Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze lieve Bunzy

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

bunzy
geregistreerd lid

Onze lieve Bunzy

Ongelezen bericht door bunzy »

Ik weet niet of iemand dit verhaal van mij nog kent

Hele moeilijke beslissing!

Ik moet een hele moeilijke beslissing nemen wat betreft onze labrador van 3 jaar. We hebben haar gekregen toen ze anderhalf jaar was. Ze is afkomstig van een boerderij en heeft een heel erg lief karakter. Het probleem is alleen dat ze slecht tegen alleen zijn kan en veel aandacht nodig heeft. Eigenlijk moet er met haar intensief getraind worden. Ze heeft nl. nooit de basiscommando’s geleerd en luistert dus niet zoals het moet. Ook vermoeden wij dat er in het verleden iets met haar gebeurd is. Ze is nl. vrij onderdanig als je haar wilt straffen (zelfs al als je je stem verheft) Zelfs onze dierenarts zei dit tegen ons dat ze niet het normale gedrag van een labrador vertoond. Ook heb ik het er met haar over gehad om haar weg te doen en ze kon het zich wel enigszins voorstellen maar vroeg ons toch om haar te proberen te houden. Wij vinden het zelf ook tegen onze gevoelens ingaan om haar weer weg te doen vandaar dat ze nu al 1,5 jaar bij ons is. Maar……….we merken dat ze niet gelukkig is hier. Ze kan bij ons niet in huis, we hebben nl. een kat en dat klikt niet zo goed tussen die 2 en ook bij de boerderij was ze altijd gewend om buiten te zijn (ze kwam daar ook nooit binnen) en ze sliep geloof ik in de stal. Hier is ze dus ook altijd in de garage maar dat is dus heel eenzaam , vooral nu de koude periode er weer aankomt want dan kan de garagedeur niet open blijven. Ik heb daar steeds meer moeite mee en vind dat we haar dit niet langer aan kunnen doen. Voor beide partijen is dit niet leuk. Ook gaat ze uit verveling dingen vernielen en dan pakt ze echt alles wat ze maar pakken kan. Wij kunnen haar helaas niet de aandacht geven die ze nodig heeft en trainen lukt al helemaal niet. We hadden er bewust voor gekozen om geen pup te nemen omdat daar zo veel werk aan is maar ik denk dat we met Bunzy nog meer werk hebben om haar alles goed te leren. Ze is in de anderhalf jaar dat ze bij ons is al heel veel verbeterd, ze kan zelfs los mee aan de riem dus ze is wel leergierig en ze is nog steeds erg speels. Het is gewoon een hele lieve, mooie lab, daar ligt het echt niet aan. Ze is kleine kinderen gewend, die kunnen echt alles doen bij haar. Ze heeft een geweldig karakter maar het is echt puur die aandacht die ze nodig heeft en wij haar niet kunnen geven. Doordat ze dan dingen kapot gaat maken, ergeren we ons er steeds mee aan en dat is voor niemand goed. Het gaat me echt aan het hart maar we zijn het er toch mee eens dat ze weer beter af zijn op een boerdrij of ergens waar veel ruimte en aandacht voor haar is.
Ik hoop via deze weg een heel goed tehuis voor haar te kunnen vinden en evt. op de hoogte te mogen blijven hoe het met haar gaat.
Heel veel mensen zullen me misschien veroordelen hierover maar geloof me, er is heel goed over nagedacht en ik gun Bunzy een gelukkig leven en dat is ze hier niet zoals het moet. Ik heb mijn hele leven honden gehad dus het is niet zo dat ik er geen verstand van heb.

Het verhaal staat nog onder overplaatsing we hadden toendertijd dus besloten om haar toch te houden en gelukkig maar, wat is het een lieve hond geworden :love:
Helaas is het noodlot afgelopen zaterdag op dierendag toegeslagen :cry:
Het verhaal staat nog onder overplaatsing we hadden toendertijd dus besloten om haar toch te houden en gelukkig maar, wat is het een lieve hond geworden :love:
We hebben haar moeten laten inslapen. Ik vertel het verdere verhaal nog wel, zie dat iik nu naar de voetbal moet.

Groetjes Ellen
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Heel veel sterkte met het verlies van jullie Bunzy
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Heel veel sterkte!
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Sterkte.
Bief
Actief

Ongelezen bericht door Bief »

Veel sterkte met het verlies van Bunzy.
Rust zacht lieve Bunzy
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
bunzy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bunzy »

Ik had beloofd nog te vertellen wat er met onze lieve Bunzy gebeurd is.Dit verhaal heb ik even overgenomen van een ander forum anders moet ik het weer helemaal opschrijven :(:

Helaas hebben wij afgelopen zaterdag (op dierendag) afscheid moeten nemen van onze allerliefste Bunzy :cry:
Ze was net 4 jaar en nog maar 2,5 jaar bij ons. Ooit heb ik hier eens een berichtje gezet dat ik haar weg wilde doen. Ze kwam van een boerderij en had weinig geleerd en vernielde ontzettend veel. Ik werd er echt soms wanhopig van.Wat heb ik nu een spijt dat ik dat ooit gewild heb. Ik kon het ook niet gelukkig want ze had zo'n superlief karakter en we hebben haar dus heel veel bij kunnen leren.
En toen kwam het noodlot afgelopen week. Ze werd ziek en we snapten er niks van, ze kwam niet meer vooruit en 2 oktober ermee naar de dierenarts, zware spuit en antiboitica gehad. Ze had 40 graden koorts. Maar ze knapte niet op dus zaterdag weer heen en ze mocht niet meer mee terug Ze had een gescheurd middenrif en echt alles in haar buik lag door elkaar heen. 3 longkwabben geklapt, hart was niet te zien op de foto, lever op de verkeerde plaats enz. enz. Ze had geen kansmeer om beter te worden dus we hebben haar om 7 uur 's avonds in moeten laten slapen.
Meissie, je was een kanjer en ik had je graag nog 10 jaar mee willen maken.
Ondanks de slechte start missen we je vreselijk :I:
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Heel veel sterkte!
rust zacht lieve Bunzy...
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Sterkte...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Sterkte
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Jemig zeg, wat vreselijk. Hoe kan zoiets gebeuren? Zo jong.
Heel veel sterkte.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Sterkte toegewenst
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

sterkte...
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

heel veel sterkte
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sterkte :(
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Sterkte :(
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Heel veel sterkte.. :(:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Veel sterkte!!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Sterkte..
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”