Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanschafprijs hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

dibbes1974 schreef:
Ennath schreef:Inkomsten:
5 teven met jaarlijks een nest van gemiddeld 10 pups.
Gemiddelde pup prijs = € 500,=
Gemiddelde jaarinkomen: € 25.000,=

Kosten:
HD foto voor Reu en teef.
Teef: verplicht 2x ZG op show (dus dat is tenminste 2x een show)
Reu: Opleiding tot minimaal IPO1 maar liefst hoger. (en ook de show uitslagen)
Alle normale DA kosten (entingen etc) voor reu, teef en pups.
En laten we het houden op tenminste 1 calamiteit per jaar.

Er zijn hier mensen die beslist veel meer verstand hebben van wat dit moet kosten.
Maar ik denk toch wel dat je het gaat redden van de inkomsten.
En dat jaar in, jaar uit.

O ja, dekgeld hoef je niet te betalen: je gebruikt je eigen reu.
Ook jaar in, jaar uit.
Maar je koopt wel zo nu en dan een nieuwe. :mrgreen:
Dit zijn over het algemeen dus de broodfokkers een hobbyfokker zal misschien 1 a 2 nestjes per jaar hebben. En ik denk niet dat het nestgemiddelde op 10 ligt.

Neu, in dit geval gaat het om een redelijk goed bekend staande DH werkhond fokker. Hij zag zichzelf echt als een hobby fokker. En ik ken er in dit segment nog veel meer met ongeveer dezelfde productie. Hoe die allemaal kans zien hun nakomelingen in hetzelfde gebied af te zetten is mij een raadsel. Maar goed de pups staan dan ook op MP enzo.
Overigens is deze fokker inmiddels overleden.
Twee andere fokkers uit de regio hebben de opengevallen plaats ingenomen.
Enne,.... tien pups per nest is echt het gemiddelde. Groter komt regelmatig voor.

Jaap* schreef: Het maakt mij niet uit hoor, maar als de insteek is om er geld aan over te houden is het geen hobby meer. En dat hindert mij niets. Maar ik hoor nooit een fokker zeggen dat het de bedoeling is om geld te verdienen .
Ik denk niet dat de insteek van een hobbyfokker is om er geld aan te verdienen is natuurlijk wel mooi meegenomen maar van de meeste fokkers die ik ken, en geloof me ik ken er een heleboel, houden de meeste er hoogstens 1000 euro aan over.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

dibbes1974 schreef:Dit zijn over het algemeen dus de broodfokkers een hobbyfokker zal misschien 1 a 2 nestjes per jaar hebben. En ik denk niet dat het nestgemiddelde op 10 ligt.
Jaap* schreef: Het maakt mij niet uit hoor, maar als de insteek is om er geld aan over te houden is het geen hobby meer. En dat hindert mij niets. Maar ik hoor nooit een fokker zeggen dat het de bedoeling is om geld te verdienen .
Ik denk niet dat de insteek van een hobbyfokker is om er geld aan te verdienen is natuurlijk wel mooi meegenomen maar van de meeste fokkers die ik ken, en geloof me ik ken er een heleboel, houden de meeste er hoogstens 1000 euro aan over.
Nou, ook goed.
pupprijs 600 euro, gemiddeld 12 pups per jaar. Voor 7200 EURO! moet je daar toch gemakkelijk mee uit de voeten kunnen lijkt mij :19:
Mensen mogen er van mij gerust geld aan overhouden, daar gaat het niet om. Maar kom mij niet aan met lulverhalen over dat je geen beleg op je brood hebt als je geen 1000 euro per pup vraagt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”