Mijn Mechel (nu 10 maanden) heeft helaas geen goede ervaringen met vreemde honden gehad in de eerste 5 maanden van haar leven waardoor ze aan de riem uitvalt met schuim op haar bek en als ze de kans krijgt bijt ze en laat ze niet meer los, helaas is dat wel eens gebeurd toen ik door de wijk liep en iemand niet de moeite doet om zijn hond terug te roepen na 2 waarschuwingen zei hij: ze zoeken het zelf wel uit honden vechten alleen als je er zelf mee gaat bemoeien

Gelukkig vald ze nu al bijna niet meer uit er zijn alleen uitzonderingen als een hond naar haar uitvalt en dan zelfs vaak niet als ik haar voor ben.
In het bos loopt ze alleen los als ik bekende honden/mensen zie lopen bij vreemde honden gaat ze vast, niet dat ze dan wat doet maar omdat ze op alle vreemde en bekende honden blaffend afrent en op het laatst omkeerd naar mij, worden mensen vaak bang wat begrijpelijk is.
Heb een keer gehad toen Ginger 6 maanden was dat een man met zijn labrador (los) ineens de bocht omkwam had ik dus niet gezien, dus Ginger er blaffend opaf en toen ze zich weer omdraaide en naarmij toen kwam (labrador liep achter de man) gaf die man Ginger een schop waarop Ginger hem dus in zijn been beet uit reactie (gelukkig alleen zijn broek te pakken gehad omdat ze te hard rende naar mij) toen ze weer naar die man wilde uitvallen heb ik haar terug geroepen en ze kwam gelijk.
Daar heb ik haar ook niet voor gestraft omdat het zelf verdediging was van haar.
Man heeft er niets van gezecht, alleen bij een buurd bewoner geklaagt die er bij liep die ook zei ja die hond deed toch niets.
Maar dat heeft er wel toe geleid dat ze Nooit meer los gaat bij plekken waar veel mensen met honden komen.
Ik weet dat ze niets doet maar vanwegen haar gedrag helaas andere mensen niet.
Ze gaan hier wel ten alle tijden vast als er iemand met een aangeleinde hond aankomt, of ik laat Sky (border collie) aan de kant van de weg liggen en blijven.