Maar ik schrik wel van de prijzen van sommige rassen :N: .
Wat een geld! Dat zou ik er geloof ik niet voor overhebben, hoe dol ik ook zou zijn op een bepaald ras.
Dan liever maar een herplaatser (nou vind ik herplaatsers toch al leuker dan een pup
Moderator: moderatorteam

oh dat kan heel divers zijn natuurlijk, het is nl niet zo, dat wat een RV stelt, dat fokkers het daar ook mee eens zijn.Addy schreef:Maar wat is de evt reden om af te wijken van een adviesprijs ?yamie schreef:ja daar is het een advies prijs voor heEs schreef:Grappig dat niet iedereen zich aan de adviesprijs van de RV houdt, waar je natuurlijk vrij in bent. Sommige zitten/zaten erboven, sommigen eronder lees ik.
en er zijn maar heel weinig werkmechelaarfokkers die fokken via de regels van de RV.LongFields schreef:Bij onze RV is geen adviesprijs vastgesteld.Es schreef:Grappig dat niet iedereen zich aan de adviesprijs van de RV houdt, waar je natuurlijk vrij in bent.

en daar gaat het dus fout, omdat er kampioen zus, of reis zoveel, of kamioenschap blabla aan vast zit kost het meer, ik snap dat niet, alsof het voer, de entingen en de zaadjes van een pup die misschien wel iets gaat doen in de fokkerij of showring duurder zijn, zeg nou even eerlijk... meer dan 800 euro vragen voor puppen is toch gewoon belachelijk, wel ras dan ook? dan gaat het toch wel degelijk om erop verdienen... ik kan dat heus weten, ik fok zelf ook, weet wat het kost en kan ook nog rekenen.Nanna schreef:Ik ken een fokster van Bearded Collies die met haar veelwinnende topteef naar de USA is gevlogen om haar daar door de no. 1 reu van Amerika te laten dekken.Addy schreef:Maar wat is de evt reden om af te wijken van een adviesprijs ?yamie schreef:ja daar is het een advies prijs voor heEs schreef:Grappig dat niet iedereen zich aan de adviesprijs van de RV houdt, waar je natuurlijk vrij in bent. Sommige zitten/zaten erboven, sommigen eronder lees ik.
Ik kán me zo voorstellen dat de mooiste pups uit deze combinatie niet voor hetzelfde geld de deur uitgaan als de Bearded colliepups van de buurvrouw die haar eigen reu op haar eigen teef gepleurd heeft omdat dat zo makkelijk was
Kwestie van waar naar zijn geld.
Waarmee ik de pups van buuf niet op voorhand diskwalificeer, maar die zijn toch vaak meer voor het publiek dat in shows of fokken geen belang heeft en gewoon een gezellige huismeut zoekt.
ze willen zelf de reu uitzoeken voor hun teef en daar geen toestemming voor nodig hebben, geen exterieureisen, gedragstesten etc. etc. etc. (tenminste dat hoor ik het vaakst)Sonnie1983 schreef:Waarom is dat dan?malinois schreef:en er zijn maar heel weinig werkmechelaarfokkers die fokken via de regels van de RV.LongFields schreef:Bij onze RV is geen adviesprijs vastgesteld.Es schreef:Grappig dat niet iedereen zich aan de adviesprijs van de RV houdt, waar je natuurlijk vrij in bent.

Is de oudercombinatie eigenlijk onomstotelijk gegarandeerd op enigerlei wijze?Nanna schreef:Voor álle mensen die een hond met stamboom willenJaap* schreef:Voor sommige mensenNanna schreef:maar het is vele malen belangrijker wat er aan stamboom achter die hond zit.
Het is niet alleen het mooi dat telt, maar ook de gezondheid van de voorouders.
Tulijk moet je daar ook geluk bij hebben, maar geluk kun je ook tot op bepaalde hoogte afdwingen.
ik vind de stamboom ook belangrijker dan de prestaties... mijn teef heeft een NL kampioen werkhond als vaderJaap* schreef:Voor sommige mensenNanna schreef:maar het is vele malen belangrijker wat er aan stamboom achter die hond zit.

Ik neem aan dat je met die kwoot bedoeld dat je je ervan moet overtuigen dat je niet bij de poot wordt genomen?Nanna schreef:Niet onomstotelijk, maar lees nog maar eens het burgermeesters/bouwvakkerskwootje na. En wat ik schreef over afdwingen van gelukJaap* schreef:Is de oudercombinatie eigenlijk onomstotelijk gegarandeerd op enigerlei wijze?Nanna schreef:Voor álle mensen die een hond met stamboom willenJaap* schreef:Voor sommige mensen
Tulijk moet je daar ook geluk bij hebben, maar geluk kun je ook tot op bepaalde hoogte afdwingen.
Dan heb je niets aan de boom achter die scheve schaats, maar wel aan de restJaap* schreef:Maar als er in de boomhistorie maar één scheve schaats zit heb je toch al niets meer aan die hele boom?
Of zie ik dat verkeerd?
Ik niet in ieder gevalGos schreef:Of je daar nu van wakker moet liggen is een tweede.
Zou kunnen. Maar die gelooft misschien ook nog in SinterklaasJaap* schreef:Ik niet in ieder gevalGos schreef:Of je daar nu van wakker moet liggen is een tweede.![]()
Maar iemand die 1000 of meer euro aan een pup uitgeeft met bepaalde verwachtingen misschien wel?
of het moet een publiek geheim zijn...Jaap* schreef:Ik neem aan dat je met die kwoot bedoeld dat je je ervan moet overtuigen dat je niet bij de poot wordt genomen?Nanna schreef:Niet onomstotelijk, maar lees nog maar eens het burgermeesters/bouwvakkerskwootje na. En wat ik schreef over afdwingen van gelukJaap* schreef:Is de oudercombinatie eigenlijk onomstotelijk gegarandeerd op enigerlei wijze?Nanna schreef:Voor álle mensen die een hond met stamboom willen
Maar als er in de boomhistorie maar één scheve schaats zit heb je toch al niets meer aan die hele boom?
Of zie ik dat verkeerd?

ach tuurlijk, voor kwaliteit mag je ook betalen, maar wees eerlijk, word het in hondenland niet enorm overtrokken? word er niet erg vaak een mooi praatje gehouden? en kwaliteit waar ik wel voor wil betalen zit hem mij niet zozeer in een bloedmooie hond waar ik op een show mee kan pronken, maar ook als dat dus niet zo is, of als ik dat niet wil in een fokker die hoe de hond ook is er trots op is en voor mij klaarstaat met raad en daad.Nanna schreef:Inderdaadyamie schreef:en daar gaat het dus fout, omdat er kampioen zus, of reis zoveel, of kamioenschap blabla aan vast zit kost het meer.Nanna schreef:Ik ken een fokster van Bearded Collies die met haar veelwinnende topteef naar de USA is gevlogen om haar daar door de no. 1 reu van Amerika te laten dekken.Addy schreef: Maar wat is de evt reden om af te wijken van een adviesprijs ?
Ik kán me zo voorstellen dat de mooiste pups uit deze combinatie niet voor hetzelfde geld de deur uitgaan als de Bearded colliepups van de buurvrouw die haar eigen reu op haar eigen teef gepleurd heeft omdat dat zo makkelijk was
Kwestie van waar naar zijn geld.
Waarmee ik de pups van buuf niet op voorhand diskwalificeer, maar die zijn toch vaak meer voor het publiek dat in shows of fokken geen belang heeft en gewoon een gezellige huismeut zoekt.Ik heb het nu wel over een topfokster met talloze kampioenen die al jarenlang meedraait aan de top. Je koopt niet alleen een pup, je koopt ook de afstamming.
Ik heb afgelopen weekend een berner geshowd die ik zelf voor de eigenares heb uitgekozen. Hij komt uit een bewezen topkennel uit uitmuntende HD A en een enkele B ouder. Bijna alles kampioen.
En je ziet het aan de hond af.Hij is echt prachtig. Kost de helft meer dan wat ze normaal voor een pup heeft betaald maar ze geniet van het succes dat hij had en van de bewonderende blikken van mensen op straat.
Toen we de showhal binnenkwamen zaten daar bernermensen. Die keken 1x en zeiden meteen "dat zal het stokerybosje wel zijn"![]()
Feit is dus dat ik voor een hond uit een topkennel meer wil betalen dan voor de hond van tante Truus en Ome Willem die ook es voor de leuk een nessie met papieren doen.
En ik vind het zeer terecht dat zo'n superfokker wat boven de adviesprijs zit. Alle waar is naar zijn geld.
Het moet imo ook weer niet ál te gek worden. Meer dan 1200 euro voor een hond zou ik nooit betalen. Voor geen enkele.