Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat ik vandaag tegenkwam...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Wat ik vandaag tegenkwam...

Ongelezen bericht door senna03 »

....een pupje van 11 weken. Het beestje was wat angstig voor andere honden, en omdat mijn honden zo vriendelijk zijn bleef ik even staan om het pupje te laten wennen. En raakte ik in gesprek met de baasjes. Het beestje deed het heel goed volgens de baasjes, behalve het alleen blijven was een ramp vertelde ze...Ik dacht nog dat het opbouwen moeizaam verliep, maar nee, het beestje moet 3 dagen van 8 uur 's ochtends tot half 4 's middags alleen zijn. :jank: "De eerste 2 weken ging het goed, maar nu niet meer". Het arme diertje was toen dus pas 9 weken.....Ik heb gezegd dat dit echt niet kon, dat het veel te lang was voor een pupje, maar ja, het kon niet anders werd er gezegd. :roll:
Was bijna in staat om te zeggen breng het beestje overdag maar naar mij, ware het niet dat Senna geen vreemde honden in huis accepteerd.
Maar ze gingen in december op puppy-cursus, en dat zou wel helpen...:denken:
Waarom denken mensen toch niet na als ze aan een hondje beginnen....
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Mocht je ze vaker tegenkomen, dan zou ik zeker adviseren om in elk geval iemand op te laten passen en een goede cursus laten doen.

Niet dan, maar nu.

Heb je ze ook gevraagd waarom ze een hond hebben genomen als ze bijna elke dag werken??

Zo'n jong ding en dan al hele dagen alleen..... :N:

Hadden ze ook gezegd waarom ze zo bang was???
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Och arme!!
Onze Cena is nu 7 maanden en als ik van half 3 tot half 11 moet werken, wordt ze nog steeds altijd uitgebreid uitgelaten, verwend en vertroeteld door haar oppastantes. Het kan toch niet dat zo'n pupje uuuuuren alleen zit! :jank:
RIP Cena :roos:
    *Linda*
    Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ach ja, je blijft ze tegen komen. Ik kwam gistermiddag een man tegen die lekker met zijn 14 weken oude Border Collie-pup aan het fietsen was. Ja, ze moeten veel beweging hebben, deze honden :roll: Heb een en ander uitgelegd maar ik geloof niet dat het doorkwam...
    Afbeelding Afbeelding Afbeelding
    Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dit soort mensen zouden nooit aan een hond moeten beginnen. Arme pup.
    ayla

Ongelezen bericht door ayla »

het is gewoon een schande hoe mensen soms omgaan met hun hond.
    Ik ken iemand die zijn hond 10 uur alleen laat en sávonds dan nog weg gaat , het is een geluk dat het beest zo lief is anders was hij al lang weg.
    ondanks dat ik hem wel wil uitlaten, kan niet want dan wil de hond straks niet meer alleen blijven dat soort mensen maken me echt ziek. :devil:
    Mirjam65
    Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mirjam65 »

Pffffffffff, moe word ik van zulke 'gevallen'. Een pup wordt maar geacht kant en klaar in huis te komen en zich binnen no time aan te passen aan het drukbezette leven van de baasjes. Ik vraag me echt af hoor, hoeveel voorbereiding (lezen dus vooral, veel lezen) zal daarin zitten? :denken:
    Arm diertje. :jank:
    Afbeelding

Liefste Daan, we zullen je nooit vergeten, klein dapper mannetje van ons.
    26-10-2007 04-07-2008
    Kaiou
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Mirjam65 schreef:Pffffffffff, moe word ik van zulke 'gevallen'. Een pup wordt maar geacht kant en klaar in huis te komen en zich binnen no time aan te passen aan het drukbezette leven van de baasjes. Ik vraag me echt af hoor, hoeveel voorbereiding (lezen dus vooral, veel lezen) zal daarin zitten? :denken:
    Voorbereiding? De voorbereiding zal het aanschaffen van een bench wel geweest zijn. Dan kan hij toch alleen zijn :evil: :denken: :boos:
    Afbeelding
    Chione
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

*Linda* schreef:Ach ja, je blijft ze tegen komen. Ik kwam gistermiddag een man tegen die lekker met zijn 14 weken oude Border Collie-pup aan het fietsen was. Ja, ze moeten veel beweging hebben, deze honden :roll: Heb een en ander uitgelegd maar ik geloof niet dat het doorkwam...
    Het trieste is dan inderdaad dat je gewoon niet tot zulke mensen door kunt dringen.
    ~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
    Afbeelding
    ~
    *Charlotte
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
    Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ja, inderdaad. Je kunt ze wel goed bedoelde raad geven, maar dan denken ze meestal toch alleen maar 'waar bemoei je je mee'. Zielig hoor, voor het hondje.
    Sjalot
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
    Schotse Herder Korthaar
    Engelse Bulldog
    Lancashire Heeler
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

ayla schreef: het is een geluk dat het beest zo lief is anders was hij al lang weg.
    Dat is juist geen geluk, want als de hond herplaatst wordt is hij vast veel beter af.
    Groetjes van Charlotte
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
    senna03
    Zeer actief

Ik vroeg nog of iemand het beestje dan overdag uitlaat, maar dat hoefde niet want ze was al zindelijk... :boos: Ik hoop dat ik ze nog eens tegenkom (had ze hier nog niet eerder gezien) dan vraag ik waar ze wonen en of ik haar uit mag laten.
    Ik ben bang dat het beestje snel een andere baas krijgt, de buren liepen al te klagen....Maar voor het beestje waarschijnlijk beter, nu is ze nog jong.

Doggie: Het hondje was bang voor honden omdat ze geschrokken was van 2 honden die achter een hek op haar af kwamen stormen.
    Marian4
    Actief
    Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Intens triest.
    @Senna , ik hoop dat het je gaat lukken. Misschien kun je toch nog iets bereiken door vaker met deze mensen te praten. Veel succes
    :ok:
    samantha1986
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Franse Bulldog
    Aantal honden: 2
    Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Arm beessie

@senna
    Hopelijk kan je tot hun doordringen dat het pupje er wel uit moet 's middags
    Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
    Afbeelding
    Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
    Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
    Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
    https://hondenhesjes.jimdo.com/
    MirandaH
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Cairns!!!
    Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik verbaas me er iedere keer weer over dat mensen zich niet realiseren dat ze een BABY in huis halen. :boos:

Met een beetje geluk hebben we het over een hondje dat een luttele twee maanden geleden geboren werd en nog 2 weken doof en blind is geweest. Een beestje dat pas 6 weken daarvoor begonnen is met lopen verdorie!

Ik ben echt niet kinderachtig met alleen thuis laten van honden, maar als mensen niet eens de noodzaak van opbouwen inzien... :19:
    Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
    **Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
    samantha1986
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Franse Bulldog
    Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Daar ben ik het helemaal mee eens Miranda :ok:
    Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
    Afbeelding
    Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
    Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
    Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
    https://hondenhesjes.jimdo.com/
    Keesjaap
    Actief
    Mijn ras(sen): Markiesjes
    Aantal honden: 5
    Locatie: Deventer. Baasje van Beauty, Sonja, Skila, Yazoo en Ayla.

Ongelezen bericht door Keesjaap »

Sommigen :boos:

Een inpulsaankoop geweest zeker? Of kleurt-ie zo mooi bij het bankstel?

Zulke mensen? Gewoon een dag in de bak gooien zonder dat er iemand naar ze omkijkt en dan eens kijken of ze het dan door hebben :wink:
    Afbeelding
    doggy

Ongelezen bericht door doggy »

senna03 schreef:
    Doggie: Het hondje was bang voor honden omdat ze geschrokken was van 2 honden die achter een hek op haar af kwamen stormen.
    Ik hoop dat het goed komt met dit beestje.
    herejede
    Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Dus niemand kan een pup nemen, er zijn zoveel mensen die fulltime werken en honden hebben :denken:
    ze is iig nog 4 dagen niet alleen, je kunt ook overdrijven hoor
    DogDalton
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Een volwassen hond kan zeker wel alleen zijn,Dalton is 3 dagen alleen van 8 tot half 6 (gaat 's middags wel 2 uur mee met de uitlaatservice) en dat gaat prima.De overige dagen krijgt hij alle aandacht en als ik van mijn werk kom en mijn dochter ligt op bed dan is het ook 'dalton' tijd.
    Maar een pup moet eerst leren om alleen te zijn en dat werkt niet op deze manier :19:
    Afbeelding
    Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
    *Esther
    Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

wat een ellende.....en dan pas in december op puppycursus......mmmmm...zonde van deze kostbare tijd.......
    Gister nog meegeholpen een Heidewachtel teefje van 6 maanden te herplaatsen, zat hele dagen in een bench, met gele plasplekken op haar vacht......Nu zit ze bij een gewoon hondengezin met boerderij, hondenvrienden en ruimte! Toch wel heerlijk voor zo'n hondje!!!!
    Ik hoop dat deze ook een beter plekje krijgt!!!
    herejede
    Zeer actief

nou zeg wat een ellende :roll:
    wie zegt dat dit met dat pupje gebeurt :denken: het zit 3 daagjes ff alleen
    en
    je doet net of het mishandelt word
    *Esther
    Zeer actief

misschien moet je de tekst even goed lezen???
    senna03
    Zeer actief

Drie dagen van 8 tot half 4 noem ik niet ff alleen :19:
    Hayley84
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

9 weken oud en dan al zo lang alleen gelaten worden, nee dat vind ik niet kunnen.
    Afbeelding
    *Esther
    Zeer actief

we vergeten zo vaak dat honden echt heel sociale dieren zijn en alleen vinden echt maar niks vinden, zeker niet als je nog maar een pup bent. Maar ja, als mensen iets willen.......
    Fin
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Als wij mensen de hele dag alleen is zijn is er de TV. De telefoon. Het internet en dit forum.

Hoe goed zouden wij alleen kunnen zijn een hele dag lang, dag in dag uit, zonder deze dingen. En hoe zouden wij dan niet gaan snakken naar een praatje, een ommetje, een bezoekje aan de supermarkt?

Een hond moet maar alleen zijn zonder al die dingen. OK, ze slapen meer overdag. Maar toch... ik ben blij dat ik er drie heb.

Een pup hele dagen alleen laten kan echt niet :evil: een oppas is toch zo geregeld :19: ?
    Mojuan
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik vind het heel sneu voor het pupje, dat beestje moet nog leren om alleen te kunnen zijn.

Mijn honden zijn sommige periodes ook veel alleen thuis, maar zij zijn volwassen en hebben elkaar.
    Dus helemaal alleen zijn ze nooit!
    En als ik thuis ben, dan besteed ik aandacht aan ze.
    Echt niet heel de dag, want ik heb meer te doen, maar ze komen echt geen aandacht tekort, en we wandelen lekker lange stukken.

Toen Julia nog pup was heb ik speciaal een tijd vrij genomen om haar te leren dat ze wel eens zonder ons thuis is.
    Dat is langzaam opgebouwd, en toen ben ik eerst halve daagjes gaan werken (niet eens elke dag) en dat is langzaam opgebouwd.
    :zweep:
    herejede
    Zeer actief

Maar er zijn nu eenmaal genoeg mensen, die die luxe van halve dagen of weken vrij nemen niet hebben, en toch ook graag een pup willen
    dan vind ik 3 daagjes 7,5 uur alleen, en de rest van de avond en week,
    niet, geen bezwaar
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

herejede schreef:Maar er zijn nu eenmaal genoeg mensen, die die luxe van halve dagen of weken vrij nemen niet hebben, en toch ook graag een pup willen
    dan vind ik 3 daagjes 7,5 uur alleen, en de rest van de avond en week,
    niet, geen bezwaar
    hoe wil je in vredesnaam zo'n pup dan zindelijk maken bijv.?
    Ik neem minstens 3 weken vrij als hier een pup komt... dan kunnen ze aan het eind max. 4 uurtjes alleen zijn, mocht dit nog niet geheel lukken, dan gaan ze mee in de auto en kan ik ze tussentijds nog een keertje extra uitlaten. Zou het niet eens willen veel langer....
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”