Op de meeste zondagen als het mooi weer is, is het meestal wel een beetje druk met wandelaars en fietsers / trimmers e.d. in het park.
Vanmorgen rond 11 uur liep ik met Beike in het park en ik had hem eerst los.
Ik zag in de verte 2 mensen met een kinderwagen aankomen en ik zag dat ze naar Beike keken.
Beike doet verder niks, ook niet tegen die kinderwagen, maar ik wist wat ze met haar blik bedoelde.
Daarop lijnde ik Beike aan en zijn we verder gelopen.
Toen ze ons gepasseerd hadden, deed ik Beike weer los en heeft hij met een wit hondje ( X Westy) gespeeld.
Omdat er een trimmer aan kwam, deed ik Beike even vast ( niet dat Beike trimmers iets doet, maar trimmers stellen het vaak erg op prijs als je je hond even aanlijnt als ze passeren).
Toen de trimmer verder op was, had ik Beike weer los gedaan en heeft hij heerlijk gespeeld, met zijn grote vriendin de BernerSennen.
Even later kwamen we ook zijn vriendinnetje de CockerSpaniel tegen.
Daar heeft hij ook even mee gespeeld.
Verderop zag ik zijn vriendje ( X Staby / BorderCollie) lopen en daar hebben we de hele terugweg mee opgelopen en de honden hadeen lekker gespeeld en ge-rent.
Op de terugweg kwamen we ook nog het oudje van het park tegen.
Dat is een X Stabij / Wetterhoun.
Dat was meer even snuffelen en verder spelen met zijn vriendje, waar we nog steeds mee opliepen.
Onderweg kwamen we ook nog een JackRussel en een Labrador tegen, maar zij waren aangelijnd, waarop ik Beike ook aanlijnde.
Gewoon voor het fatsoen.
Even later liep er een vrouw met een Sheltie en een SchotseCollie.
De Sheltie was aangelijnd en de Schotse Collie niet.
Beike liep inmiddels alweer los en de andere hond, waar we mee opliepen ook.
De honden passeerden elkaar gewoon en negeerden elkaar.
Hier op de buurt weten we van elkaar welke honden er wel en niet goed met elkaar kunnen, daar houden we ook rekening mee.
( Het is namelijk geen officiëel losloop gebied.).
Bij een onbekende hond, worden de honden, althans Beike direct aangelijnd, tenzij het baasje van de andere hond zegt dat het oké is en ik zelf ook zie dat het wel kan.
Al met al was het een leuke ochtend / middag in het park.