Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
NRV en Barf; wie wil me op weg helpen?
Moderator: moderatorteam
-
hercujess
NRV en Barf; wie wil me op weg helpen?
Ik heb de heer des huizes zover dat we eindelijk aan het uitzoeken zijn hoe we nu het beste kunnen gaan barfen. We willen op deze manier de weerstand van Beer gaan verhogen en aan zijn atopieverschijnselen gaan werken. De teckeltjes eten dan uiteraard ook mee, die vinden rauw zo wie al heerlijk.
Ik ben me al aan het verdiepen op barfplaats en voernatuurlijk, maar zou wel wat tips kunnen gebruiken en adressen hoe ik zo goedkoop mogelijk kan inkopen. Beer weegt inmiddels 70 kilo, dus dat is een grootverbruiker!
Ik ben me al aan het verdiepen op barfplaats en voernatuurlijk, maar zou wel wat tips kunnen gebruiken en adressen hoe ik zo goedkoop mogelijk kan inkopen. Beer weegt inmiddels 70 kilo, dus dat is een grootverbruiker!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Herby?
Islam centrum in Rotterdam? (ik heb even geen idee waar je woont hoor
)
Islam centrum in Rotterdam? (ik heb even geen idee waar je woont hoor

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: NRV en Barf; wie wil me op weg helpen?
Hoewel op dit forum best veel kennis aanwezig is, zou ik adviseren om voor dit onderwerp te kiezen voor de door jou al genoemde specifieke forums. Rauw voeren is leuk/fijn/goed voor de honden, maar het is geen kwestie van 'smijt maar wat biefstuk in de bak'.. je moet er echt wel even tijd voor nemen om er wat over/van te leren. Doe beslist niet 'zomaar wat' .. dat kan kwalijker zijn dan een goede brok voeren!hercujess schreef:Ik heb de heer des huizes zover dat we eindelijk aan het uitzoeken zijn hoe we nu het beste kunnen gaan barfen. We willen op deze manier de weerstand van Beer gaan verhogen en aan zijn atopieverschijnselen gaan werken. De teckeltjes eten dan uiteraard ook mee, die vinden rauw zo wie al heerlijk.
Wil je een 'simpele' manier, dan zou je kunnen kiezen voor een diepvries kvv, maar ik schat in dat dat vrij kostbaar wordt voor een grote hond
Ofwel: lees je goed in, begin evt met een kvv al dan niet in combinatie met rauw/vers en dan uitbreiden.
Succes!
Suzanne
-
Muk
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Tips voor in de buurt; slager Veurink; hele pens 5 euro, moet je hem nog wel zelf snijden, afwegen en in zakjes doen
Heeft op kopvlees, hij kan eigenlijk overal wel aankomen, als je hierom vraagt, dan belt hij het slachthuis en haalt het voor je op.
Poelier Ramaker; kipkarkas 1 kilo 1 euro. kippenekken 1 kilo 1,50. kiptartaar 500gram 0,50 cent. kippehart 1 kilo 3.00
KVV veel keus bij de jumbo.
Succes
Poelier Ramaker; kipkarkas 1 kilo 1 euro. kippenekken 1 kilo 1,50. kiptartaar 500gram 0,50 cent. kippehart 1 kilo 3.00
KVV veel keus bij de jumbo.
Succes
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Om leuk te kunnen varierren; Herby..hij komt aan huis brengen, dus dat is helemaal ideaal.
Rademaker is inderdaad ook een prima adres.
En wat Suzanne al zegt; lees je op de rauw fora in.
Naast barfplaats en voernatuurlijk heb je nog natuurlijke rauwe voeding forum...
Barfplaats is Barf die ook uitgaan van groenteprutjes
Natuurlijke rauwe voeding gaat van NRV principe uit zonder groenteprutjes en minder bot dan bij Barf.
Je moet daar zelf een weg in zien te vinden.
Beginnen op een goede KVV, een paar dagen wat rauw bijgeven en zo overstappen op volledig rauw.
Menuutje maken aan de hand van voorbeelden en door laten rekenen op de fora, daarna bestellen aan de hand van je menu en gaan met die banaan
Naast barfplaats en voernatuurlijk heb je nog natuurlijke rauwe voeding forum...
Natuurlijke rauwe voeding gaat van NRV principe uit zonder groenteprutjes en minder bot dan bij Barf.
Beginnen op een goede KVV, een paar dagen wat rauw bijgeven en zo overstappen op volledig rauw.
Menuutje maken aan de hand van voorbeelden en door laten rekenen op de fora, daarna bestellen aan de hand van je menu en gaan met die banaan
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ben ik niet helemaal met je eens, als je het uitrekent kom je bij NRV en BARF ongeveer op dezelfde percentages uit, behalve de groentenprutjes dan. Er is trouwens niet 'een ideaal' percentage wat werkt voor elke hond, de ene hond heeft wat minder bot nodig dan de andere bijvoorbeeld. Gollum's ontlasting was keihard op 50 % vleesbot (barf rekenmethode, komt neer op ongeveer 25% kaal bot), ze doet het nu perfect op ongeveer 40 a 45% vleesbot.mercedes2803 schreef:Om leuk te kunnen varierren; Herby..hij komt aan huis brengen, dus dat is helemaal ideaal.
Ik bestel bij Herby, hij heeft echt prachtig vlees, een heel ruim assortiment, niet duur en hij komt het brengen
Hij heeft ook botmixen die je kunt mengen met de vleesmix of gesneden spiervlees, ik maak dan ook nog een orgaanpakketje erbij en dan is het eigenlijk een kvv. Goedkoper en nog veel gevarieerder ook dan in de winkels te verkrijgen is.
Smuldier is een goedkoop winkel alternatief om mee te beginnen, als je je dan goed inleest kun je al vrij snel op BARF of NRV overstappen. Net wat je het meeste aanspreekt.
Ik zit op beide fora (maar kom er niet zo heel vaak meer) en wil je best eens helpen met een menu
- MJ
- Zeer actief
Willen jullie alsjeblieft even kijken naar de mededeling die hier al een tijdje boven de voedingshoek staat ?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=91574
-
Addy
er worden toch geen linken geplaatst ?MJ schreef:Willen jullie alsjeblieft even kijken naar de mededeling die hier al een tijdje boven de voedingshoek staat ?
-
Golden Stanley
- MJ
- Zeer actief
Linken cq verwijzingen staat er in de mededeling.Addy schreef:er worden toch geen linken geplaatst ?MJ schreef:Willen jullie alsjeblieft even kijken naar de mededeling die hier al een tijdje boven de voedingshoek staat ?
-
Addy
maar er wordt toch alleen maar geschreven dat er barf forums zijn ?MJ schreef:Linken cq verwijzingen staat er in de mededeling.Addy schreef:er worden toch geen linken geplaatst ?MJ schreef:Willen jullie alsjeblieft even kijken naar de mededeling die hier al een tijdje boven de voedingshoek staat ?
Dat kan je toch geen doorverwijzing noemen
- MJ
- Zeer actief
Daarom is er ook niets verwijderd...alleen gaf ik het aan voor het geval dat het zou gebeuren en we er anders weer met een rode stift door zouden moeten.Addy schreef:maar er wordt toch alleen maar geschreven dat er barf forums zijn ?MJ schreef:Linken cq verwijzingen staat er in de mededeling.Addy schreef:er worden toch geen linken geplaatst ?MJ schreef:Willen jullie alsjeblieft even kijken naar de mededeling die hier al een tijdje boven de voedingshoek staat ?
-
Addy
altijd uitgaan van het goede van de mens en het zijn brave forummers hier dus die plaatsen zeker geen dingen die ernstig tegen de forumwetten ingaanMJ schreef:Daarom is er ook niets verwijderd...alleen gaf ik het aan voor het geval dat het zou gebeuren en we er anders weer met een rode stift door zouden moeten.Addy schreef:maar er wordt toch alleen maar geschreven dat er barf forums zijn ?MJ schreef:Linken cq verwijzingen staat er in de mededeling.Addy schreef: er worden toch geen linken geplaatst ?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
dat ben ik weer niet met je eens, nrv gaat uit van 10 tot 20% kaal bot, als je dus 10 % geeft is dat een heel groot verschil met 25%Gollum schreef:Ben ik niet helemaal met je eens, als je het uitrekent kom je bij NRV en BARF ongeveer op dezelfde percentages uit, behalve de groentenprutjes dan.
en pens valt bij barf onder orgaan en bij nrv als complete maaltijd die je wel tot 3 keer per week kunt geven. naast dus het orgaan (lever, nier hart) wat je al geeft.
wat ik wel met je eens ben is dat je moet kijken waar je eigen hond het het best op doet.

- Gollum
- Zeer actief
Maar als je 20% geeft is het niet zo'n groot verschilHutsje schreef:dat ben ik weer niet met je eens, nrv gaat uit van 10 tot 20% kaal bot, als je dus 10 % geeft is dat een heel groot verschil met 25%Gollum schreef:Ben ik niet helemaal met je eens, als je het uitrekent kom je bij NRV en BARF ongeveer op dezelfde percentages uit, behalve de groentenprutjes dan..
en pens valt bij barf onder orgaan en bij nrv als complete maaltijd die je wel tot 3 keer per week kunt geven. naast dus het orgaan (lever, nier hart) wat je al geeft.
wat ik wel met je eens ben is dat je moet kijken waar je eigen hond het het best op doet.
Ik vind dat je altijd moet kijken waar je hond het het beste op doet
Ik combineer het een beetje (de NRV en BARF inzichten) en kom zo uit op het beste menu voor Gol.
- Hutsje
- Zeer actief
jij stelt dat als je het uitrekent je bij NRV en BARF ongeveer op dezelfde percentages uitkomt, en dat is dus niet zo, dat wilde ik aangeven. anders heette het ook wel hetzelfdeGollum schreef:Maar als je 20% geeft is het niet zo'n groot verschilHutsje schreef:dat ben ik weer niet met je eens, nrv gaat uit van 10 tot 20% kaal bot, als je dus 10 % geeft is dat een heel groot verschil met 25%Gollum schreef:Ben ik niet helemaal met je eens, als je het uitrekent kom je bij NRV en BARF ongeveer op dezelfde percentages uit, behalve de groentenprutjes dan..
wat ik wel met je eens ben is dat je moet kijken waar je eigen hond het het best op doet.![]()

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
even correctie wat betreft pens.Hutsje schreef: en pens valt bij barf onder orgaan en bij nrv als complete maaltijd die je wel tot 3 keer per week kunt geven. naast dus het orgaan (lever, nier hart) wat je al geeft.
Mogens [ http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/ ,voor de nieuwkomers die niet weten wie dat is] schrijft in zijn naslagwerk het volgende.
aansluitend wat hij aangeeft wat je hond nodig heeft, afwisseling,afwisseling is rauwe ongebleekte pens een uitzondering, daar zit zoveel eiwitten in dat het dicht in de buurt komt van alle bekende behoeftes en dit zelfs nog meer dan 3 keer in de week gegeven kan worden,dus als complete voeding wordt gezien, maar ook zijn motto is..afwisseling.
ter info: Mogens is een BARFER

- Hutsje
- Zeer actief
wist ik nietien schreef:even correctie wat betreft pens.Hutsje schreef: en pens valt bij barf onder orgaan en bij nrv als complete maaltijd die je wel tot 3 keer per week kunt geven. naast dus het orgaan (lever, nier hart) wat je al geeft.
Mogens [ http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/ ,voor de nieuwkomers die niet weten wie dat is] schrijft in zijn naslagwerk het volgende.
aansluitend wat hij aangeeft wat je hond nodig heeft, afwisseling,afwisseling is rauwe ongebleekte pens een uitzondering, daar zit zoveel eiwitten in dat het dicht in de buurt komt van alle bekende behoeftes en dit zelfs nog meer dan 3 keer in de week gegeven kan worden,dus als complete voeding wordt gezien, maar ook zijn motto is..afwisseling.
ter info: Mogens is een BARFER
(ik hoor dit steeds van barfers, ik ben dus geen barfer

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Gollum schreef:mercedes2803 schreef:Om leuk te kunnen varierren; Herby..hij komt aan huis brengen, dus dat is helemaal ideaal.
Ben ik niet helemaal met je eens, /quote]
Ik ook niet enne, ik zie barf-natuurlijk niet in het rijtje dus vul ik maar even aan
BARf en NRV of RVV of HRV of wat dan ook is echt geen verschil, alleen de naam, het gaat erom zoals Gollum ook schreef, je past de voeding aan aan je hond, ik haal voor beide honden hetzelfde materiaal alleen ik pas de maaltijden aan aan wat mijn honden nodig hebben.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Tja...de stromingen binnen rauw-land zijn niet voor niets ontstaan denk ik dan maar...
Je neigt gevoelsmatig toch een bepaalde kant op naarmate je je inleest, dat is wat ik in ieder geval wel veel hoor om me heen en dat gaat voor mezelf ook op.
Bij Barf heb ik heel erg een gevoel van percentages gekregen en de moeilijkheidsgraad vond ik erg hoog overkomen....
Dat gevoel heb ik bij NRV niet...maar goed, ieder zijn meug.
Er zijn toch echt 'stromingen' en ik vind het te symplistisch om te zeggen dat het 1 pot nat is.
Je neigt gevoelsmatig toch een bepaalde kant op naarmate je je inleest, dat is wat ik in ieder geval wel veel hoor om me heen en dat gaat voor mezelf ook op.
Bij Barf heb ik heel erg een gevoel van percentages gekregen en de moeilijkheidsgraad vond ik erg hoog overkomen....
Er zijn toch echt 'stromingen' en ik vind het te symplistisch om te zeggen dat het 1 pot nat is.
- Gollum
- Zeer actief
Ik denk als je de menu's van de members van beide sites naast elkaar legt er gemiddeld niet zoveel verschil in zal zitten. 10 tot 20% kaal bot is 20 tot 40% vleesbot. De meeste barfers geven grofweg zo tussen de 30 en 50% vleesbot, dat zou neerkomen op 15 tot 25% kaal bot.Hutsje schreef:jij stelt dat als je het uitrekent je bij NRV en BARF ongeveer op dezelfde percentages uitkomt, en dat is dus niet zo, dat wilde ik aangeven. anders heette het ook wel hetzelfdeGollum schreef:Maar als je 20% geeft is het niet zo'n groot verschilHutsje schreef:dat ben ik weer niet met je eens, nrv gaat uit van 10 tot 20% kaal bot, als je dus 10 % geeft is dat een heel groot verschil met 25%Gollum schreef:Ben ik niet helemaal met je eens, als je het uitrekent kom je bij NRV en BARF ongeveer op dezelfde percentages uit, behalve de groentenprutjes dan..
wat ik wel met je eens ben is dat je moet kijken waar je eigen hond het het best op doet.![]()
.
Ik vind dat niet zo'n verschil, zeker als je van gemiddeldes uitgaat.
- Gollum
- Zeer actief
Tuurlijk zijn er verschillende stromingen, en de waarheid ligt altijd ergens in het midden vind ik. Tenminste ligt Gollum's ideale menu wel ergens in het midden. Ze krijgt hele prooidieren en ik stel ook samen. Ik neig wat meer naar barf omdat ik dat weer makkelijker vond en me meer aansprakmercedes2803 schreef:Tja...de stromingen binnen rauw-land zijn niet voor niets ontstaan denk ik dan maar...
Het is net wat je zegt, ieder zijn meug
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
en ik denk als gemixte barfer/NRVer dat je gelijk hebtGollum schreef:.....
.....Ik denk als je de menu's van de members van beide sites naast elkaar legt er gemiddeld niet zoveel verschil in zal zitten. 10 tot 20% kaal bot is 20 tot 40% vleesbot. De meeste barfers geven grofweg zo tussen de 30 en 50% vleesbot, dat zou neerkomen op 15 tot 25% kaal bot.
- Gollum
- Zeer actief
JoepieRupsenStorm schreef:en ik denk als gemixte barfer/NRVer dat je gelijk hebtGollum schreef:.....
.....Ik denk als je de menu's van de members van beide sites naast elkaar legt er gemiddeld niet zoveel verschil in zal zitten. 10 tot 20% kaal bot is 20 tot 40% vleesbot. De meeste barfers geven grofweg zo tussen de 30 en 50% vleesbot, dat zou neerkomen op 15 tot 25% kaal bot.
- Hutsje
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ach stromingen.
Doe zelf gewoon wat mij goed en logisch lijkt en waar Caja het goed op doet.
Pik gewoon uit elke stroming dingen die mijn aanstaan.
Zit dichter bij de NRV dan bij de BARF, maar het is meer om het beestje een naam te geven.
Probeer zelf een prooidier na te bootsen en vul dit aan met extra's die ik nuttig of gezond acht.
Je moet gewoon een beetje je eigen draai erin vinden.
Doe zelf gewoon wat mij goed en logisch lijkt en waar Caja het goed op doet.
Pik gewoon uit elke stroming dingen die mijn aanstaan.
Zit dichter bij de NRV dan bij de BARF, maar het is meer om het beestje een naam te geven.
Probeer zelf een prooidier na te bootsen en vul dit aan met extra's die ik nuttig of gezond acht.
Je moet gewoon een beetje je eigen draai erin vinden.

-
hercujess
Allemaal al heel erg bedankt. Ik neig heel erg naar NRV. Ik heb al wat menu's opgeslagen en de percentages ook. Ik ben nu bezig met de kosten in kaart brengen en hoe ik dus voordeling in kan kopen. De teckels eten dan ook direct mee, want die kregen al zo nu en dan rauw naast hun kvv.
@Agnes: Ik ga geen kvv bij de supermarkt kopen, ik heb zelf Duck en Bandit in de winkel
Beer kreeg ook al zo nu en dan kvv en soms een bot, dus ga dit nu verhogen en wat kleine beetjes vlees erbij geven. Hij krijgt vanaf morgen ook Sanofor (veendrenkstof) om hem te draineren en Puur Pollen (gevoelsmatig).
@Agnes: Ik ga geen kvv bij de supermarkt kopen, ik heb zelf Duck en Bandit in de winkel
Beer kreeg ook al zo nu en dan kvv en soms een bot, dus ga dit nu verhogen en wat kleine beetjes vlees erbij geven. Hij krijgt vanaf morgen ook Sanofor (veendrenkstof) om hem te draineren en Puur Pollen (gevoelsmatig).