep er een vrouw met een Sheltie en een SchotseCollie.
De Sheltie was aangelijnd en de Schotse Collie niet.
Beike liep inmiddels alweer los en de andere hond, waar we mee opliepen ook.
De honden passeerden elkaar gewoon en negeerden elkaar.

Hier op de buurt weten we van elkaar welke honden er wel en niet goed met elkaar kunnen, daar houden we ook rekening mee.
( Het is namelijk geen officiëel losloop gebied.).
Bij een onbekende hond, worden de honden, althans Beike direct aangelijnd, tenzij het baasje van de andere hond zegt dat het oké is en ik zelf ook zie dat het wel kan.

Al met al was het een leuke ochtend / middag in het park. :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vanochtend ben ik met Githa, Bram en Mejra naar Vianen geweest. Een aantal groepen honden tegengekomen. Bram bemoeit zich niet meer zo met onbekende andere honden. Het is even snuffen en doorlopen. Alleen voor echt leuke teven gaat hij even in spelbuiging :wink:

Vanmiddag naar het Zeisterbos gereden. Dat was een echte zondagmiddagwandeling met veel Labradors en kinderen. Nog een hele tijd een Lab pupje achter me aan gehad die gehaald werd door kinderen en weer terug kwam rennen naar mij. Uiteindelijk een snoepje uit m'n zak gehaald, die aan kind gegeven en uitgelegd wat ze er mee moest doen. Dat werkte :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Vanochtend met de hondjes naar het ven geweest, door de bossen gewandeld en natuurlijk hebben ze in het water gespeeld.

Vanmiddag ben ik naar het leenderbos gegaan.
Maar ze waren ergens aan het schieten (kleiduiven denk ik) en pang! daar ging maddox! Hij heeft een hele tijd op zo'n 50 meter voor ons uitgelopen, maar liet zich niet terug roepen. Als ik de andere kant uit liep dan liep hij door. Meneer kent de route. Een keer kwam hij terug, maar toen knalde het weer en weg was ie. Naarmate we verder op de terugweg liepen hoe harder en verder hij rende. Uiteindelijk was ik hem dus kwijt, andere wandelaars hadden hem wel gezien, dus hij liep wel richting auto.
Maar hij was niet bij de auto!!!! Aaaargh!!!! Roepen leverde niets op, ik zag hem nergens, dus ik wilde net hulptroepen gaan verzamelen toen ik hem om het hoekje zag aan komen rennen.
Braaaaaaf!!!!!!!! pfew!
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Wij hebben vamiddag met een vriendje RR in de duinen gelopen. De hondjes hebben lekker gespeeld. Sommige honden die we tegenkwamen (was erg druk) even besnuffeld andere gewoon langsgelopen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik was vanmiddag echt verbaasd :eek: waar komen al die honden vandaan :19: het rammelde er in een keer van, normaal kom je bijna niets tegen :wink:
ik laat ze zowie zo niet los dan, want het rammelde ook gelijk van de fietsers :roll: wat een drukte :Q:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik loop liever alleen omdat ik niet altijd zin heb om sociaal te doen. Gelukkig is hier nog ruimte zat om heerlijk alleen te kunnen lopen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier ook het liefst zo min mogelijk andere honden om me heen ivm agressie van mijn honden.

Wij hebben trouwens ook heerlijk gewandeld in het grote park hier in de buurt. Wel druk qua mensen maar geen last gehad van andere honden.
Hera heeft zelfs nog een tijd op het enorme voetbalveld spelletjes gedaan met de bal. DAn verstop ik de bal ergens op het veld en moet ze hem zoeken. Wordt ze geestelijk lekker moe van.
Ze kan dan lekker los over dat veld racen op zoek naar de bal.
doggy

Vanmorgen zijn we een klein stukje het park in geweest en daar heeft Beike lekker met een BernerSennen reu gespeeld, die hier ook wel eens logeert.

Verder op liep zijn Labrador vriendje, maar die was aangelijnd en daar gingen we dus niet heen ( ook gingen we die kant niet op).

De rest van de wandeling ( door de wijk heen), zijn we niemand tegen gekomen.

Hi, hihihi....

Ik zag nog, toen Beike en de BernerSennen an het spelen waren, hoe een oud vrouwtje voor het raam stond te kijken, ze had haar hand voor haar ,mond, ze dacht zeker dat de honden aan het vechten waren :mrgreen:
Maar deze 2 spelen altijd in het begin, erg "ruw" met z'n 2-en.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ben ook net terug uit het park, wel wat wandelaars tegengekomen, maar geen honden.
Soms is het wel leuk om andere (vriendelijke) honden tegen te komen waar Fellow lekker mee kan spelen, zoals gisteren toen we Border Collie Tommie tegen kwamen, maar soms is het ook wel lekker om niemand tegen te komen. Sommigen kom ik zelfs liever niet tegen :wink:
doggy

Noële schreef:Ben ook net terug uit het park, wel wat wandelaars tegengekomen, maar geen honden.
Soms is het wel leuk om andere (vriendelijke) honden tegen te komen waar Fellow lekker mee kan spelen, zoals gisteren toen we Border Collie Tommie tegen kwamen, maar soms is het ook wel lekker om niemand tegen te komen. Sommigen kom ik zelfs liever niet tegen :wink:
Ik denk dat Beike en Fellow best leuk kunnen spelen :ok:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Jammer dat we niet in de zelfde stad wonen, anders hadden we ze aan elkaar kunnen voorstellen.

Toen we een hond zochten hebben we nog getwijfeld tussen de stabij en de sheltie :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”