Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rat gevaarlijk?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Rat gevaarlijk?

Ongelezen bericht door Saarah »

Daarnet laat ik Karol (onze kat) binnen en tegelijkertijd laat ik Kizzy even buiten in de tuin om een plasje te doen. Maar enkele minuten later hoor ik haar blaffen en zie ik haar rond "iets" springen en dat "iets" zelfs in haar mond nemen en ermee rondzwieren. Ik roep haar meteen binnen, ik dacht dat het een muis ofzo was, die Karol misschien had laten liggen.
Ik pak Karol terug op en neem haar mee naar buiten, met het idee "wat je begint, moet je maar afmaken ook" :wink: maar het was dus geen muis, maar een rat! Wel geen héle grote, maar toch groot genoeg :roll: . Karol deed er trouwens ook niets naar, ze bleef op een afstandje staan kijken. De rat was duidelijk halfdood, ze piepte wel eens, maar bleef liggen en ademde heel zwaar.
Toen kwamen mijn grootouders hier aan en mijn grootvader heeft de rat dan maar doodgeslagen met een spade.
Ik weet niet wie van de twee de rat heeft gepakt, Kizzy lijkt me onwaarschijnlijk wegens te traag, maar Karol lijkt me ook niet waarschijnlijk. Zou ze zo'n grote dieren vangen?

Mijn vraag: kan zo'n rat besmettelijke ziektes doorgeven? Kizzy heeft de rat dus wel in haar mond gehad...
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ziekte van Weil! Is je hond geent? De urine van ratten brengt dit over en een rat is angst laat ook zijn urine lopen dus het lijkt me niet onmgelijk dat de hond dat heeft binnengekregen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

Eline* schreef:Ziekte van Weil! Is je hond geent? De urine van ratten brengt dit over en een rat is angst laat ook zijn urine lopen dus het lijkt me niet onmgelijk dat de hond dat heeft binnengekregen.
Ze heeft de "normale" inentingen gekregen, maar ik weet niet juist tegen welke ziektes die allemaal zijn... Zit de inenting tegen die ziekte daarbij?
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Saarah schreef:
Eline* schreef:Ziekte van Weil! Is je hond geent? De urine van ratten brengt dit over en een rat is angst laat ook zijn urine lopen dus het lijkt me niet onmgelijk dat de hond dat heeft binnengekregen.
Ze heeft de "normale" inentingen gekregen, maar ik weet niet juist tegen welke ziektes die allemaal zijn... Zit de inenting tegen die ziekte daarbij?
Als het goed is wel :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Saarah schreef:
Ja, maar weil is niet lang werkzaam. Ik meen zelfs maar een half jaar. Als ze pas is geent is het goed, anders zou ik toch even de dierenarts bellen ter info.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Als je het niet vertrouwd gewoon even je DA bellen.
Het kan trouwens best dat je hond heb gevangen heeft hoor.
Onze vorige hond ving echt zeer regelmatig ratten :jank:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”