alm@ schreef:Leuke foto's! Fijn dat Liam lekker los kan, niks fijner voor een hond, complimenten

Ik ben het helemaal met je eens dat niks fijner is voor een hond als lekker los, vrij van de riem en zelf dollen en rennen.
Ik moet alleen zelf een knop omzetten.
Ik ben normaal van dat ze in het zicht moeten zijn , met roepen ook direct komen etc.
Liam is gewoon een compleet ander hondje..en het feit dat hij even uit zicht is ( maar zoals vandaag hoorde je hem wel door de bel dus wist je dat ie wel in de buurt was) maakt me wat onrustig om het zo maar te zeggen.
De plek om écht los te laten is ook het Leesten hoor ! No way dat ik dat ergens anders doe. Tuurlijk...als ie echt zou willen zou hij ook hier wegkunnen. Maar goed...het risico is gewoon stukken kleiner.
Trainen met loslopen aan de 20 meter lijn gaat hier prima en dan train ik ook echt op hierkomen. En dat zal heus met verloop van tijd steeds beter gaan. Aan de lijn ,die los op de grond bungelt , doet hij het echt heel knap. Roepen is komen voor hem dan 9 van de 10 keer.
Echt los is natuurlijk wat anders maar ik hoop dat met training ik steeds stapjes dichterbij kom. En dat vertrouwen heb ik wel...hij deed het zó knap vandaag ! Hij is er nog maar een goede 4 maanden...echt.....ik ben supertrots op hem ! het is een heerlijk mannetje en hij doet het echt super !