Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Broodfok, ongelooflijk triest.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Broodfok, ongelooflijk triest.

Ongelezen bericht door Chione »

Bij het bekijken van dierenasiels.com stuitte ik op onderstaand verhaal. En dit verhaal is er maar 1 van de vele. Afbeelding Helaas zal het ver van het laatste zijn, zolang mensen er blijven kopen, zullen dit soort monsters, waar geld boven alles staat, in binnen en buitenland, blijven fokken en massaal pups blijven importeren uit o.a. oostbloklanden...

Hopenlijk zullen al deze geredde hondjes een goed thuis krijgen.

UNCO-JERRY IN ACTIE - IN DE PERS & OP TV
Zwarte 16 september 2008

Dinsdag 11u30 worden we gebeld door dierenwelzijn. Om 13 uur staan er 10 auto's klaar en vertrekken we richting Meerle.
Unco Jerry komt als éérste ter plaatse met de auto's. Er blijkt een illegale fokkerij gepakt te zijn.
232 honden worden getransporteerd. Een nieuw leven tegemoet zou ik zeggen maar dat klopt niet: hun leven start op deze dag eigenlijk; voorheen zaten ze op een donkere zolder in een plastiek bakje en deden enkel dienst voor "de platte poen", zoals Pol Goossen het zo mooi zegt.

Een put fungeerde als hondenkerkhof. Weerzienwekkend en hallucinant.

Verstand op nul en actie. We starten met het opladen van de hondjes. Angstige oogjes die het gras en de zon niet kennen, komen de buitenlucht tegemoet, vol vrees wat hen misschien te wachten staat.
Ze weten niet dat na die bange rit de vrijheid staat te wachten. Al deze zwaar verwaarloosde scharminkeltjes... ze staan in mijn geheugen gegrift.
Ronny van dierenpension Berkenhoeve toont wederom zijn gouden hart en ontvangt een 50-tal van deze sukkeltjes.
Dierenasiel Canina uit Essen geeft bijstand en ontfermt zich over de talloze moedertjes met hun pupjes. Vol liefde worden ze rustig en sereen ingeladen.
De inspecteurs van dierenwelzijn steken hun handen uit de mouwen en sjouwen op en af de zoldertrap met al die kleine dutskes. Ze lijnen mee de grote honden aan en komen zigzaggend aangelopen met Goldens en Labradors.
16u30... wat ben ik blij dat mijn vrienden arriveren. Philippe de voorzitter van het asiel van St .Truiden heeft het asiel gesloten, op het werk verlof genomen en de auto gestart en is met vijf wagens vertrokken richting hier.
Didier en Guy arriveren het eerst. En weer worden de auto's geladen. Tegen 19u30 zijn de hondjes allemaal opgeladen. We nemen afscheid van onze St. Truidense vrienden en halen nog even een grapje uit met Guy. Hij had heel wat honden geladen, maar had ook een wagen vol met vlooien mee; die kreeg bijna een hartaanval. Inderdaad de vlooien liepen gewoon van hond tot hond.
Thuisgekomen heeft Fonny al de hondjes gesorteerd en samen met de dierenarts de eerste zorgen toegediend.
De krant brengt een enorme solidariteit teweeg, mensen komen van heinde en verre om hondjes te toiletteren en te wassen, te verzorgen, te poetsen en adoptanten kwamen sukkelaartjes adopteren.
Dank aan al deze schatten van mensen, dank aan dierenwelzijn en hun inspecteurs die fantastisch werk hebben geleverd. Dank aan Canina en St. Truiden, dank aan onze Ronny van Berkenhoeve, en vooral aan onze dierenarts die tot een stuk in de nacht heeft gewerkt, samen met onze gouden medewerkers.

Verslag van Tabitha.

Toevoeging aan dit artikel: een dikke proficiat aan Tabitha die alles tot in de puntjes geregeld heeft en er dagen voor is wakker gebleven.
Maria

http://www.dierenasiel-uncojerry.be/pages/pers.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tsja, zolang broodfokkerij niet aan banden wordt gelegd, blijven deze praktijken bestaan.

Maar ik vind het berichtje wel zeer bemoedigend.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Op het labradorforum waren er al wat mensen die zo'n sukkelaartje in huis hebben genomen :ok:
Wel triest dat de straffen voor dit soort praktijken zo laag zijn :roll:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Er zijn een tijdje voordat dit aan de gang was ook een hele hoop Sharpei's in St Truiden terecht gekomen.
ST Truiden lijkt het afgelopen jaar een asiel te zijn geworden die overschot, dump en in beslag genomen honden uit de broodfok...
Je zou er echt ziek van zijn als je daar werkt.

De Sharpei's werden toen als overschot betiteld dus zijn misschien gebracht...maar dat is ook in een paar keer gegaan want het waren etappes waarin er in totaal een Sharpei of 15 daar gezeten heeft.
Ook een compleet nest pups.
Chione
Zeer actief

Gollum schreef:Op het labradorforum waren er al wat mensen die zo'n sukkelaartje in huis hebben genomen :ok:
Wel triest dat de straffen voor dit soort praktijken zo laag zijn :roll:
:ok:

Idd.

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Van een ander forum.
Eerst was het vermoeden dat de kennel in Kasterlee er ook bij betrokken was, maar die vent blijkt een vergunning te hebben, hij heeft op dit moment 500 !!!!! fokteven zitten en hij mag er 800 !!!! hebben.
De kooien waar de hondjes in zitten zijn 1 m² .
De regering zou ook weleens wat mogen doen hier aan.

~
Afbeelding
~
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:jank: `ik word er alle keren weer heel droevig van
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

en zolang mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en te beroerd zijn om met zorg een dier te halen blijft dit bestaan.
iones
Zeer actief

Chione schreef:Van een ander forum.
Eerst was het vermoeden dat de kennel in Kasterlee er ook bij betrokken was, maar die vent blijkt een vergunning te hebben, hij heeft op dit moment 500 !!!!! fokteven zitten en hij mag er 800 !!!! hebben.
Niet te geloven zeg! Zo is het ook vechten tegen de bierkaai! DAt dit mag! Echt walgelijk!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Carmen schreef:en zolang mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en te beroerd zijn om met zorg een dier te halen blijft dit bestaan.
Idd, zolang er mensen zijn die het belangrijker vinden dat de hond goedkoop is dan dat de zorg voor de ouder-honden en pups goed is zal het wel blijven bestaan.
Chione
Zeer actief

Noële schreef:
Carmen schreef:en zolang mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en te beroerd zijn om met zorg een dier te halen blijft dit bestaan.
Idd, zolang er mensen zijn die het belangrijker vinden dat de hond goedkoop is dan dat de zorg voor de ouder-honden en pups goed is zal het wel blijven bestaan.
De prijs zal ongetwijfeld een rol spelen, echter er zijn broodfok pups die net zoveel, zo niet meer kosten als niet broodfok pups. B.v. bij de Chihuahua. Snelle beschikbaarheid ( geen wachtlijsten ), gemak ( er wordt niet 'moeilijk' gedaan ) speelt, volgens mij, ook een hele grote rol.

Prijs zegt sowieso niet zelden weinig, er zijn zoveel stamboom en niet stamboom fokkers die goud geld vragen en wiens praktijken het daglicht niet kunnen verdragen.

~
Afbeelding
~
Timmy
Actief

Ongelezen bericht door Timmy »

ja die ellende zal blijven bestaan omdat er mensen blijven kweken om geld uit te slaan en zich niet bekommeren om de welzijn van de dieren
Meer controle zou zeker helpen !!! :evil:
Kom ook eens op mijn website kijken en laat een leuk berichtje achter in mijn gastenboek
http://www.hondenhokje.be
Groetjes van Timmy
[img]http:///users.pandora.be/tva/forum/timmy.png[/img]
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

gewoon sluiten die handel,en dan heb je nog de woefkesranch,en vele massadierenwinkels :devil:
iones
Zeer actief

Chione schreef:Van een ander forum.
Deze fokker zou hier eens aangemeld moeten worden:
http://broodfok.be/v2/nl/anti-broodfok- ... ijn-we.php

Die kunnen daar mogelijk iets aan doen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”