Vorige week begon mijn Duitse herder in een keer veel te drinken, ik dacht eerst aan een blaasontsteking. Meteen begonnen met vitamine C. Het werd niet minder met drinken dus heb ik maandagmorgen meteen een plasje weggebracht. Ze had geen blaasontsteking, alle waardes waren goed, behalve het soortelijk gewicht van de urine.
Moesten 's avonds bloed laten prikken. Ze dachten aan suikerziekte of aan de nieren.
Helaas is het geen van dit, ze heeft leukemie. Ze heeft nog een paar maand te leven volgens de DA. Op moment heeft ze geen pijn, en hopelijk blijft het zo. Vrijdag gaat ze lekker mee naar Texel, de laatste keer voor haar.
Het vervelende is, ze oogt niet ziek, sterker nog, ze is levendiger dan ze ooit is geweest. Ze is blij, maakt zelfs een paar kleine sprintjes enz... Ze loopt nog lekker naast de fiets, en ik neem haar nog overal mee naar toe. Dit bericht kwam echt als een donderklap bij heldere hemel.
We proberen maar zo veel mogelijk van haar te genieten, meer kunnen we niet doen.
Ik ben momenteel helemaal kapot, dit had niemand verwacht. Gelukkig heeft ze zelf nergens last van.
Maar nu mijn vraag: Ik las dat het heel snel kan gaan, dat het misschien zelfs met een week al afgelopen kan zijn.
Maar zijn er ook mensen die dit hebben gehad bij hun hond? En die nog vrij lang en zonder pijn heeft kunnen leven? Of is er misschien een manier om de ziekte te overwinnen?
Dit is haar, foto is een paar maand terug genomen:

En een foto van vorig jaar op Texel:

TARAK