Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nooit meer runderknie hier.
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nooit meer runderknie hier.
Gister hebben we de honden weer eens een lekkere runderknie gegeven. Ze hebben er heerlijk op liggen kauwen en na 3 uurtjes hebben we het weggenomen. Ligt er verdorie net een hele grote witte gezonde kies op de bank!
Niks geen bruine plekjes of rot, gewoon een grote tot in het tandvlees afgebroken kies van Dapper. Helemaal weg en nu moet hij denk ik geopereerd om die wortel eruit te laten halen want je ziet alleen nog maar een rondje van tandbeen en zenuw in zijn tandvlees liggen. Lekker verhaal dus dit! 
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
We weten dat hij heel sterke kaken heeft en dat hij echt snoeihard kan bijten. Maar dit? Nee, dat had ik niet verwacht. Een knipkies, spierwit en zonder aanslag weggebroken. Echt balen en ik weet ook 100% zeker dat het niet aan de kies lag omdat die gezond was.
Nu hebben we wel meteen de narcose waarin hij gesteriliseerd kan worden. Dat wilden we alleen doen bij een toch al noodzakelijke narcose om geen risico's te lopen. Wratje weg, zaadlijders door en wortel eruit. Hele opknapbeurt dus binnenkort.
Nu hebben we wel meteen de narcose waarin hij gesteriliseerd kan worden. Dat wilden we alleen doen bij een toch al noodzakelijke narcose om geen risico's te lopen. Wratje weg, zaadlijders door en wortel eruit. Hele opknapbeurt dus binnenkort.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
-
laeken
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Da's niet zo mooi. Gelukkig lijkt Dapper er geen last van te hebben.
Het zijn ook wel ondingen hoor, die dragende delen van grote grazers. Kei- en keihard. Kiezen breken komt vaak voor maar het gebeurt ook nog wel dat honden er toch grote stukken afkrijgen die niet verteren met als gevolg obstructie in het maag-darmstelsel.
Vraag bij je slager (of vers vlees leverancier) eens om runder- of paardenstrotten. Dat is geen reacreatie-bot (je kunt het geven als maaltijd, het gaat dan ook helemaal schoon op) maar ze doen er wel ontzettend lang mee.
Hier een zie je Sil aan een stuk runderstrot:

Het zijn ook wel ondingen hoor, die dragende delen van grote grazers. Kei- en keihard. Kiezen breken komt vaak voor maar het gebeurt ook nog wel dat honden er toch grote stukken afkrijgen die niet verteren met als gevolg obstructie in het maag-darmstelsel.
Vraag bij je slager (of vers vlees leverancier) eens om runder- of paardenstrotten. Dat is geen reacreatie-bot (je kunt het geven als maaltijd, het gaat dan ook helemaal schoon op) maar ze doen er wel ontzettend lang mee.

- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
-
laeken
- Zeer actief
Dat ziet er beter uit. Dapper kraakt die dingen soms ook maar dat hoor je meteen en dan nemen we het weg.Rami schreef:Da's niet zo mooi. Gelukkig lijkt Dapper er geen last van te hebben.
- Roelfien
- Zeer actief
Och jee, dat is wel heel triest. Zonde van die kies zeg.
Hier krijgen ze daarom ook geen runderknie. Het lijkt leuk om te geven als recreatiebot en als je hond rustig knaagt, kan dat ook prima. Maar als ze te fanatiek worden en snoeihard doorknagen, krijg je dit soort dingen.
Sterkte met en voor Dapper, als ie straks geholpen moet worden.
Hier krijgen ze daarom ook geen runderknie. Het lijkt leuk om te geven als recreatiebot en als je hond rustig knaagt, kan dat ook prima. Maar als ze te fanatiek worden en snoeihard doorknagen, krijg je dit soort dingen.
Sterkte met en voor Dapper, als ie straks geholpen moet worden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Gos
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Zodra het *vlees* van de knie af is , haal ik ze weg.
En dat duurt geen drie uur(sorry Marc :N: ).
Zodra het vlees is afgeknabbeld komen ze al gauw uit op het harde bot, met alle gevolgen van dien..
Sterkte met Dapper, het zal vast pijnlijk voor hem zijn.
Geef hem anders eens een runderborstbeen, daar is ie een tijdje zoet mee, en het is zacht bot.
Jammer van zijn kies.
Zodra het vlees is afgeknabbeld komen ze al gauw uit op het harde bot, met alle gevolgen van dien..
Geef hem anders eens een runderborstbeen, daar is ie een tijdje zoet mee, en het is zacht bot.
Jammer van zijn kies.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
laeken
- Zeer actief
Ik heb nooit het idee gehad dat je dat alleen mocht geven om even snel het vlees af te raspen. Ik zeg dus niet dat ik ze dat ding 3 uur heb gegeven omdat toen pas het vlees op was. Ik heb ze lekker laten raspen zoals ik dat altijd gedaan heb. Ze eten het merg en het kraakbeen ook op nl. Als het om het vlees ging en niet het amusement dan had ik dat er zelf wel even afgesnedenwendy71 schreef:Zodra het *vlees* van de knie af is , haal ik ze weg.![]()
Geef hem anders eens een runderborstbeen, daar is ie een tijdje zoet mee, en het is zacht bot.![]()
Jammer van zijn kies.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Het spijt me hoor, maar is dat niet het eerste wat je leest op de voedingsfora? Dat je geen dragende delen moet geven omdat ze hun tanden en kiezen daarop kunnen breken?MARC_S schreef:Ik heb nooit het idee gehad dat je dat alleen mocht geven om even snel het vlees af te raspen. Ik zeg dus niet dat ik ze dat ding 3 uur heb gegeven omdat toen pas het vlees op was. Ik heb ze lekker laten raspen zoals ik dat altijd gedaan heb. Ze eten het merg en het kraakbeen ook op nl. Als het om het vlees ging en niet het amusement dan had ik dat er zelf wel even afgesnedenwendy71 schreef:Zodra het *vlees* van de knie af is , haal ik ze weg.![]()
Geef hem anders eens een runderborstbeen, daar is ie een tijdje zoet mee, en het is zacht bot.![]()
Jammer van zijn kies.
Ik heb Gollum alleen als kleine pup (voordat ze had gewisseld) runderknie gegeven met de gedachte dat ze nog zou gaan wisselen. Dan is het niet zo erg als er iets afbreekt.
Ik vind runderstrot wel een goed alternatief, dat is kraakbeen en een stuk vriendelijker voor tanden en kiezen en ze doen er evengoed lang mee.
Sterkte met Dapper
-
Golden Stanley
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
niet alleen op voedingsfora, ook hier staat het in het bottendocument:Gollum schreef:Het spijt me hoor, maar is dat niet het eerste wat je leest op de voedingsfora? Dat je geen dragende delen moet geven omdat ze hun tanden en kiezen daarop kunnen breken?MARC_S schreef:Ik heb nooit het idee gehad dat je dat alleen mocht geven om even snel het vlees af te raspen. Ik zeg dus niet dat ik ze dat ding 3 uur heb gegeven omdat toen pas het vlees op was. Ik heb ze lekker laten raspen zoals ik dat altijd gedaan heb. Ze eten het merg en het kraakbeen ook op nl. Als het om het vlees ging en niet het amusement dan had ik dat er zelf wel even afgesnedenwendy71 schreef:Zodra het *vlees* van de knie af is , haal ik ze weg.![]()
Jammer van zijn kies.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

- Flo'ke
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Ik vind een uur nog te langGolden Stanley schreef:Erg zonde, Marc. Op de verschillende fora (vooral op die van mij.....) waarschuw ik daar zo voor. Geef geen kale dragende delen van te oude dieren, laat dan alleen het vlees afknagen en haal het na een uur weg. Dit zijn tandenbrekers en de tanden slijten weg.
Sterkte met Dapper.

-
laeken
- Zeer actief
Ik zit niet op voedingsfora en zolang ik me kan heugen krijgen honden die dingen al.
Dus helaas pech gehad deze keer want ik was me van geen kwaad bewust. Dit is minstens de 50e keer dat ik een hond zoiets gaf en nooit eerder iets gehad 
Laatst gewijzigd door laeken op 23 okt 2008 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Golden Stanley
Daar heb je gelijk in. Het is ook niet goed om er een tijdslimiet op te zetten. Zo bedoel ik het ook niet. Kaalgevreten is weghalen. Als je je hond hoort schrapen en gieren langs een kale knook, dan haal je het weg.Dondersteen schreef:Ik vind een uur nog te langGolden Stanley schreef:Erg zonde, Marc. Op de verschillende fora (vooral op die van mij.....) waarschuw ik daar zo voor. Geef geen kale dragende delen van te oude dieren, laat dan alleen het vlees afknagen en haal het na een uur weg. Dit zijn tandenbrekers en de tanden slijten weg.
Sterkte met Dapper.
Ik heb heel af en toe voor de jongens een dik bevleesde kalfspoot. Dan zit daar voor zo'n 70-80% vlees aan. Voordat ze dat kaal vreten, is de 1 een half uur verder en de ander een uur.
-
Addy
Shit happens hoorMARC_S schreef:Ik zit niet op voedingsfora en zolang ik me kan heugen krijgen honden die dingen al.Dus helaas pech gehad deze keer want ik was me van geen kwaad bewust. Dit is minstens de 50e keer dat ik een hond zoiets gaf en nooit eerder iets gehad
Lullig en ik hoop dat Dapper er geen pijn aan heeft
-
doggy
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
OOO wat balen,
hoop dat de pijn mee valt ik weet niet hoe het bij honden zit maar bij mensen doet dat errug pijn als het zover afbreekt.
Voor diegene die runder strot geven doen jullie honden echt lang ermee voor het op is ?
Hier is het binnen 20 min op voor een strot van 700 gr
hoop dat de pijn mee valt ik weet niet hoe het bij honden zit maar bij mensen doet dat errug pijn als het zover afbreekt.
Voor diegene die runder strot geven doen jullie honden echt lang ermee voor het op is ?
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Hier ook hoor, een halfuurtje misschien maar daar hebben we het mee gehad. Die kale knoken liggen hier maanden door de kennels te zwerven en alle kiezen zijn nog heel (geloof ik..)ridgebackfan schreef: Voor diegene die runder strot geven doen jullie honden echt lang ermee voor het op is ?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nou, met een hele strot doen ze hier zo'n half uur en dat vind ik - voor een maaltijd - best wel lang. Andere maaltijden (ribben, koppen, ander (vlees)bot etc.) gaan een stuk sneller op.ridgebackfan schreef: Voor diegene die runder strot geven doen jullie honden echt lang ermee voor het op is ?
Geitenschouder doen ze hier ook lang over maar die krijgen ze niet helemaal op. Harde delen laten ze liggen.