Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoken door een wesp

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Leane

Gestoken door een wesp

Ongelezen bericht door Leane »

Xavier is net in zijn wang gestoken door een wesp... Er zit iets een bult nu.. Wat moet ik doen ?? Kan de dierenarts daar iets mee ? Of gewoon in de gaten houden ?
Leane

Ik heb de dierenarts maar gewoon gebeld om advies..

Even in de gaten houden. Een bult mag er komen maar als bv zijn hele snuit op gaat zwellen dan even komen dan krijgt hij een prik als tegen gif zeg maar.. Het zit zo te zien meer in zijn lip de steek
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Donna is eens bovenop haar neus gestoken. Ze leek wel een Sharpei :N: .
Ik liep onderweg tijdens een lange wandeling (ongeveer een uur van huis) en ik heb toen ook de dierenarts gebeld.
Advies was koelen en het een half uur aankijken. Als ze binnen het half uur benauwd zou worden moest ik accuut komen. Fijn als je een uur van huis vandaan loopt :roll: .
Ik heb Donna toen in de rivier balletjes laten apporteren om de boel te koelen. De volgende dag was de zwelling al een stuk minder.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Leane

Hij heeft een dikke lip. Daardoor sluiten zijn lippen niet goed en kwijlt ie een beetje... verder eigenlijk niks aan de hand dus niet bij de dierenarts geweest.. Ik heb hem twee waterijsjes gegeven. Je zag die kop zo van... Hee waar heb ik dat aan te danken haha
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Mijn reactie komt denk ik wat te laat, maar ammoniak is goed om op de wond te doen. Hoe is het nu met je kereltje?
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik hoop voor je dat het meegevallen is... Max is een tijdje geleden ook gestoken en had in eerste instantie alleen maar een dikke lip. Maar een half uur later was zijn hele kop opgezet en had hij bulten over zijn hele lijf !!! We zijn toen gelijk naar de DA gegaan waar hij een prik heeft gehad om die reaktie tegen te gaan. Volgens onze DA zijn er vrij veel honden die allergisch reageren op een wespensteek en hadden wij het bij Max dus zeker niet af moeten wachten ! Hij had anders in shock kunnen raken en kunnen overlijden.....ik vond het iig maar eng....
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik geef Storm en ons zelf in zo'n geval Apis Mellifica van VSM tegen zwelling en allergische reacties.
beterschap hoor voor de arme vent :jank:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”