Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huismiddel bij hotspots

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Aantal honden: 2

Huismiddel bij hotspots

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Casper heeft een hele grote hotspot op zijn zij.
Heb er al van alles opgesmeerd maar het haalt maar weinig uit.
Nu kreeg ik van iemand een tip om er het kookwater van de aardappels op te doen
Ik ben nu 3 dagen bezig daar mee en het gaat al een stuk beter.het is mooi droog en de rood heid is ook weg.
Zo zag het er uit voordat ik dus met het aardappelwater was begonnen.
Afbeelding

En zo is het nu,een hele verbetering
Afbeelding

En zo loopt hij er nu bij............
Afbeelding
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Dat ziet er al een stuk beter uit, en dat met een huismiddeltje. :ok: :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

TeeTrea werkt ook perfect en ze vinden ut nog vies ook :wink:
tervueren milo
Zeer actief

Hier niet hoor,en ik vind het zo plakken
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

aardappelwater heb ik niet eerder van gehoord, wel aardappelmeel,maizena, daar trek je het vocht mee uit en droogt het mooi op! dun aanbrengen!
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ja, maizena werkt als een tierelier. Diesel heeft ieder voorjaar hotspots in zijn oksels en dit is het enige wat echt goed werkt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
tervueren milo
Zeer actief

ien schreef:aardappelwater heb ik niet eerder van gehoord, wel aardappelmeel,maizena, daar trek je het vocht mee uit en droogt het mooi op! dun aanbrengen!
Maak je daar dan gewoon een papje van en smeer je dat er op ??
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

monique picone schreef:
ien schreef:aardappelwater heb ik niet eerder van gehoord, wel aardappelmeel,maizena, daar trek je het vocht mee uit en droogt het mooi op! dun aanbrengen!
Maak je daar dan gewoon een papje van en smeer je dat er op ??
nee, gewoon dun "poederen"
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz heeft ook een hele grote hotspot op zijn flank bij zijn kont. En die zit er al een paar weken en wil maar nite over gaan. Normaal ontsmet ik het met betadine of ik smeer er hydrocortiderm op en dat zou moeten helpen. Maar nu helpt dat niet en heeft Jaymz al een ab spuit gehad en een ab kuur. Die helpen ook niet en een zeewaterkuur (om de dag even naar het strand en een paar emmers water op die plek gieten) helpt ook al niet.
Om de wond droog te maken kun je er ook Dutimon poeder op doen (gebruikte men vroeger bij schaafwondjes). Dat prikt niet.

Wat voor een band heb jij eigenlijk om zijn nek gemaakt? Ziet er indrukwekkend uit en het lijkt mij beter dan een kap om. Dus ik ben wel geïnteresseerd zodat ik zelf misschien ook zoiets kan fabriceren.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Bij Spike heb ik eens TheeTreeOil gebruikt.
Voor wat kleinere plekjes hielp dat wel goed.

Maizena heb ik nog nooit van gehoord, ga ik wel onthouden.
Al gaat het nu al een aantal jaren heel goed met hem wat dat betreft, gelukkig!
tervueren milo
Zeer actief

Muk schreef:Jaymz heeft ook een hele grote hotspot op zijn flank bij zijn kont. En die zit er al een paar weken en wil maar nite over gaan. Normaal ontsmet ik het met betadine of ik smeer er hydrocortiderm op en dat zou moeten helpen. Maar nu helpt dat niet en heeft Jaymz al een ab spuit gehad en een ab kuur. Die helpen ook niet en een zeewaterkuur (om de dag even naar het strand en een paar emmers water op die plek gieten) helpt ook al niet.
Om de wond droog te maken kun je er ook Dutimon poeder op doen (gebruikte men vroeger bij schaafwondjes). Dat prikt niet.

Wat voor een band heb jij eigenlijk om zijn nek gemaakt? Ziet er indrukwekkend uit en het lijkt mij beter dan een kap om. Dus ik ben wel geïnteresseerd zodat ik zelf misschien ook zoiets kan fabriceren.
Ik heb een stuk schuimrubber van een matras op maat gemaakt en daar een handdoek omheen gedaan en met spelden aan elkaar gemaakt !
Werkt prima en idd beter dan een kap.
Met een kap gaat hij de hele tijd zitten hijgen waardoor de nek helemaal nat wordt en het daar wee gaat smetten.
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Als ik een hond in de trimsalon krijg met hotspot vlekken doe ik er ook altijd Dutimon poeder op. Dat droogt uit.
Het beste is dan ook om geen natte spullen of zalf erop te smeren, is mijn ervaring.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
MarijeEnBoomer
Actief

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

monique picone schreef:
Muk schreef:Jaymz heeft ook een hele grote hotspot op zijn flank bij zijn kont. En die zit er al een paar weken en wil maar nite over gaan. Normaal ontsmet ik het met betadine of ik smeer er hydrocortiderm op en dat zou moeten helpen. Maar nu helpt dat niet en heeft Jaymz al een ab spuit gehad en een ab kuur. Die helpen ook niet en een zeewaterkuur (om de dag even naar het strand en een paar emmers water op die plek gieten) helpt ook al niet.

Ik heb een stuk schuimrubber van een matras op maat gemaakt en daar een handdoek omheen gedaan en met spelden aan elkaar gemaakt !
Met een kap gaat hij de hele tijd zitten hijgen waardoor de nek helemaal nat wordt en het daar wee gaat smetten.

:ok: geweldig idee!!! lijkt me echt een stuk fijner dan de kap!! ga er ook 1 maken als Boomer weer een likplekje heeft!!!
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ik smeer het in met uierzalf :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

bruine/gele mondwater met antibacteriële werking, gewoon van het kruidvat
werkt hier :ok:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

monique picone schreef:

Dat ga ik ook eens maken, want dit lijkt mij een briljante manier om te voorkomen dat de hond aan de hotspot kan komen. Nu alleen nog een oud matras zien te vinden (of een groot stuk schuimrubber) maar dat zal wel lukken. Bedankt voor de tip. :ok:
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

Muk schreef:
monique picone schreef:

Dat ga ik ook eens maken, want dit lijkt mij een briljante manier om te voorkomen dat de hond aan de hotspot kan komen. Nu alleen nog een oud matras zien te vinden (of een groot stuk schuimrubber) maar dat zal wel lukken. Bedankt voor de tip. :ok:
Schuimrubber kan je goed vinden bij zaken wat bankstellen doen overtrekken, of bedrijven wat caravans en campers voorzien van nieuwe kussens :wink:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Joy heeft ook geregeld last van hotspots. Inmiddels heeft ze al 6 weken een hotspot die eindelijk begint te verdwijnen nu ik hem dagelijks was met Betadine scrub. Zelfs de Sudocreme, waar ik normaal gesproken bij zweer, bracht geen uitkomst dit keer.

Ik vroeg me af of groene leem eventueel zou kunnen werken? Iemand daar ervaring mee?
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Femmel schreef:Joy heeft ook geregeld last van hotspots. Inmiddels heeft ze al 6 weken een hotspot die eindelijk begint te verdwijnen nu ik hem dagelijks was met Betadine scrub. Zelfs de Sudocreme, waar ik normaal gesproken bij zweer, bracht geen uitkomst dit keer.

Ik vroeg me af of groene leem eventueel zou kunnen werken? Iemand daar ervaring mee?
Ik gebruik groene leem en dat werkt ook heel erg goed. Je moet wel de plek goed scheren omdat het klei is en anders helemaal in de haren gaat vastzitten. Ik smeer om de dag een nieuwe laag erop (oude laag losweken met in water opgeloste groene leem).
Maizene gebruik ik alleen om klitten bij de oren weg te krijgen. Flink poederen, door de klit heen 'kneden' en uitkammen maar :wink: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”