Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Draagzak voor honden?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Draagzak voor honden?

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zit een beetje te prakizeren hoe ik Gollum zou kunnen vervoeren als ze bijvoorbeeld een roesje moet en ik geen beschikking over een auto heb en dus met het o.v. moet. Zou ik haar in een baby draagzak kunnen stoppen ofzo? Ze weegt 25 kilo :N:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nee :smile: Maatje Saar past in een babydraagzak :mrgreen:
Zo'n peuterrugdrager past wel een grotere hond in, maar een volwassen Lab? :denken:

Ik ga voor de doggyride met wandelset. Wel duur, maar tweedehands een stuk goedkoper, en daar kunnen ze echt relaxed in liggen. Een soort duwbare bench op wielen :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:Nee :smile: Maatje Saar past in een babydraagzak :mrgreen:
Zo'n peuterrugdrager past wel een grotere hond in, maar een volwassen Lab? :denken:

Ik ga voor de doggyride met wandelset. Wel duur, maar tweedehands een stuk goedkoper, en daar kunnen ze echt relaxed in liggen. Een soort duwbare bench op wielen :wink:
Ohja! Dat is er ook nog natuurlijk. Denk je dat die ook een beetje makkelijk een tram/ trein/ metro in is te krijgen?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gollum schreef:
Moos schreef:Nee :smile: Maatje Saar past in een babydraagzak :mrgreen:

Ohja! Dat is er ook nog natuurlijk. Denk je dat die ook een beetje makkelijk een tram/ trein/ metro in is te krijgen?
Die nieuwe trams wel, die zijn ook rolstolvriendelijk met een lage instap.
De ouderwetse trams niet, dat is een veel te smal trappetje. Maar er rijden steeds meer nieuwe trams volgens mij. Ligt ook een beetje aan de lijnen denk ik. De 16 en 24 zit ik nog wel in een 'oude tram' soms, maar voorderest heb ik eigenlijk vrijwel altijd een nieuwe tram, met dus een hele brede lage instap.
Metro heeft ook zo'n lage brede instap toch? Trein heb je hulp nodig van iemand, net als bij een kinderwagen :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zou persoonlijk een hond, die (nog) half van de wereld is, niet vervoeren in het openbaar vervoer...
Gollum
Zeer actief

yamie schreef:ik zou persoonlijk een hond, die (nog) half van de wereld is, niet vervoeren in het openbaar vervoer...
Waarom niet als ik vragen mag?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
yamie schreef:ik zou persoonlijk een hond, die (nog) half van de wereld is, niet vervoeren in het openbaar vervoer...
ten eerste voor de hond zelf, ook al zijn ze maar half bij of bewust, kunnen ze wel dingen in zich opnemen, vergelijk het met bepaalde middelen die wel eens voor vuurwerk angst worden gebruikt, hond maakt het wel mee, maar kan niet reageren..

en ook voor mensen die ook reizen, soms is het best naar om een dier te zien die er niet helemaal bij is, er kunnen ook kinderen bij zijn, ik vind niet dat ze dat ongewild moeten zien.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik vind die optie van Moos uitstekend. En als je geen andere optie tot je beschikking hebt...
Als je hond OV gewend is, dan valt het met de stress voor de hond wel mee. Is niet te vergelijken met een hond die panisch is voor vuurwerk en die het desondanks mee moet maken...
En of het voor de buitenwereld prettig is, zou persoonlijk niet bovenaan mijn lijstje van afwegingen staan. :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

yamie schreef:
Gollum schreef:
ten eerste voor de hond zelf, ook al zijn ze maar half bij of bewust, kunnen ze wel dingen in zich opnemen, vergelijk het met bepaalde middelen die wel eens voor vuurwerk angst worden gebruikt, hond maakt het wel mee, maar kan niet reageren..

en ook voor mensen die ook reizen, soms is het best naar om een dier te zien die er niet helemaal bij is, er kunnen ook kinderen bij zijn, ik vind niet dat ze dat ongewild moeten zien.
Ja dat snap ik wel, Gol is wel gewend met het ov te reizen, zou het dan evengoed stress voor haar opleveren?

En sja die kinderen :19: Hondje slaapt?
Lastig hoor... Of ik zou dan een taxi moeten nemen maar dat gaat dan natuurlijk weer een godsvermogen kosten.. Maar ja, dat zou dan alleen voor de terugweg zijn. Misschien is dat maar beter?
Gollum
Zeer actief

Frenk schreef:Ik vind die optie van Moos uitstekend. En als je geen andere optie tot je beschikking hebt...
Als je hond OV gewend is, dan valt het met de stress voor de hond wel mee. Is niet te vergelijken met een hond die panisch is voor vuurwerk en die het desondanks mee moet maken...
En of het voor de buitenwereld prettig is, zou persoonlijk niet bovenaan mijn lijstje van afwegingen staan. :wink:
Nee dat zou ook niet mijn eerste afweging zijn inderdaad.
Al heb ik even naar doggyrides gekeken en zelfs 2e hands kosten die dingen nog een hele hoop.. Het is even afwegen of ik het waard vind om zo'n doggyride aan te schaffen of toch maar met de taxi te gaan als Gol onder zeil moet o.i.d.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Ik vind die optie van Moos uitstekend. En als je geen andere optie tot je beschikking hebt...
och meis, nou daar gaan we hoor, je moet en zal een discussie punt maken, gewoon jou idee geven is niet genoeg, nee, je moet een ander zijn/haar visie als is niet zo stellen.

een hond gewend aan OV , is dat gewend met volle bewustzijn en kan dus ook reageren, een hond die er niet helemaal bij is, met een roesje dus, kan dat heel anders beleven, daarbij zie ik totaal de noodzaak niet, of ik begrijp het helemaal verkeerd hoor, maar ik ga ervan uit dat het gaat om als een hond bij de DA iets ondergaan heeft en je de hond weer mee neemt... dan is gewoon even wachten bij de da of pas ophalen als de hond gewoon normaal bij is, imo een veel betere optie
Gollum
Zeer actief

Oh maar het is ook nog maar de vraag of een hond in een taxi mag, in Purmerend was dat nogal moeilijk, weet niet hoe dat in amsterdam zit?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
yamie schreef:
Gollum schreef:

Ja dat snap ik wel, Gol is wel gewend met het ov te reizen, zou het dan evengoed stress voor haar opleveren?

En sja die kinderen :19: Hondje slaapt?
Lastig hoor... Of ik zou dan een taxi moeten nemen maar dat gaat dan natuurlijk weer een godsvermogen kosten.. Maar ja, dat zou dan alleen voor de terugweg zijn. Misschien is dat maar beter?
Gol is gewend als ze gewoon bij is, dat is anders, ik zeg absoluut niet dat het verkeerd of fout zal gaan, maar een risico zit er wel.

en ja hondjes slaapt, alleen hondjes die bijkomen uit een narcose of roesje, willen er nog wel eens wat vreemd uitzien, tong die er wat buiten hangt, schokken met hoofd, ogen die raar staan :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:Oh maar het is ook nog maar de vraag of een hond in een taxi mag, in Purmerend was dat nogal moeilijk, weet niet hoe dat in amsterdam zit?
ik heb geen idee hoe en wat in amsterdam, maar de dierenambulance is er ook voor dit soort vervoer , kost je maar een klein bedrag als het er is ;)
Gollum
Zeer actief

yamie schreef:
och meis, nou daar gaan we hoor, je moet en zal een discussie punt maken, gewoon jou idee geven is niet genoeg, nee, je moet een ander zijn/haar visie als is niet zo stellen.

een hond gewend aan OV , is dat gewend met volle bewustzijn en kan dus ook reageren, een hond die er niet helemaal bij is, met een roesje dus, kan dat heel anders beleven, daarbij zie ik totaal de noodzaak niet, of ik begrijp het helemaal verkeerd hoor, maar ik ga ervan uit dat het gaat om als een hond bij de DA iets ondergaan heeft en je de hond weer mee neemt... dan is gewoon even wachten bij de da of pas ophalen als de hond gewoon normaal bij is, imo een veel betere optie
Geen ruzie maken hoor :neenee: :mrgreen:

Daar zat ik ook eerst aan te denken, om haar pas op te halen als ze goed bij is.. Ik heb Gol 1 keer meegemaakt toen ze onder narcose moest voor haar castratie. Daar is ze de hele dag van de rel van geweest, dat zou betekenen dat ik haar daar 24 uur moet laten? :denken:
De arts zei dat labradors bijna altijd zo gevoelig op narcose reageren, ze was echt de hele dag aan het jammeren en huilen.. :(
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Gollum schreef:
Nee dat zou ook niet mijn eerste afweging zijn inderdaad.
Al heb ik even naar doggyrides gekeken en zelfs 2e hands kosten die dingen nog een hele hoop.. Het is even afwegen of ik het waard vind om zo'n doggyride aan te schaffen of toch maar met de taxi te gaan als Gol onder zeil moet o.i.d.
Misschien kan je zo'n ding lenen van iemand uit de buurt als je het gaat plannen :19: Maar als het alleen daarvoor is, dan is zo'n ding aanschaffen wel inderdaad misschien wat overdreven.

Frenk werd geopereerd in Friesland (lekker in de buurt :wink:), dus hebben we ervoor gekozen om Frenk de dag en nacht na de operatie daar te laten blijven en hem de volgende dag na de wondcontrole weer op te halen. Bij het maken van foto's gebruiken ze daar een spierverslapper die heel snel weer uitgewerkt is, dus dan is hij weer helemaal fief als we de praktijk uitlopen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Gollum
Zeer actief

yamie schreef:
Gollum schreef:Oh maar het is ook nog maar de vraag of een hond in een taxi mag, in Purmerend was dat nogal moeilijk, weet niet hoe dat in amsterdam zit?
ik heb geen idee hoe en wat in amsterdam, maar de dierenambulance is er ook voor dit soort vervoer , kost je maar een klein bedrag als het er is ;)
Oh joh, dat wist ik niet, dat is ook misschien wel een idee. Ik ga even googelen :ok:

Joh het gegoogel is al voor me gedaan ook :mrgreen: :ok:
Gollum
Zeer actief

Bedankt voor de tip Yamie, ik denk inderdaad dat de dierenambulance de beste oplossing is :ok:
Ik ga gelijk donateur worden :mrgreen:
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Anders een soort bench op wieltjes of zo? Hoef je hem maar even op te tillen om hem in of uit de bus/trein/tram te nemen? Lijkt me iig niet eenvoudig zo..
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

dieren ambulane is idd een idee, en anders misschien eens vragen bij hondenuitlaat services.
Die kunnen misschien ook tegen geringe vergoeding je hond ophalen.
(mijn vriendin hier heeft ook zo'n service om zieke dieren naar een da te vervoeren als de eigenaar het niet kan/geen vervoer heeft)
maar aangezien je pas in A'dam woont/gaat wonen is het niet zo makkelijk om adressen te vinden :denken:

succes
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Gollum
Zeer actief

De dierenambulance kost 15 euro als je donateur bent heb ik gezien, en dat lijkt me wel ideaal omdat Gol zo prikkelarmer word vervoerd dan met het ov. Het zou dan alleen maar om de terugweg gaan als ze een roesje of narcose heeft gehad, heen kunnen we gewoon met het ov, dat vind ze allemaal prachtig :wink:
Met karretjes gaan zeulen word wel lastig denk ik, vooral als je een paar keer moet overstappen. Ik zie die moedertjes vaak zo moeilijk doen met kinderwagen..
En ik help er niet alleen Gol mee maar ook gelijk een boel andere dieren door donateur te worden :ok:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Gollum schreef:De dierenambulance kost 15 euro als je donateur bent heb ik gezien, en dat lijkt me wel ideaal omdat Gol zo prikkelarmer word vervoerd dan met het ov. Het zou dan alleen maar om de terugweg gaan als ze een roesje of narcose heeft gehad, heen kunnen we gewoon met het ov, dat vind ze allemaal prachtig :wink:
Met karretjes gaan zeulen word wel lastig denk ik, vooral als je een paar keer moet overstappen. Ik zie die moedertjes vaak zo moeilijk doen met kinderwagen..
En ik help er niet alleen Gol mee maar ook gelijk een boel andere dieren door donateur te worden :ok:
:ok: :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Je kan geen vervoer regelen, als iemand anders voor je rijd??
yamie
Zeer actief
Contacteer:

doggy schreef:Je kan geen vervoer regelen, als iemand anders voor je rijd??
jawel joh, daar heeft ze zo'n 10 mensen voor, maar ze vind het gewoon leuk om andere opties te horen
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Toen ik nog in de baarsjes woonde moest ik met spoed naar de dierenarts, had aan de tel al alles uitgelegd en ze kwamen gewoon (supersnel ook nog) alleen vroegen ze wel of ze niet vies was?
Gollum
Zeer actief

yamie schreef:
doggy schreef:Je kan geen vervoer regelen, als iemand anders voor je rijd??
jawel joh, daar heeft ze zo'n 10 mensen voor, maar ze vind het gewoon leuk om andere opties te horen
:F:
@doggy; ik ken wel mensen met een rijbewijs, maar die moeten maar net kunnen wanneer ik naar de da wil.
Het klopt dus bijna wat yamie zegt :smile:

@Valerie; oh dat is wel gunstig om te weten. Ik denk dat ze vroegen of ze niet vies was omdat de taxichauffeurs bang zijn voor de bekleding, bloed etc krijg je er moeilijk uit :wink:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij hebben, toen we mijn auto nog niet hadden en Quasar onder zeil moest, gewoon een afspraak gemaakt zodat hij als eerste van de ochtend geholpen werd. Daarna hebben ze hem even apart gelegd in het keukentje en ze hebben ons gebeld toen hij weer goed wakker was.
Hij zat al te loeien en te blaffen toen we hem kwamen ophalen dus we konden gewoon terug lopen.

Misschien zoiets regelen dan?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Jinx schreef:Wij hebben, toen we mijn auto nog niet hadden en Quasar onder zeil moest, gewoon een afspraak gemaakt zodat hij als eerste van de ochtend geholpen werd. Daarna hebben ze hem even apart gelegd in het keukentje en ze hebben ons gebeld toen hij weer goed wakker was.
Hij zat al te loeien en te blaffen toen we hem kwamen ophalen dus we konden gewoon terug lopen.

Misschien zoiets regelen dan?
Dat zou ik een keer kunnen proberen, maar dan wil ik nog achterban hebben. De enige keer dat gol onder narcose is geweest was ze de hele dag van de rel, niet goed genoeg om zelfstandig lopend met het ov te reizen. En ik wil haar liever niet een nacht missen als het niet persé hoeft :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Of je legt Gollum gewoon in een kinderwagen. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”