Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat hebben herderreuen tegen mijn Staffordteefje?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hayley84 schreef:
Valerie schreef:
roy schreef:Misschien is er wel een aanleiding geweest voor deze herder, die jij heb gemist :wink:
Ik denk dat staffords gewoon lekkere billen hebben waarin andere honden gewoon graag hun tanden zetten :mrgreen:
:smile:

jaloezie dus :mrgreen:
zou heel goed kunnen :mrgreen: :smile:
Janneke-Kim-Shadow
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Janneke-Kim-Shadow »

Hallo,

Zelf eigenaresse van een mechelse herder (teef) en eerder een duitse herder reu vind ik het zo jammer dat als er met een aangelijnde hond gelopen word, waarom mensen dan niet even hun hond bij hun houden.
Je weet gewoon niet altijd of het goed zal gaan, en soms lijkt het goed te gaan en slaat nog in een keer de vlam in de pan.

Jammer dat het zo vaak zo loopt :denken:

Janneke
Kim is mijn Mechelse herder, Shadow is mijn Cane Corso
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Met Julia heb ik nog geen nare ervaringen met herders gehad.
Met Romeo wel, hij is als pup meerdere keren gebeten door volwassen herder reuen, flink in zijn neus.

Julia wordt juist steeds uitgedaagd en gegrepen door kleinere hondjes.
Chihuahua, Jack Hussell, Franse Bull, en ook allemaal reuen!
Met teefjes gaat het eigenlijk altijd prima :19:

Ik hou het altijd maar op toeval, zeker als het nog maar twee keer is gebeurd.
Natuurlijk word je wat voorzichtiger en wantrouwiger, dat kan ik erg goed begrijpen.
Zeker kan ik het goed begrijpen dat je niet wilt dat jouw eigen hond straks vervelend gedrag gaat vertonen.
:zweep:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik schrik niet eens als er een meningsverschil ontstaat buiten en ingrijpen doe ik zeker niet snel, zeker niet als er geen schade is dan zie ik het echt als een meningsverschil en die hebben honden wel eens :wink: mijn honden zijn een aantal keer uit het niets gegrepen tot bloedends toe en met hechtingen dat vindt ik niet kunnen :neenee:
maar een meningsverschil tussen gelijke partijen moet kunnen maar nou ben ik ook niet bang dat mijn staff's doorslaan, ik zie ze niet als gevaarlijke honden het zijn gewoon honden, maar misschien komt het ook dat die van mij nog niet hebben gevochten of aanleiding tot doorslaan gegeven en ik ze van kleins af aan geleerd heb dat als het echt meenes is dat ik ze help en dat door vechten oid niet nodig is, hetzelfde in huis als ik ingrijp is het gewoon klaar en hoeve ze zichzelf niet meer te verdedigen :19: die van mij zijn dus ook geen vechtersbazen oke ze hebben een gebruiksaanwijzing, maar als het op "ruzie" uitdraait zijn ze allebij pleiten :ok: en oke het hoort niet bij het ras maar ik vindt het verdomd fijn dat ze redelijk makkelijk zijn
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Door een aantal van zulke voorvallen is mijn oudste hond dus verkl**t

Die kan niet meer met andere honden,kan maar heel weinig los.
Naar het bos gaan we allang niet meer, want ook al loopt zij aangelijnt er word gewoon geen rekening gehouden met.

Mijn jongste hond is als pup zijnde ook een paar x goed te pakken genomen.
Zij heeft een stabieler karakter en gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden. Behalve dan dat ze de honden die haar gepakt hebben ( 2 hier uit de straat ) dus echt niet moet. Denk dat ze die wel zou pakken als ze de kans krijgt.

Verder kan ze met alle honden, groot of klein.

Maar ondanks dat, ook zij gaat gewoon aan de riem als ik een andere hond tegenkom
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Hayley84 schreef:
Valerie schreef:
roy schreef:Misschien is er wel een aanleiding geweest voor deze herder, die jij heb gemist :wink:
Ik denk dat staffords gewoon lekkere billen hebben waarin andere honden gewoon graag hun tanden zetten :mrgreen:
:smile:

jaloezie dus :mrgreen:
Voor je informatie, Dingo knabbelt altijd aan een bejaarde stafford -madam haar billetjes, en ze geniet er ook nog van :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Moeten wij maar eens afspreken. :mrgreen: Ates is dol op staffies. :mrgreen: Maar ik snap dat het erg vervelend is. Ben jij zelf al ietwat bang als je een herder aan ziet komen?(door eerdere ervaringen). Misschien dat het daar aan ligt?
Afbeelding
Bief
Actief

Ongelezen bericht door Bief »

Ik hou altijd de andere baasjes in het oog, als ze hun hond aanlijnen worden de mijne ook aangelijnd. Droopy loopt sowieso aan de flex want als hij iets interessants ziet is hij opeens doof voor mijn roepen met de flex heeft hij beperkte vrijheid en kan ik ingrijpen indien nodig. Irma komt tot nu toe altijd terug als ik haar roep, laat ons hopen dat het zo blijft.

Zou het ook op mijn heupen krijgen als ze eerst zeggen dat hij niets gaat doen en dan toch aanvallen. :boos:
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

eefje_ates schreef:Moeten wij maar eens afspreken. :mrgreen: Ates is dol op staffies. :mrgreen: Maar ik snap dat het erg vervelend is. Ben jij zelf al ietwat bang als je een herder aan ziet komen?(door eerdere ervaringen). Misschien dat het daar aan ligt?
Nee ik ben voor geen enkele hond bang :19:

Wellicht naiëf, dat wel :mrgreen:
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

klote zeg voor Rossi!!
Ze mag best een keer met mijn maffe herderkruising komen spelen hoor!

Gister in het park kwam ik een prachtige mechelse reu tegen. Echt een machtig mooi beest om te zien. Cena wilde er al op af denderen, maar omdat ik geen baas zag, hield ik haar bij me (en ze luisterde zowaar! :eek: )
Cena aangelijnd, andere hond had ons inmiddels gespot: die kwam meteen op me af sjokken, legde zijn balletje voor mijn voeten en keek me aan met een blik van "gooi dan gooi dan gooi dan!"
Allemaal leuk en aardig, maar waar is je baas? Hij snuffelde voorzichtig aan Cena en daagde haar uit om te spelen.
Normaal gesproken zou ik Cena ook losgemaakt hebben, maar omdat er nog steeds geen baas in beeld was, durfde ik het ergens niet aan.

Uiteindelijk kwam er een vrouw aan rennen, helemaal in de stress "hij heeft hem toch niet gepakt he? sorry sorry sorry" :eek:
Hondlief was weggelopen, achter een andere hond aan en daarna gewoon er tussen uit gepeerd, maar bleek nog al een probleem te hebben met andere reuen. Thank God dat Cena dus een teefje is!

Ik was wel even boos, maar heb me ingehouden. Waarom laat iemand uberhaupt zijn hond los als die én weg loopt, én geneigd is andere reuen op te vreten??? :boos:

Andersom kan natuurlijk ook:
ik liep richting uitgang park en dan lijn ik Cena al op tijd aan, omdat er veel konijnen aan die kant zitten en het vlak bij de weg is. Er komt een man met een labje aan. Die ziet dat ik Cena aan de lijn doe, fluit zijn lab terug, lijnt hem aan en biedt zijn excuses aan voor zijn loslopende hond.
Stond even met mijn mond vol tanden... :mrgreen:
RIP Cena :roos:
    laura b
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ik snap het ook echt niet dat je je hond laat loslopen als je weet dat ie wegrent en zichzelf ook wel eens agressief gedraagt. Je kan andere honden hiermee in gevaar brengen.
    Hayley84
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

laura b schreef:Ik snap het ook echt niet dat je je hond laat loslopen als je weet dat ie wegrent en zichzelf ook wel eens agressief gedraagt. Je kan andere honden hiermee in gevaar brengen.
    Volgens die vrouw deed hij dat nooit.

Of heb je het nou over Rossi? :denken:

edit: O het verhaal van Cena, oke laat maar :mrgreen:
    Afbeelding
    gotcha
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Afbeelding
    Afbeelding

Het kan ook anders hoor,Ons Gotcha(teef) heeft zelfs een speelkameraadje Zika. :mrgreen:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”