ik denk dat het zo compact is omdat al het vocht eruit is. en daarmee dus ook voedingsstoffenien schreef:zij fokken Cane Corso's en nog meer groot spul en hebben de ervaring dat deze % genoeg is.Marjoleine schreef:Dat lijkt mij nogal karig.Hutsje schreef:en dan dit:
1,2 a 1,5 % van het lichaamsgewicht van uw hond.
Is uw hond 40 kg. dan kan deze volstaan met ± 6 ons.
ik weet zeker dat ik dat niet ga redden met mijn honden.
Of ligt dat aan mij? Ik heb hier honden van 20 kg die dat al bijna krijgen en die zijn echt niet vet
Mijn honden van zo rond 20 kilo voer ik hier ook veel minder mee dan ander kvv [ ik neem het mee als aanvulling op barf naar Duitsland]
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe scheid je het kaf van het koren
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- Hutsje
- Zeer actief
een eendenrugje is ook heel makkelijk te knippen, of een parelhoentjeMJ schreef:Die eendennek gaat nu al meer dan door de helft , zeg dat ie 1/3 deel krijgt, endat is principe nog te veel. Hahaha....is leuk hoor en goedkoopAddy schreef: eendenekje kan je doormidden knippen , hart kan je snijden dus een klein stukje en dan geef je een klein stukje ribzo'n klein gebakkie maar ook wel even mieren met dit soort spul.
![]()
Maar als er eentje geniet hiervan is die kleine dat ! Ik ga nog weleens even puzzelen hier.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hoe scheid je het kaf van het koren
Ik vind dat dus heel moeilijk. Ze geven, zoals Hilje ook zegt, geen openheid van zaken. Ik heb Carnibest wel eens aangeschreven om te vragen hoeveel bot er in het voer zit, zodat ik kan bepalen hoeveel ik wel of niet kan bijvoeren. En dat willen ze dus niet zeggen. Het is destijds de reden geweest om helemaal over te stappen op volledig zelf samengestelde maaltijden. Dan weet ik tenminste wat ik geef.Addy schreef:Nu dat we steeds vaker nieuwe kvv merken zien verschijnen vraag ik me af hoe je het kaf van het koren gaat scheiden, waar let je op ????????
Ik heb nu wat vleesmixen en gemalen pens van Herby in de vriezer en dat spul vind ik wel erg goed. Het ruikt vers, ziet er goed uit. Maar ik heb geen idee wat erin zit.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Geen vocht geen voedingsstoffen? Dan zou je er als je er 20 kg van gaf per dag nog van afvallen lijkt me niet helemaal kloppen.Hutsje schreef:ik denk dat het zo compact is omdat al het vocht eruit is. en daarmee dus ook voedingsstoffenien schreef:zij fokken Cane Corso's en nog meer groot spul en hebben de ervaring dat deze % genoeg is.Marjoleine schreef:Dat lijkt mij nogal karig.Hutsje schreef:en dan dit:
1,2 a 1,5 % van het lichaamsgewicht van uw hond.
Is uw hond 40 kg. dan kan deze volstaan met ± 6 ons.
ik weet zeker dat ik dat niet ga redden met mijn honden.
Of ligt dat aan mij? Ik heb hier honden van 20 kg die dat al bijna krijgen en die zijn echt niet vet
Mijn honden van zo rond 20 kilo voer ik hier ook veel minder mee dan ander kvv [ ik neem het mee als aanvulling op barf naar Duitsland].
Niet alle vleessappen bevatten veel voedingsstoffen hoor.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Nou ik heb een erg aparte hond denk ik dan. :N:
Gaia kreeg ook de kvv van lotgering, maar die kreeg een kilo en viel er nog vanaf. Ze draaide niet zo lekker als op de smul dus toen maar weer terug. Ze krijgt er daar 800 gram van en weegt nu een stabiele 32 kilo. Dus aan 480 gram gaat zij zeker niet genoeg krijgen van dat spul.
Alles boven alles, ik vond het zelf perfecte kwaliteit. Alleen voor Gaia waarschijnlijk niet genoeg troep :N:
Gaia kreeg ook de kvv van lotgering, maar die kreeg een kilo en viel er nog vanaf. Ze draaide niet zo lekker als op de smul dus toen maar weer terug. Ze krijgt er daar 800 gram van en weegt nu een stabiele 32 kilo. Dus aan 480 gram gaat zij zeker niet genoeg krijgen van dat spul.
Alles boven alles, ik vond het zelf perfecte kwaliteit. Alleen voor Gaia waarschijnlijk niet genoeg troep :N:

- Hutsje
- Zeer actief
kun je me even aangeven waar ik dat schrijf?blacky schreef:Geen vocht geen voedingsstoffen? Dan zou je er als je er 20 kg van gaf per dag nog van afvallen lijkt me niet helemaal kloppen.Hutsje schreef:ik denk dat het zo compact is omdat al het vocht eruit is. en daarmee dus ook voedingsstoffenien schreef:zij fokken Cane Corso's en nog meer groot spul en hebben de ervaring dat deze % genoeg is.Marjoleine schreef: Dat lijkt mij nogal karig.
Mijn honden van zo rond 20 kilo voer ik hier ook veel minder mee dan ander kvv [ ik neem het mee als aanvulling op barf naar Duitsland].
Niet alle vleessappen bevatten veel voedingsstoffen hoor.

-
C@rmen
Ik ga voor de KVV van het slachthuis hier in de buurt.
Bestaat voor het overgrote deel uit spiervlees, er gaat echt bot doorheen (geen kip) en maar weinig orgaanvlees. (als ik het goed heb begrepen 70- 20-10)
Betaal maar 2 euro voor een rol van , ik dacht, 5 kilo.
Overigens voer ik KVV bij voor het gemak.
Bestaat voor het overgrote deel uit spiervlees, er gaat echt bot doorheen (geen kip) en maar weinig orgaanvlees. (als ik het goed heb begrepen 70- 20-10)
Betaal maar 2 euro voor een rol van , ik dacht, 5 kilo.
Overigens voer ik KVV bij voor het gemak.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik las het ook zo als BlackyHutsje schreef:kun je me even aangeven waar ik dat schrijf?blacky schreef:Geen vocht geen voedingsstoffen? Dan zou je er als je er 20 kg van gaf per dag nog van afvallen lijkt me niet helemaal kloppen.Hutsje schreef:ik denk dat het zo compact is omdat al het vocht eruit is. en daarmee dus ook voedingsstoffenien schreef: zij fokken Cane Corso's en nog meer groot spul en hebben de ervaring dat deze % genoeg is.
Niet alle vleessappen bevatten veel voedingsstoffen hoor.![]()
.
Omdat -> daarmee = oorzaak -> gevolg

- Hutsje
- Zeer actief
ik schrijf toch niet al het vocht is er uit en dus ook ALLE voedingsstoffen?Frenk schreef:Ik las het ook zo als BlackyHutsje schreef:kun je me even aangeven waar ik dat schrijf?blacky schreef:Geen vocht geen voedingsstoffen? Dan zou je er als je er 20 kg van gaf per dag nog van afvallen lijkt me niet helemaal kloppen.Hutsje schreef: ik denk dat het zo compact is omdat al het vocht eruit is. en daarmee dus ook voedingsstoffen.
Niet alle vleessappen bevatten veel voedingsstoffen hoor.![]()
.
Omdat -> daarmee = oorzaak -> gevolg

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
Addy
Dat vind ik dus ook een beetje het probleem en aangezien ik ook wil dat vriend SH goed en gezond eet wil ik dat gewoon wetenRoelfien schreef:Ik vind dat dus heel moeilijk. Ze geven, zoals Hilje ook zegt, geen openheid van zaken. Ik heb Carnibest wel eens aangeschreven om te vragen hoeveel bot er in het voer zit, zodat ik kan bepalen hoeveel ik wel of niet kan bijvoeren. En dat willen ze dus niet zeggen. Het is destijds de reden geweest om helemaal over te stappen op volledig zelf samengestelde maaltijden. Dan weet ik tenminste wat ik geef.Addy schreef:Nu dat we steeds vaker nieuwe kvv merken zien verschijnen vraag ik me af hoe je het kaf van het koren gaat scheiden, waar let je op ????????
Ik heb nu wat vleesmixen en gemalen pens van Herby in de vriezer en dat spul vind ik wel erg goed. Het ruikt vers, ziet er goed uit. Maar ik heb geen idee wat erin zit.
- starfleet
- Erelid
De verhouding is volgens mij meestal ongunstiger voor het spiervlees. Voor de rest voldoet wat ik geef wel aan wat je beschrijft. Ik heb ook liever grof, dat je goed kan zien wat er inzit, Mijn man was minder blij met een paar zalmogen die hem ineens aankeken toen hij Buffy's bak vulde, maar ach.Hutsje schreef:ik geef geen kvv maar als ik dat zou doen zou ik een grofgemalen kvv nemen met een natuurlijke calciumbron en geen toevoegingen als granen, vitaminen en mineralen. Het mooiste zou zijn dat er een verhouding van 70% spiervlees in zit, en 15/15% orgaan en bot. een beetje groente mag wat mij betreft wel.
Ik heb overigens Haaksbarf, vind het prettig dat er echt bot inzit, Weet de samenstelling niet uit mijn hoofd maar die staat op de rollen. Het viel me nog aardig mee in ieder geval, veel beter dan Rodi, maar het blijft meestal wat veel orgaan. Vandaar dat ik een of twee keer per week puur spiervlees geef. En goedkoop is het niet, het is dat Buffy maar hooguit 200 gram krijgt, ik zou het niet kunnen betalen voor een paar grote honden.
Anne
-
Golden Stanley
Je hebt toch een mond? Je kan het toch vragen? Of je hem dan op zijn blauwe ogen moet geloven, is een tweede. Maar hij vertelt er wel zonder omwegen over. Eerlijker dan bepaalde andere merken, die totaal niet duidelijk zijn met wat er exact aan percentages in zit. Ondanks dat Herby duidelijk vermeldt in die prijslijst wat er in die mixen zit, wil ik ook wel graag weten wat voor kwaliteit hij gebruikt. Als hij mij vermeldt dat hij snippers en kopvlees van geit en rund gebruikt, hele runderpensen maalt, dezelfde kipkarkassen maalt die hij in stuks verkoopt, ook runderstrot mee draait en er zelfs lever en nier in zit, dan denk ik dat het met die kwaliteit een stuk beter zit dan met het gemiddelde gangbare KVV. Zijn uitspraak: ik verkoop niets wat ik mijn eigen honden ook niet zou voeren............voor een fokker die zijn honden al jarenlang op verse voeding heeft staan, geeft mij meer vertrouwen dan menig ander KVV verkoper. Ook kun je op verzoek voor honden die op eliminatiedieet moeten het een en ander apart laten malen. Hij denkt in elk geval met de eigenaar mee.Roelfien schreef:Ik vind dat dus heel moeilijk. Ze geven, zoals Hilje ook zegt, geen openheid van zaken. Ik heb Carnibest wel eens aangeschreven om te vragen hoeveel bot er in het voer zit, zodat ik kan bepalen hoeveel ik wel of niet kan bijvoeren. En dat willen ze dus niet zeggen. Het is destijds de reden geweest om helemaal over te stappen op volledig zelf samengestelde maaltijden. Dan weet ik tenminste wat ik geef.Addy schreef:Nu dat we steeds vaker nieuwe kvv merken zien verschijnen vraag ik me af hoe je het kaf van het koren gaat scheiden, waar let je op ????????