Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Billy's melanoom. Update 24-10: het is helaas niet goed :(
Moderator: moderatorteam
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Golden Stanley
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
-
Anna*
Niet wanhopen, hier ook een positief verhaal. Ik vertelde over de bultjes bij mijn Bambi, die na ongeveer een halfjaar na elkaar zijn verwijderd. De eerste was kwaadaardig van het tweede type. Het tweede bleek goedaardig, maar terwijl ze al verdoofd was, zei de arts heel laconiek dat ie meteen wel even zou gaan kijken of het eerste kwaadaardige bultje was uitgezaaid (weet niet meer wat de handeling daartoe precies was). Zo ja, dan konden we meteen een behandelplan (chemo) opstellen. Zonder nadere uitleg, zonder overleg met mij.
Ik heb meteen gezegd dat ik dat niet wilde, dat ik mijn eigen maatregelen had getroffen en geen chemo wilde. Het tweede bultje is vervolgens verwijderd en bleek goedaardig. Dat kwaadaardige bultje is nu ongeveer anderhalf jaar geleden en is niet teruggekomen.
Grote kans dat je nu even goed de schrik heb na het nieuws maar dat Bill toch wel een stokoud ventje gaat worden. Dat van die schone snijvlakken wijst in elk geval al een heel eind in die richting.
Ik heb meteen gezegd dat ik dat niet wilde, dat ik mijn eigen maatregelen had getroffen en geen chemo wilde. Het tweede bultje is vervolgens verwijderd en bleek goedaardig. Dat kwaadaardige bultje is nu ongeveer anderhalf jaar geleden en is niet teruggekomen.
Grote kans dat je nu even goed de schrik heb na het nieuws maar dat Bill toch wel een stokoud ventje gaat worden. Dat van die schone snijvlakken wijst in elk geval al een heel eind in die richting.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Shit...dat was idd niet waar je op gehoopt had en waar je op zat te wachten....maar idd...hoewel je het toch wel doet; niet teveel lezen en jezelf en Billy 'ophangen' aan tijdslimieten waarin iets terugkeert of wat dan ook...
Is er eigenlijk een volgende stap? Kijken of er uitzaaiingen zijn bvb?
Of is het een kwestie van weg = weg en hem in de gaten houden op toekomstige bultjes?
Ik heb godzijdank alleen maar ervaring met goedaardige bultjes en dat was ook altijd peentjes zweten...vooral bij Rimpel heb ik het gevoel dat hij telkens door het oog van de naald weet te kruipen..
Ik freubel en frunnik zoveel aan hem dat ik eigenlijk continue controleer hahahaha...maar ook bij Muis ga ik er zo eens in de week wel voor zitten om haar eens uitgebreid te bevoelen en te befrunniken..
Meer dan dat kun je toch niet....
ik hoop dat er niets terug komt en dat bij eventueel onderzoek naar uitzaaiingen zal blijken dat er niets aan het handje is
Is er eigenlijk een volgende stap? Kijken of er uitzaaiingen zijn bvb?
Of is het een kwestie van weg = weg en hem in de gaten houden op toekomstige bultjes?
Ik heb godzijdank alleen maar ervaring met goedaardige bultjes en dat was ook altijd peentjes zweten...vooral bij Rimpel heb ik het gevoel dat hij telkens door het oog van de naald weet te kruipen..
Ik freubel en frunnik zoveel aan hem dat ik eigenlijk continue controleer hahahaha...maar ook bij Muis ga ik er zo eens in de week wel voor zitten om haar eens uitgebreid te bevoelen en te befrunniken..
Meer dan dat kun je toch niet....
ik hoop dat er niets terug komt en dat bij eventueel onderzoek naar uitzaaiingen zal blijken dat er niets aan het handje is
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Fijn om al die positieve verhalen te lezen. Bedankt!
Inmiddels ben ik (na een wandeling door de donkere polder met z'n allen) wat minder ehm... panisch.
Het was natuurlijk fijner geweest als het niet kwaadaardig was maar we waren er wel snel bij, hebben de juiste beslissing gemaakt om 't ruim weg te laten halen en de snijvlakken zijn schoon. Da's idd gewoon goed nieuws.
En @Hilje: ik denk niet dat we er op dit moment voor kiezen om te kijken of er uitzaaiingen zijn. Volgens de da is dat toch een moment-opname. Ik zal het nog wel bespreken maandag, maar ik neem aan dat het idd een kwestie is van de boel in de gaten proberen te houden.
En verder vind ik jullie meeleven, de knuffels en duimen in de hoop dat Billy-Baloe (zijn koosnaampje hier) nog heel lang meegaat ontzettend lief (ik hoop het ook, met heel mijn hart). Dank daarvoor.
Inmiddels ben ik (na een wandeling door de donkere polder met z'n allen) wat minder ehm... panisch.
Het was natuurlijk fijner geweest als het niet kwaadaardig was maar we waren er wel snel bij, hebben de juiste beslissing gemaakt om 't ruim weg te laten halen en de snijvlakken zijn schoon. Da's idd gewoon goed nieuws.
En @Hilje: ik denk niet dat we er op dit moment voor kiezen om te kijken of er uitzaaiingen zijn. Volgens de da is dat toch een moment-opname. Ik zal het nog wel bespreken maandag, maar ik neem aan dat het idd een kwestie is van de boel in de gaten proberen te houden.
En verder vind ik jullie meeleven, de knuffels en duimen in de hoop dat Billy-Baloe (zijn koosnaampje hier) nog heel lang meegaat ontzettend lief (ik hoop het ook, met heel mijn hart). Dank daarvoor.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ja want de dag dat ik de uitslag kreeg moest hij ook direct geopereerd worden omdat het zo gevaarlijk was, niet opereren was zowiezo zijn doodvonnis, goed weggehaald geeft iig veel meer hoop op een langer levenRami schreef:Dat kan ik me zeker herinneren. Maar dat ze kwaadaardig waren, dat wist ik niet meer.cloris schreef:Bij Fangio zijn er in zijn leven 2x van dat soort kwaadaardige bulten weggehaald (de exacte naam weet ik even niet ik weet niet of je die fotos/topic nog kan herinneren met die enorme ritssluiting in zijn nek) zeer ruim weggesneden en niet meer teruggekomen! ook geen uitzaaiingen, gelukkig is de keuze gemaakt om het in het geheel weg te halen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aggos, is hij een tijdje terug zo stoer genezen van z'n grote operatie, zal hij nu gevloerd worden door een bultje..... echt niet!
De dierenarts heeft alles weggehaald, geen reden om nu pessimistisch te zijn.
Sterkte in elk geval
Sterkte in elk geval
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Inderdaad, 1,5 jaar geleden heeft Bill alles rondom zijn poot-operatie doorstaan, loopt weer als een kievit, gedraagt zich nog heel vaak als een jonge hond en dan komt er zo'n klein rottig bultje een beetje roet in het eten gooien. Dat kan natuurlijk niet!tekkel schreef:Aggos, is hij een tijdje terug zo stoer genezen van z'n grote operatie, zal hij nu gevloerd worden door een bultje..... echt niet!
Sterkte in elk geval
We gaan er dus gewoon vanuit dat alles weggehaald is en het ook niet meer terugkomt en Bill minstens 18 wordt! (Dat hebben we ooit samen afgesproken
En de knuffels van iedereen worden nog steeds doorgegeven en de sterkte-wensen doen veel goed!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd