Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nylabone

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik koop dat soort dingen niet meer, mijn honden blijven er net zolang op bijten met hun knipkiezen tot er een stuk afbreekt.
En op een dag breekt er dus een stuk kies af ben ik bang.
:zweep:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rinne Roos begint echt lekker te knagen op dingen nu.
Ze begint ook langzaam het fenomeen kraken te snappen: ze heeft vanavond haar eerste kippennekjes gekraakt.
Met grote kauwstaven gaat ze ook best zorgvuldig om qua kauwtechniek, dus misschoen (hopelijk) is ze wat subtieler aangelegd dan onze vorige wetter.
Die vrat alles op, behalve roofdieren (gelukkig).
En die stopte Nylabones dus in d'r holle kies, zeg maar. :N:
Maar RR is zachter met alles, dus hopelijk ook hiermee :)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Hier vinden ze deze ook erg lekker
Afbeelding
MarijeEnBoomer
Actief

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

Hayley84 schreef:
Madelief schreef:Ah, maar die rubberen bal is hier dus waarschijnlijk ook exit.
Ze knaagt tennisballen en andere ballen ook in een minuutje open. Als ze het nu nog uitspuugde, alla, maar ze eet alles wat ze eraf kijgt ook echt op!! :N:

Wel een leuk idee. Jammer dat ze zo vreselijk duur zijn, ga je ook niet eventjes proberen.
Rossi vreet alles kapot maar die Bouncy Bone krijgt ze niet kapot hoor.
Tis een leuk ding en gaat hier al een paar maanden mee.

Afbeelding
die heb ik al een paar keer in m'n handen gehad maar ik was bang dat Boomer hem zo zou slopen. Nu ga ik hem toch maar kopen :cheer:
Afbeelding
MarijeEnBoomer
Actief

:boos: nou hebben ze hem niet meer bij de dierenwinkel waar ik hem gezien had :boos: en ik kan ook geen webshop vinden :boos: :jank:
Afbeelding
MarijeEnBoomer
Actief

:cheer: ik heb dr oranje van wendy 71 bij Dursy Dog gevonden :cheer:
Staat vast erg mooi bij het oranje van Boomer :smile:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

MarijeEnBoomer schreef::cheer: ik heb dr oranje van wendy 71 bij Dursy Dog gevonden :cheer:
Staat vast erg mooi bij het oranje van Boomer :smile:
:cheer: :cheer:
En kluiven maar!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
MarijeEnBoomer
Actief

hij is binnen en er word gelijk gekluifd (is dat het juiste woord?)
De extra schijfjes die ik erbij heb besteld zijn goed tot 01-2009. Zou dat zo nauw luisteren met gedroogd vlees?!?!
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Nou, ik moet al 1 van de Nylabones weggooien. en ik denk de rest ook. (iemand die de twee nog best goed wil hebben??)

Yanthe knaagde erg graag op het bot met knopen met leversmaak, maar kreeg er wel vrij grote schilfers af (2 x3 mm, maar dan wel vrij plat). Ik dacht, dat kan wel, want ze poept ze weer uit en ze zijn niet zo hard.
Helaas. Ze poept ze inderdaad uit, maar de schilfertjes zijn veel harder en scherper geworden in haar lijf dan dat ze voelen aan het bot. Gevolg: Kei- en keiharde schilfers in haar ontlasting en dus een flinke hoeveelheid bloed!

Yanthe kan dus ook op deze botten niet meer knagen. Verdorie. :boos: . Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus ik denk ik post mijn ervaring nog even. Helaas is vleesvoeding hierbij even een handicap, omdat de mooie compacte drollen geen bescherming bieden tegen de schilfers, dus Yanthemuis heeft vanmorgen even een brokmaaltijd gekregen, om weer lekkere zachte volumineuze brij te maken, hopelijk komt de rest van de schilfers er dan zonder al teveel kleerscheuren uit!

Ben niet zo happy dus, en een hoop centen armer :boos:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat raar!
Vooral omdat Nylabone dus beweert dat die schilfers écht geen kwaad kunnen! :denken:

Hopen dat de rest en snel uit is.
RR is wel fanatiek, maar zo vreselijk veel haalt ze er dus niet af, gelukkig.

Welke Nylabones had je precies?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Madelief schreef:Nou, ik moet al 1 van de Nylabones weggooien. en ik denk de rest ook. (iemand die de twee nog best goed wil hebben??)

Yanthe knaagde erg graag op het bot met knopen met leversmaak, maar kreeg er wel vrij grote schilfers af (2 x3 mm, maar dan wel vrij plat). Ik dacht, dat kan wel, want ze poept ze weer uit en ze zijn niet zo hard.
Helaas. Ze poept ze inderdaad uit, maar de schilfertjes zijn veel harder en scherper geworden in haar lijf dan dat ze voelen aan het bot. Gevolg: Kei- en keiharde schilfers in haar ontlasting en dus een flinke hoeveelheid bloed!

Yanthe kan dus ook op deze botten niet meer knagen. Verdorie. :boos: . Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus ik denk ik post mijn ervaring nog even. Helaas is vleesvoeding hierbij even een handicap, omdat de mooie compacte drollen geen bescherming bieden tegen de schilfers, dus Yanthemuis heeft vanmorgen even een brokmaaltijd gekregen, om weer lekkere zachte volumineuze brij te maken, hopelijk komt de rest van de schilfers er dan zonder al teveel kleerscheuren uit!

He gets, wat een narigheid!
Ik ben wel geinteresseerd in de andere nylabones; wil ze wel van je overkopen eventueel? Om welke gaat het?
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

ai dat is niet goed!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Madelief schreef:Nou, ik moet al 1 van de Nylabones weggooien. en ik denk de rest ook. (iemand die de twee nog best goed wil hebben??)

Misschien even wat ontbijtkoek geven voor de zekerheid :wink:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

@ Marjoleine: zie post op vorige bladzij, heb de kartonnetjes weggegooid.
o.a. die met dat groen hierboven. Die is nog het meest heel (maar ook het minst interessant)

@ Moos: joh , je mag ze wat mij betreft zo hebben, ik heb het risico genomen en helaas mislukt. Je kunt die kapotte met hamsmaak ook krijgen, even een sterke rasp/vijl uit de gereedsschapskist erover en hij is hopelijk nog prima geschikt voor Veralein en Saartjelein!

Ik kan er nu nog één proberen, een bakbeest van een ding, zo'n turkeybone ofzo. zucht. mijn kleine herder met pitbullkaken....... :roll:

@ Valerie. Ik heb er even aan gedacht, maar ben ziek dus was niet moedig genoeg boodschappen te doen. Aan de andere kant kan ik dan met Yanthe wel aan de gang blijven! Gisteren was echt hoogtij, ik hoop dat het een darmenschoonmaakactie was: Veeel van die nylabonescherven (om ze maar zo te noemen), ondefinieerbare vezels, plantenvezels, hele stukken hout en doorns (:N:), pluche, ondefinieerbaar zwart wollig spul (ik vermoed Bonha-haar of knuffelhondneusjes), een hele plastic zak (:N: waarschijnlijk gejat uit de doos met kipbotten en karkassen, hij leek dr erg op) en kunstwolvulling uit speelgoed. Prachtig, bijna kunst. MY GOD.

SOMS< echt SOMS denk ik aan een permanent muilkorfje!!!
Gelukkig wordt het al minder (or so i thought) dan in het begin. Toen liep ze aan de lijn al happend rond (serieus!!!) Alles wat ze in het voorbijgaan te pakken kon krijgen pakte ze. Dat is godzijdank nu echt over. Ook geen stenen en gals meer.

De brokken waren een domme actie. Ook niet de milde Carocroc gegeven, maar Hills, dat ik gekregen heb. Waar ik eerder al merkte dat (toen ze nog half brokken kreeg) Hyperpieperyanthe veel rustiger leek op rauw dan op brokken, merkte ik nu HEEL ERG het tegenovergestelde.

Arm ding wist niet waar ze met haar lijf heenmoest, ging recht tegen de muren op en was zelfs in de bench niet te kalmeren. Ik dacht er zelf niet aan maar iemand opperde de mogelijkheid en ik denk zowaar dat hij gelijk had!! Wat een ellende. En na een uur of twee stuiteren en doordraaien zakte ze in en was een paar uur uitgeteld, heb haar temperatuur nog opgenomen, maar was goed gelukkig. (ook ivm met eindeloze hoeveelheid troep die er eerder uitgekomen was).

Dus nu echt geen brokken meer voor mijn meisje, althans zeker geen Hills, maar lekker veel rauw vlees. Ze is inmiddels alweer helemaal Yanthemuis, en we gaan maar eens heel serieus werken aan het NIET slopen van speelgoed. Wie weet.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”