Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe slijten duimnageltjes af?
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hoe slijten duimnageltjes af?
Dat vroeg ik me vandaag af. Volgens mij raken die nagels de grond niet bij het lopen, maar ze groeien wel. Ik snap dat ze bij de meeste honden geknipt worden (bij Jack moet ik ze knippen, Lilo houdt zelf haar nagels bij, dus ik denk ook die duimpjes), maar hoe zit dat 'in het wild'? Bijten wolven ook nagels als ze te lang worden of slijten ze op een andere manier?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Marin
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik knip ze hier nooit... dus zullen ze ze zelf wel afbijten hoef er nooit iets aan te doen nl. 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik knip zo in keer in de zoveel tijd af
maar van de week zag ik dat er al bij eentje een stuk af is..volgens mij heeft ze dat zelf gedaan
maar van de week zag ik dat er al bij eentje een stuk af is..volgens mij heeft ze dat zelf gedaan
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- Katja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shelties !!!
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik denk, maar dat is Noor logica hoor, dat ze idd trager groeien ( verschilt vast ook per hond) ook omdat ze niet natuurlijk slijten, net als met haar, zodra je het gaat scheren, komt het sneller en vaak meer terug.Inge O schreef:ik heb ze net gisteren voor het eerst geknipt bij ouwe vlammetje. ik heb toch het vermoeden dat ze heel veel trager groeien dan de andere nagels, want heb er haar eigenlijk ook nog nooit zien aan bijten.
snap je wat ik bedoel of schrijf ik nu chinees
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je bedoeld zodra je er wat aan gaat doen, knippen dus in dit geval ze sneller gaan groeien?yamie schreef:ik denk, maar dat is Noor logica hoor, dat ze idd trager groeien ( verschilt vast ook per hond) ook omdat ze niet natuurlijk slijten, net als met haar, zodra je het gaat scheren, komt het sneller en vaak meer terug.Inge O schreef:ik heb ze net gisteren voor het eerst geknipt bij ouwe vlammetje. ik heb toch het vermoeden dat ze heel veel trager groeien dan de andere nagels, want heb er haar eigenlijk ook nog nooit zien aan bijten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ookmalinois schreef:je bedoeld zodra je er wat aan gaat doen, knippen dus in dit geval ze sneller gaan groeien?yamie schreef:ik denk, maar dat is Noor logica hoor, dat ze idd trager groeien ( verschilt vast ook per hond) ook omdat ze niet natuurlijk slijten, net als met haar, zodra je het gaat scheren, komt het sneller en vaak meer terug.Inge O schreef:ik heb ze net gisteren voor het eerst geknipt bij ouwe vlammetje. ik heb toch het vermoeden dat ze heel veel trager groeien dan de andere nagels, want heb er haar eigenlijk ook nog nooit zien aan bijten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zou best kunnen, ja een kennis van me met een duitse herder daar moet ik elk half jaar echt die nagels knippen want die groeien echt rond... en die zijn dus nooit geknipt voorheen...yamie schreef:ja ookmalinois schreef:je bedoeld zodra je er wat aan gaat doen, knippen dus in dit geval ze sneller gaan groeien?yamie schreef:ik denk, maar dat is Noor logica hoor, dat ze idd trager groeien ( verschilt vast ook per hond) ook omdat ze niet natuurlijk slijten, net als met haar, zodra je het gaat scheren, komt het sneller en vaak meer terug.Inge O schreef:ik heb ze net gisteren voor het eerst geknipt bij ouwe vlammetje. ik heb toch het vermoeden dat ze heel veel trager groeien dan de andere nagels, want heb er haar eigenlijk ook nog nooit zien aan bijten.
snap je wat ik bedoel of schrijf ik nu chinees, wat natuurlijk niet inhoud dat je niet moet knippen, want soms moet dat gewoon
Dit in tegenstelling tot mijn honden... die zijn nog nooit geknipt.. maar ze groeien ook niet (veel) langer.. of ze moeten ze dus zelf bijhouden...

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ja.. misschien bij honden dan, maar op mijn benen echt wel hoorInge O schreef:ja, ik snap het maar of het ook zo is.....geen idee, maar hoe je het zou moeten verklaren weet ik ook niet.yamie schreef:
het schijnt iig wel dat het feit dat haren dikker zouden terugkomen als je ze knipt/scheert een fabeltje is.