Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dina loops en ik had het niet in de gaten
Moderator: moderatorteam
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
Dina loops en ik had het niet in de gaten
Vandaag viel het me op dat Dina wel heel erg aan dr muts lag te likken en dat daarbij een vrij 'ijzerachtige' geur vrij kwam. Net ben ik eens gaan deppen met een doekje en jawel; mevrouw is loops. Haar vulva is echter nauwelijks opgezet. Afgelopen zaterdag waren we nog op de honden losloop waar een reu echt flinke interesse in haar had, misschien was ze toen dus al loops. Ik heb haar vandaag ook steeds los gehad dus flink risico gelopen.
Is er op de een of andere manier achter te komen op welke dag ze zit? Dit zodat ik weet wanneer het weer veilig is? Of zal ik vanaf vandaag maar gewoon 3 weken tellen?
Is er op de een of andere manier achter te komen op welke dag ze zit? Dit zodat ik weet wanneer het weer veilig is? Of zal ik vanaf vandaag maar gewoon 3 weken tellen?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
Houd iedereen hier zn loopse teef de hele periode overal vast? Of durven jullie het wel aan op de niet-dekrijpe dagen of wanneer het ergens helemaal is uitgestorven?
Dina is helemaal niet blij aan de riem
Ze loopt echt heel zielig en poepen aan de riem doet ze nauwelijks. Heb dr daarstraks op een klein helemaal uitgestorven stukje even los gedaan zodat ze kon poepen maar op dr dekrijpe dagen zou ik dat echt niet durven dus ze zal er toch aan moeten wennen.
Is natuurlijk ook niet leuk voor een hond die normaal altijd overal los loopt maarja tis niet anders.
Dat is nu eenmaal het leed dat vrouwzijn heet
Dina is helemaal niet blij aan de riem
Is natuurlijk ook niet leuk voor een hond die normaal altijd overal los loopt maarja tis niet anders.
Dat is nu eenmaal het leed dat vrouwzijn heet
-
*wendy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer:
Ik ben toevallig net door mijn eerste loopsheid periode van een teef heen in mijn leven. Sinds 23 augustus ben ik in het bezit van een AB-teefje en heb daarbij nog een volledig intacte reu.
Voor mij was het dus stressen waar wanneer hoe want het laatste waar ik (en Ruby) op zaten te wachten is een ongelukje.
Half september dacht ik al dat ze loops was. Maar iedereen zei:"als ze gaat vloeien". Reu klom er nl toen een keer op en zij vond het prima.
6 oktober zag ik ineens bloed, dus eerste dag. Ik heb haar tot dag 7 los kunnen laten lopen buiten omdat ze nog naar me luisterde. In huis zat ze in de bench als wij er niet waren en kon ze onder streng toezicht nog los met onze reu. Zowel zij als de reu reageerde goed op onze stem en de reu was nog niet echt geinteresseerd. Vanaf dag 8 was het puinhoop. Reu janken/piepen/blaffen en niet meer willen eten. Teef had ballen in d'r oren. Ik heb de teef vanaf toen apart uitgelaten en niet meer los. Dit heb ik tot afgelopen maandag (dag 21) volgehouden.
Nu merk ik dat het klaar is. Reu taalt niet meer naar de teef en de teef is buiten weer handelbaar. Ik ben deze week nog wel voorzichtig met andere reuen. Plak er voor de zekerheid ff aan paar dagen aanvast.
Ik zou de teef dus niet los laten lopen want mijn ervaring leert dat ze niet meer luisterd in haar hoogtijdagen.
Voor mij was het dus stressen waar wanneer hoe want het laatste waar ik (en Ruby) op zaten te wachten is een ongelukje.
Half september dacht ik al dat ze loops was. Maar iedereen zei:"als ze gaat vloeien". Reu klom er nl toen een keer op en zij vond het prima.
6 oktober zag ik ineens bloed, dus eerste dag. Ik heb haar tot dag 7 los kunnen laten lopen buiten omdat ze nog naar me luisterde. In huis zat ze in de bench als wij er niet waren en kon ze onder streng toezicht nog los met onze reu. Zowel zij als de reu reageerde goed op onze stem en de reu was nog niet echt geinteresseerd. Vanaf dag 8 was het puinhoop. Reu janken/piepen/blaffen en niet meer willen eten. Teef had ballen in d'r oren. Ik heb de teef vanaf toen apart uitgelaten en niet meer los. Dit heb ik tot afgelopen maandag (dag 21) volgehouden.
Nu merk ik dat het klaar is. Reu taalt niet meer naar de teef en de teef is buiten weer handelbaar. Ik ben deze week nog wel voorzichtig met andere reuen. Plak er voor de zekerheid ff aan paar dagen aanvast.
Ik zou de teef dus niet los laten lopen want mijn ervaring leert dat ze niet meer luisterd in haar hoogtijdagen.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn teven zijn (godzijdank) tegelijk loops en die lopen gewoon los op de "gevaarlijke dagen". Alleen niet in een losloopgebied. Bij ons voor is een mooi overzichtelijk grasveld en daar kunnen ze dan rennen. Diezel (intacte reu) loopt er meestal gewoon tussen en laat ze redelijk met rust. Bowie (ster. reu) doet z'n eigen ding 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Het hangt er een beetje vanaf hoe goed ze luistert.
Ik laat mijn hond gewoon los, maar wel op een goed overzichtelijk terrein, zodat ik andere honden op tijd in de smiezen krijg en haar weer op tijd aan kan lijnen.
Met een bal of frisbee let ze ook niet zo op de omgeving, dus zie ik andere honden altijd het eerst.
Ik laat mijn hond gewoon los, maar wel op een goed overzichtelijk terrein, zodat ik andere honden op tijd in de smiezen krijg en haar weer op tijd aan kan lijnen.
Met een bal of frisbee let ze ook niet zo op de omgeving, dus zie ik andere honden altijd het eerst.

- Katja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shelties !!!
- Contacteer: