Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oproepje: Oppas voor probleemhond gezocht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Julliette
Actief

Oproepje: Oppas voor probleemhond gezocht

Ongelezen bericht door Julliette »

Hoi,
Ontzettend lang geleden dat ik hier op dit forum schreef. Sommigen van jullie zullen 'mijn verhaal' kennen, anderen niet, maar dat doet er voor nu ook even niet toe.

Ik schrijf hier namelijk nu voor een goede vriendin, die erg onhandig is met computers en die graag haar oproepje hier kwijt wil (mede op mijn aanraden)..
Geen idee of ik het in de goede rubriek plaats, maar dat merk ik dan vanzelf wel.
Hartelijk dank alvast!
-----------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Via deze weg zoek ik naar mensen die geïnteresseerd zijn in het oppassen op een hond met gedragsproblemen.

Doerak is een grote, gecastreerde reu van 16 maanden. Tijdens eerste levensjaar heeft hij bijna 6 maanden in het asiel doorgebracht. Hierdoor, en door negatieve ervaringen met honden en mensen, is het een hond met een behoorlijke achterstand in zijn ontwikkeling.
Hij is ontzettend lief en rustig, maar reageert met stress op voor hem spannende situaties. Op dit soort momenten reageert hij door te blaffen, in de riem te bijten en "energybursts". Deze momenten vinden vooral plaats op plaatsen buitenshuis, waar hij in contact komt met mensen, honden en verkeer.

Samen met mij is hij druk bezig wat weerbaarder te worden dmv. een training op basis van de werkwijze van "Turid Rugaas" en "Pet Dog Trainers of Europe". Dit gaat goed, maar vergt veel tijd en energie.

Aangezien ik 4 dagen werk heb ik oppas aan huis voor hem. Het zou fijn zijn wanneer dit iemand is die hem de rust en ontspanning kan bieden die hij thuis nodig heeft; dus het liefst iemand die ervaring heeft met bovenstaande problemen en gekozen werkwijze.
Ik woon in Nijmegen en uiteraard kan er gesproken worden over een vergoeding.

------------------------------------------------------------------------------------

Mocht je interesse hebben, dan kun je contact opnemen met mij via bijv. een PB, ik zal er dan voor zorgen dat het bij mijn vriendin terecht komt.
Natuurlijk hoop ik dat deze oproep iets uithaalt. Ik gun het haar, maar vooral de hond van harte. Verschillende oppassen zijn al 'geprobeerd', maar dit haalde helaas niets uit. Het is zo lastig om iemand te vinden die het probleem van Doerak doorziet en hier op juiste wijze mee omgaat. Gewoon er fysiek voor hem zijn is al genoeg, dus geen 'wannabe'-trainers of hero's, of mensen die uren met hem willen wandelen, want dit levert het beest (helaas voorlopig nog) veel te veel prikkels op.

Hoop te horen van mensen!
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Misschien even erbij zetten om wat voor hond het gaat,
nu staat er alleen grote hond, maar op wat voor ras het
bv lijkt.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Julliette
Actief

Hoi Kane,

Ik zal wat foto's plaatsen. Het is overigens een onbekende kruising, aangezien zijn herkomst (en dus beginnende levensgeschiedenis) onbekend is.

Afbeelding

Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Lijkt wel iets van kruising Hollandse Herder x Dogachtige..
Wel een mooie hond, maar ik denk niet dat dat een goed oppashondje
voor mij is, heb namelijk te weinig ervaring met honden..sorry!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

guttttt wat een lieve en guitige kop heeft ie!
Hij lijkt wel wat op kruisingen am. bull met Sharpei die ik weleens gezien heb...

Ik kan me heel goed voorstellen in wat voor pakket je vriendin zit.
geen wannabe hondentrainers, geen helden, maar er gewoon zijn
Ik heb ook zo'n iemand die hier weleens oppast; mijn moeder :mrgreen:
Er wordt niet gewandeld, dat zou ze niet eens kunnen met Rimpel trouwens...

Toen Rimpel uit logeren ging met de vakantie wat jaartjes terug was ik dus ook op zoek naar een pension dat NIET aan het trainen zou gaan dat NIET dacht wel even twee weken 'martin-gaus-taferelen' op hem los te laten, dat NIET wel even met hem zou gaan wandelen en dat NIET dacht dat zij in twee weken mijn hond weleens even zouden leren hoe het allemaal moest..
dat was echt mijn ultieme nachtmerrie.
Gelukkig heb ik zo'n plek gevonden en inmiddels ken ik meerdere Sharpei eigenaren die hun eigenaardige rimpelkoppen hierheen brengen omdat ze bovenstaande filosofie dus NIET hanteren...

maar ja, dat is een pension en geen oppas aan huis of iemand waar hij naartoe kan...
En traliewerk in een pension doet de hond van jou vriendin misschien teveel denken aan het asiel...geen optie dus lijkt me.

Ik hoop dat jullie iemand vinden, ik weet hoe belangrijk het voelt om zo iemand te kunnen vinden...
SUCCES :ok:
Julliette
Actief

Dank je wel Mercedes!
Natuurlijk hopen we spoedig op een geschikte 'kandidaat', maar zoals al aangegeven is dit eigenlijk best wel moeilijk!

Wat voor een kruising Doerak is, weten we dus echt niet en daar zullen we nooit 100% achterkomen, helaas. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat het een hartstikke leuk en mooi beest is om te zien :)!
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Wat een prachtig beest! Maareeh, dat kattenluikje is toch echt te klein voor hem hoor :wink:

Helaas is Nijmegen te ver weg, want - hoewel ik totaal geen gedragsdeskundige ofzo ben - lijkt het me een fantastische uitdaging met deze Doerak! Ik denk wel dat jullie iemand zullen vinden die het aandurft!!
RIP Cena :roos:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”