@Little-wolf, er mag gewoon op mensen getest worden hoor, dat het niet vaak gebeurt komt omdat het ontwikkelen van testen voor mensen meer geld, moeite en tijd kost dan testen op dieren.
Overigens: er zijn idd regels voor de huisvesting, verzorging, pijnbestrijding en uiteindelijke euthanasie van dieren in proefdierencentra maar het blijven omstandigheden die dieronvriendelijk zijn. Net als dieren die gehouden worden in de bio-industrie.
En als je kijkt naar de aantallen dieren die gebruikt worden bij dierproeven, ben ik heel blij dat er naar alternatieven gezocht worden.
In 2006 waren dat bijv. 2.246 honden, 3.022 paarden, 7.905 varkens, 9.934 konijnen en 137.732 ratten. En dan heb ik het niet eens over de andere dieren: geiten, runderen, kippen, vissen, schapen, reptielen, muizen, fretten, katten, cavia's etc.
(Cijfers uit het jaaroverzicht van de Voedsel- en Waren Autoriteit over dierproeven en proefdieren.)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
laboratoriumhondjes
Moderator: moderatorteam
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Wij worden wel eens gevraagd om mee te doen aan bepaalde proeven, die dan voornamelijk gaan over gedrag. Maar ook zijn er genoeg oproepen in de krant waar een nieuw medicijn wordt getest.iones schreef:
Degenen die voorstander zijn van dierproeven, zouden jullie willen dat het op jullie uitgetest werd? Ik denk het niet. En wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dus ja, afhankelijke van de proeven wil ik wel meedoen en nee als het echt schadelijk is voor mijn gezondheid dan niet.
Sommige dingen moeten eenmaal worden getest op echte organismen en hoe sneu dan ook de mens heeft hierin voorang.
Neemt trouwens niet weg dat ik ook liever alternatieven heb dan echte organismen. (duh)