Inge O schreef:janinca2002 schreef:Inge O schreef:blondie schreef:
vind het genieten om naar te kijken en je ziet idd de verschillende dingen ook gebeuren, dat de hond als hij bij de eerste keer tussen de honden probeert de aandacht te krijgen dat de hond toch nog op zijn hoede is en de andere honden ook focussen.. mooi.. en het juiste middel zoeken idd wat de hond belangrijker vind dan alles om hem heen..
Maar wat is hier de negatieve bekrachtiging dan? Je ben toch bezig op een positieve manier om aandacht vast te houden van de hond?
ik zie ook de negatieve bekrachtiging niet - zie wel een héél leuk filmpje met een idee voor een superleuk speeltje

.
De onaangename prikkel wordt weggenomen. De herder bijna op het einde
ja, dat dacht ik in eerste instantie ook, maar dat is niet de uitleg die de trainers er aan gaven : de hond moest weg omdat de te trainen hond zijn trainer nog niet genoeg aandacht kon geven.
ja zo vatte ik het ook op, omdat de trainer niet (in eerste instantie probeerde hij voer, daarna de rode dummie, maar toen dat niet werkte werden de honden weggestuurd en kwam de "prooi dummie"de hond wist ook niet hoe te spelen werd gezegd, toen zijn jacht/prooi drift opgewekt werd met het speeltje was de focuss er wel.. daarna werden de honden weer teruggeplaatst en zie je de hond in kwestie alleen maar oog hebben voor de speel..
De honden lagen er niet om te prikkelen.. men wilde juist dat de hond in kwestie normaal zou kunnen lopen tussen honden.
je kunt het tweerzijds zien, de prikkel neem je weg door de honden te verwijderen, maar dat was niet de inzet.. het ging erom dat de hond bereikbaar werd met andere honden omzich heen..
In dit geval zou de prikkel dus het speeltje zijn omdat de hond daar meer "waarde"aan hecht..
er wordt echter niet gewerkt met negatieve prikkels
(kleine edit nog.. in het begin van het filmpje loopt de trainer ook met een hond die volgt. deze krijgt wel "negatieve"prikkels.. tijdens het volgen toch telkens een "tikkie terug"de hond weet dat hij beloond gaat worden met een bal of iets dergelijks.. en dringt voor, krijgt een negatieve prikkel door dat tikkie aan de ketting, volgt daarna netjes en vervolgens zal hij zijn beloning krijgen, dat is meer werken met een negatieve prikkel om positief daarna te kunnen belonen)