Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup loopt mank, UPDATE 4,5jr later, heupfoto pag.8

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

[quote="Whitefang87"]De glucosamine veranderd het beoordelen op een foto niet, maar hij gaat volgende maand ook geen fotos maken, hij gaat juist voelen en draaien en alles en als het dus de pijn verminderd, word het beoordelen daarvan lastiger, zo was het.

Ik wil je niet bang maken maar dit is echt een vreselijk moment, toentertijd bij Senne dacht ik dat mijn maag omdraaide, ik stond er echt bijna bij te janken.
Als er iemand met je mee kan moet je dat echt doen, ik vondt dat althans toentertijd heel fijn

En je moet je echt niet schuldig voelen, echt niet doen hoor, Senne heeft altijd brokken gehad, netjes volgens de lijnen en toch artrose op wat latere leeftijd, en mijn overleden herder heeft altijd brokken gehad en die ging super, dit is gewoon heel veel pech hebben :jank:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Esther 1 schreef:ff wat anders omdat dat hier ook al door TS eerder werd aangegeven ik krijg ook geen mail meer door als er reacties zijn gekomen :19:
@ Esther 1 en @ Whitefang 87 :

Er was een storing, daardoor kon je tijdelijk geen reacties ontvangen, dat is nu weer verholpen ( zie topic bij vragen en wensen).

@ Whitefang 87:
Dat is idd niet niks allemaal.
Dan weet je ook niet meer wat je moet.

Veel sterkte ermee.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

ik weet nou nog steeds niet wat ik moet doen qua voeding :19: iedereen zegt wat anders, ja wie heeft nou gelijk, meningen verschillen, maar wat is nou een feit?
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Whitefang87 schreef:ik weet nou nog steeds niet wat ik moet doen qua voeding :19: iedereen zegt wat anders, ja wie heeft nou gelijk, meningen verschillen, maar wat is nou een feit?

Hier zal je je eigen gevoel moeten volgen hoe moeilijk dit ook is, zoveel mensen zoveel meningen,zoveel tips. Misschien een idee om een combinatie ervan te maken, voor je eigen gemoedsrust, zoveel dagen brok zoveel dagen vers, het is maar een idee. De leverancier van de brok wat ik aan mijn honden geef die gaf mij de tip (hun doen dit ook met hun honden ook een groot ras, eigen fokker) de dagen dat hun vers geven doen ze dit in combinatie met een flockmix.
Heel veel sterkte, het blijft moeilijk
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik vind de uitspraak over de glucosamine wel apart, want glucosamine is een lichaamseigen stof die je alleen maar aanvult als je dit als supplement geeft :19:
Maar kan me je verwarring wel goed voorstellen want ja, waar doe je voor je gevoel nou goed aan??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Joera
Zeer actief

bedankt voor de steun :ok:
Ja hij zei dat glucosamine onstekingsremmer bevat (van nature..?)
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

Op de site van www.glucosamine.com kan ik echt niets terugvinden over het ontstekingsremmende effect hiervan. Ooit meen ik ergens gelezen/gehoord te hebben dat chondroïtine wel ontstekingsremmend zou kunnen werken maar durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen.
Ik zou zeggen stuur je vraag eens naar bovenstaande link ..... wie weet welke duidelijk ze je daar verder kunnen geven.
Afbeelding
Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Ongelezen bericht door Hector »

fresan schreef:Klinkt mischien een beetje hard hoor maar ik zou toch ook eerst de hond zijn heupen laten rontgenen voor ik hem aan zijn voorpoten liet helpen.
Heb zelf een duitse herder met 6 maanden laten helpen aan ocd in zijn voorpoot met lichte arthrose en dit viel niet mee.
De hond mocht niet rennen, niet springen, niet lang lopen etc.Arme hond lag dus erg veel in zijn bench want rennen en (op de bank) springen waren zijn lust en zijn leven.
Wij hebben de hond in goed overleg met de fokker en dierenarts met 8 maanden in laten slapen omdat hij niet langer dan een kwartier kon lopen of hij liep alweer te manken. Was er helemaal kapot van en heb toen besloten nooit meer een duitser te nemen.
(maar ach, er loopt er nu toch weer 1 van 4 maanden oud rond)
Ik vind het heel vervelend dat ik geen positiever verhaal voor je heb maar wil ook graag de negatieve verhalen kwijt opdat mensen weten waar ze aan beginnen en dat het dus ook fout kan gaan.
Nogmaals laat ook zijn heupen beoordelen, revalideren van ocd valt niet mee en al helemaal niet als je heupen ook nog zwak zijn!

Heel veel succes en ik hoop binnenkort goeie berichten over je pupje te lezen hier!

Sandra.
Zelfde verhaal... alleen dan mega slechte heupen en toen heb ik ook ellebogen laten röntgen en een wijs besluit genomen om hem met 8 maanden in te laten slapen... :jank:

Sterkte met alles!!!
Afbeelding
joieblanche
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door joieblanche »

Whitefang87 schreef:ik weet nou nog steeds niet wat ik moet doen qua voeding :19: iedereen zegt wat anders, ja wie heeft nou gelijk, meningen verschillen, maar wat is nou een feit?
Ik heb een snelgroeiend en groot ras.
Ikzelf en inmiddels veel meer Pyr-bezitters/fokkers hebben de ervaring, dat juist door een KVV de pups veel gelijkmatiger en zonder groeipijn en/of scheuten opgroeien.
Zelfs jonge honden met hevige groeipijn (brokken gevoerd) waren snel verlost van de problemen na overzetten op KVV.
Ik zou wel een KVV uitkiezen met een natuurlijke calciumbron (d.m.v. gemalen bot, zoals Carnibest, Bandit of BiBi)) en niet met een chemisch calcium supplement.
Persoonlijk zou ik een pup ook nooit op laten groeien op Smuldier Pens Kompleet, omdat dat voor 80% uit pens bestaat (vandaar de lage prijs).

Dierenartsen leren praktisch niets over voeding in hun opleiding en de tegenwoordige kennis die ze krijgen, wordt hun voorgeschoteld door de grote brokken-fabrikanten, inclusief verkooptrainingen om zoveel mogelijk zakken voer over de toonbank te laten gaan. :denken:
Laatst gewijzigd door joieblanche op 14 okt 2008 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Karin

Afbeelding
Joera
Zeer actief

Oke dan houd ik het voorlopig bij KVV :ok:
Ik gebruik alleen de normale vleesversie compleet, niet de pens compleet.
Afgewisseld met rodi en soms Haaksbarf.
Afbeelding
joieblanche
Actief
Contacteer:

Whitefang87 schreef:Oke dan houd ik het voorlopig bij KVV :ok:
Dat lijkt mij inderdaad veel beter dan een zak brokken van de Dierenarts ! :wink:
ik zou hem ook wel iets van een glucosamine supplement of iets Primeval, http://www.primeval.nl gaan geven i.v.m. zijn artrose ...
groetjes, Karin

Afbeelding
Joera
Zeer actief

joieblanche schreef:
Dat lijkt mij inderdaad veel beter dan een zak brokken van de Dierenarts ! :wink:
ik zou hem ook wel iets van een glucosamine supplement of iets Primeval, http://www.primeval.nl gaan geven i.v.m. zijn artrose ...
Ja dat zei ik ook tegen de orthopeed, maar die vond het dus niet nodig :19:
Afbeelding
joieblanche
Actief
Contacteer:

Whitefang87 schreef:
joieblanche schreef:
Ja dat zei ik ook tegen de orthopeed, maar die vond het dus niet nodig :19:
Vreemd, heel vreemd ................. :denken:
groetjes, Karin

Afbeelding
Joera
Zeer actief

Ja precies.. dus ik hoor elke keer twee verschillende dingen, de orthopeed zegt dit, op het forum word dat aangeraden.
dus ik weet het allemaal niet meer zo goed eigenlijk.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Whitefang87 schreef:Ja precies.. dus ik hoor elke keer twee verschillende dingen, de orthopeed zegt dit, op het forum word dat aangeraden.
dus ik weet het allemaal niet meer zo goed eigenlijk.
Waarom vraag je het anders niet aan een andere orthopeed?
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Mijn orthopeet zei juist dat glucosamine niets deed maar misschien bedoelde hij omdat het bij Biru zo ernstig is dat het niet meer helpt. Wel had ik de duivelsklauw meegekregen en echt van de ene op de andere dag liep ze weer beter. Natuurlijk komt het met mijn hond nooit meer goed maar je probeert toch vanalles om er het beste van te maken.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
joieblanche
Actief
Contacteer:

soms moet je op je eigen "gevoel" afgaan .......
Ik zou wel weten, wat ik zou doen .....
groetjes, Karin

Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

Ik snap het ook niet erg, hoor ..... het is nota bene een lichaamseigen stof :19: Mijn flatcoat had al op jonge leeftijd artrose, we hebben haar jarenlang glucosamine gegeven en eens in de zoveel tijd een kuurtje Fortiflex en ze deed het er aardig goed op. En een hond simuleert niet, die doet gewoon en jij als eigenaar ziet het verschil wel degelijk.
De één is gewoon meer voorstander hiervan dan de ander en dat brengt jou nu in verwarring.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Misschien overdreven hoor, maar voel je je nog wel op je gemak bij deze orthopeed?
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Frenk schreef:Misschien overdreven hoor, maar voel je je nog wel op je gemak bij deze orthopeed?
Vindt ik niet overdreven, vindt het zelfs een hele goede vraag :ok:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Als je met deze orthopeet verder wilt gaan dan zou ik mij aan zijn voedings adviesen houden. Uit ervaring weet ik dat je er een stuk rustiger van wordt. Onzekerheid is weg. Is hij volgroeit dan kun je altijd overstappen.

Kwam nog bij dat de orthopeet waar ik was wel degelijk veel wist over de verschillende vormen van voeding maar (mijn pech) een tegenstander was van vers bij jonge honden.
Afbeelding
gevni havanezers
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Duivelsklauw is pijnstillend :wink:
Ik zou zeker wel naar een goede glucosamine/chondrontïne mix zoeken zoals sasha's blend of glucobest :ok:
Ik weet niet wat je orthopeed heeft gezegt, moest je ook pijnstillers uitproberen?
Frenk
Zeer actief

blacky schreef:Kwam nog bij dat de orthopeet waar ik was wel degelijk veel wist over de verschillende vormen van voeding maar (mijn pech) een tegenstander was van vers bij jonge honden.
Hoezo pech :19: Misschien heeft hij daar wel hele goede redenen voor? Of had hij die niet?
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Frenk schreef:
blacky schreef:Kwam nog bij dat de orthopeet waar ik was wel degelijk veel wist over de verschillende vormen van voeding maar (mijn pech) een tegenstander was van vers bij jonge honden.
Hoezo pech :19: Misschien heeft hij daar wel hele goede redenen voor? Of had hij die niet?
ja hij vond van wel. Heb er verder niet naar gevraagd was te beduust. En thuis gekomen boos en onzeker net als Ts.

Voor veel da's is de rede om voor brok te kiezen de voorspelbaarheid en de zekerheid dat er bij het samenstellen door de hondeneigenaar van de dagelijkse maaltijd niets misgaat.
Afbeelding
gevni havanezers
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

blacky schreef:Voor veel da's is de rede om voor brok te kiezen de voorspelbaarheid en de zekerheid dat er bij het samenstellen door de hondeneigenaar van de dagelijkse maaltijd niets misgaat.
Die motivatie zal er zeker achter steken.

Enne @Whitefang, als het over orthopeed Crama gaat: wanneer je duidelijk maakt dat je goed en verstandig bezig bent met vers voeren, dat je weet wat je geeft en waarom je dat geeft, heeft hij er niet zo veel op tegen.
Tenminste, toen hij bij mij aankwam met een verhaal over een dieetbrok (Bill was destijds te zwaar) icm met groente en ik vertelde dat ik zelf samenstelde en hoe ik dat deed, was het allemaal meer dan prima. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

blacky schreef:ja hij vond van wel. Heb er verder niet naar gevraagd was te beduust. En thuis gekomen boos en onzeker net als Ts.

Voor veel da's is de rede om voor brok te kiezen de voorspelbaarheid en de zekerheid dat er bij het samenstellen door de hondeneigenaar van de dagelijkse maaltijd niets misgaat.
Dat laatste is misschien ook wel gebaseerd op een hoop slechte ervaringen, kan ik me zo voorstellen.
En verder vind ik het wat lomp gebracht, maar desalniettemin zou ik wel willen weten of iemand gewoon oogkleppen-anti-vers is of dat hij een goed beargumenteerde mening heeft.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rami schreef:Enne @Whitefang, als het over orthopeed Crama gaat: wanneer je duidelijk maakt dat je goed en verstandig bezig bent met vers voeren, dat je weet wat je geeft en waarom je dat geeft, heeft hij er niet zo veel op tegen.
Tenminste, toen hij bij mij aankwam met een verhaal over een dieetbrok (Bill was destijds te zwaar) icm met groente en ik vertelde dat ik zelf samenstelde en hoe ik dat deed, was het allemaal meer dan prima. :wink:
Dat had ik dus ook met Groenestein. :ok:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Valerie schreef:Duivelsklauw is pijnstillend :wink:
Ik zou zeker wel naar een goede glucosamine/chondrontïne mix zoeken zoals sasha's blend of glucobest :ok:
Ik weet niet wat je orthopeed heeft gezegt, moest je ook pijnstillers uitproberen?
nee express geen pijnstillers, zodat hij hem niet nog extra gaat overbelasten.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Rami schreef:
blacky schreef:Voor veel da's is de rede om voor brok te kiezen de voorspelbaarheid en de zekerheid dat er bij het samenstellen door de hondeneigenaar van de dagelijkse maaltijd niets misgaat.
Die motivatie zal er zeker achter steken.

Enne @Whitefang, als het over orthopeed Crama gaat: wanneer je duidelijk maakt dat je goed en verstandig bezig bent met vers voeren, dat je weet wat je geeft en waarom je dat geeft, heeft hij er niet zo veel op tegen.
Ik heb crama niet zelf he, ik heb die jongere, Chris.
Ik BARF ook niet en geef alleen KVV compleet, dus in principe kan ik er weinig aan verkeerd doen toch? :19:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Even voor degene die vroegen of ik er nog wel vertrouwen in heb;
Opzich ga ik er vanuit dat hij weet waar hij over praat natuurlijk, op het forum lees ik weer andere dingen inderdaad, dat maakt me wel aan het twijfelen. Maar zijn mening mag dan wel anders zijn, maar het belangrijkste is dat de operatie goed word uitgevoerd, lijkt mij.
Daar heb ik wel vertrouwen in. Mocht ik nu nog gaan overstappen van orthopeed, kan ik weer van voor af aan beginnen. Nu staat de afspraak voor de controle en operatie al en het kan mij niet snel genoeg gebeuren allemaal.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”