Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met de pot mee eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

met de pot mee eten

Ongelezen bericht door Silvia »

Onze diesel is een mega zeikerd met eten en brokken hebben wij ook niet in huis.
Hij eet meestal smuldier of rodi en dat laat hij soms ook staan.
een keer per week geef ik hem ons avond eten. bijv. aardappels met boontjes en kip. of macaroni, nasi ofzo.

Nu hoor ik van de een dat aardappels niet goed zijn en van de ander dat hij geen uien mag eten en dat met de pot mee eten helemaal niet goed is.
Hij heeft nog altijd een super mooie vacht en is nooit ziek ofzo.

Hoe denken jullie over met de pot mee eten?
Groetjes Silvia en Diesel
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Het ligt er helemaal aan WAT je precies geeft.
Aardappels zitten vol zetmeel, en dat is niet gezond voor een hond.
Daarnaast is het familie van de nachtschade, wat bij heel veel honden voor allergische klachten kan zorgen.

Uien mag je absoluut niet geven!!
Dit kan een chronische vorm van bloedarmoede geven, is dus serieus gevaarlijk, niet meer doen.

Voor de rest kan je je hond best eens wat gekookte groente geven, zolang het maar zonder zout gekookt is.
Dit geldt trouwens ook voor aardappels, gewoon zonder zout koken.
En een stukje vlees, tja, meestal wordt het gebakken in vet en wordt het gekruid, en kruiden zijn nou niet bepaald gezond te noemen.

Je kunt je hond best zo nu en dan iets met de pot mee laten eten hoor, maar let er wel goed op wat je geeft.
:zweep:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Onze hond eet niet met de pot mee. Ik zorg wel dat hij voldoende afwisseling heeft met eten. Hij krijgt kvv + barf. Voordat hij bij ons kwam, kreeg hij altijd brok, maar dat at hij bij ons alleen als er veel vlees doorheen zat. Dus dan is de keus makkelijk gemaakt om over te stappen naar vlees. Zolang je maar afwisselt lijkt mij.
Marika
Actief

Ongelezen bericht door Marika »

Mijn beest wil niet met de pot mee-eten.
Vind ik ook nix gek, met mijn kookkunsten. :roll:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Marika schreef:Mijn beest wil niet met de pot mee-eten.
Vind ik ook nix gek, met mijn kookkunsten. :roll:

haha, ik geloof dat ik best lekker kan koken. Ik zal het eens aan een honden fluisteraar cragen wat hij er van vindt.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Mijn honden krijgen best wel eens een prakkie wat over is, vinden ze heerlijk :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Addy schreef:Mijn honden krijgen best wel eens een prakkie wat over is, vinden ze heerlijk :wink:
hier ook hoor, favo is bruinebonen schotel met goulash,dan staat die witte te kwijlen!! :mrgreen:
Luca gaat voor stukken pizza!
alleen niet dagelijks!! :wink:
1x in de week is niet echt met de pot mee eten..kan echt geen kwaad, ook een aardappeltje niet.
Laatst gewijzigd door ien op 14 okt 2008 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:
Addy schreef:Mijn honden krijgen best wel eens een prakkie wat over is, vinden ze heerlijk :wink:
hier ook hoor, favo is bruinebonen schotel met goulash,dan staat die witte te kwijlen!! :mrgreen:
raken ze niet aan de schijt dan.
ik eet dat ook graag maar de rest niet dus dan kan ik met diesel delen.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Silvia schreef:
ien schreef:
gaat om een restje wat overblijft, 1 of 2 eetlepels en nee, ZIJ gaan niet aan de schijt :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Van een keer in de week met de pot meeëten en voor de rest volledig hondenvoer (wat dan ook) krijgt een hond niks. Het is wat anders als je zeiksnor enkel nog maar met de pot mee wil eten, dan krijgt hij tekorten.

Buffy krijgt regelmatig rauwe kipfilet, rundergehakt of wat stukken rundvlees als we dat eten en ook wat bloemkool, broccoli, boontjes e.d. vindt ze lekker. Maar ik geef dat niet gebakken of met zout erdoor. Eens in de maand eten we Chinees en dan geef ik haar wat nasi, tjap toi en een stukje kipsaté.

Bij een hond die erg moeilijk is met eten, zou ik geen maaltijd geven van gekookte aardappels en gebakken vlees, gekruide nasi e.d. Ik denk dat je de hond nog kieskeuriger maakt daarmee en hij hoort hondenvoer te eten. Ik zou het dan zoeken in de KVV meer afwisselen en af en toe eens wat rauw vlees te geven van wat jullie eten.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 14 okt 2008 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb er hier een die dol is op rauwe aardappelschillen.
Nou ja, af en toe een paar.
Ze doet het al jaren prima, en eet soms wel slechtere dingen volgens mij (die ze zelfstandig aanschaft, zeg maar).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Silvia schreef:
ien schreef:
Hier ook niet en pizza zijn ze hier ook helemaal dol op, stampotten ook en soep is ook niet te versmaden, vooral erwtensoep en wel graag vers gemaakt vinden de tokkies :pffff:
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Als wij eten over hebben in de pan gaat dat sinds een paar jaar altijd naar de hondjes. Ook groente en aardappels met zout gekookt. Echt heel scherpe gerechten doe ik niet naar de honden overigens.
Ik dacht eerst dat dat niet goed zou zijn, maar ik heb nu wel zoiets van, ik betaal goed geld voor het eten, en dan zal ik het in de afvalton gooien terwijl ik duur voer haal voor mijn hondjes? De hoofdmoot van het voer zal altijd uit brokken/vriesvoeding bestaan hier, maar restjes gaan naar de honden.
Heel vreemd, maar sinds ik dit doe lijkt het wel of mijn honden minder vaak diaree hebben, of ze een wat sterkere spijsvertering hebben gekregen. Kan ook toeval zijn hoor.
Als mijn honden lastige eters zouden zijn met hun normale voer zou ik dit niet doen. Het lijkt me dat ze daar alleen nog maar lastiger van worden. Dan krijg je op het laatst zo'n hond die alleen nog maar achterham lust, maar voor schouderham zijn neus optrekt, zoiets :-)))
Groetjes,
Marjan
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Murphy schreef:Als mijn honden lastige eters zouden zijn met hun normale voer zou ik dit niet doen. Het lijkt me dat ze daar alleen nog maar lastiger van worden. Dan krijg je op het laatst zo'n hond die alleen nog maar achterham lust, maar voor schouderham zijn neus optrekt, zoiets :-)))
Ik heb zo'n lastige eter hier.
Die lust een paar soorten brok en rauw vindt ze vies. Gekookt wil dan weer wel.
Zij krijgt, net als de rest, restanten van wat wij eten, en net als met haar eigen eten lust ze een deel daarvan niet. Nou, dan niet toch? :19:
Maar nee dus, hier wordt juffrouw Lusnie er niet nog meer Lusnie van :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Daarnaast is het familie van de nachtschade, wat bij heel veel honden voor allergische klachten kan zorgen.
Hondenvoer op basis van aardappelen wordt juist vaak gebruikt bij honden met een allergie voor de gewone zetmelen.

Verder krijgt mijn hond ook gewoon afentoe een restjes hoor, ze vinden het heerlijk, en een keer in de week, lijkt me geen kwaad kunnen :cheer:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Onze eerste hond Blacky was ondervoed toen hij met 14 weken bij ons kwam wonen. De eerste dierenarts adviseerde toen versvlees met een soort poeder. Maar omdat onze hond niets gewent was raakte hij geweldig aan de diaree. Zijn collega rade ons toen aan gewoon brokjes te geven en tafelresten met zelfs het advies er een schepje jus over te doen. :mrgreen:

Van huis uit had ik geleerd dat een hond mee laten eten met de pot niet erg goed was voor zijn vacht en dat hij er nogal van ging stinken. Heb toch het advies van onze DA opgevolgd en dit pakte bijzonder goed uit.

Hond is 14.5 jaar oud geworden. (je moet ze alleen geen kool geven welke dan ook)

Hij kreeg overigens ook elke morgen een plakje brood met pindakaas.
Afbeelding
gevni havanezers
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Vroeguh aten bijna alle honden met de pot mee ....... ze kregen gewoon niets anders en werden ook gewoon oud :19: Hier krijgt Ljennah ook wel eens iets dat niet voor haar bestemd is, en ja het één lust ze wel en het ander haalt ze haar neus voor op. Ook nog nooit nadelige gevolgen zoals diarree bij haar gezien.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Hondenvoer op basis van aardappelen wordt juist vaak gebruikt bij honden met een allergie voor de gewone zetmelen.

Verder krijgt mijn hond ook gewoon afentoe een restjes hoor, ze vinden het heerlijk, en een keer in de week, lijkt me geen kwaad kunnen :cheer:
Aardappelen zijn ook niet per definitie slecht.
Maar er zijn gewoon veel honden die allergisch reageren op familie van de nachtschade, daaronder vallen aardappelen, tomaten en paprika's bijvoorbeeld.
Romeo is dus heel erg allergisch voor aardappels.
Van tomaten en paprika's wordt hij heel erg misselijk en krijgt last van zijn maag.
Julia krijgt ook wel eens een gekookt aardappeltje, zij heeft er geen problemen mee.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Ja hoor hier krijgen ze het ook wel met regelmaat zowiezo een keer per week bij mn oma,daar eten we eens in de week, das vaste prik en dat weten ze ook.
Hier krijgen ze het ook als het over is zone om weg te gooien en eten hun het niet dan het varken wel :mrgreen: :mrgreen:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hier ook, hoor!

Ze krijgen minstens een of twee maal per week, wat van we over hebben.
Ik geef ze alleen niet alles, spruiten of bloemkool doe ik niet.
Maar de rest wel hoor.
Wat pasta, Lasagna zijn ze helemaal wild van,, en natuurlijk groente of tomaten soep.
vroeger gaf ik de honden die ik toen had, bijna nooit wat, altijd heel streng en alleen hun eigen eten....
Gevolg, bij het minste of geringste andere dingetje, een kluifje of een koekje,,, aan de poep!!

Nu is dit juist het tegenover gestelde... echt nooit.
Ontlasting is altijd goed :mrgreen: :mrgreen:
Dus kan het zeker geen kwaad.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Als er hier eten over is krijgen ze het ook gewoon :wink: Behalve als het erg gekruid of pittig is, dan niet, maar verder gaat alles in de kliko die Bowie en Fien heeft :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 14 okt 2008 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mojuan
Zeer actief

Ik geef ze alleen maar gekookte groente, en ook gewoon kool, geen probleem.
Maar ik liet een keer wat mosterd vallen, en Romeo likte dat op :N:
Hij vond het zo lekker dat hij ging vragen om meer, achterlijk beest.
Heeft hij natuurlijk niet gekregen!
Ook was hij eens aan het bedelen bij mensen die chinees aan het eten waren op een grasveldje bij ons in de buurt.
Die duwden een pot sambal voor zijn neus, dachten dat hij het wel af zou leren.
Verkeerd gedacht dus, hij likte eraan en wilde het potje leeg likken, ik snap die hond echt niet, maar het heeft dus niet gewerkt, hij bedelde lekker door.

Maar goed, dit gaat niet meer over met de pot mee eten
Dus back on topic maar weer
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier eten ze af en toe met de pot mee. Vooral groenten die we over hebben van het avondeten vinden ze erg lekker. Maar ook heel af en toe een frietje of een stukje frikandel als we naar de cafetaria zijn geweest. Macaroni en spaghetti zijn ze ook gek op, daar krijgen ze ook altijd wat van als we wat over hebben.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik denk dat het weinig *kwaad* kan als je hond af en toe met de pot mee eet.
Hier zijn ze dol op mijn wortel en zuurkoolstamp. :pffff: :smile:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Paulala schreef:
Je kunt je hond best zo nu en dan iets met de pot mee laten eten hoor, maar let er wel goed op wat je geeft.
Ja, dat kan idd, met de nadruk 'zo nu en dan'!!

Probeer 's een ander merk kvv eventueel? Carnibest?

Suzanne
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de honden van mn opa en oma aten vroeger altijd met de pot mee, er was toen geen eens echt hondenvoer! ze zijn allemaal rond de 18 jaar oud geworden ZONDER klachten :wink:

en als je ze eens aardappelen geeft of als ergens wat stukjes ui doorheen zit worden ze echt niet meteen ziek. als je ze elke dag uien geeft misschien wel maar goed als je zelf elke dag uien geeft word je er ook niet beter op :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Hier absoluut niet. Dingo krijgt genoeg "honds"eten, en daarnaast vis en een eitje op zijn tijd, en af en toe vers vlees. Ik ken een aantal honden die met de pot mee-eten en moet zeggen dat ik ze allemaal vind stinken. Nu gaat iedereen natuurlijk weer zeggen dat zijn of haar hond niet stinkt :mrgreen: , zal best, maar hier geen sperziebonen met aardappels en een braadworstje :mrgreen: voor de hond :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nee, echt met de pot mee eten, dat doen ze hier ook niet.
Maar ik had gisteren een restje pasta en dat krijgen ze dan wel bij hun eten vanavond (gewone kale pasta zonder saus) en als ik wat gekookte groente over heb of een enkel aardappeltje, gaat het ook naar de honden. Ze vinden het zalig (zal wel weer in de categorie snackbarfood liggen, want ze vreten het sneller als hun vlees)
Maar het zijn altijd maar kleine beetjes, want ik kook behoorlijk afgemeten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wij eten altijd alles op dus ze krijgen niks van tafel.

wel helpen meneer en mevrouw pascal met het koken.

stukkie groenten, stukkie sla, lola stukkie vlees, sam extra stukkie wortel etc.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn honden krijgen 's ochtends brokken, en s'avonds avond eten, vaak aangevuld met brokken. Behalve als we friet eten of gekruid. DAt is niet goed voor ze.

En in het weekend kook ik rijst met kip voor ze.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”