Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup mee in de auto..

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Danielle&Rene
geregistreerd lid

pup mee in de auto..

Ongelezen bericht door Danielle&Rene »

Hoe kan ik mijn pup 't beste meenemen in de auto?
Hij komt 18 oktober en hij is dan 8 weken en 2 dagen.

Als we naar huis gaan hou ik 'm gewoon op mijn schoot en rijdt mijn vriend. Maar wat als ik met hem alleen ergens heen moet (bijv. DA),
een autotuigje is denk ik nog niet echt voor hem.. of heb ik 't mis??
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Reisbench misschien?? Volgens mij kunnen pups ook vastgezet worden in die auto-tuigjes/gordels mits je natuurlijk de voorzieningen ervoor hebt.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Danielle&Rene
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Danielle&Rene »

Ja aan een reisbench had ik ook al zitten denken, maar waarschijnlijk gaan we toch meestal met z'n tweeen weg met Mac, dus kunnen we 'm gewoon zo vasthouden totdat hij zelf in de auto kan in een tuigje.

Alleen gaat mijn vriend eind oktober 'n halve week weg, en om voor alleen dan een reisbench te kopen vond ik ook weer een beetje overdreven.

Zal toch eens even gaan kijken voor zo'n tuigje...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Je hebt ook speciale gordelstukken, die kan je in de gordel klikken en aan de andere kant zit gewoon een musketon. Die kan je dus aan willekeurig welk tuigje klikken. Hoef je niet zo'n speciaal auto-tuigje te kopen ;)

Ik voor mijn twee bengels ook allebei zo'n gordelstuk...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Ik heb een nylon reisbench voor Joy, stevig ding en opvouwbaar.
Ik heb ook een gordel voor aan een tuigje voor in de auto maar vind de bench handiger en veiliger.

In het begin toen Joy hier kwam heb ik haar in een plastic kratje met handdoek/kussen erin vervoerd, vastgezet met de gordel.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Nadeel van voor op schoot houden is dat de hond daarna ook voor wil zitten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

pups die ik opgehaald heb altijd lekker op schoot meegenomen vanaf de fokker en pas vanaf dat ze gewend waren hier thuis aan de vari kennel de volgende rit in de vari kennel achterin....
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Van de fokker naar huis zat hij op schoot en reed Gio. De keren daarna dat ik alleen weg ging heb ik, heel slecht, Boomer gelijk naast me op de voorstoel gezet en steeds beloond als hij netjes zat of lag.

Nu nog; hij vind autorijden geweldig. Zit of ligt netjes de hele weg naast of achter me op de achterbank.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb een opklapbare nynlon reisbench. Die staat standaard op de achterbank en als we met z'n drieeen gaan rijden, dan gaat Frenk daarin. Ben ik alleen, dan heb ik zo'n 'hondengordel'-tuigje. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik die niet altijd even consequent gebruik :N: Frenk mag namelijk ook wel los op de voorstoel mee, als we even naar het strand of het bos gaan ofzo :N:

Overigens vind ik zo'n nylon bench echt een wereldding. Zo hebben wij namelijk overal waar we naartoe gaan Frenk's holletje bij ons. En dus slaapt hij overal, zonder problemen. :ok:
Afbeelding
kimsy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kimsy »

in het beginnen hebben we dano altijd op schoot gehad :N:
toen hij wat ouder en groter werd, hebben we hem achter in de bak (we hebben een station) gedaan en zat ik op de achterbank bij hem zodat hij niet alle kanten uitvloog, nu zit hij gewoon alleen achter in de bak
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
In het kader van veiligheid hebben wij gekozen voor een nylon bench op de achterbank. Klem gezet door er een handdoek en plaid tussen bench en bank te doen.
Nu is Tristan ouder en zit hij, net als Merlijn, in tuigje vast aan de gordel.
Over de achterbank hebben we een plaid, wat zodanig loopt (een gekocht ding is het) dat het van de hoofdsteunen achter naar hoofdsteunen voor loopt, zodat ze nooit van de bank kunnen vallen in het 'gat' tussen achterkant voorstoel en begin van de zitting achterbank.

Ik zou zeker NOOIT een hond voorin hebben (dat is bovendien verboden voor zover ik weet) en ook nimmer en nooit los. Het wordt een ongeleid projectiel als je plotseling moet remmen; hij gaat dwars door de voorruit en gek, dat gaat hij niet overleven.
(Dus ook niet los op de achterbank)
Overigens vind ik 'in de kofferbak' ook geen veilig idee; denk aan aanrijdingen van achter.

Ja, die van ons zitten op de achterbank en bij een aanrijding van opzij lopen ze enig risico... maar ik probeer dat door ze op deze manier te vervoeren zo klein mogelijk te houden.

Doe ermee wat je wilt, vergeet de rest.

Suzanne
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Wij hadden Diego tot nu toe los in de auto. Omdat ik wel een autogordel had maar deze was te groot. Dus voor die paar keer dat hij met de auto meeging gingen we meeste keren samen en als hij alleen mee ging bleef hij netjes op achter bank of passagiersstoel zitten.

Nu is hij groot genoeg en gaan we hem nu laten wennen aan de auto gordel, doe hem een paar keer aan met wandelen zodat hij er aan went en dan gaat hij voortaan zo op de achterbank.
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

Bij het ophalen bij de fokker hadden wij Hummer lekker op schoot. Ik heb hem daarna in een doos gehad in de kofferbak en nu zit hij gewoon los in de kofferbak. Er ligt daar en speciaal hondenkleed kluifjes en speeltjes en het is dus echt zijn plekje.
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”