Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een vlo ieks!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Een vlo ieks!

Ongelezen bericht door pepim »

Ik, nou ja Mizou, heeft een klein beetje last van vlooien. Niet echt heel erg, maar toch niet heel fijn, ik zal mijn verhaal even vertellen en dan hoop ik, dat jullie mij kunnen helpen.

Ze wordt elke maand behandeld met een pipet. Voorheen was dat Frontline, nu is het een ander merk. Ik kam, ik kijk in haar vacht, ik stofzuig, maar toch zijn er een paar vlooien en ze heeft er last van.

Ik heb haar nu pas weer behandeld, want het mocht weer, maar ze rende weg naar de kamer en ging gek doen tegen een leren stoel, waar ze gek op is.
Stoel was vochtig van het antivlooienspul zag ik al en ik baalde er van, maar ik kan de hoeveelheid niet inschatten. Zou de inhoud van het hele pipet er op gezeten hebben of niet?

Ik weet dus niet of ik het goed gedaan heb, en ik durf haar niet zomaar weer een pipetje in de nek te doen. Of met een antivlooienshampo te behandelen.

Wat kan ik nu het beste doen?
Ja en ik stofzuig alles enzo, het gaat me gewoon sec om mijn hond.
MarijeEnBoomer
Actief

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

ik weet niet wat je nu kan doen maar ik doe het pipet altijd in de nek vlak voor ik ga lopen. Zo krijgt ze de kans niet om het ergens aan af te rollen :mrgreen:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ja slim van je, maar dat heb ik dus niet gedaan helaas.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik zou haar nu gewoon gaan wassen met vlooienshampoo. Als je het even goed laat inwerken weet je zeker dat ze dood zijn.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

vlooienkam kopen :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Een vlo ieks!

Ongelezen bericht door Frenk »

pepim schreef:Ik, nou ja Mizou, heeft een klein beetje last van vlooien. Niet echt heel erg, maar toch niet heel fijn
Volgens mij heeft een hond nooit 'een klein beetje last' :wink: Als wij mensen 1 vlo zien, dan kun je er op rekenen dat er een heleboel vlooien en eitjes zitten die je niet ziet.
Ik zou dus niet alleen de hond behandelen, maar ook de omgeving. En ik heb gemerkt dat het enige dat helpt "grondigheid" is :mrgreen: Dus, inderdaad, niet alleen de hondenmand en kleedjes, maar ook het tapijt, de bank en de plinten :ok:

Terugkomend op jouw vraag: ik had de laatst keer dat ik Frenk behandelde dat hij nog niet twee uur daarna dringend een douchebeurt nodig had, dus weg werking pipet. Ik heb hem de dag erna gewoon opnieuw een pipet in z'n nek gedrukt. In jouw geval zou ik dat misschien ook gedaan hebben.

Ik gebruikte trouwens advantix, maar daarbij kreeg Frenk desondanks vlooien. Nu zijn we overgestapt (na een huis in de virbac gifwolken) op frontline combo, in de hoop dat dat beter werkt.
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Die vlooienpipettentroep is ook niet best hoor.
Ik had ze allevier een frontlinepipetje gegeven in mei en verdorie allevier een week later grote kale plekken op die pipetteerplek.
Dan gaan we dus niet meer doen.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

iedere maand een pipetje??????
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb ook even vlooien gehad hier! :N: Frontline gebruikt en eigenlijk hielp het geen donder. Ik heb toen een ecospray gekocht, niet duur ( iets van 13 euro) op natuurlijke basis. Op geen enkele wijze schadelijk verder voor de hond of voor de fretten. Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb geregeld gesprayd gedurende een dikke week en het leed is geleden. Verder kam ik dan ook de dieren geregeld. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pepim
Zeer actief

Sorry voor mijn late reactie!

Tips heb ik allemaal meegenomen uiteraard!

@Pepie Ik kam haar ook, stond ook in mijn openingspost maar misschien was die niet helemaal duidelijk. Altijd een goede tip overigens!
(al kan ik haar niet vlak onder haar oorflappen kammen, daar klit het snel, dus ben ik heel voorzichtig)

@Frenk Je hebt volkomen gelijk over vlooien en dat je niet een beetje vlooien kan hebben, maar, toch een maar. In mijn openingspost, die misschien niet zo heel duidelijk was, dacht ik al aan te geven, dat ik dat deed. Stofzuigen, wassen, kammen en alles.
Ik heb gelukkig laminaat en in de bijkeuken een tegelvloer. Ik gebruik sinds kort Prac-tic, ik vind het geen fijn spul tot nog toe.

@Bullenmama/Ellen Wat naar zeg, ik heb wel eerder vervelende ervaringen over frontline gelezen.

@Lupa Iedere maand is geen goed idee? Zou je dat willen toelichten?

@Eline Ik zoek nog naar dat ecospray, misschien moet ik dat online zoeken. Ik heb het hier gelukkig nu ook onder controle, ondanks dat het nog niet een echte plaag was.

Bedankt nogmaals voor jullie reacties :ok:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Eline* schreef:Ik heb ook even vlooien gehad hier! :N: Frontline gebruikt en eigenlijk hielp het geen donder. Ik heb toen een ecospray gekocht, niet duur ( iets van 13 euro) op natuurlijke basis. Op geen enkele wijze schadelijk verder voor de hond of voor de fretten. Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb geregeld gesprayd gedurende een dikke week en het leed is geleden. Verder kam ik dan ook de dieren geregeld. :wink:
Waar kan je die ecospray kopen Eline? Het lijkt me ook wel wat eigenlijk.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Fronline helpt ook niet meer, het "ongedierte" is resistent geworden.. :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”